Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze jeugd die nogal wat kan klagen en zagen.
Artikel op HBVL over festivals die duur zijn (en oké het is inderdaad prijzig) maar dan lees je dit:

Lena (18) legt uit dat ze een studentenjob heeft om tickets voor grote festivals te kunnen betalen. “Anders zou ik simpelweg niet gaan”, zegt ze

Wat had ge gedacht? Dat het gratis naar u toe zou moeten komen?
Als ge ooit een auto of huis zult willen gaat ge ook moeten werken ervoor hoor.

Achja, ex i.v.m. oogartsafspraak die vastligt in de week dat hij bij haar is: "Jamaar dan kan ik niet naar x met hem". Tgoh ja, het gaat maar om een oogprobleem van uw kind dat dringend aangepakt moet worden hé. En tgoh, ge kunt hetzelfde ook gaan doen op dag x, y of z dat hij ook nog bij u zit 🤷‍♂️

Hoor ik dan van mijn kinderen een verhaal dat ze water uit de douchebak moeten scheppen in een emmer om de wc door te sjassen "om te besparen". Loopt ze wel elke week met een ander festivalbandje rond, en we spreken niet bepaald over de lokale boerenfeesten aan 5 € inkom. Prioriteiten zeker?

Blijkbaar ook een recente woensdagnamiddag dat ze "een dutje heeft gedaan". Heeft in de praktijk een uur of 4 geslapen en intussen de kinders non-stop youtube kijken. Er moet natuurlijk gerecupereerd worden van de festivals.

Laatst bewerkt:
Achja, ex i.v.m. oogartsafspraak die vastligt in de week dat hij bij haar is: "Jamaar dan kan ik niet naar x met hem". Tgoh ja, het gaat maar om een oogprobleem van uw kind dat dringend aangepakt moet worden hé. En tgoh, ge kunt hetzelfde ook gaan doen op dag x, y of z dat hij ook nog bij u zit 🤷‍♂️
Scheiden is lijden.

Soms vraag ik mij oprecht af waarom meer gescheiden vaders hun eega niet de nek hebben omgewrongen op het moment dat ze de scheiding doorvoeren.

Aan de andere kant... diezelfde discussie ga je ook hebben wanneer je samen was... en ligt mogelijks aan de basis van de scheiding... dus ja... je bent blij dat de miserie nu beperkt is tot die momenten dan elke... dag... van... uw... fr*cking...getrouwd...leven...

En dat ge die ooit graag gezien hebt he.

Ondanks dat ik zelf gescheiden ben, vind ik dat wel fascinerend hoe dat liefde soms helemaal kan omslaan naar pure afkeer/haat

Aan de andere kant... diezelfde discussie ga je ook hebben wanneer je samen was... en ligt mogelijks aan de basis van de scheiding... dus ja... je bent blij dat de miserie nu beperkt is tot die momenten dan elke... dag... van... uw... fr*cking...getrouwd...leven...
Er ligt veel aan de basis van de scheiding, maar dat ze nogal ferm egocentrisch in het leven staat is de ondertoon van heel dat verhaal. Laat ons zeggen dat ze haar tweede puberteit aan het beleven is, of haar eerste nog niet is ontgroeid. Ze doet wat mij betreft al waar ze goesting in heeft, ik heb geen zaken met haar leven, maar wel met de impact op mijn kinderen.
Ondanks dat ik zelf gescheiden ben, vind ik dat wel fascinerend hoe dat liefde soms helemaal kan omslaan naar pure afkeer/haat
Achteraf zie je dan dat er van in het begin al tekenen waren dat er dingen niet juist zaten en vraag je u af waarom je daar ooit verder mee bent gegaan, maar ja, zo is het leven zeker? Soms wel lastig om te zien dat de oudste zoon nogal wat karaktertrekken van haar mee heeft en om dat dan te kunnen scheiden van haar. Vooral pijnlijk om te zien dat die oudste dan duidelijk haar favorietje is (en ook buitenstaanders die zich vragen beginnen stellen en mij aanspreken) en zien dat de jongste dat onbewust ook wel aanvoelt. Niet dat hij niet graag gezien is door haar, verre van, maar er is een duidelijke voorkeur. Dus ik probeer er hier voor te zorgen dat hij zich wel gelijkwaardig voelt, maar dan is het weer evenwicht zoeken tussen de oudste en de jongste zodat de oudste zich hier niet achtergesteld voelt.

Laatst bewerkt:
Er ligt veel aan de basis van de scheiding, maar dat ze nogal ferm egocentrisch in het leven staat is de ondertoon van heel dat verhaal. Laat ons zeggen dat ze haar tweede puberteit aan het beleven is, of haar eerste nog niet is ontgroeid. Ze doet wat mij betreft al waar ze goesting in heeft, ik heb geen zaken met haar leven, maar wel met de impact op mijn kinderen.

Achteraf zie je dan dat er van in het begin al tekenen waren dat er dingen niet juist zaten en vraag je u af waarom je daar ooit verder mee bent gegaan, maar ja, zo is het leven zeker? Soms wel lastig om te zien dat de oudste zoon nogal wat karaktertrekken van haar mee heeft en om dat dan te kunnen scheiden van haar. Vooral pijnlijk om te zien dat die oudste dan duidelijk haar favorietje is (en ook buitenstaanders die zich vragen beginnen stellen en mij aanspreken) en zien dat de jongste dat onbewust ook wel aanvoelt. Niet dat hij niet graag gezien is door haar, verre van, maar er is een duidelijke voorkeur. Dus ik probeer er hier voor te zorgen dat hij zich wel gelijkwaardig voelt, maar dan is het weer evenwicht zoeken tussen de oudste en de jongste zodat de oudste zich hier niet achtergesteld voelt.

Ik merk dat precies van veel vrouwen die gescheiden (en al jong samen waren) zijn dat die precies denken dat ze terug 16 zijn en hele weekends uitgaan, maar dan ook naar van die fuiven waar er snotneuzen rondlopen.
Beseffen die dat dan niet als die eens 2 seconden rond hen kijken dat hun tijd daarvan gepasseerd is?

Dat je eens een concert of een werchter ofzo doet kan ik perfect begrijpen, maar dat...

Mijn vrouw heeft ook zo een vriendin en die zit dan constant te zagen of ze mee wil gaan. Hopelijk heeft ze het binnenkort eens begrepen dat zij daar geen tijd en goesting voor heeft aangezien wij wel nog een gezin hebben.

Moest ik ooit weer single zijn, dan zou dat toch de laatste plaats zijn waar ik zou naartoe gaan.

Moest ik ooit weer single zijn, dan zou dat toch de laatste plaats zijn waar ik zou naartoe gaan.
"Een MILF binnendoen" is een ding in bepaalde groepen. En die MILF heeft ook haar pleziertje gehad met een jonge kerel. Misschien gaat het daarover?

Swat, ik zie mijn ex niet op puberfuiven rondlopen. Het gaat mij vooral over prioriteiten. Voor mijn part schuimt ze elk festival en elke fuif af en doet ze overal iemand binnen, zolang mijn kinderen er geen last van hebben doet ze maar wat ze wil.

Er zijn evengoed venten die de puber uithangen na hun scheiding hoor. Je wil niet horen hoeveel ik gehoord heb dat ik nu eens overal goed ga kunnen rondpoepen. Het interesseert mij totaal niet om de ene na de andere binnen te doen. Momenteel niet eens goesting in een date, ik moet zo al genoeg bordjes omhoog houden.

PostNL. Donderdagmiddag bestel in iets bij coolblue (waarom coolblue, waarom? Blijf toch bij bpost!). Vrijdagmiddag in de tracking zegt postnl dat pakket zal toekomen vrijdagavond tussen 22:40 - 00:40. Wtf? Zeg anders smiddags al dat ge geen moeite gaat doen om tijdig te leveren.

Wat een ongelofelijke kutfirma is dat toch. Hetzelfde met colis prive belux. Ook een prutsfirma.

Woensdag besteld om via postnl te leveren, we zijn zaterdag, FML, al de hele tijd op dezelfde status: planning wordt gemaakt... :unsure:

PostNL. Donderdagmiddag bestel in iets bij coolblue (waarom coolblue, waarom? Blijf toch bij bpost!). Vrijdagmiddag in de tracking zegt postnl dat pakket zal toekomen vrijdagavond tussen 22:40 - 00:40. Wtf? Zeg anders smiddags al dat ge geen moeite gaat doen om tijdig te leveren.

Wat een ongelofelijke kutfirma is dat toch. Hetzelfde met colis prive belux. Ook een prutsfirma.
Colis privé is PostNL, neem daar alle negatieve dingen van en doe dat in het kwadraat. De reden dat ik mijn bestellingen bij Amazon tot het absolute minimum hou als ik ze niet kan laten leveren in een postpunt.

Buren van mijn zus zijn het schoolvoorbeeld van de perfecte integratie. Huis laten verloederen, een tiental autowrakken in de voor- en achtertuin, klaarblijkelijk is het hele gezin 24/7 op verlof want geen een van hen die ooit gaat werken, etensresten die in de tuin gegooid worden en ratten begint aan te trekken. Nu heeft dat zootje een puppy gekocht die ze volledig aan het verwaarlozen zijn.

Gisteren heeft dat beestje een hele dag buiten in de regen gezeten, vastgebonden aan een touw van 1 meter lang. Ook heel de nacht buiten laten zitten en huilen. Eerst zijn de buren (dus verschillende mensen uit de straat) gaan aanbellen en vriendelijk vragen om dat dier binnen te halen. Uiteraard is een beetje menselijkheid en gezond verstand teveel gevraagd van dat soort mensen, dus 2 minuten laten ontaard het daar in een hoop geschreeuw en roepen tussen de verschillende buren en dat toffe gezin met hun tien neven die daar klaarblijkelijk permanent op bezoek zijn.

Uiteindelijk de politie ook weer moeten langskomen, voor de zoveelste keer. Nu dat die mensen hun eigendom laten verloederen is hun eigen zaak, maar waar ik niet tegen kan is dat zo'n hondje daar de dupe van is. Ik vermoed dat de politie daar vandaag opnieuw zal kunnen opdraven, en hopelijk pakken ze dat beestje dan ook direct mee.

Ik zou die hond gaan halen, moest ik daar in de buurt wonen.

Edit: dit is wellicht ook het type volk waarbij de hond niet wordt opgevoed, een persoon bijt en dan wordt afgemaakt.

Geen 3rd party apps meer voor Reddit, de laatste dagen al vaak op mijn scherm getikt waar die app stond. Ik mis het maar vertik het op de website te prutsen of de officiële brol app te gebruiken.

Ik zit met een déja vu die precies al een kwartier bezig is. Heel raar te omschrijven, ik ben op zoek naar een heel abstracte herinnering die de leidraad is.

Ik denk dat de vermoeidheid me wat parten speelt.

Ik zit met een déja vu die precies al een kwartier bezig is. Heel raar te omschrijven, ik ben op zoek naar een heel abstracte herinnering die de leidraad is.

Ik denk dat de vermoeidheid me wat parten speelt.
Is gewoon een glitch in de matrix. Ze zullen weer wat verandert hebben.

Het ouderlijke huis staat nu te koop.
Als vliegen op stront regent het reclame en telefoontjes van immo kantoren.
Ze hebben het bord van de notaris gezien en denken hun graantje mee te pikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan