Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eén van de weinige belastingen op rijkdom, niet op inkomsten. Ik vind dit net één van de eerlijkste belastingen, want voor iedereen geldig.

Ja en nee.
De belasting is onderling heel verschillend en dient dringend hervormd te worden. Mijn ouders hun huis is dubbel zo groot en ze betalen maar de helft van het KI. (en zijn als boomer en stuk welvarender dan mij).

Dus nee, absurde belasting.

dat mensen, elke keer je denk dat ze toch zo slecht niet kunnen zijn, er toch in slagen om wel zo slecht te zijn. kdenk dat ik mij terug een vervuilende diesel ga kopen, hoe rapper het klimaat de mens om zeep helpt hoe beter. :headshake:

Ja en nee.
De belasting is onderling heel verschillend en dient dringend hervormd te worden. Mijn ouders hun huis is dubbel zo groot en ze betalen maar de helft van het KI. (en zijn als boomer en stuk welvarender dan mij).

Dus nee, absurde belasting.
De grootte van het huis is niet de enige maatstaf, de huurprijs is dat wel.
Iedere woning die verkocht wordt, wordt nu herzien, dus in theorie wordt dat allemaal wel bijgewerkt, alleen redelijk traag.
Belasting op vastgoed is nergens anders zo goedkoop als in B, dat laat hier huisjesmelkers toe om goed geld te verdienen (want amper belast).

Iedere woning die verkocht wordt, wordt nu herzien,
Is dat ergens een nieuwe regel?
Momenteel zijn er heel grote verschillen waardoor de belasting absurd is.

Los daarvan zijn de criteria gebaseerd op het middeleeuwse jaar 1975. De huidige huurprijs staat daarmee niet in verhouding.
‘Enkel in België bepaalt de toestand van een halve eeuw geleden hoeveel belasting je moet betalen’

laat hier huisjesmelkers toe om goed geld te verdienen
Daar kan perfect een andere belasting voor bestaan zodat de eerste eigen woning minder wordt belast.
Daarvoor hoef ik geen 100eur per maand te betalen aan de staat om een huis te bezitten. Een eigen huis hebben, mag het nog zonder dat de staat elk jaar bijna een half netto maandloon afneemt?

dat mensen, elke keer je denk dat ze toch zo slecht niet kunnen zijn, er toch in slagen om wel zo slecht te zijn. kdenk dat ik mij terug een vervuilende diesel ga kopen, hoe rapper het klimaat de mens om zeep helpt hoe beter. :headshake:
Sla een stap over en help zelf mensen om zeep? 🤷‍♂️

Moderne diesels zoals die met adblue (voor stikstofneutralisatie) zijn niet echt vervuilender meer dan benzines, ook qua co2, dacht ik?

omgekeerde ergernis hier, waarom gaat alles zo vroeg toe?

om 22u naar de winkel gaan zou zalig zijn voor mij. zelf werk ik vaak van 11u to 20u. ver van de norm.
terzijde, scholen beginnen ook gewoon veel te vroeg.

Dat ook idd. Ik werk in ploegen dus ook dikwijls tot 22u. En dan heb ik meestal grote honger. Een frituur of winkel om snel iets te halen zou dan wel handig zijn.
Of als ik de nacht heb, iets meer opties om nog iets te gaan halen naast kebab of pizza. (Want enkel de slechte zijn zo lang open in Gent jammer genoeg)

Eén van de weinige belastingen op rijkdom, niet op inkomsten. Ik vind dit net één van de eerlijkste belastingen, want voor iedereen geldig.

Compleet scherfgetrokken belasting die op niets slaat. Wij betalen gelukkig relatief weinig ondanks we een groot huis hebben. Maar toch. Je moet al een immense som betalen bij de aankoop, en dan nog jaarlijks.
En rijkdom? Het is niet omdat je een woning aan het afbetalen bent dat je rijk bent. Zeker niet de eerste jaren of als je nog moet renoveren.

Ik heb nog een Euro 4 Ford Focus diesel staan..

Voor een deftige prijs moogt ge hem hebben ;)

En rijkdom? Het is niet omdat je een woning aan het afbetalen bent dat je rijk bent. Zeker niet de eerste jaren of als je nog moet renoveren.
Ah, meneerke denkt verbouwingswerken uit te voeren die een meerwaarde geven aan de woning zonder deze aan te geven bij het kadaster?!

Kwestie van uw KI nog wat te verhogen hé o_O

Moderne diesels zoals die met adblue (voor stikstofneutralisatie) zijn niet echt vervuilender meer dan benzines, ook qua co2, dacht ik?
Integendeel. Diesels hebben een véél lagere CO2 uitstoot dan benzine-motoren, en als je er mee in de stad gaat rondrijden, zuiver je de lucht zelfs (minder partikels in de uitlaat dan in de inlaat).

Die beelden van in Bordeaux doen mijn bloed koken.

Mijn dochter is een jaar jonger dan dat meisje.
Gaat hierover neem ik aan?

Is ook gewoon hallucinant als je dit leest

Een politiesecretaris vertelde in een interview met de Franse nieuwszender BFM TV dat de verdachte goed gekend stond bij zowel de politiediensten als het gerecht. De man was "al een vijftigtal keer" in aanraking gekomen met de ordediensten voor bedreigingen en diefstallen en andere feiten. Hij liep ook al vijftien veroordelingen op, grotendeels voor verkeersinbreuken en drugsbezit.

Een persbericht van de procureur van Bordeaux stelt verder dat de man dakloos was, onder curatele stond en psychiatrisch begeleid werd voor een schizofrene en psychotische problematiek. De voorbije weken zou die behandeling onderbroken zijn. Na medisch onderzoek is de verdachte deze middag van de cel overgebracht naar een psychiatrisch ziekenhuis in Bordeaux.

Iedereen heeft recht op een tweede en desnoods derde kans. Echter helpt dit bij sommigen niet. Dit zijn draaideurcriminelen. Voegen niets toe aan de maatschappij en zullen dat ook nooit doen.

Iedereen heeft recht op een tweede en desnoods derde kans. Echter helpt dit bij sommigen niet. Dit zijn draaideurcriminelen. Voegen niets toe aan de maatschappij en zullen dat ook nooit doen.
Als die man schizofreen en/of psychotisch was is die gewoon ziek en moet die behandeld worden terwijl hij uit de maatschappij wordt gehouden. Het hele idee van een (gevangenis)straf om tot inzicht te komen en terug in de maatschappij te integreren is misschien al niet zonder controverse, maar als je natuurlijk iemand hebt die mentaal niet in orde is zal dat nooit werken.

Zonder de situatie in Frankrijk te kennen, vermoed ik dat er daar misschien een gelijkaardige problematiek geldt als in België voor criminelen met mentale problemen: te weinig plaats en ook niet erg "populair" als patiënten.

Tegenwoordig hebben ze allemaal psychische problemen als je zoiets leest. Beetje een dooddoener en makkelijk om probleem zo weg te zetten.

Vroeger de guillotine in en weg ermee. Was we laatste keer dat dat gebruikt werd niet 1975?

Stomme Homerr is waarschijnlijk weer twee van mijn Vinted-bestellingen kwijt. :(
doh.jpg

Tegenwoordig hebben ze allemaal psychische problemen als je zoiets leest. Beetje een dooddoener en makkelijk om probleem zo weg te zetten.

Vroeger de guillotine in en weg ermee. Was we laatste keer dat dat gebruikt werd niet 1975?
Ze moeten dat dringend terug invoeren.

Parkeerboete?! --> Kop eraf!
Oversteken naast het zebrapad?! --> Kop eraf!
Iemand een duw geven?! --> Kop eraf!

U hoort er vanavond meer over, op VRT, in Koppen. Tot dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan