GETHEZ
Well-known member
Is idd de Franse benaming van oorsmeer... LolzToepasselijke nickname![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is idd de Franse benaming van oorsmeer... LolzToepasselijke nickname![]()

.
ergste is dat ze gsm-nr hebben en dat ze dus 2step via SMS zouden kunnen doen als alternatief, maar neeeeeee, das te gemakkelijk.Water in mijn oor en heb idd ook prijs, ik heb als kind ook buisjes gehad, misschien is daar een oorzakelijk verband mee ofzo...Altijd veel last van gehad.
Enige oplossing die ik gevonden heb is op gezette momenten (maandelijks of zo) het principe van de oren uit te laten spuiten toe te passen. Omdat het er gewoon niet vanzelf voldoende uitkomt. Dokter heeft mij gezegd dat dit 1 van de bijwerkingen was van in het verleden buisjes of zo te laten steken, waardoor dat oorsmeer er niet meer zo gemakkelijk uitkomt.
Hoe, wie, waarom, wat... geen idee. Maar ik kan enkel beamen dat het zich opbouwt en dat ik ofwel moet pulken om het eruit te krijgen, wat geen goed idee is. Aangezien je dan de oren irriteert om extra oorsmeer aan te maken. En het ook geen echt leuk zicht is als je daar ineens zo'n stuk van een kleiachtige massa er uithaalt of zo. Terwijl je de rest van de stop terug dieper duwt waardoor je er niet aan kan.
In mijn jongere jaren zelf zitten kloten met een spuit en warm water en 2wekelijks na het douchen dan de routine te doorstaan. Maar echt praktisch was dat niet (omdat je niet zag hoe je het water best spoot om het er te laten uitkomen).
Omdat ik dat beu begon te worden, op een bepaald moment de strategie van Ruigen Das gedaan. En heb ik geloof de laatste +/-15 jaar dan ook met een stop in mijn oren geleefd. Maar dan niet op zo'n manier dat het gehoor doffer werd, daarvoor was de evacuatie wel nog voldoende.
Paar weekjes geleden echter nog eens gezwommen en bam. En het was weer een issue. Net zoals dat vroeger een issue was nadat ik met mijn hoofd ergens onder water ging. En er dan iets moest aan laten doen indien je geen gedempt geluid wilde hebben.
Dus heb het ondertussen na 15 jaar nog eens laten uitspuiten. Was beschamend om te zien in welke grootteorde dat het eruit kwam... was quasi evenveel als de top van de wijsvinger (stuk met de nagel)... aan elke zijde... Al was de arts wel aan het zeggen dat het mogelijks moeilijk eruit kwam (en hij heeft uiteindelijk een pincet moeten gebruiken om het er uit te krijgen aan 1 zijde, de andere zijde (degene die doof was, tgv niet evacuerend water) was geen probleem om het te evacueren bij het uitspuiten)
Ik hoor nu wel weer een stuk beter
Heb even gedacht aan oplossingen dat je het zelf zou uitspuiten onder de douche. Maar dan met iets zoals dit : https://www.amazon.nl/Ooruitspuiten...34-aa78-8ee8b11de3ee&pd_rd_i=B085D9VQ5W&psc=1
Maar geen idee hoe goed , veilig en makkelijk dit vb wekelijks gebruiken effectief is. Indien ik een partner had, die er geen erg in zat, dan had ik al lang het materiaal gekocht dat de dokter had.
Aan 7.5€ per maand (remgeld) haal je dat er dan snel uit.
Voor de rest nog niet echt een betere optie gevonden als gewoon met de spuit uitspuiten nadat je het eerst wat (24h op voorhand) hebt voorbereid met wat olie (natuurlijke olie, geen WD40, frituurolie of zo gebruiken hé...)

Vraag- en aanbod voor alles dat te maken heeft met stielmannen is dan ook gewoon gigantisch uit balens heb ik de indruk. Als stielman kan je kiezen wat je wel of niet wil doen, en ik denk dat je het echt al heel bont moet maken eer je wat merkt aan je aantal klanten.Wat mij enorm ergert is de enorme achteruitgang in kwaliteit en service.
En dit zijn nu vooral bouw/huis gerelateerde dingen, maar over het algemeen merk ik toch een enorme achteruitgang.
- Lavabomeubel besteld bij een bekende en grote sanitairwinkel in Aalst. Er werd ons een combinatie van een lavabo, tablet en meubel verkocht. Bij de plaatsing bleek dat de lavabo en het meubel niet compatibel zijn, de lavabo is namelijk te diep waardoor je de schuif niet dicht krijgt. Na herhaaldelijk geklaagd te hebben kon de winkel ons nog steeds geen oplossing bieden. Uiteindelijk hebben ze ons een waardebon van € 150,00 cadeau gedaan waar we niets mee zijn want onze bovenste schuif kan nog steeds niet dicht omdat die lavabo te diep is. We hebben dan zelf een schrijnwerker moeten inschakelen die de schuif zodanig aangepast heeft dat deze toch dicht kan. Een waardebon van € 150,00 ging dat niet oplossen.
- Deksteen voor onze schouw besteld begin maart, dit is een eenvoudige arduinen steen van 160 op 90 cm. We zijn ondertussen half juni en deze steen is nog steeds niet geleverd. Iedere keer als ik bel hoor ik "binnen twee weken". Met het verlof voor de deur verwacht ik niet dat we die voor september nog gaan hebben.
- Dressingkasten op maat laten plaatsen. De plaatser had niet veel tijd waardoor hij alles afgewerkt heeft behalve de grepen op de kasten, hij zou hiervoor terug komen. Ondertussen zijn we een maand verder en staan er nog steeds geen grepen op die kasten waardoor het altijd een gedoe is om die kasten open te krijgen. Meerdere mails en telefoontjes brengen geen schot in de zaak.
- In januari in een meubelzaak in Wetteren twee dure kasten besteld. Deze week zijn die kasten uiteindelijk geleverd, maar de kwaliteit is ondermaats. De deuren klemmen en de glazen legplanken zijn te groot waardoor deze niet in de kast passen. Wat onderzoek op internet leerde me dat deze kasten Chinese import zijn die voor veel geld verkocht worden. Afgaande op de reviews die ik over die meubelzaak lees moet ik niet op een oplossing hopen aangezien ze eigenlijk gewoon doorverkoper zijn en al zeker geen service aanbieden om dit op te lossen.
- De firma die onze tegels is komen leggen in september moet nog altijd komen om twee resterende venstertabletten te plaatsen. Al sinds oktober stuur ik om de twee weken een e-mail + telefoontje om te vragen wanneer ze dit komen doen. Steeds word ik afgewimpeld met de uitleg dat het op de planning staat. Ondertussen kan ik die ruimte niet verven omdat de venstertabletten nog geplaatst moeten worden.
Ik denk dat het probleem is dat wie vroeger dan "geen stielman" was, nu ook gewoon volgeboekt raakt. Het valt me ook wel op hoe heel wat mensen die gewoon zijn met hun handen te werken, die ik op fb als vriend heb, wel ergens klussen (in bijberoep of in het zwart). Dat gaat dan soms over eenvoudige zaken zoals een regenput reinigen of laminaat leggen, dingen die vroeger de meeste mensen wel zelf zouden doen. Ik denk dat die wel makkelijk aan werk geraken gezien tegenwoordig er heel wat mensen een bureaujob hebben zonder enige ervaring in dat soort klussen (ik ook trouwens).als ge "geen tijd hebt" om als leverancier een afgewerkt product af te leveren, dan zijt ge gene stielman, imo.
Vraag- en aanbod voor alles dat te maken heeft met stielmannen is dan ook gewoon gigantisch uit balens heb ik de indruk. Als stielman kan je kiezen wat je wel of niet wil doen, en ik denk dat je het echt al heel bont moet maken eer je wat merkt aan je aantal klanten.
Dropbox, box, google drive, onedrive, …fotos overzetten van iphone naar windows pc
Via kabeltje en fotos app lukt half, mislukt als je leer dan 100 fotos selecteerd.
Icloud is te klein, en kan je blijkbaar niet enkele foto’s synchroniseren.
Dus dan maar 0,99€ betaald voor grotere opslag, gaat ellendig traag.
Hoe belachelijk
Hoe zou het komen?Het lijkt of veel bedrijven gewoon lege dozen aan het worden zijn, letterlijk dan, want de waslijst aan openstaande vacatures wordt alsmaar groter.
Nochtans is er al jaren een nijpend tekort aan technici, stielmannen en zorgpersoneel maar ik zie die nog altijd geen pakken geld verdienen.Hoe zou het komen?
Iedere ouder wil zijn kind liefst naar de hoge school of unief sturen.
Want ze moeten allemaal maar dokter of ingenieur worden.
Dom, want iemand die vandaag een stiel leert, zal morgen pakken geld verdienen.
Want de meeste hooggeschoolde kunnen, of willen, nog geen kraan installeren bij hun thuis
Neen. Absoluut niet eerst het één voor het ander.en dan hebt ge ook dit: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/19/elke-dag-lekt-180-miljoen-liter-drinkwater-weg/
dat de staat eerst maar hun eigen zaken in orde brengt alvorens het volk weer tegen mekaar op te zetten
Het is natuurlijk relatief. Iemand die én stielman is, én zijn eigen bedrijf kan opstarten met wat gasten, ja die verdient pakken geld. Maar dat is al niet iedereen die een praktische opleiding volgt gegeven, en dan heb je kans op een minder ideale job die ook fysiek zwaar is (en misschien niet eenvoudig kan volgehouden worden tot het pensioen).Hoe zou het komen?
Iedere ouder wil zijn kind liefst naar de hoge school of unief sturen.
Want ze moeten allemaal maar dokter of ingenieur worden.
Dom, want iemand die vandaag een stiel leert, zal morgen pakken geld verdienen.
Want de meeste hooggeschoolde kunnen, of willen, nog geen kraan installeren bij hun thuis
Tot als we op een punt komen dat die mensen zo schaars worden dat ze op hun eigen kunnen werken en kunnen vragen wat ze willen wegens geen alternatiefNochtans is er al jaren een nijpend tekort aan technici, stielmannen en zorgpersoneel maar ik zie die nog altijd geen pakken geld verdienen.