Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is het via SmartSchool. Helemaal prima naar mijn mening. Geen gezeur en als ik al hoor over wat de gesprekken aan de schoolpoort gaan, wil ik zelfs niet in zo'n groepje zitten.

Hier is het via SmartSchool. Helemaal prima naar mijn mening. Geen gezeur en als ik al hoor over wat de gesprekken aan de schoolpoort gaan, wil ik zelfs niet in zo'n groepje zitten.
Dochter zit in eerste kleuterklas. Dag 1 werd er ook zo een whatsapp groepje gemaakt. Na 5 min had ik het al gehad. Tig smileys en andere zever om niks zinnigs te zeggen. Meteen eruit gestapt.

Ik snap die mensen ook niet. altijd zagen dat het te warm is. en in de winter wellicht dezelfden die altijd zeuren dat het te koud is, of belgië een "somber klimaat" heeft...

Moet er wel bij zeggen dat ik vrij dicht bij de kust woon, dus hier ook wel wat frisser dan het binnenland.
En ook wel het geluk dat ik én met de fiets naar het werk kan, én in mijn tshirt, korte broek en slippers ga gaan werken. Dresscode's zijn aan mij niet besteed.
En ja, veel in smeren met zonne crème, en verder gewoon puur genieten van het zonnetje in mijn hangmat onder de parasol, of als dat ook te warm word: mijn airco volle bak aan leggen en gordijnen dicht doen, met een doos ijs creme :D

Edit: Pas op: wel bakken respect voor mensen in de bouw die moeten buiten werken, of eigenlijk gelijk wie, die hierdoor af ziet.
Maar voor mensen die zoals ik een kantoor job hebben, en enkel voor hun verplaatsing "blootgesteld worden aan de zon", vind ik het wat flauw om daar over te zeuren.
We leven in een land met seizoenen. deal with it. :)

"wat frisser dan het binnenland".

Een graad of 10. Met wellicht daarboven nog een mega verkoelende zeebries.

Mensen die aan de kust wonen hebben echt geen recht van spreken als het over temperaturen in het binnenland gaat (Kempen, Limburg,..). Dag en nacht verschil.

Eerste en tweede kleuterklasje hier, gelukkig geen whatsapp-groepjes. School communiceert alles via Smartschool. Mijn vriendin zit in het oudercomité en heeft genoeg contacten bij andere mama's. Perfect voor mij. :cool:

"wat frisser dan het binnenland".

Een graad of 10. Met wellicht daarboven nog een mega verkoelende zeebries.

Mensen die aan de kust wonen hebben echt geen recht van spreken als het over temperaturen in het binnenland gaat (Kempen, Limburg,..). Dag en nacht verschil.
Euh dat was zo, over een week geleden of zo.
Dit weekend was het in oostende ook +25 graden hoor.

Bovendien, ik woon toch nog wel efkes 15 km van de kust (tussen brugge en oostende meerbepaald).

Maar goed ... Ik snap wel dat jullie "binnenlanders" al wel langere tijd met hoge temperaturen zitten ;)
hold on :hug:

Euh dat was zo, over een week geleden of zo.
Dit weekend was het in oostende ook +25 graden hoor.

Bovendien, ik woon toch nog wel efkes 15 km van de kust (tussen brugge en oostende meerbepaald).

Maar goed ... Ik snap wel dat jullie "binnenlanders" al wel langere tijd met hoge temperaturen zitten ;)
hold on :hug:

25 graden natuurlijk nog een wereld van verschil met 32 graden.

Ter vergelijking: op dit moment geeft het KMI 24 graden in Oostende en 30 graden in Maasmechelen. Scheelt toch echt wel een slok op een borrel.

Volgens mij is het aan de kust nog nooit echt warm geweest ;-)

Ik heb er persoonlijk (nog) niet echt last van. Maar ik zit in ieder geval niet te wachten op weer een zomer met 37-38-39 graden gelijk de voorbije jaren.

Regio beringen , gisteren op de thermometer die bij den apotheek ophangt : 49°c.
Die hangt weliswaar in volle zon maar toch. Wtf.

De thermometer op m'n terras , op tafel onder een parasol gaf 35°c aan.
Dag en nacht verschil met 25°c dus.

22 à 25°c is voor mij de ideale temperatuur.
Dan kan je nog iets doen zonder je kapot te zweten.
Met 30+°c kan je toch niet normaal functioneren.
Ik sleep me op het werk van de productie naar m'n bureau en terug en thuis probeer ik zo weinig mogelijk te bewegen.
Geen airco thuis maar als dit zo de hele zomer blijft duren gaat er weldra toch een heel deel van m'n vakantiegeld naar een airco.

Ik krijg gewoon niks gedaan met zo'n weer.
Om nog maar te zwijgen over die klojo's hiernaast die elke dag tot een kot in de nacht bezoek hebben die komen zwemmen.
In een openbaar openlucht zwembad is er minder lawaai.
Slapen bij zo'n weer is al een ramp , als er dan om 01h 's nachts nog asociale lawaaimakers zijn kan ik er inkomen dat er veel meer 'incidenten' zijn tussen buren bij tropisch zwoele temperaturen.

Laatst bewerkt:
Ik vind al het weer best leuk maar ik zou gewoon zo graag nog eens regen hebben. Zitten we ondertussen al niet aan een maand zonder ook maar 1druppel?
Planten en dieren zouden er maar wat blij mee zijn.

Een meeuw die op mijn voet heeft gekakt. 😣

Ben nogtans dierenvriend maar nu snap ik waarom je die niet mag voederen. Alle autos en gevels aan de dijk van oostende hangen onder de kak.
Het is broed seizoen zeggen ze dan..

Een meeuw die op mijn voet heeft gekakt. 😣
Het is nog maar 1x gebeurd, maar 1x heb ik dus gewoon ne ferme drek (vogelpoep) recht op mijne knikker gekregen.
Heel mijn haar hing vol, het zat ook in mijn ogen. Gelukkig niet in mijne mond ... dat is echt niet leuk se.

Man ik was zondagochtend voos.

Zaterdag gaan eten. Begonnen met aperol spritz, dan op Duvel overgeschakeld. Bij het hoofdgerecht met mijne maat bijna elk een fles rood binnengegoten. Dan nog een poussecafé, en als afsluiter nog 2 Cornet's.
Vervolgens een café gaan afsluiten met pintjes.

En dan nog met die fiets naar huis.

Mottig man, ik zweer het.

Ik fiets nooit meer!

Mrs. Didymus dacht dat ze de wetten van de fysica kon verslaan door het rolluik van onze slaapkamer omhoog te laten. Nu is het 30° i.p.v. de normale 25. Ik zal dan maar op de gekoelde vloer slapen zeker?

Nu nu met deze warmte, moet mijn airco het juist begeven. 😓
Die in ons kantoorgebouw heeft het ook begeven sinds een dikke week. Kunt er ook geen raam openzetten. Vanochtend om 10u was het er 29°C.
Normaal tegen eind volgende week gemaakt. Fingers crossed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan