Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er zelden last van, maar ik MOET idd bewegen dan. Maakt niet uit of dat nu stappen of dansen is. 😁
Laat staan dat ik dan opsta, vreetbuien nu ineens heb en dan in de donkere beneden zit een lotus koek op te vreten.
Mijn vrouw: 'ja ik hoorde lawaai gisteren en ik kwam naar beneden en ik zag u gebogen op een stoel in de donkere zitten. Toen ik het licht aandeed keekt ge me verdwaasd aan en zag ik u snel een lotus koek opeten'. Ik kreeg instant zombie / gollum vibes :tongue:

Dit meent ge niet? Zalig... 't is dat ik als natuurliefhebber nog inzit met de natuur, maar voor mij persoonlijk als individu mogen deze temperaturen nog aanhouden en zelfs nog een tikkeltje hoger. 🤩 Zalig. Zolang m'n koelkast werkt en goed gevuld is, no stress.
Ik snap die mensen ook niet. altijd zagen dat het te warm is. en in de winter wellicht dezelfden die altijd zeuren dat het te koud is, of belgië een "somber klimaat" heeft...

Moet er wel bij zeggen dat ik vrij dicht bij de kust woon, dus hier ook wel wat frisser dan het binnenland.
En ook wel het geluk dat ik én met de fiets naar het werk kan, én in mijn tshirt, korte broek en slippers ga gaan werken. Dresscode's zijn aan mij niet besteed.
En ja, veel in smeren met zonne crème, en verder gewoon puur genieten van het zonnetje in mijn hangmat onder de parasol, of als dat ook te warm word: mijn airco volle bak aan leggen en gordijnen dicht doen, met een doos ijs creme :D

Edit: Pas op: wel bakken respect voor mensen in de bouw die moeten buiten werken, of eigenlijk gelijk wie, die hierdoor af ziet.
Maar voor mensen die zoals ik een kantoor job hebben, en enkel voor hun verplaatsing "blootgesteld worden aan de zon", vind ik het wat flauw om daar over te zeuren.
We leven in een land met seizoenen. deal with it. :)

Ik snap die mensen ook niet. altijd zagen dat het te warm is. en in de winter wellicht dezelfden die altijd zeuren dat het te koud is, of belgië een "somber klimaat" heeft...

Moet er wel bij zeggen dat ik vrij dicht bij de kust woon, dus hier ook wel wat frisser dan het binnenland.
En ook wel het geluk dat ik én met de fiets naar het werk kan, én in mijn tshirt, korte broek en slippers ga gaan werken. Dresscode's zijn aan mij niet besteed.
En ja, veel in smeren met zonne crème, en verder gewoon puur genieten van het zonnetje in mijn hangmat onder de parasol, of als dat ook te warm word: mijn airco volle bak aan leggen en gordijnen dicht doen, met een doos ijs creme :D
Vergeet de parasol na gebruik niet dicht te doen he ;)

Een nieuwe schoolweek, een nieuwe berichtenbrij in de whatsapp groep van de ouders.
Of het vandaag zwemmen is.

Jaarkalender says no.
Op weekagenda van vorige week stond een kruis over het icoontje voor zwemmen deze week, geen gekleurd bolletje.
Kinderen zeggen klaarblijkelijk unaniem tegen hun respectievelijke ouders dat de juf gezegd had dat het géén zwemmen is.

Toch 30 tal berichten van ouders die hun zwemzak meegegeven hebben, of die nog gaan nabrengen zijn en enkelen die schaamteloos verklaren “ja ik zag dat groot rood kruis over zwemmen, dus ik dacht dat dat was zodat we het zeker niet zouden vergeten”.

Ik vermoed dat er een heel aantal ouders overdag een fluo vestje (zouden moeten) dragen.

Een nieuwe schoolweek, een nieuwe berichtenbrij in de whatsapp groep van de ouders.

Jaarkalender says no.
Op weekagenda van vorige week stond een kruis over het icoontje voor zwemmen deze week, geen gekleurd bolletje.
Kinderen zeggen klaarblijkelijk unaniem tegen hun respectievelijke ouders dat de juf gezegd had dat het géén zwemmen is.

Toch 30 tal berichten van ouders die hun zwemzak meegegeven hebben, of die nog gaan nabrengen zijn en enkelen die schaamteloos verklaren “ja ik zag dat groot rood kruis over zwemmen, dus ik dacht dat dat was zodat we het zeker niet zouden vergeten”.

Ik vermoed dat er een heel aantal ouders overdag een fluo vestje (zouden moeten) dragen.
Dat rood groot kruis waren natuurlijk gewoon roeispanen omdat het een reddingsoefening was in het zwembad 🤷‍♂️ Dat je dat niet had gezien.

Vorig jaar

Meneer we gaan u in slaap doen, tel tot 3 OK?
Ik: 1, 2, zzzzzzzz
Meneer de operaties zijn gelukt, bent u al terug wakker?
(3 dubbele hernia operatie + besnijdenis)

Je ziet er OK uit meneer, je mag over een uurtje naar huis :unsure:
Dat is wel snel naar huis.
Ik ben in mei vorig jaar geopereerd aan een vernauwing in de onderrug (gelijkaardige operatie als een hernia), ik ben maandag binnen gegaan en mocht woensdag pas naar huis.

Ik kende eigenlijk maar één plaats waar je dezelfde dag na een herniaoperatie naar huis mag en dat is de iprenburg herniakliniek in Veenhuizen, Nederland.

(En dat ze dat combineerden met een besnijdenis wist ik al helemaal niet. Dan zijn toch verschillende dokters, verschillende afdelingen, vaak een ander operatiekwartier binnen het ziekenhuis....)

Jaarkalender says no.

Jeezes, hier alleen al voor, blij dat ik geen kids heb.
Of is het gewoon niet mogelijk die chat groep te verlaten. Mis je daar dan zoveel cruciale informatie door?

Vroeger ging dat toch ook allemaal zonder chat groepen....

Dat is wel snel naar huis.
Ik ben in mei vorig jaar geopereerd aan een vernauwing in de onderrug (gelijkaardige operatie als een hernia), ik ben maandag binnen gegaan en mocht woensdag pas naar huis.

Ik kende eigenlijk maar één plaats waar je dezelfde dag na een herniaoperatie naar huis mag en dat is de iprenburg herniakliniek in Veenhuizen, Nederland.
Achteraf bekeken .. :shutup: Het ging wel niet over een rughernia maar een hernia in de liesstreek links en rechts + een hernia aan de buikstreek. En inderdaad de besnijdenis was door een andere arts.

Hieronder het medisch dossier (Ik heb wel wat weggelaten voor privé redenen)

01/06/2021
Eindverslag daghospitalisatie Imeldaziekenhuis

Betreft De heer X. geboren op xx-xx-1975 wonende x 2222 Heist-op-den-Berg.

Uw patiënt werd opgenomen op de dienst Algemene Heelkunde op 01-06-2021.

Medische voorgeschiedenis-------------------------
- ...

Bevindingen----------
-Hernia inguinalis bilateraal + hernia umbilicalis.

Uitgevoerde behandeling----------------------
-Op 01-06-2021: Laparoscopisch liesbreukherstel bilateraal en open navelbreukherstel met Ventralex ST.
Peroperatief werd een circumcisio uitgevoerd door de collega's urologen.

Postoperatief verloop--------------------
- Ongecompliceerd. Als verdere behandeling, hebben wij de eer u voor te stellen:
- Pijnstilling naar nood.
- Droog aseptisch verband.
- Intradermale hechting, dient niet verwijderd te worden.
- Hefverbod en relatieve rust gedurende 4 weken.
- Dragen van een Combodeel breukband gedurende 4 weken.
- Graag controle raadpleging bij dr. T T over 4 weken.

(En dat ze dat combineerden met een besnijdenis wist ik al helemaal niet. Dan zijn toch verschillende dokters, verschillende afdelingen, vaak een ander operatiekwartier binnen het ziekenhuis....)
Ik heb de vraag wel zelf gesteld, en daarop hebben ze dan gezegd: Ah ja waarom niet, als dat is wat u wenst meneer.

Mijn moeder is mij toen komen oppikken (omdat ze beter met de wagen kan rijden dan vrouwlief), en ze is daar nog altijd niet over te spreken. Ze zei tegen mij (want ik heb een groot gat in mijn geheugen ik herinner die dag nog maar deels) dat het totaal onverantwoord was.

Laatst bewerkt:
Eens niet toegegeven gehad aan mijn eigen cynisme.
Menende het zal voor deze keer eens positief uitdraaien. Ook na het ellenlange gezeur van anderen van het gaat allemaal zo gaan.
Oh boy, kom ik er gekloot uit. (Ik geef geen details.)
Nochtans had ik tig scenario eerst in mijn hoofd van het zal zo of zo wel weer gaan.

Et voila. Scenario 1 werd al meteen voldaan :D

Ach ja, het is geen kanker, gebroken stukken, of moeten gaan vechten ergens.
Life goes on, alleen nog meer cynischer :V

Laatst bewerkt:
Jeezes, hier alleen al voor, blij dat ik geen kids heb.
Of is het gewoon niet mogelijk die chat groep te verlaten. Mis je daar dan zoveel cruciale informatie door?

Vroeger ging dat toch ook allemaal zonder chat groepen....
Het principe is goed om iedereen te bereiken voor onverwachte wijzigingen die dan meestal via de contactpersonen in de ouderraad of zo gedeeld worden in de relevante klas whatsapp (genre “de verwarming is stuk, gelieve extra trui aan te doen”; dit specifiek voorbeeld vaneigens niet relevant in dit seizoen).
Of gewoon een reminder “morgen schoolfotograaf”. Maar de “etiquette” is vaak ver te zoeken, waardoor het vaak zoeken is naar zin tussen de onzin. Een beetje zoals slowchat, maar dan met mensen die ik liever niet in m’n inner circle wil (behoudens uitzonderingen 🥸).

Het principe is goed om iedereen te bereiken voor onverwachte wijzigingen die dan meestal via de contactpersonen in de ouderraad of zo gedeeld worden in de relevante klas whatsapp (genre “de verwarming is stuk, gelieve extra trui aan te doen”; dit specifiek voorbeeld vaneigens niet relevant in dit seizoen).
Of gewoon een reminder “morgen schoolfotograaf”. Maar de “etiquette” is vaak ver te zoeken, waardoor het vaak zoeken is naar zin tussen de onzin. Een beetje zoals slowchat, maar dan met mensen die ik liever niet in m’n inner circle wil (behoudens uitzonderingen 🥸).
Misschien eens voorstellen aan de school 🤷‍♂️ ?

:coolbrows: ik kan niet wachten tot mijn baby groot genoeg is voor whatsapp groepjes :coolbrows:
Niet elke school volgt die trent gelukkig!
Hier wordt info meegedeeld via de facebookpagina van de kleuterschool.

Of niet. Dat kan ook. (Vb: schoolfeest staat op de jaarkalender op zaterdag. 1 week voor het schoolfeest zegt de dochter dat het de zondag is. Aangezien de dochter zelden zo een dingen verkeerd onthoudt, vraag ik aan 1 van de juffen welke dag het schoolfeest nu is? "De dochter heeft gelijk, het schoolfeest is zondag. Dat is recent beslist na protest van meerdere ouders omdat ze altijd op zaterdag moeten werken."
Thx 4 the memo! :unsure:

Voila, dat was het eerste dat in mijn op kwam:

bestaat er zo iets als een berichten service waarbij enkel de beheerder kan berichten sturen?

beetje zoals een NOREPLY email service. Ja dus. Lijkt me toch een must te zijn.
Anders zit iedereen zomaar wat te brabbelen en zijn eigen willetje op te leggen.

lijkt mij echt een slecht idee in deze context.
ipv van nu 1.001 domme berichten over "betekent 'zwemmen afgelast deze week' dat er niet gezwommen wordt??" zal de beheerder 1.001 telefoontjes krijgen. voor de slimme ouder beter, maar voor de persoon die dat allemaal moet beantwoorden de letterlijke hel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan