Dat is wel snel naar huis.
Ik ben in mei vorig jaar geopereerd aan een vernauwing in de onderrug (gelijkaardige operatie als een hernia), ik ben maandag binnen gegaan en mocht woensdag pas naar huis.
Ik kende eigenlijk maar één plaats waar je dezelfde dag na een herniaoperatie naar huis mag en dat is de iprenburg herniakliniek in Veenhuizen, Nederland.
Achteraf bekeken ..

Het ging wel niet over een rughernia maar een hernia in de liesstreek links en rechts + een hernia aan de buikstreek. En inderdaad de besnijdenis was door een andere arts.
Hieronder het medisch dossier (Ik heb wel wat weggelaten voor privé redenen)
01/06/2021
Eindverslag
daghospitalisatie Imeldaziekenhuis
Betreft De heer X. geboren op xx-xx-1975 wonende x 2222 Heist-op-den-Berg.
Uw patiënt werd opgenomen op de dienst Algemene Heelkunde op 01-06-2021.
Medische voorgeschiedenis-------------------------
- ...
Bevindingen----------
-Hernia inguinalis bilateraal + hernia umbilicalis.
Uitgevoerde behandeling----------------------
-Op 01-06-2021: Laparoscopisch liesbreukherstel bilateraal en open navelbreukherstel met Ventralex ST.
Peroperatief werd een circumcisio uitgevoerd door de collega's urologen.
Postoperatief verloop--------------------
- Ongecompliceerd. Als verdere behandeling, hebben wij de eer u voor te stellen:
- Pijnstilling naar nood.
- Droog aseptisch verband.
- Intradermale hechting, dient niet verwijderd te worden.
- Hefverbod en relatieve rust gedurende 4 weken.
- Dragen van een Combodeel breukband gedurende 4 weken.
- Graag controle raadpleging bij dr. T T over 4 weken.
(En dat ze dat combineerden met een besnijdenis wist ik al helemaal niet. Dan zijn toch verschillende dokters, verschillende afdelingen, vaak een ander operatiekwartier binnen het ziekenhuis....)
Ik heb de vraag wel zelf gesteld, en daarop hebben ze dan gezegd: Ah ja waarom niet, als dat is wat u wenst meneer.
Mijn moeder is mij toen komen oppikken (omdat ze beter met de wagen kan rijden dan vrouwlief), en ze is daar nog altijd niet over te spreken. Ze zei tegen mij (want ik heb een groot gat in mijn geheugen ik herinner die dag nog maar deels) dat het totaal onverantwoord was.