Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als iemand geen 350 in 1x kan betalen, willen ze gewoon niet betalen.
Sommige kunnen ook totaal geen geld beheren, maar bon dat is uw probleem niet.
Mensen en geld haha, alé als ze vooral geen geld hebben.
Als iemand die uit collectieve komt, kan ik aan allebeide maar zeggen: het is voor iedereen een ander verhaal, ik wens het niemand toe en djeezes zitten er nu nog altijd met dat blanket-vooroordeel.

En maak ik om contrarie te zijn de zaak: wie koopt er ook meer dan - want het was overschot - €350 aan herbruikbare luiers. Je kan die ook zelf maken - dat is pas weten hoe met geld om te gaan - of had je een zesling of een baby die dubbelde als schijthuis?

Als iemand die uit collectieve komt, kan ik aan allebeide maar zeggen: het is voor iedereen een ander verhaal, ik wens het niemand toe en djeezes zitten er nu nog altijd met dat blanket-vooroordeel.

En maak ik om contrarie te zijn de zaak: wie koopt er ook meer dan - want het was overschot - €350 aan herbruikbare luiers. Je kan die ook zelf maken - dat is pas weten hoe met geld om te gaan - of had je een zesling of een baby die dubbelde als schijthuis?
Ik wens het ook niemand toe en wil die mensen zeker niet kleineren.
Maar 350 euro is nu toch ook geen onmogelijk bedrag en 50 euro per mnd niet op tijd kunnen ophoesten,... dat zegt toch iets imho.

niet iedereen zit op BG he.
en je moet dat zo bezien: dat is niet enkel dié 50€ per maand die ze moeten hebben. àlle andere kosten moeten óók betaald worden.
dat loopt snel op, zeker als ge met een kleine zit.

Ik wens het ook niemand toe en wil die mensen zeker niet kleineren.
Maar 350 euro is nu toch ook geen onmogelijk bedrag en 50 euro per mnd niet op tijd kunnen ophoesten,... dat zegt toch iets imho.
Als je in schuldbemiddeling €200 per maand krijgt (en meestal is het meer €50 per week en strek de extra dagen maar) dan is dat wel een probleem. Als je zeven jaar in SB zit, kan er al eens een baby komen waar je in het begin dus niet moest rondrekenen. Dan zijn herbruikbare luiers op zich geen slecht idee.
Ik kan u ga-ran-deren dat je bij de advocaat niet moet afkomen met ‘mag ik een paar maanden dit extra voor herbruikbare luiers’. Je mag al blij zijn dat ze niet voorstellen heel de baby bij het grof vuil te zetten (hyperbole, ik overdrijf natuurlijk [een beetje]).
Zal het fifty fifty zijn of iemand niet kan of niet wil? Dat zal. Maar ik word zo moe van wie denkt dat een schuldbemiddeling een oplossing is om ‘effe de kredieten te spreiden’. Per brief van uw bemiddelaar: reken meer dan €30 (dus extra schuld) *per brief* ook al is het een gewone stand van zaken. Onze advocaat heeft éérst zijn eigen €3500 ereloon afgehouden voor ook maar een cent te betalen aan eisers. Loop je tegen een lamp - omdat je bijv. die luiers niet kan betalen - dan mag je naar de rechtbank, uw levieten horen voor meer dan een half uur en harder uitgekafferd dan iemand die fysiek geweld gebruikte. Bij het OCMW moet je niet zijn, een schouderophaling en een fijne opmerking dat je tenminste geen vluchteling bent, welk een sjansaar ben jij! Zelfs nu, zo veel jaar later en met een buffer die voldoet is er voor mij bij veel uitgaven nog een misselijk gevoel. De wasmachine is kapot en we kopen een andere uit.de.kringloop. (ook al is er meer dan voldoende om nieuw te gaan en is €350 idd geen giga bedrag)? Je voelt je bijna crimineel. Ik kwam die advocaat tegen toen ik mijn kind een ijsje kocht en die vent keek alsof ik een ruwe bloeddiamant kocht. Dat label blijft, ook in je eigen gedachten.

Artikel achter paywall...
nu wou ik weten of ik al dan niet mijn vrouw zou gaan vermoorden.... maar ik heb er dus geen idee van, want kan het niet lezen
:woohoo:

nu wou ik weten of ik al dan niet mijn vrouw zou gaan vermoorden.... maar ik heb er dus geen idee van, want kan het niet lezen

Geen abonnement genomen? Je vrouw vergeten betalen? Ik zou ze de kop inslaan!

Ze blijven hameren op (hehe) beter vroeger dan later hulp vragen aan politie. Maar iedereen weet dat die altijd zeggen ‘ja tot em iets doet kunnen wij niets doen’ dus dat is flauwekul.
De 8 fases: voorgeschiedenis, verliefdheid, (dwingende) controle, trigger, escalatie, nadenken over wraak, planningsfase en moord.

Persoonlijk denk ik ‘dat kan sneller’.

Hoe komt het - eigenlijk serieuze vraag - dat reclames casten in alle helderheid en snelheid maar feitelijke programma’s gewoon blokkeren of weigeren? Het is letterlijk met een kabeltje van tv naar laptop.

Ik zit momenteel precies in een soap erger dan familie en ik wil eruit :cry:

Vrij grote familie, ook één tante "zatte Rita" waar we echt geen goede band mee hebben, zelfs vorig jaar een vrij zware aanvaring mee gehad op een familiefeest (reden en start lagen bij haar)

Gisteren uitnodigingen voor ons huwelijk rondgebracht.
Vandaag belt een andere tante me om te zeggen dat mijn oma haar heeft opgebeld om te zeggen dat als ik ons "zatte Rita" geen kaart geef zij ook niet komt en "dat ik de hele familie laat ontploffen zo".
Kan niet uitleggen wat een slag dat was toen ik het hoorde :frown:

Ik begrijp het voor mijn oma want het is haar dochter. Maar het is toch ons feest? Met mensen die wij willen?

Ik weet niet wat ik nu het ergste vind
Dat ze niet wil komen
Dat ik moet zeggen blijf dan maar daar
Of dat ze me wil chanteren voor mijn eigen feest.

Fucking hell echt nie goed van

Trouwen en begrafenissen, de momenten dat je je familie echt leert kennen.

Gewoon doen waar jullie goesting in hebben, dan blijven ze maar thuis.

I see this as a win. trouwfeest enkel voor "de naaste familie". geen tantes die uw feest verknallen, en ge bespaart centen.

Trouwen en begrafenissen, de momenten dat je je familie echt leert kennen.

Gewoon doen waar jullie goesting in hebben, dan blijven ze maar thuis.
Dat gevoel heb ik nu ook wel, maar het doet wel pijn als uw oma zegt dat ze nie op feest aanwezig wil zijn
I see this as a win. trouwfeest enkel voor "de naaste familie". geen tantes die uw feest verknallen, en ge bespaart centen.
Ja ze doen alsof het een keuze tegen haar is omdat andere tantes en nonkels wel mogen komen, maar het is een keuze voor ons.

"Als ze drama maakt dan zetten we ze wel buiten"
Ja en dan is ons feest ook meteen gedaan, top!

Ook de reactie "ge zet me tussen 2 keuzes"
Dat is niet waar, ik vraag u niet uw kind te verstoten of whatever. Ik nodig u uit, haar niet. Het is ook niet mijn feest of haar verjaardagsfeest.

Zeer zeer jammer, want ik zie er nu nog wel afhaken want ik natuurlijk niet wil, hopelijk is de rest volwassener

@Silence Zeer kutte situatie natuurlijk, maar wel eentje die jij niet hebt veroorzaakt, maar wel uw oma. Het is uw (enfin jullie) keuze en zij hoort zich daar bij neer te leggen. En u al zeker niet laten chanteren aan die typische 'als x niet mag komen, kom ik ook niet praat'. Hoe kinderachtig is dat zeg?

Het enige wat je mss wel kan doen (of wat ik toch zou overwegen in uw plaats) is om eens apart te gaan zitten met die oma om uw keuze uit te leggen. Daar kan je niets meer fout doen en wie weet is er dan meer begrip langs haar kant. Heeft het geen effect? Ja, zonde, maar geen verlies denk ik dan?

@Silence Zeer kutte situatie natuurlijk, maar wel eentje die jij niet hebt veroorzaakt, maar wel uw oma. Het is uw (enfin jullie) keuze en zij hoort zich daar bij neer te leggen. En u al zeker niet laten chanteren aan die typische 'als x niet mag komen, kom ik ook niet praat'. Hoe kinderachtig is dat zeg?

Het enige wat je mss wel kan doen (of wat ik toch zou overwegen in uw plaats) is om eens apart te gaan zitten met die oma om uw keuze uit te leggen. Daar kan je niets meer fout doen en wie weet is er dan meer begrip langs haar kant. Heeft het geen effect? Ja, zonde, maar geen verlies denk ik dan?
Oh maar ze weet de reden.
Ze heeft ook begrip voor de reden zelfs (zegt ze)
Maar op hare leeftijd wil ze niemeer van die "spelletjes" beginnen.

Ze zegt zelfs "och maar 90% zeker dat uw tante niet komt"
Ik zei ja komt ge dan wel? "Ja dan kom ik wel, dan is het haar eigen keuze geweest"

Dusja kinderachtig inderdaad ja eigenlijk

Oh maar ze weet de reden.
Ze heeft ook begrip voor de reden zelfs (zegt ze)
Maar op hare leeftijd wil ze niemeer van die "spelletjes" beginnen.

Ze zegt zelfs "och maar 90% zeker dat uw tante niet komt"
Ik zei ja komt ge dan wel? "Ja dan kom ik wel, dan is het haar eigen keuze geweest"

Dusja kinderachtig inderdaad ja eigenlijk

Niet gewoon geantwoord :

Awel ik wil ook geen spelletjes spelen. Ik trek uw uitnodiging in. Dan is dat probleem opgelost. Ik spring binnenkort nog wel eens binnen.

Niet gewoon geantwoord :

Awel ik wil ook geen spelletjes spelen. Ik trek uw uitnodiging in. Dan is dat probleem opgelost. Ik spring binnenkort nog wel eens binnen.
Dat maakt het toch niet minder pijnlijk of ongemakkelijk? Eenders wat ge doet in deze situatie: de sfeer is verpest en er is geen goede oplossing.

@Silence sterkte want dat is absoluut kinderachtig gedrag. Ik zou zeker terugkoppelen dat dat je kwetst en dat je niet zal toegeven aan emotioneler chantage om weloverwogen keuzes teniet te doen. Jullie feest, jullie keuze, als oma niet wil komen is dat HAAR keuze. :support:

@Silence sterkte want dat is absoluut kinderachtig gedrag. Ik zou zeker terugkoppelen dat dat je kwetst en dat je niet zal toegeven aan emotioneler chantage om weloverwogen keuzes teniet te doen. Jullie feest, jullie keuze, als oma niet wil komen is dat HAAR keuze. :support:
Hier gaat het inderdaad op neerkome.

Ons feest, wij nodigen de mensen uit met wie we het willen vieren.
En het staat de genodigde vrij om te komen of niet te komen.

Ik moet hun geen verantwoording afleggen, maar zij mij ook niet.

En nu bereid ik mij voor op mijn ma die gaat zagen hoe moeilijk ik het haar maak :crazy:

Hoe komt het - eigenlijk serieuze vraag - dat reclames casten in alle helderheid en snelheid maar feitelijke programma’s gewoon blokkeren of weigeren? Het is letterlijk met een kabeltje van tv naar laptop.
Omdat er op de reclames geen DRM zit en op de programma’s wel, gok ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan