Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgende week maandag verlof gepakt met het gedacht van een fraaie wandeling te maken in de buurt. Dan is het vandaag prachtig helder weer en zal het volgende week maandag volgens de voorspellingen wellicht grijs duf regenweer worden.

Je kan mensen die in een put zitten ondersteunen door mee blij te zijn voor hen omwille van kleine successen of ge kunt in de put pissen.
't Zijn allemaal keuzes, het ene maakt de wereld mooier, het andere stinkt.
Of uiteraard ' geen van bovenstaande'. Als ik zeg dat niet alles altijd een +10 is dan wil dat niet zeggen dat het een -10 is. Meeste is gewoon ergens in het -2 tot +2 interval.

Men begrijpt wat ik zei (moedwillig?) in de slechtst mogelijke manier natuurlijk.
Zal waarschijnlijk ook wel aan mij liggen, ik zie niks in mijn leven tot nu toe om 'fier' over te zijn of me specifiek over te schamen. En dat lijkt me het geval te zijn voor het overgrote deel van de bevolking.

Laatst bewerkt:
Of uiteraard ' geen van bovenstaande'. Als ik zeg dat niet alles altijd een +10 is dan wil dat niet zeggen dat het een -10 is. Meeste is gewoon ergens in het -2 tot +2 interval.

Men begrijpt wat ik zei (moedwillig?) in de slechtst mogelijke manier natuurlijk.
Zal waarschijnlijk ook wel aan mij liggen, ik zie niks in mijn leven tot nu toe om 'fier' over te zijn of me specifiek over te schamen. En dat lijkt me het geval te zijn voor het overgrote deel van de bevolking.

Dat is ook maar omdat je er van uit gaat dat je enkel fier mag zijn op grootse verwezenlijkingen, terwijl mensen nu eenmaal vaak (voor zichzelf) kleine succesjes boeken. En het is best ok om dan fier te zijn op jezelf. Dat hoeft zich ook niet te vertalen in grootse dingen, maar wel in je gewoon goed voelen in je vel. En wanneer iemand doorsnee al slecht in z'n vel zit, lijkt het me zeker gezond dat die zijn gevoel van eigenwaarde en welzijn wat kan opkrikken door erkentelijk te zijn voor die kleine dingen.

't Is voor de meeste van ons nu eenmaal niet weg gelegd om de nobelprijs te winnen, dus fier zijn op jezelf omdat je zelfgebakken cake goed gelukt is, je haag schoon recht geschoren is of je voor het eerst in uw leven zelf een lamp tegen het plafond hebt gehangen en die effectief werkt, is best ok, ookal komt dat niet in de gazet en hoeft de rest van de wereld je daar niet persé voor te prijzen.

Na wederom problemen met het papieren CST ticket hebben wij een raadsman aangesteld om de overheid te dagvaarden:

- digitaal CST ticket kan op geen enkele manier worden geïnstalleerd op smartphone (3 modellen geprobeerd ondertussen), ook andere manieren om te identificeren, tokens, itsme, ... geen enkele helpdesk die kan helpen - Eid werkt bij dienst belastingen, mijn gezondheid maar alles wat te maken heeft met digitaal CST is hopeloos

Ben het zat met de IT diensten van de overheden, zelfs hun nieuw afgeprinte code voor CST ticket duurt telkens 5-10 minuten alvorens men ze kan lezen.

Dat is ook maar omdat je er van uit gaat dat je enkel fier mag zijn op grootse verwezenlijkingen, terwijl mensen nu eenmaal vaak (voor zichzelf) kleine succesjes boeken. En het is best ok om dan fier te zijn op jezelf. Dat hoeft zich ook niet te vertalen in grootse dingen, maar wel in je gewoon goed voelen in je vel. En wanneer iemand doorsnee al slecht in z'n vel zit, lijkt het me zeker gezond dat die zijn gevoel van eigenwaarde en welzijn wat kan opkrikken door erkentelijk te zijn voor die kleine dingen.

't Is voor de meeste van ons nu eenmaal niet weg gelegd om de nobelprijs te winnen, dus fier zijn op jezelf omdat je zelfgebakken cake goed gelukt is, je haag schoon recht geschoren is of je voor het eerst in uw leven zelf een lamp tegen het plafond hebt gehangen en die effectief werkt, is best ok, ookal komt dat niet in de gazet en hoeft de rest van de wereld je daar niet persé voor te prijzen.
Ik kan niet voor zarathustra spreken maar ik zie hier gewoon een soort shift in tussen de Vlaamse mentaliteit van de oude stempel en een modernere mentaliteit, mogelijk overwaaiend uit de VS ofzo.
Ik heb de indruk dat vroeger het toch vooral was "doe maar gewoon, dat is al gek genoeg", als alles in orde is dan is dat de bedoeling. Complimenten werden amper gegeven, als iets niet in orde was, dàt was het moment om iemand eens goed de mantel uit te vegen. Link dat gerust met onze ongezonde houding ten opzichte van mentale gezondheid. Ik heb dat thuis toch ook nog veel gezien.
Anderzijds heb je dan het andere uiterste waar elke kleine actie moet gevolgd worden door, vooral holle, makkelijk gegeven, lofuitingen over hoe trots je mag zijn dat je basisvaardigheid X onder de knie hebt.

De meeste mensen zitten ondertussen daar wel ergens tussen denk ik, maar ik vermoed dat zarathustra eerder tot categorie 1 behoort en het nogal vreemd vindt allemaal. Ik zit door mijn opvoeding ook eerder in dat kamp, waardoor ik al eens met mijn ogen rol als ik zo'n dingen lees, en zelf moeilijk complimenten aanvaard, maar uiteindelijk snap ik best dat je daar veel aan kan hebben en positieve feedback beter is op lange termijn dan te horen wat je net allemaal fout doet.

Na wederom problemen met het papieren CST ticket hebben wij een raadsman aangesteld om de overheid te dagvaarden:

- digitaal CST ticket kan op geen enkele manier worden geïnstalleerd op smartphone (3 modellen geprobeerd ondertussen), ook andere manieren om te identificeren, tokens, itsme, ... geen enkele helpdesk die kan helpen - Eid werkt bij dienst belastingen, mijn gezondheid maar alles wat te maken heeft met digitaal CST is hopeloos

Ben het zat met de IT diensten van de overheden, zelfs hun nieuw afgeprinte code voor CST ticket duurt telkens 5-10 minuten alvorens men ze kan lezen, mss moet men overstappen naar het systeem tijdens WWII en de mensen die een vaccin gehad hebben gewoon voorzien van aan tattoo want de rest werkt toch niet.
En wat is je nadeel daarvan? Je kan het afgeprinte gebruiken zeg je zelf.
Slaagkans nihil.
(Ik geef je wel gelijk dat dat beter zou moeten)

Ben het zat met de IT diensten van de overheden, zelfs hun nieuw afgeprinte code voor CST ticket duurt telkens 5-10 minuten alvorens men ze kan lezen.
Gezien hopen, ik denk het merendeel, van de mensen wél gewoon dat CST werkend krijgen op hun smartphone, en het alternatief ook voor jou in se werkt, denk ik toch wel dat je van een kale reis gaat terugkomen.

En wat is je nadeel daarvan? Je kan het afgeprinte gebruiken zeg je zelf.
Slaagkans nihil.
(Ik geef je wel gelijk dat dat beter zou moeten)

Gezien hopen, ik denk het merendeel, van de mensen wél gewoon dat CST werkend krijgen op hun smartphone, en het alternatief ook voor jou in se werkt, denk ik toch wel dat je van een kale reis gaat terugkomen.

Papieren versie werkt in 8/10 gevallen, soms kan men het gewoon niet inscannen en kan ik terug naar huis - heb steeds 3 exemplaren bij me. En net dat is het probleem, is reeds de 4de maal in 2 weken dat men het niet kan scannen en ik gewoon huiswaarts kan keren.

Na bovenstaande kan ik iedereen verzekeren dat zoiets echt enorme frustraties teweeg brengt

EDIT: heb net zakenreis volgende week geannuleerd - heb gemeld aan werkgever dat ik weiger te vertrekken zonder werkend digitaal CST, geen zin om ergens vast te zitten of het geklungel van de overheid uit te leggen aan een buitenlandse instantie.

EDIT in het verlengde om het gepruts wat kracht bij te zetten:

- na een positieve COVID test kleurt de CST rood en staat dezelfde test (dus zelfde tijd, datum) op corona -alert doodnormaal op negatief, dat zijn dus 2 verschillende testresultaten van dezelfde PCR test, well done Belgium

Kan mss beter vragen om mij gewoon te schrappen uit het register en dan opnieuw toe te voegen want mijn identiteit lijkt wel vervloekt, paar jaar terug zelfs geen Visum gekregen voor India wegens problemen met bevestiging woonplaats, maar dat kwam mij goed uit want had geen zin om 2 weken in barre omstandigheden te verblijven.

Laatst bewerkt:
Een van de twee lampen in onze gang af minder licht dan de andere. Duidelijk een defect dus en dat al na een maand. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat er op de Gamma-website wel meerdere reviews stonden over deze slechte kwaliteit. Helaas was de lamp vervangen door deze van een ander merk niet meteen aan de order omdat de andere lamp het nog prima doet en we anders een andere lichtkleur gaan creëren en dit esthetisch niet mooi is. Hop, naar de Gamma dus, 'S morgens om 9h op de fiets als het lekker koud is en de lamp in een rugzak.

Kom ik daar aan en moet ik al eerst 5 minuten wachten, op de toog tikken, voor er ook maar iemand aan de servicebalie komt. Geef ik aan dat ik de lamp al even in mijn gang heb hangen en dat deze minder kleur geeft dan de andere lamp, die ook gewoon hetzelfde is. Geeft de medewerker al meteen aan dat ze dat niet kunnen terugnemen omdat ik buiten de 4 weken periode ben. Moest ik als gewone klant de medewerker nog even wijzen op de garantieperiode van 2 jaar waarbij in de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.

Gelukkig, na deze uitleg nam ze het lampje terug. Maar, dan gaat ze dit testen. Geeft ze al aan dat ze die lampen niet in de winkel hebben om om te ruilen. Ik geef dan maar mee dat hun website aangeeft dat er 4 stuks op voorraad zijn. Hup, zij naar de rayon, lampje gaan halen, uit de doos en ook weer opnieuw testen, want dat is toch wel nodig. Ondertussen stond ik voor een simpel lampje in garantie een halfuur in de Gamma. Blij dat ik daar buiten was en weer naar huis toe kon. Ik denk dat ze meer kwijt zijn aan de belabberde "service" dan aan het lampje.

Als ik het volgens de reviews mag geloven ga ik daar trouwens nog wel een aantal keren staan. Gelukkig is het maar 5 minuten rijden.

Nieuwe TV die niet vandaag geleverd zal worden. :frown:
Ze hadden geselecteerd om de tv vanuit de winkel te versturen ( terwijl die niet in stock is) ipv vanuit hun warenhuis.

Een van de twee lampen in onze gang af minder licht dan de andere. Duidelijk een defect dus en dat al na een maand. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat er op de Gamma-website wel meerdere reviews stonden over deze slechte kwaliteit. Helaas was de lamp vervangen door deze van een ander merk niet meteen aan de order omdat de andere lamp het nog prima doet en we anders een andere lichtkleur gaan creëren en dit esthetisch niet mooi is. Hop, naar de Gamma dus, 'S morgens om 9h op de fiets als het lekker koud is en de lamp in een rugzak.

Kom ik daar aan en moet ik al eerst 5 minuten wachten, op de toog tikken, voor er ook maar iemand aan de servicebalie komt. Geef ik aan dat ik de lamp al even in mijn gang heb hangen en dat deze minder kleur geeft dan de andere lamp, die ook gewoon hetzelfde is. Geeft de medewerker al meteen aan dat ze dat niet kunnen terugnemen omdat ik buiten de 4 weken periode ben. Moest ik als gewone klant de medewerker nog even wijzen op de garantieperiode van 2 jaar waarbij in de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.

Gelukkig, na deze uitleg nam ze het lampje terug. Maar, dan gaat ze dit testen. Geeft ze al aan dat ze die lampen niet in de winkel hebben om om te ruilen. Ik geef dan maar mee dat hun website aangeeft dat er 4 stuks op voorraad zijn. Hup, zij naar de rayon, lampje gaan halen, uit de doos en ook weer opnieuw testen, want dat is toch wel nodig. Ondertussen stond ik voor een simpel lampje in garantie een halfuur in de Gamma. Blij dat ik daar buiten was en weer naar huis toe kon. Ik denk dat ze meer kwijt zijn aan de belabberde "service" dan aan het lampje.

Als ik het volgens de reviews mag geloven ga ik daar trouwens nog wel een aantal keren staan. Gelukkig is het maar 5 minuten rijden.
Dat begrijp ik dus niet (ook al kom ik het ook tegen) maar in de verkoopjobs die ik gehad heb werd er altijd gehamerd op ‘en ge kunt maar zien dat de klant content is’ onder dreiging (enfin waarschuwing) van de camera’s en secret shoppers en reviews en tig andere zaken. En de verhalen van ‘ja die en die zijn daar recht voor buiten gevlogen’ waardoor je u 95% van de tijd echt dubbel plooide voor zelfs de kleinste dingen.

ik snap het toch niet goed. Van wanneer spreek je dan over iets waar je wel fier op mag zijn en leg je de grens dan bij iedereen even hoog of?

Ik ben fier op sommige sportprestaties ook al gaan wereldtoppers op hun 12de waarschijnlijk al straffer geweest zijn dan ik als volwassen (puur wettelijk gezien dan) man.

En als ik me mag blijven ergeren ik verdien te weinig, k heb begot meer moeten opdoen dan dat er is binnengekomen deze maand. Hoe ik dat ooit met een lening ga moeten doen :unsure: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan