Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echtgenoot en schoonvader zijn aan de telefoon ruzie aan het maken over een keukenrenovatie. Het is 2/3 mijn huis en ik wil geen keukenrenovatie. Mijn vent is al niet stressbestendig, dan schoonvader die overal zich zal moeien en constant hier zou zijn… Maar wie mag geen piep geven? Nochtans zou het simpel moeten zijn, ik heb een kwartier geleden al ‘neen’ gezegd, grootste deel mijn huis dus mijn keuze. Ik ben die twee soms zo kotsbeu. Die kunnen echt alleen maar overal een gevecht van maken.

Echtgenoot en schoonvader zijn aan de telefoon ruzie aan het maken over een keukenrenovatie. Het is 2/3 mijn huis en ik wil geen keukenrenovatie. Mijn vent is al niet stressbestendig, dan schoonvader die overal zich zal moeien en constant hier zou zijn… Maar wie mag geen piep geven? Nochtans zou het simpel moeten zijn, ik heb een kwartier geleden al ‘neen’ gezegd, grootste deel mijn huis dus mijn keuze. Ik ben die twee soms zo kotsbeu. Die kunnen echt alleen maar overal een gevecht van maken.
Waarom niet?
Als het voor het grootste deel jouw huis is, is het toch niet raar dat je op z'n minst wat inspraak krijgt.

Waarom niet?
Als het voor het grootste deel jouw huis is, is het toch niet raar dat je op z'n minst wat inspraak krijgt.
Ik krijg met de jaren meer en meer de indruk dat ik in de ogen van mijn echtgenoot meer een lastig kind ben dan een gelijke. Ik krijg rollende ogen of van die uitbranders op een toon van ‘ik kan er niet bij dat ik dit nog moet zeggen’. Ik ben in ziekteverlof maar al wat ik hoor is hoeveel stress hij wel niet heeft en hoeveel werk. Ik heb soms zin om te zeggen ‘als je het toch allemaal beter weet, doe het dan maar alleen’

Ik krijg met de jaren meer en meer de indruk dat ik in de ogen van mijn echtgenoot meer een lastig kind ben dan een gelijke. Ik krijg rollende ogen of van die uitbranders op een toon van ‘ik kan er niet bij dat ik dit nog moet zeggen’. Ik ben in ziekteverlof maar al wat ik hoor is hoeveel stress hij wel niet heeft en hoeveel werk. Ik heb soms zin om te zeggen ‘als je het toch allemaal beter weet, doe het dan maar alleen’
Volgens mij echt tijd voor een weekendje weg alleen, squidje! 😟

Alleen niet evident als je de auto niet kan gebruiken en het financieel niet breed hebt 😖

Volgens mij echt tijd voor een weekendje weg alleen, squidje! 😟

Alleen niet evident als je de auto niet kan gebruiken en het financieel niet breed hebt 😖
ik denk dat een weekendje hier de boel niet meer gaat redden hoor. Ik denk dat ze eerder eens samen aan tafel moeten gaan zitten en bekijken hoe ze hun toekomst samen zien, want dit werkt toch maar vierkant.

ik denk dat een weekendje hier de boel niet meer gaat redden hoor. Ik denk dat ze eerder eens samen aan tafel moeten gaan zitten en bekijken hoe ze hun toekomst samen zien, want dit werkt toch maar vierkant.
Wanneer je in een acute toestand zit, moet zo iets niet gebeuren. Of toch zeker niet alleen.

Chaos op Amerikaanse snelweg nadat geldwagen bankbiljetten verliest

En die mensen denken echt dat ze hiermee wegkomen? Toch diegene die niet eens de moeite doen om hun gezicht te verbergen lol.
Gewoon met gezicht en al gefilmd terwijl ze annozel aan het doen zijn met dat geld. :unsure:

Elke mens met een beetje IQ rijdt toch gewoon door en laat die biljetten links liggen?
Tenzij je een bivakmuts + karton en wat tape in uw wagen hebt liggen (voor uw nummerplaat) :rofl:
Grapje hé

Mijn eerste ex was exact zo, en het leek altijd maar erger te worden (had ook nog ASS).
Dit maakt je echt kapot en je zal hier echt onderdoor gaan, als het nog niet zover is.
Hoelang ga je dit nog volhouden?
Niet lang meer denk ik, als ik eerlijk mag zijn...
Sterkte.

Het houdt gewoon écht niet op de laatste dagen.

Ik huurde voor 1 jaar, maar zelf dan moest ik nog verplicht mijn boiler laten ontkalken.
Enfin, die mens is hier nu, en heel de WC is zo smerig als iets omdat dat ding blijkbaar nog nooit is onderhouden.

Het is verdomme al een schande dat ik dit moet laten doen voor 1 jaar huur en dat dit!!! Die mens is al veel langer bezig dan voorzien hierdoor, dus ik zal het nog eens extra voelen in mijn portefeuille ook waarschijnlijk! Het houdt maar niet op de laatste dagen!!!
En mijn verhuurder zal zich er wel weer uitkletsen zoals gewoonlijk.

Er nu me nog te druk in maken heeft ook geen zin, want binnen 2 maand ben ik hier toch weg, maar het is wel nu dat ik ermee zit!

:wallbash:

@Squidward

Meid het wordt echt eens hoog tijd dat je ingrijpt hoor want dit ga je niet lang volhouden.
Je schoonvader heeft zich nergens mee te bemoeien en verder moet je die man van je effe bij zijn oor vastnemen en hem aan tafel zetten.
Het is jullie huis, ongeacht wie er hoeveel van jullie ervan bezit. Oké dat was een rare zin maar je bergrijpt me toch hè?
Jullie bepalen wat er moet gebeuren en niemand anders.
Ivm feit dat je man je niet als gelijke wilt/kan zien moet je toch ook effe ingrijpen hoor. Volgens mij gaat dit dieper dan een renovatie van het huis alleen en als je er met zn tweetjes niet uitkomt zou ik wel relatietherapie overwegen.

Sterkte en hopelijk komt alles wel goed.:hug:

Man man man - ik zie echt af van mijn bronchitis. Sinds 2010 echt niet meer zo ziek geweest ervan. Ik lig hier op de zetel te kreperen en af en toe lees ik even op beyondgaming. (slapen kan ik al helemaal niet, ik ben stikkapot)

Ik ben sindsdien véél gaan sporten en daarna tem vorig jaar géén echt serieus bronchitis meer gehad.
En echt voor 99% van die witte slijmen, af en toe een gele kleur maar meestal niet. De meeste bronchitis die ik al had, waren groene en gele slijmen. Hoofdzakelijk witte slijmen = Virale infectie, zo zei de huisarts het ook.

Toch ben ik negatief getest op Covid. Maar ik begin te twijfelen of ik wel echt negatief ben. :unsure:
Nu goed, ik lig niet in het ziekenhuis en het is al enkele dagen stabiel (géén echte verergering). Dus ik zal er wel van uitzieken.

Sorry dit is gewoon even mijn ergernis van de week, van de dag, van everything. :frown:

Ik herken hierin de relatie tussen mijn ouders vroeger, en als iemand die als kind is opgegroeid met 2 ouders die tegelijk zwaar depressief waren, maar samen bleven "voor de kinderen": de kinderen gaan pas gelukkig zijn als de ouders gelukkig zijn.

Ik wil niet zeggen dat je moet gaan scheiden, maar ik had altijd gewild dat mijn ouders veel vroeger uit elkaar waren gegaan en niet hadden gewacht tot ik zelf volwassen was. Mijn pa is op een bepaald moment gewoon opgestapt omdat er - en ik citeer hem - "een drama ging plaatsvinden".

Intussen zijn mijn ouders al een 2-tal jaar gescheiden, maar ze spreken wel nog iedere week af als vrienden. Die scheiding is het beste dat hen had kunnen overkomen en ze hebben sindsdien beiden aan hun mentale toestand gewerkt. Mochten ze getrouwd en samenwonend zijn gebleven, ben ik 100% zeker dat ze nu nog altijd zwaar depressief zouden zijn.

:hug:

Helemaal mee eens dat bij iemand blijven voor de kinderen of omwille van het financiële een slechte motivatie is.

Maar uit mijn ervaring kan ik zeggen dat je heel sterk in je schoenen moet staan wanneer je in een onevenwichtige relatie zit, om daar uit te raken. Dat heeft bij mij 2j geduurd tussen ik die de eerste keer zei dat ik zo niet verder wou en effectief alle stappen zetten.
2j waarin ik keihard met de psycholoog gewerkt heb om sterker in mijn schoenen te staan.

Ik ben van mening dat Squid eerst aan zichzelf moet werken eer ze zo een strijd kan aan gaan. En aangezien ze hem zelf al eerder als rigide heeft afgeschilderd, ben ik er zeker van dat het een strijd zal worden en niét: "Ohjee, zo had ik het nooit bekeken, natuurlijk ben ik bereid hieraan te werken!".
En dan heb ik het niet over scheiden, maar wel over eerlijk en open kunnen zijn tegen hem én hij die er actief iets aan doet om haar tegemoet te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan