Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan er voor zo'n verregaande dreigementen op het werk niet simpelweg klacht ingediend worden bij de politie?

Voor kinderen ligt het vast moeilijker maar ook daar, is daar geen mogelijkheid tot klacht indienen?

Kan er voor zo'n verregaande dreigementen op het werk niet simpelweg klacht ingediend worden bij de politie?

Voor kinderen ligt het vast moeilijker maar ook daar, is daar geen mogelijkheid tot klacht indienen?
als er geen oplossing komt via het werk zelf ga ik eens naar de politie gaan ja

de volvo e :unsure: speciaal volk dat daar werkt

Damn.

Ik moet wel zeggen, ik heb het ooit ook gedaan. Serversupport voor zuid amerika, dus nachtwerk hier.

Nadeel. Ze kregen hun infra ginder niet opgestart wegens bouwissues. Dus 5 maand nachtwerk voor niks. Hele nacht quake spelen met de collega's en pita bestellen van de nachtwaker zijn neef :lol:

Damn.

Ik moet wel zeggen, ik heb het ooit ook gedaan. Serversupport voor zuid amerika, dus nachtwerk hier.

Nadeel. Ze kregen hun infra ginder niet opgestart wegens bouwissues. Dus 5 maand nachtwerk voor niks. Hele nacht quake spelen met de collega's en pita bestellen van de nachtwaker zijn neef :lol:
Nacht en weekendshifts zijn hier nog apart. Ik zit in een dag-vroege-late systeem. Op zich geen issues mee, enkel dat de late tegenwoordig enorm kalm is en er dus amper iets te doen is :unsure:

Het internet dat boos is op Regi omdat volgens het internet niet de juiste kandidate gewonnen heeft bij het programma Regi Academy waarbij Regi op zoek ging naar een zangeres voor z'n nieuwe single en show. "het is doorgestoken kaart, het lag er vingerdik op wie moest winnen, de verliezer heeft niet gewonnen omdat ze niet het juiste plaatje heeft, het was al vlug duidelijk wie het favorietje was en moest winnen, ..."

Beste het internet. Het concept van het programma was dat Regi een zanger(es) zou zoeken voor z'n nieuwe single en show in het Sportpaleis, en hij daarbij dus iemand zocht waarvan HIJ vond dat die het meest beantwoordde aan het profiel voor z'n song. Zoiets gebeurt in de muziekwereld dagelijks, alleen werd er deze keer ook nog een tv-programma rond gebreid. Dat degene die gewonnen is diegene is die uiteindelijk de favoriet was van Regi, was dus gewoon HET HELE CONCEPT van het programma :unsure:

En ik ben geen fan ofzo van Regi hoor, maar gewoon ook geen fan van het "omg drama en schande!"-gehuil op internet.
Tijd voor een crowdfunding?

Niet veel waar Lier zelf kan aan doen alleszins. :tongue: Ligt waarschijnlijk aan mezelf.

Imo onduidelijke wegsignalisatie: ik moest bij een cliënt op huisbezoek, een van de eerste keren dat ik echt in de stad zelf moest zijn, en die woonde vlak aan de Grote Markt. Ik bleef maar in rondjes rijden omdat ik niet wist hoe je een bepaalde straat mocht inrijden. >_<
Uiteindelijk toch een boete gehad omdat ik een straat ben ingereden die niet mocht. :laugh:

En deel twee is omdat ik ooit in 2018 of 2019 in de gietende regen op een vrijdagavond heb staan wachten aan Lier station op het perron met duizend pendelaars (ok, toch tientallen!) en de pendelbussen die bleven maar op zich wachten (toegegeven, het was complete chaos die avond op alle verbindingswegen rondom Lier). Uiteindelijk toch zeiknat en koud thuis geraakt.

Maar intussen heb ik Lier wel leren kennen en vind ik het echt een romantische stad met enkele gezellige adresjes zoals De Comeet. @NDEFCB
Haha, ik herinner me dat ik op een zeiknatte vrijdagavond in 2018/9 mijn vrouw eens moest komen afhalen van het station van Lier omdat er wat misliep. Ik had toen eten en drinken bij en een warme airco. :coolbrows:

Rondrijden in Lier is inderdaad niet evident, maar als je het kent valt het mee.

Mijn vrouw die toch een aanzienlijk bedraag betaalt voor gewaarborgd inkomen, maar die dekken dus geen bevallingsverlof. Nu is ze zwanger (op zich wel een glimlach natuurlijk), maar da betekent dat die dus tijdens haar zwangerschapsverlof quasi geen loon heeft. Soms zijt ge hier in België toch zwaar gesjareld als zelfstandige. Beetje onrechtvaardig vind ik als je ziet hoeveel belastingen zij betaalt. Haar personeel is beter af op dat vlak.

Mijn vrouw die toch een aanzienlijk bedraag betaalt voor gewaarborgd inkomen, maar die dekken dus geen bevallingsverlof. Nu is ze zwanger (op zich wel een glimlach natuurlijk), maar da betekent dat die dus tijdens haar zwangerschapsverlof quasi geen loon heeft. Soms zijt ge hier in België toch zwaar gesjareld als zelfstandige. Beetje onrechtvaardig vind ik als je ziet hoeveel belastingen zij betaalt. Haar personeel is beter af op dat vlak.
O_o

Het hele idee achter zelfstandige zijn is dat je zelf moet zorgen voor geld in de periodes dat je kiest niet te werken. Dat is geen kwestie van gesjareld zijn, dat is gewoon de keuze gemaakt hebben om geen geld opzij te zetten daarvoor.

:oink:

Het hele idee achter zelfstandige zijn is dat je zelf moet zorgen voor geld in de periodes dat je kiest niet te werken. Dat is geen kwestie van gesjareld zijn, dat is gewoon de keuze gemaakt hebben om geen geld opzij te zetten daarvoor.
Tja, maar dit is geen keuze om niet te werken, maar een keuze om zwanger te worden. Ik vind dat wel een verschil, dat is niet hetzelfde als verlof nemen om op vakantie te gaan naar de Côte d'Azur. Punt is dat ik vind dat zij genoeg belastingen betaalt om toch een zeker basisloon te krijgen tijdens het zwangerschapverlof. Zij gaat haar bevallingsverlof zo kort mogelijk nemen, maar haar personeel die krijgen de volle pot. Beetje discrepant als je het mij vraagt.

Tja, maar dit is geen keuze om niet te werken, maar een keuze om zwanger te worden. Ik vind dat wel een verschil, dat is niet hetzelfde als verlof nemen om op vakantie te gaan naar de Côte d'Azur. Punt is dat ik vind dat zij genoeg belastingen betaalt om toch een zeker basisloon te krijgen tijdens het zwangerschapverlof. Zij gaat haar bevallingsverlof zo kort mogelijk nemen, maar haar personeel die krijgen de volle pot. Beetje discrepant als je het mij vraagt.
Het is wat het is en voor zij als zelfstandige begon wist zij ook wat de nadelen waren. Achteraf daar over komen zagen is dan ook wat te laat lijkt me.

Het is wat het is en voor zij als zelfstandige begon wist zij ook wat de nadelen waren. Achteraf daar over komen zagen is dan ook wat te laat lijkt me.
Het beroep dat zij doet kan je niet als werknemer in loondienst doen 😅 Tenzij misschien academisch en enkele specifieke centra.
Om één van haar collega's te quoten. "Ik zie mijn kinderen doodgraag, maar ze hebben me wel een volledig jaarloon gekost".
Ik weet ook wel dat het is wat het is en dat zij ook wel op voorhand wist aan wat ze toe was, maar het blijft toch een beetje zuur om zo veel sociale bijdragen / belastingen te betalen, maar er eigenlijk niet van te kunnen genieten als je het eigenlijk kan gebruiken. Maar ja inderdaad dit geldt voor alle zelfstandigen.

Maar het punt is dat ze (relatief) minder belastingen betaalt dan haar werknemers dus die krijgen de volle pot, zij niet.

Dat geklaag van zelfstandigen is altijd zo een beetje als die mensen die naast een luchthaven gaan wonen en dan klagen over lawaai met 'wij hebben toch ook recht op rust?'. Tuurlijk maar niet als je zelf kiest het niet te hebben.

ge kunt toch weten wat de nadelen zijn, maar als ge er dan mee geconfronteerd wordt er toch over klagen? Het forum staat vol met mensen die klagen over kinderen, partners, het verkeer...

Ik kan begrijpen dat Elospardo er door geïrriteerd is zeker als je toch bepaalde zaken afdraagt aan de staat
waarvan je dacht een compensatie te kunnen krijgen, die er dan niet of nauwelijks blijkt te zijn.

ge kunt toch weten wat de nadelen zijn, maar als ge er dan mee geconfronteerd wordt er toch over klagen? Het forum staat vol met mensen die klagen over kinderen, partners, het verkeer...

Ik kan begrijpen dat Elospardo er door geïrriteerd is zeker als je toch bepaalde zaken afdraagt aan de staat
waarvan je dacht een compensatie te kunnen krijgen, die er dan niet of nauwelijks blijkt te zijn.
En in een ergernissen topic mogen we ons toch best ergeren aan mensen die de regels van hun spelletje niet lezen en dan luidkeels beginnen roepen dat ze benadeeld worden terwijl ze dat al jaren vooraf wisten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan