Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
kaas, is dat niet zoiets uit de oudheid dat gewoon in openlucht zeer lang houdbaar was? Wat is er gebeurd in tussentijd?

*Geen kaaseter, dus ik zou het niet weten ^^

kaas, is dat niet zoiets uit de oudheid dat gewoon in openlucht zeer lang houdbaar was? Wat is er gebeurd in tussentijd?

Ik vermoed dat een kaaswiel wel lang houdbaar is (in een frisse, donkere kelder), maar van die aparte sneetjes iets minder. Nu goed, als die verpakking gesloten blijft (beschermende atmosfeer) zal dat ook wel een tijd goed blijven. Hier zou dat geen probleem zijn, want ik eet bakken kaas :unsure:

waarom plakt gij daar nog "machine" achter?

"pakt es de croque monsieur" en niets anders
nope, hier heet dat in het slechtste geval de croquemachine.
Als ik zeg "pakt es de croque monsieur", dan veronderstel ik dat ik iets te eten ga krijgen. (liefst een croque-monsieur)

Vooral die #doekeerzot.
Die zie ik dan passeren bij mensen waar de saaiheid vanaf druipt.

Mijn ergernis is dat ik weer een wrak ben.
Zo 2 dagen vollenbak pinten drinken kan mijn lijf moeilijk meer aan blijkbaar.
Herkenbaar, op het moment blijft het wel geestig om te doen mits de juiste bende/setting.
Als ik een zwaar weekend voel opkomen, neem ik mij maandagmiddag meestal congé.
's Ochtends even op de tanden bijten en dan la dolce far niente.

tja, uit zicht van die keffer is dat oppakken natuurlijk een beloning, dus zo moedigen ze dat gedrag nog aan...
Ja inderdaad.

Hij bijt (voorlopig?) niet denk ik want hij heeft al op 10cm van mijn benen staan keffen. Maar is gewoon een vervelend geluid ook.

Ook gewoon jammer voor het beest zelf want die zou zelf ook gelukkiger zijn met een deftige opvoeding.

Wat @Sylverscythe zegt, een grote blok kaas blijft wel lang goed, sneetjes wat minder.
Wij hebben hier zo ne blok van 500gr ofzo elke 2 weken. Dat blijft wel goed, op zijn max moet ge daar es een randje schimmel afsnijden.

In verband met de houdbaarheid van kazen: ik merkte laatst dat bij voorgesneden stukken kaas er een "Te gebruiken tot" ipv "Tenminste houdbaar tot" tot-datum gebruikt wordt. Daar snap ik de reden nu toch ook niet van want "te gebruiken tot" wordt toch enkel gebruikt voor producten waar er effectief risico is om het na die datum te consumeren terwijl er bij kaas geen risico zal zijn om het paar dagen nadien nog te eten?

Ik vermoed dat een kaaswiel wel lang houdbaar is (in een frisse, donkere kelder), maar van die aparte sneetjes iets minder. Nu goed, als die verpakking gesloten blijft (beschermende atmosfeer) zal dat ook wel een tijd goed blijven. Hier zou dat geen probleem zijn, want ik eet bakken kaas :unsure:
Geen promo voor u dus, het zijn sneetjes.

Bestuurder van vrachtwagen met zwart/witte nummerplaat heeft materiaal gestolen, alles staat op camera (dus de persoon + nummerplaat + type wagen etc.) maar de politie kan niets doen omdat ze niet weten welk land bij de nummerplaat past.

Mss moet ik volgende keer gewoon vragen of we een copy mogen hebben van zijn identiteitskaart.

Dit. maar ook niet alle soorten.

zo een type leerdammer/gouda zoals op dat reclameke lukt best aardig zonder kwaliteits/smaakverlies

Eigen bevindingen: harde en gewone plakjes gaan perfect terwijl heel zachte kazen een korrelbrei worden (lees: textuur smaakt goor).

Als er promoties worden er hier soms meerdere pakjes plakjeskaas gekocht.
Nadien gewoon laten ontdooien en voila - uw croque monsieur kan gemaakt worden

/EDIT: tot mijn grote spijt vla ingevroren en die trekt op niks meer - korrelig en droog na te ontdooien :cry:

Door alle zever hier, goesting in ne croque én alles in huis.... Blijkt mijn croque machine het wel niet begeven te hebben?!? 😭😭😭😭

Nu croques in de airfryer aan het maken...

Door alle zever hier, goesting in ne croque én alles in huis.... Blijkt mijn croque machine het wel niet begeven te hebben?!? 😭😭😭😭

Nu croques in de airfryer aan het maken...

hebt ge nen toaster? ik maak ze vaak in de oven

2 sneetjes brood in de toaster, dan hesp & kaas tussen leggen en dan de oven in tot de kaas goed gesmolten is.

Kaas is liefde gvd!

Van een gewone, jonge gouda to zo'n blauwe kaas. Van een Passendaele tot een Reblochon. Van gewone kaas uit koeienmelk tot schapen-, geiten-, buffelmelk.
Vorige zaterdag Blue Stilton gekocht en gewoon zo op een stuk bruin brood vond ik dat geweldig. Ik heb het al vaker gezegd, ik zou kunnen vegetariër worden als ik moet, maar veganist, fuck that.

Ja, ik heb een probleem :unsure:

Kaas is liefde gvd!

Van een gewone, jonge gouda to zo'n blauwe kaas. Van een Passendaele tot een Reblochon. Van gewone kaas uit koeienmelk tot schapen-, geiten-, buffelmelk.
Vorige zaterdag Blue Stilton gekocht en gewoon zo op een stuk bruin brood vond ik dat geweldig. Ik heb het al vaker gezegd, ik zou kunnen vegetariër worden als ik moet, maar veganist, fuck that.

Ja, ik heb een probleem :unsure:

Ik was hardnekkig aan het knikken toen ik uw post las totdat je geitenkaas vernoemde...
Liefde voor alle kazen maar geitenkaas smaakt en stinkt naar geit...

/EDIT: dedju, nu heb ik zin in streak-frit met een roquefortsaus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan