Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik erger me hier mateloos aan... het zoveelste programma erbij waardoor men laat zien dat macht en geld hét middel zijn. Talent en creativiteit zijn hierbij niet meer van tel. Ongekende mediageilheid vind ik dat...

EDIT Crew: verplaatst naar ergernissenthread. Gaat over het programma De Verhulstjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon een weekend of drie per jaar sneeuw die weg is tegen maandagochtend en begint vrijdagavond meer vraag ik niet, zeker ook niet minder.

Dan moet ge een Hyundai kopen, die hebben nu sfeergeluid aan boord.. een knisperend haardvuur, een wandeling op krakende sneeuw :LOL:

Hola wat een irritante, schelle commentatorstem. Dat verpest al direct alle geluiden wat getoond worden haha.

Een Hyundai zal hier niet snel binnen komen. Als ik dan toch een bedrijfswagen heb, dan kies ik een knappere auto. ;)
Door de sneeuw crossen met een Toyato RAV, dat was ook nog eens plezier!

Dat 9lives en BG nog samen bestaan, best irritant, want ik volg bepaalde threads en die versplinteren nu wel een beetje.

Zo rond Kerst en nieuwjaar, dan mag de lente beginnen.
Persoonlijk toch fan van een echt koude winter (ja ik weet het, stookkosten). Maar dan niet zoals we die hier hebben, hier is het vaak zowat rond/net boven het vriespunt hangen en vochtig. Dat voelt niet echt aangenaam aan.

In meer continentale klimaten is het kouder maar ook droger, wat de gevoelstemperatuur meestal laat meevallen. Zelf vond ik de winter in Wisconsin geweldig, eenmaal Thanksgiving sneeuwde dat op een zaterdag een dikke 30 centimeter en dat bleef gewoon een hele winter liggen. Het vriest dan dagen aan een stuk maar het is droog en zonnig, dan trek je gewoon een dikke jas aan en je gaat wandelen bij -20 °C.

Persoonlijk toch fan van een echt koude winter (ja ik weet het, stookkosten). Maar dan niet zoals we die hier hebben, hier is het vaak zowat rond/net boven het vriespunt hangen en vochtig. Dat voelt niet echt aangenaam aan.

In meer continentale klimaten is het kouder maar ook droger, wat de gevoelstemperatuur meestal laat meevallen. Zelf vond ik de winter in Wisconsin geweldig, eenmaal Thanksgiving sneeuwde dat op een zaterdag een dikke 30 centimeter en dat bleef gewoon een hele winter liggen. Het vriest dan dagen aan een stuk maar het is droog en zonnig, dan trek je gewoon een dikke jas aan en je gaat wandelen bij -20 °C.

Akkoord maar dan liefst toch wat korter se. Sneeuwellende maanden aan een stuk dan is het schoon er rap af bij mij.

En ja Belgische winter inderdaad. Dat is gewoon één langgerekt seizoen van november tot maart met temperaturen tussen -5 en +5 en de hele tijd grijs en nat de laatste jaren.

Akkoord maar dan liefst toch wat korter se. Sneeuwellende maanden aan een stuk dan is het schoon er rap af bij mij.

En ja Belgische winter inderdaad. Dat is gewoon één langgerekt seizoen van november tot maart met temperaturen tussen -5 en +5 en de hele tijd grijs en nat de laatste jaren.
In landen met zo'n sneeuw is de infrastructuur er ook wel naar natuurlijk. Die zaterdag passeerde er toen het ergste door was al elk half uur ofzo een sneeuwruimer. Op zondag de bus genomen naar de gym en die had 1 minuut vertraging.

Er zijn natuurlijk wel nadelen hé, ik heb daar een "zachte winter" meegemaakt, koudste was -28 °C en dat was dan zonnig dus aangenaam. Andere jaren wilt er al eens een blizzard opsteken ofzo, en wordt de universiteit 's morgens gesloten omdat er een te grote kans is voor frostbite bij studenten die naar de les komen :)

Maar ik heb wel een beetje heimwee daarnaar. Die stad lag tussen de meren, en tijdens de winter kon je daar gewoon op stappen, zelfs rijden met de pickup truck. Machtig uitzicht.

Zo een vervelend onderzoek is dat nu toch ook weer niet ? Ik heb het zelf ondergaan omdat ik ook veel last heb van insomnia.

Nuja, het kan aan veel liggen hoor, maar als je niet deftig slaapt zou ik wel verder gaan. Andere dokter, andere inzichten?

Bij officiële dealer jaarlijks onderhoud wagen + defect laten maken om te motorkap open te krijgen. Was iets nieuws voor hen (Ford Focus, 2 jaar oud). Da's dan 490€ aub :mad:

Bij officiële dealer jaarlijks onderhoud wagen + defect laten maken om te motorkap open te krijgen. Was iets nieuws voor hen (Ford Focus, 2 jaar oud). Da's dan 490€ aub :mad:

Ik ga nooit nog naar een officiële dealer omwille van die reden. Tis niet altijd evident ne goeie garagist te vinden maar 't heeft mij op al die jaren 1000den euros bespaard.

Hij moest melatonine slikken, maar na een tijd leek zijn lichaam daaraan gewend en dan kost het ook nog eens €20 voor 60 tabletten (en dan zei de neuroloog voordien nog "dat kost bijna niets"... amai.) Dat is voor iemand met een laag inkomen niet evident en de ziekenkas komt niet tussen.
Ik heb een tijd geleden dan de Kruidvat-variant gekocht omdat er daar véél meer in zitten en voor een veel goedkopere prijs, maar de kwaliteit zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn.

Die kwaliteit zal wel ok zijn, wat het duurder kan maken is de dosis (boven 300 µg is dat hier op voorschrift dacht ik) of als het trage afgifte is of zo'n dingen.

Wat is een trage afgifte? Dat de apotheek het zelf moet maken? Dat was zo in ons geval zo en ik kon er de volgende dag pas om, en het is daarover dat de neuroloog beweerde het erg goedkoop was... niet dus. Allee, toch niet naar mijn standaarden.
Neen, dat de dosis over een aantal uren wordt vrijgegeven in je lichaam. Als je gewoon melatonine slikt wordt dat verteerd en 30 minuten later of wat meer heb je een hoge concentratie in je bloed waardoor je slaperig wordt.

Bij mensen waar het probleem is dat ze niet kunnen doorslapen (veel oudere mensen ook) heb je daar niet zoveel aan, dus dan heb je er ook waar die afgifte geleidelijker is of in fasen. De detail ervan weet ik niet, ik vermoed dat er dan met een barrièremateriaal wordt gewerkt.

Nu, je kan ook gewoon wanneer je wakker wordt nog zo'n goedkoop tabletje nemen.

Na het lezen vaneen deel van een artikel over die pedo gaan mijn haren toch recht staan hoor. ( geen abonnement)
man man. wat een gerecht dat we toch hebben hier.

“Ik ben gestopt toen ze begon te wenen”: dertiger bindt geblinddoekt meisje (13) vast op bed en verkracht haar, maar moet niet naar gevangenis

Na het lezen vaneen deel van een artikel over die pedo gaan mijn haren toch recht staan hoor. ( geen abonnement)
man man. wat een gerecht dat we toch hebben hier.

“Ik ben gestopt toen ze begon te wenen”: dertiger bindt geblinddoekt meisje (13) vast op bed en verkracht haar, maar moet niet naar gevangenis

Wel raar dat een 13-jarig kind op zo'n website met credit card een account aanmaakt, zich voordoet als een 18-jarige en afspreekt met een man voor seks...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan