Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Appartement boven mij heeft een jaar leeg gestaan maar nu is er toch een koppel komen wonen.
Denk een jaar of 27, Vlamingen. Nu vinden die het allebei zo stoer om élke avond al hun ramen open te zetten en hun schijtmuziek voor heel de straat te spelen.

Gaat er bij mij echt niet in hoe mensen zo kunnen zijn. Heb ik dan zelf zoveel schaamte om andere mensen te storen?
Condo life. Er zal altijd wel iemand van de buren zijn die het varken uithangt

Tbh bekruipt mij de laatste tijd het gevoel dat ik hier niet graag meer woon. Heb een hekel aan het volk, de politiek, de gewoontes, de steden.
Eigenlijk 0,0 "fierheid" om Belg te zijn.

Het zal wel overal wat zijn maar de laatste maanden lopen de dommigheden en de irritaties hier de spuigaten uit.

Tbh bekruipt mij de laatste tijd het gevoel dat ik hier niet graag meer woon. Heb een hekel aan het volk, de politiek, de gewoontes, de steden.

Het zal wel overal wat zijn maar de laatste maanden lopen de dommigheden en de irritaties hier de spuigaten uit.
Kom op den boerenbuiten wonen. We hebben nog plaats.

Je kan gewoon verhuizen hé, zeker binnen Europa valt dat nog mee als je werk hebt. Kan je meteen testen of het probleem de Belgen zijn of gewoon de mensheid.

Eigenlijk is het geen ergernis maar vooral een droefheid. Mijn grootvader is sinds vandaag palliatief. Ik moet de komende tijd afscheid nemen. En ik zag het van mijlenver aankomen, en ik dacht dat ik er klaar voor was, maar ik blijk dat toch niet te zijn.

Ik weet niet of het een ergernis is. Eigenlijk niet, eigenlijk is het vooral een droefheid. Mijn grootvader is sinds vandaag palliatief. Ik moet de komende tijd afscheid nemen. En ik zag het van mijlenver aankomen, en ik dacht dat ik er klaar voor was, maar ik blijk dat toch niet te zijn.
:hug:

En dit mag toch gerust een ergernis zijn ja ...

Eigenlijk is het geen ergernis maar vooral een droefheid. Mijn grootvader is sinds vandaag palliatief. Ik moet de komende tijd afscheid nemen. En ik zag het van mijlenver aankomen, en ik dacht dat ik er klaar voor was, maar ik blijk dat toch niet te zijn.
Als je iemand graag ziet, ben je er nooit klaar voor. Veel sterkte.

Hoek- en snijtand zojuist gebroken of los .

Vorig jaar die hoektank gebroken (vallende stalen paal opgevangen met mijn gezicht) en met oa corona iets te lang gewacht om dat te laten herstellen.
Tandarts heeft toen nog de tand terug "opgebouwd" maar was niet helemaal overtuigd (vlugge noodoplossing, eigen keuze, eigen fout). Die heeft die toen verstevigd door die te lijmen aan de tand er langs, dat was al een stifttand na een accidentje in mijn jonge jaren.

Dat gelijmd stuk was paar weken geleden terug wat losgekomen maar geen erg, had binnenkort toch terug afspraak dus tandarts al ff verwittigd en da kwam wel in orde.
Nu loop ik net volle neut tegen de deur op, recht op die hoek. Bril op half zeven, herstelde tand heeft de geest gegeven, dde stift kan ik zo uitnemen, bloed gutste uit mijn lip en ik denk dat ik morgen opt werk een knoert van een bult met matching blauw oog ga mogen uitleggen....

Ik zal mij nog es spoeien om de telefoon op te pakken....

Ne follow-up is altijd leuk:
Schade (in combinatie met eerdere accidentjes en andere zaken*) was onherstelbaar......
Sedert gisteren dus de "trotse" eigenaar van een vals gebit.
Ik weeet dat het nodig was en de enige oplossing maar het wringt toch, letterlijk

* met veel moeite en begeleiding een tandarts-fobie (zal wel een mooi woord voor zijn) overwonnen, alleen te laat voor sommige zaken.
Maar geen slecht woord over mijn huidige tandarts, die heeft echt moeite en zijn best gedaan om nog te redden wat er te redden viel. Ik ga bijna zonder druk/begeleiding/angst/stress naar daar

Spoedbezoekje aan de tandarts.
111 euro voor een voorbereiding van een wortelkanaalbehandeling en 2de afspraak van 658 euro voor de wortelkanaalbehandeling (3 kanalen) zelf.
Is dat nu niet een beetje van de pot gerukt? 30% ervan wordt terug betaald, en dat lijkt altijd het uitvlucht te zijn voor de hoge bedragen. Alsof dat een oneindige potje is.

En dit alles een week na een traject van 5 afspraken bij een andere tandarts voor het vullen van gaatjes, alles opgeteld ook nog eens 1400 euro.
Bon, pijn is nog altijd niet weg, zo mogeljik nog erger.

Een slok water in de mond en de pijn gaat weg, maar vanaf het water weg is helse pijn. De para en ibu cocktail helpt niet meer.
Weer een nachtje door dus...

Ik herken dit gevoel, het is hetzelfde liedje hier.

Dagelijkse ergernissen zijn schoolkinderen die gillen en tieren, precies of Pietje de Dood loopt achter hen.
Mensen die denken dat alle fietspaden twee richtingen zijn, hetzelfde met bepaalde straten.
Gsm in de hand achter het stuur, zelfs tijdens het parkeren.
Elektrische steps die vliegen, fietsers op hun fiets op het zebrapad die neuten als ik hen geen voorrang verleen.
En in het algemeen mensen met een doodswens in het verkeer.

@eniac Veel sterkte voor u en uw familie.

Beetje regen was wenselijk na de laatste weken met die temperatuur. Maar waarom moet dat direct weer met massa's hoeveelheden uit de lucht vallen net op het moment dat ik er door moet.. 😭

Klaarwakker om 4u30, geen hol geslapen, een onbehaaglijk mottig gevoel van de warmte
Eigenlijk geen oog toe gedaan sinds de hitte er is

Laten we de zomer maar direct overslaan

Idem, om 4u35 de klok gezien. Het was snikheet en we kunnen geen raam open zetten omdat er nabij 4 hanen zitten te krijsen naar elkaar.
(dat is de natuur, ge komt dat gewend. Nope!) Slapen zat er niet meer in.
Tegen 7u komt de schrijnwerker toe die bezig is aan mijn keuken. Die zet zijn gerief op het terras en begint te zagen, direct onweersvlaag en gieten. 't Ligt al een mooi spoor in mijn huis. Ik had daar zelfs over gedroomd en 't komt wel niet uit zeker :cry2:

Idem, om 4u35 de klok gezien. Het was snikheet en we kunnen geen raam open zetten omdat er nabij 4 hanen zitten te krijsen naar elkaar.
(dat is de natuur, ge komt dat gewend. Nope!) Slapen zat er niet meer in.
Hier is het de seniele haan van de buren.

Kraait om middernacht, 2 uur, 3 uur, 4 uur, 5 uur en dan wacht hij tot +- 7:45 voordat hij opnieuw kraait dus je kan er eens niet op rekenen buiten miserie en ongepast lawaai :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan