Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Awel, dat vind ik nu eens helemaal niet.
Ik vind dat net één van de betere topics op dit moment, net omdat het geen getouwtrek is. Dat is toch gewoon een goed gesprek over sociale fenomenen? De meeste stukken zijn onderbouwd en de mensen luisteren toch naar elkaar. Het is pas getrouwtrek als er hielen in het zand gaan en niemand nog iets toegeeft. Dat is op een enkele uitzondering daar volgens mij toch niet aan de gang. Net zoals in het topic over heteronormativiteit, ik vind dat dat best opbouwend gebeurt allemaal. Ik zie eigenlijk ook helemaal geen labels of dingen die worden weggedrukt, en terecht ook!
Ghoh. Sommige meningen worden direct gezien als rascistich / seksitisch / discriminerend / ... en worden weggeschreven als not done. Dat je een andere mening hebt is en dit op een discussieforum neerpent is blijkbaar al genoeg om direct een stempel te krijgen. Alle ja ... Als je je mening niet kan verkondigen op een forum, waar dan wel? Dan zwijg ik liever.

Ghoh. Sommige meningen worden direct gezien als rascistich / seksitisch / discriminerend / ... en worden weggeschreven als not done. Dat je een andere mening hebt is en dit op een discussieforum neerpent is blijkbaar al genoeg om direct een stempel te krijgen. Alle ja ... Als je je mening niet kan verkondigen op een forum, waar dan wel? Dan zwijg ik liever.
In dat topic wordt helemaal niemand bestempeld als racistisch, seksistisch of discriminerend, en al zeker geen stempel gedrukt. In heteronormativiteit wordt het ook soms misschien wel benoemd (wat net goed is, toch?) maar ook daar zie ik geen stempels, en al zeker geen verbieden van meningen. Integendeel, er staat zo ongeveer elke mening die je je kan inbeelden.

Volgens mij gaat het hier over een ander BG forum :unsure:
Ik vind die discussie(s) ook soms nogal vermoeiend omdat het meestal wat naast elkaar praten wordt, met dan hier of daar iemand die plots uit het niets nog eens opnieuw begint over iets.

Maar niet durven posten? Als je niet durft posten omdat iemand niet gewoon "ok" gaat zeggen en je misschien je mening moet verdedigen vind ik nu ook wel wat overdreven. Het is een discussieforum hé, misschien moet iedereen eens tegen wat kritiek kunnen? Komt er nog eens bij het het hier voornamelijk anoniem is, over het internet. Dat is voor mij een reden om te verwachten dat mensen wat (onnodig) scherp uit de hoek gaan komen, maar ook een reden om dat te relativeren.

Ik vind die discussie(s) ook soms nogal vermoeiend omdat het meestal wat naast elkaar praten wordt, met dan hier of daar iemand die plots uit het niets nog eens opnieuw begint over iets.

Maar niet durven posten? Als je niet durft posten omdat iemand niet gewoon "ok" gaat zeggen en je misschien je mening moet verdedigen vind ik nu ook wel wat overdreven. Het is een discussieforum hé, misschien moet iedereen eens tegen wat kritiek kunnen? Komt er nog eens bij het het hier voornamelijk anoniem is, over het internet. Dat is voor mij een reden om te verwachten dat mensen wat (onnodig) scherp uit de hoek gaan komen, maar ook een reden om dat te relativeren.

Er is wel nog een serieus verschil tussen tegen kritiek kunnen en gewoon merken dat uw mening niet wordt geaccepteerd als zijnde een “mening met bestaansreden”.

Soit, nu ga ik zwijgen, maar ik word zot van het feit dat er individuen zijn die gewoon niet willen accepteren dat mensen hun mening niet deken en dan maar reageren met zaken als “Je reageert hier compleet naast de kwestie”, enz...

Ik zal wel gewoon actief blijven op het loop forum en de rest mijden als de pest.

In dat topic wordt helemaal niemand bestempeld als racistisch, seksistisch of discriminerend, en al zeker geen stempel gedrukt. In heteronormativiteit wordt het ook soms misschien wel benoemd (wat net goed is, toch?) maar ook daar zie ik geen stempels, en al zeker geen verbieden van meningen. Integendeel, er staat zo ongeveer elke mening die je je kan inbeelden.
Concreet had Carrion gezegd dat hij Bo Van Spilbeek belachelijk vond overkomen (persoonlijke mening) en daarop kreeg hij te horen dat hij over de schreef ging door dit simpelweg neer te pennen op het forum.

Dus is zoiets in feite onbespreekbaar voor sommigen? Of zie ik dit verkeerd?

Daar ga ik helemaal mee akkoord maar je kan niet zeggen dat zoals loser zegt niemand je een stempel opdrukt in pol en actua. Zo staat sommigen hun fakkel nog te roken en hangt er nog bloed aan hun hooivork in het topic over seksuele geaardheid. Maar of je je daar uberhaupt eigenlijk iets moet van aantrekken is een andere zaak.

Concreet had Carrion gezegd dat hij Bo Van Spilbeek belachelijk vond overkomen (persoonlijke mening) en daarop kreeg hij te horen dat hij over de schreef ging door dit simpelweg neer te pennen op het forum.

Dus is zoiets in feite onbespreekbaar voor sommigen? Of zie ik dit verkeerd?
Het is niet onbespreekbaar, want het staat daar. Maar dat kan echt beter hier:

Hoh, Carrion is zelf ook nogal graag hard en scherp in discussies, dus kan je dat ook gewoon terug verwachten (niets mis mee trouwens).

Ben al blij dat het niveau hier vrij hoog ligt en alles wat gezegd wordt ook wel nog boeiend is om te lezen (i.t.t. andere sociale media).

Toch bijzonder hoe mensen die tot de met voorsprong grootste en luidste stem op dit forum behoren er steeds in slagen om zichzelf als arme gepeste onderdrukten te zien.

Mede cursist die echt elke corona- conspiracy theorie gelooft. Vandaag was het dat cash geld werd afgeraden omdat de overheid eigenlijk onze transacties/de money flow beter in het oog wil houden. Echt, hoe bedenken ze het toch.

Het “getouwtrek op sociale media: woke- cancel culture topic” op P&A. Niet alleen is het absurd vermoeiend om dat topic wat te volgen zonder hoofdpijn te hebben door de manier van discussiëren, maar anderzijds merk ik ook op dat ik echt vind dat de klepel compleet is doorgeslagen in onze maatschappij. Triestige boel allemaal.

Dat is de discussiestijl in elk topic daar. Zeer aangenaam om te volgen en echt vreemd dat het een circlejerk is van telkens dezelfde posters waar quasi niemand nieuw komt meediscussiëren voor langere tijd, of 't moet er een zijn die van nature op dezelfde verschrikkelijke manier discussieert.

Toch bijzonder hoe mensen die tot de met voorsprong grootste en luidste stem op dit forum behoren er steeds in slagen om zichzelf als arme gepeste onderdrukten te zien.
Qua gedachtengoed misschien, maar qua activiteit in dat subforum is het toch de "andere kant" die daar het luidste roept hoor. De redenen zijn vrij duidelijk, je kan daar gewoon niet op een normale, rustige manier discussiëren. Elk topic loopt uit op exact hetzelfde, keer op keer.

Verbieden niet nee, maar die buitenproportionele shitstorm die @Carrion gisteren te lezen kreeg, die bol stonden van absurde insinuaties en woorden die in de mond gelegd werden, schrikt velen af om ook eens iets te posten hoor.

Laatst bewerkt:
Wtf!!! Nog drie maanden extra wachten op onze nieuwe auto door die chip problemen.
(normaal eind mei, nu eind augustus)

En blijkbaar zijn we nog bij de ‘gelukkige’ volgens de garagist.
Mensen die twee weken na ons besteld hebben (hangt ook af van model en opties) kunnen wachten tot volgend jaar maart???????

Kweeni maar ik vind dat de dealers nog veel "sjans" hebben met dat chiptekort. Als er geen chiptekort was zaten ze nu massaal met overstock. :censored:

Kweeni maar ik vind dat de dealers nog veel "sjans" hebben met dat chiptekort. Als er geen chiptekort was zaten ze nu massaal met overstock. :censored:
Bwa, er heeft werkelijk niemand chance met die chiptekorten behalve de 2-3 fabrieken ter wereld die chips maken. En tegen de tijd dat die Amerikaanse vestiging van TSMC draait zijn we ook weer 4-5 jaar verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan