Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
LG support eens mailen. Afgaande van posts die ik in het verleden al gelezen heb zijn die vrij los in het vervangen van schermen buiten garantie. En een nee heb je, een ja kan je krijgen.
morgen eens proberen. net 'panel noise clear' gedaan. de pixels waren ook niet altijd 'dood', soms werden die dus wit, daarna weer normaal. Ook een beetje last van burn-in, maar dat is pas bij langere sessies merkbaar.

Het doet mij toch twijfelen om bij een volgende TV voor een OLED te gaan.

Wéér verkouden, ditmaal verdenk ik niet mijn dochter maar de airco van de auto. Vandaag eens in de medicijnenkast duiken en hopen dat het, na een goede nachtrust, morgen weer een pak beter is.

ruim twee maanden geleden kandidatuur ingediend voor een andere dienst, paar kleine testjes allemaal binnen de week ok. Moet nu nog van rekrutering en selectie naar betrokken dienst geraken zodat die mij op gesprek kunnen laten komen. Paar dagen geleden is gevraagd hoever ze er mee staan. Niks.

Waar is iedereen toch mee bezig?

Ophef rond filmpje waarin Weyts collega-politici 'neerschiet'​

Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) ligt onder vuur nadat hij in het online programma 'Shooting Stars' op GoPlay ballonnen met de gezichten van politici kapotschoot. In een fragment vroeg de presentator aan minister Weyts welke concullega het slechtst kan drinken. De minister aarzelde niet en knalde een ballon met het gezicht van Kristof Calvo (Groen) uit elkaar.

Verschillende politici reageerden verontwaardigd. "Is dit normaal, minister Ben Weyts?", tweette Groen-politicus Björn Rzoska. "Op een moment dat virologen, journalisten en politici (onder wie uw voorzitter Bart De Wever) doodsbedreigingen krijgen. Op dat moment schiet de minister van onderwijs (!) zonder blikken of blozen op mijn Groen-collega Kristof Calvo", voegde hij eraan toe. "Degoutant. Hier is niets grappigs aan", liet ook staatssecretaris van Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) weten. Zijn voorzitter Joachim Coens reageerde bij HLN LIVE ook op het filmpje. “Politici staan al in een schietkraam. Dit is not done.”

De ballonnen met politici waarop Weyts mocht schieten. Uiterst links spat de ballon met de afbeelding van Kristof Calvo erop uit elkaar.

De ballonnen met politici waarop Weyts mocht schieten. Uiterst links spat de ballon met de afbeelding van Kristof Calvo erop uit elkaar. © Play4
Weyts vond de kritiek overroepen en voegde eraan toe dat de opnames dateren van in de paasvakantie. Ook mediabedrijf SBS ziet geen probleem. "'Shooting Stars' is een humoristisch miniprogramma waarbij enkele grappige dilemma's aan bod komen. Schieten met loodjes op ballonnen in een kermiskraam is hier enkel een vormelijk element", zegt een woordvoerster.

Waar is iedereen toch mee bezig?

Ophef rond filmpje waarin Weyts collega-politici 'neerschiet'​

Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) ligt onder vuur nadat hij in het online programma 'Shooting Stars' op GoPlay ballonnen met de gezichten van politici kapotschoot. In een fragment vroeg de presentator aan minister Weyts welke concullega het slechtst kan drinken. De minister aarzelde niet en knalde een ballon met het gezicht van Kristof Calvo (Groen) uit elkaar.

Verschillende politici reageerden verontwaardigd. "Is dit normaal, minister Ben Weyts?", tweette Groen-politicus Björn Rzoska. "Op een moment dat virologen, journalisten en politici (onder wie uw voorzitter Bart De Wever) doodsbedreigingen krijgen. Op dat moment schiet de minister van onderwijs (!) zonder blikken of blozen op mijn Groen-collega Kristof Calvo", voegde hij eraan toe. "Degoutant. Hier is niets grappigs aan", liet ook staatssecretaris van Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) weten. Zijn voorzitter Joachim Coens reageerde bij HLN LIVE ook op het filmpje. “Politici staan al in een schietkraam. Dit is not done.”

De ballonnen met politici waarop Weyts mocht schieten. Uiterst links spat de ballon met de afbeelding van Kristof Calvo erop uit elkaar.
De ballonnen met politici waarop Weyts mocht schieten. Uiterst links spat de ballon met de afbeelding van Kristof Calvo erop uit elkaar. © Play4
Weyts vond de kritiek overroepen en voegde eraan toe dat de opnames dateren van in de paasvakantie. Ook mediabedrijf SBS ziet geen probleem. "'Shooting Stars' is een humoristisch miniprogramma waarbij enkele grappige dilemma's aan bod komen. Schieten met loodjes op ballonnen in een kermiskraam is hier enkel een vormelijk element", zegt een woordvoerster.
Ik begrijp het probleem niet. Die verontwaardiging lijkt me niet meer dan een manier om aandacht te trekken en te bashen op Weyts. Wat een kleutertuin ...

Idd. Het zijn begot ballonnetjes met een foto waar met een loodjesgeweer naar geschoten wordt.

Wat een jankers allemaal. Hebben die echt niks beter te doen?

Uw leven moet toch echt wel goed (of saai) zijn als dat hetgeen is waar je tijd voor hebt om verontwaardigd over te zijn.

Het “getouwtrek op sociale media: woke- cancel culture topic” op P&A. Niet alleen is het absurd vermoeiend om dat topic wat te volgen zonder hoofdpijn te hebben door de manier van discussiëren, maar anderzijds merk ik ook op dat ik echt vind dat de klepel compleet is doorgeslagen in onze maatschappij. Triestige boel allemaal.

Naar de hziv gebeld dat ik mijn vrouw ten laste niet kan vinden in mijn online dossier om de terugbetalingen te raadplegen.
De vrouw aan de telefoon: "Ah, maar das iets raars, da zal wel goedkomen...". Ik vraag dan hoe ik mijn terugbetalingen kan raadplegen: "Niet meneer". Ik vraag dan of zij mij een stand van zaken kan geven rond de terugbetalingen: "Das een andere dienst meneer, ik kan u niet verder helpen."
In plaats van mij door te schakelen naar de bevoegde dienst, nee, gewoon geen zin hebben om verder te helpen en er zo rap mogelijk van af geraken.

Wat een service :crazy:

Het “getouwtrek op sociale media: woke- cancel culture topic” op P&A. Niet alleen is het absurd vermoeiend om dat topic wat te volgen zonder hoofdpijn te hebben door de manier van discussiëren, maar anderzijds merk ik ook op dat ik echt vind dat de klepel compleet is doorgeslagen in onze maatschappij. Triestige boel allemaal.
Je bent nog "White Savior Complex" vergeten.

Het idd erg.

Ik durf niks zeggen in dat topic want dan krijg je direct een hoop labels aangeplakt.

1240

Het idd erg.

Ik durf niks zeggen in dat topic want dan krijg je direct een hoop labels aangeplakt.

Idem hier, het lijkt daar wel een nationale sport geworden om meteen iedereen te labelen zodra je een mening post die niet 100% overeenkomt met wat sommige individuen daarvan vinden.

Awel, dat vind ik nu eens helemaal niet.
Ik vind dat net één van de betere topics op dit moment, net omdat het geen getouwtrek is. Dat is toch gewoon een goed gesprek over sociale fenomenen? De meeste stukken zijn onderbouwd en de mensen luisteren toch naar elkaar. Het is pas getrouwtrek als er hielen in het zand gaan en niemand nog iets toegeeft. Dat is op een enkele uitzondering daar volgens mij toch niet aan de gang. Net zoals in het topic over heteronormativiteit, ik vind dat dat best opbouwend gebeurt allemaal. Ik zie eigenlijk ook helemaal geen labels of dingen die worden weggedrukt, en terecht ook!

Awel, dat vind ik nu eens helemaal niet.
Ik vind dat net één van de betere topics op dit moment, net omdat het geen getouwtrek is. Dat is toch gewoon een goed gesprek over sociale fenomenen? De meeste stukken zijn onderbouwd en de mensen luisteren toch naar elkaar. Het is pas getrouwtrek als er hielen in het zand gaan en niemand nog iets toegeeft. Dat is op een enkele uitzondering daar volgens mij toch niet aan de gang. Net zoals in het topic over heteronormativiteit, ik vind dat dat best opbouwend gebeurt allemaal. Ik zie eigenlijk ook helemaal geen labels of dingen die worden weggedrukt, en terecht ook!

Als jij dat vindt, dan is dat top voor u, maar ik ben het daar toch absoluut niet mee eens. Ik kan mij niet ontdoen van de indruk dat het er bij sommigen daar niet ingaat dat iemand een bepaalde mening heeft (zonder specifieke users te vermelden). Ik ga er verder niet over uitweiden omdat dit toch geen zin heeft (zeker niet hier), maar ik vind het een kwalijke tendens, niet alleen hier overigens, maar algemeen. Jij zegt dat de mensen naar elkaar luisteren, dat wil ik gerust geloven, maar je kan toch niet ontkennen dat het overkomt alsof sommige meningen niet geaccepteerd worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan