Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarvoor dient de politie helaas. In het weekend mag het al eens wat langer, maar door de week wil ik het toch echt gewoon stil hebben om 22u. In before de "ga eens praten met uw buren"-comments, sommige zijn echt moeilijk voor rede vatbaar helaas.

Dat is appelen en peren vergelijken natuurlijk. Het een staat los van het ander.
En toch erger ik er me aan..., net zoals ik me erger aan het feit dat veel van de posts hier niet in P&A gepost worden maar er wel op gereageerd wordt alsof 't zo was.

Bwua, ik vind wel dat er grond van waarheid in zit. Het kan niet de bedoeling zijn/worden dat iedereen zomaar filmpjes van jan en allemaal op het internet gaat zetten waardoor er een bepaalde sociale vervolgingen komen (en daar zijn genoeg voorbeelden van: bv. lichte cases zoals deze, maar ook veel zwaardere zoals bv. Reuzegom vs Sanda Dia).
Ik begrijp je, maar je komt wel over als een ongelofelijke douchebag als je daarvoor 4500 euro gaat eisen van de tegenpartij. Vraag dan een symbolische euro en be done with it. De verontwaardiging naar hem toe is ook wel duidelijk: hij geeft een kleuter van 5 jaar een kniestoot omdat ze niet snel genoeg opzij gaat. Er gaat in dit land dan ook weinig sympathie naar mensen in lycrapakjes op een koersvelo of mountainbike.

Ik begrijp je, maar je komt wel over als een ongelofelijke douchebag als je daarvoor 4500 euro gaat eisen van de tegenpartij. Vraag dan een symbolische euro en be done with it. De verontwaardiging naar hem toe is ook wel duidelijk: hij geeft een kleuter van 5 jaar een kniestoot omdat ze niet snel genoeg opzij gaat. Er gaat in dit land dan ook weinig sympathie naar mensen in lycrapakjes op een koersvelo of mountainbike.
Aha is het 4500 euro? Lekker overdreven en veel sympathie zal hij er niet voor krijgen.

Steeds minder schoolkinderen kunnen zwemmen en leren zwemmen. Steeds minder scholen lassen zwemlessen in en steeds meer zwembaden sluiten.

Wij gingen vroeger om de twee weken een uur gaan zwemmen met school en ik heb het daar geleerd. Vandaag zijn mensen afhankelijk van dure privé leraars om zelf hun kinderen te leren zwemmen. Hoe snel gaat alles in dit land toch achteruit?

Fuck zeg nu is mijn 2e kat al 2 dagen niet thuis gekomen, wat echt zijn gewoonte niet is. Ik hoop dat hij gewoon even ergens vast zit, maar met de vergiftiging van de vorige kat vrees ik wel het ergste :headshake:.
Ik hoop dat ik nooit te weten kom welke idioot verantwoordelijk is :angry:.

Steeds minder schoolkinderen kunnen zwemmen en leren zwemmen. Steeds minder scholen lassen zwemlessen in en steeds meer zwembaden sluiten.

Wij gingen vroeger om de twee weken een uur gaan zwemmen met school en ik heb het daar geleerd. Vandaag zijn mensen afhankelijk van dure privé leraars om zelf hun kinderen te leren zwemmen. Hoe snel gaat alles in dit land toch achteruit?

Ik heb in de jaren 80 toch ook leren zwemmen via lessen buiten de school hoor. Werd bij ons in den tijd ook totaal ni gedaan. Ik denk in het middelbaar dat wij een paar keer gaan zwemmen zijn met de klas maar in de basisschool, nope.

Ik heb in de jaren 80 toch ook leren zwemmen via lessen buiten de school hoor. Werd bij ons in den tijd ook totaal ni gedaan. Ik denk in het middelbaar dat wij een paar keer gaan zwemmen zijn met de klas maar in de basisschool, nope.
Ik denk dat dit vooral afhing/afhangt van hoe makkelijk en goedkoop je school toegang heeft tot een zwembad. Wij gingen in de lagere school iedere week zwemmen (of was het toch om de twee weken?), dat was gewoon het zwembad van dezelfde gemeente op 5 min stappen. Dus wij leerder allemaal zwemmen. De gemeente waar ik nu woon heeft geen zwembad, dus voor mijn dochter zal dat waarschijnlijk via school moeilijker worden.

Laatst bewerkt:
Mijn kinderen hebben allebei leren zwemmen in de zwemles op school. In het lager gaan ze hier om de twee weken een goed uur zwemmen. De oudste in het middelbaar nog maar een paar keer per jaar. In mijn tijd hadden we in het middelbaar elke week twee uur zwemles als laatste uren de vrijdag, ik vond dat zalig om zo de schoolweek te eindigen.

Hier ook privé geleerd.

Na anderhalf jaar proberen, eindelijk de dochter kunnen inschrijven voor watergewenning in eigen stad. Inschrijvingen gingen open om 9u, toen ik klaar was met mijn proces om 9:04 stond de teller opnieuw op volzet... Het zwembad staat geen private lesgevers toe.
Deze zomer heeft ze 4 lessen watergewenning kunnen volgen 17km verderop. Haar vriendje ging eerst ergens naar een privézwembad aan 25 euro/half uur les en daarna naar een publiek zwembad 20km verderop.

Ik vind het ook totaal niet realistisch dat turnleerkrachten groepen van door de 20 zou moeten leren zwemmen. Privaat werken ze in groepjes van 4 tot 8 kinderen per lesgever en dan nog eens allemaal kinderen op hetzelfde niveau. Voor 1 klas zou je dus al 3 leerkrachten nodig hebben (kan niets/heeft al enige basis/kan al een lengte alleen zwemmen zonder hulpmiddelen) om elk kind gepast te kunnen begeleiden.

Hier ook privé leren zwemmen.

Moesten er ooit kinderen komen zullen die dat ook privé leren al vroeg.

Steeds minder kinderen kunnen zwemen, AH DIE SCHOLEN WEER HE! Ja want het is uw school zijn schuld dat ge in t eerste middelbaar niet kunt zwemmen.

Nee, de ouders die weigeren hun kinderen te leren zwemmen (in veel gevallen omdat ze het zelf niet kunnen ongetwijfeld of daar nooit interesse in hebben gehad) zijn gewoon met meer en meer.

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook totaal niet realistisch dat turnleerkrachten groepen van door de 20 zou moeten leren zwemmen. Privaat werken ze in groepjes van 4 tot 8 kinderen per lesgever en dan nog eens allemaal kinderen op hetzelfde niveau. Voor 1 klas zou je dus al 3 leerkrachten nodig hebben (kan niets/heeft al enige basis/kan al een lengte alleen zwemmen zonder hulpmiddelen) om elk kind gepast te kunnen begeleiden.
In "mijnen tijd" waren dat gewoon onze standaardleerkrachten van de lagere school. Wij waren met drie klassen per jaar, en die gingen dan samen op hetzelfde moment naar het zwembad, waar er dan 3 leerkrachten voor 3 klassen (zal richting 60 man gegaan zijn) zwemles gaven. Dat leek me toch te werken.

Steeds minder kinderen kunnen zwemen, AH DIE SCHOLEN WEER HE! Ja wan het is uw school zijn schuld dat ge in t eerste middelbaar niet kunt zwemmen.

Nee, de ouders die weigeren hun kinderen te leren zwemmen (in veel gevallen omdat ze het zelf niet kunnen ongetwijfeld of daar nooit interesse in hebben gehad) zijn gewoon met meer en meer.
Ik weet het niet hoor, zoals ik hierboven zeg heb ik gewoon via de school leren zwemmen. Mijn ouders moesten echt niet allerhande privéinitiatieven uitpluizen en wachtlijsten doorlopen daarvoor. Lijkt me dan toch een correcte verzuchting? Ik denk ook niet dat de schuld bij de scholen ligt, er zijn gewoon weinig zwembaden waar scholen (of particulieren) terecht kunnen voor zwemles.

Het lijkt me een algemene trend eigenlijk dat voor allerhande zaken (kinderopvang, buitenschoolse activiteiten, zwemlessen, ...) dat vroeger veel eenvoudiger werkte, terwijl je nu al een jaar of meer op voorhand moet klaar zitten wanneer de inschrijvingen openen. Ik zou trouwens denken dat er door het lager gemiddeld aantal kinderen gewoon al meer aandacht/tijd/moeite in elk kind wordt gestoken hoor, no way dat mijn ouders ervan wakker lagen of ik goed kon zwemmen.

Laatst bewerkt:
In "mijnen tijd" waren dat gewoon onze standaardleerkrachten van de lagere school. Wij waren met drie klassen per jaar, en die gingen dan samen op hetzelfde moment naar het zwembad, waar er dan 3 leerkrachten voor 3 klassen (zal richting 60 man gegaan zijn) zwemles gaven. Dat leek me toch te werken.

Ik weet het niet hoor, zoals ik hierboven zeg heb ik gewoon via de school leren zwemmen. Mijn ouders moesten echt niet allerhande privéinitiatieven uitpluizen en wachtlijsten doorlopen daarvoor. Lijkt me dan toch een correcte verzuchting? Ik denk ook niet dat de schuld bij de scholen ligt, er zijn gewoon weinig zwembaden waar scholen (of particulieren) terecht kunnen voor zwemles.

Het lijkt me een algemene trend eigenlijk dat voor allerhande zaken (kinderopvang, buitenschoolse activiteiten, zwemlessen, ...) dat vroeger veel eenvoudiger werkte, terwijl je nu al een jaar of meer op voorhand moet klaar zitten wanneer de inschrijvingen openen. Ik zou trouwens denken dat er door het lager gemiddeld aantal kinderen gewoon al meer aandacht/tijd/moeite in elk kind wordt gestoken hoor, no way dat mijn ouders ervan wakker lagen of ik goed kon zwemmen.
Terechte opmerking hoor. Neem van de 60 leerlingen dat je er 50 aan het zwemmen (enkele lengtes) had gekregen, dan was dat helemaal prima en die overige 10... Tja... Pech.

Nu zouden dezelfde leerkrachten al een gans dossier mogen schrijven waarom die 10 niet kunnen zwemmen, remediëring moeten opstarten zodat ze met 2 leerkrachten die 10 een aangepast traject moeten aanbieden terwijl de derde leerkracht die andere 50 bezig kan houden,...

De tijden zijn gewoon enorm veranderd op veel vlakken.

Idd, met al die overstromingen tegenwoordig, men moet voorbereid zijn.

Steeds minder kinderen kunnen zwemen, AH DIE SCHOLEN WEER HE! Ja wan het is uw school zijn schuld dat ge in t eerste middelbaar niet kunt zwemmen.

Door de maximumfactuur moeten scholen de zwemlessen vaak beperken want te duur. Ik heb zelf ook nooit privéles gehad, gewoon via school. Toen was dat gans het lager tweewekelijks gaan zwemmen (en werden we op basis van niveau opgedeeld in groepen want meerdere turnleerkrachten @Mulan ).

Elk zijn ervaring maar ge maakt mij nu toch niet wijs dat in de voorbije generaties de standaard privé zwemles was? daar is het nu wel naar aan het verschuiven.

Kleine ergernis en is al een ergernis geweest maar is alles van 12 tot 18 jaar gewoon niet meer in staat om of wat plaats te maken of iemand te laten invoegen wanneer ze trappen doen of de gang/klas doorgaan? Da’s een muur aan leerlingen en die lopen gewoon tegen of over u, niet even wachten of even ruimte laten. Tis niet dat ze gelijk Mozes zijn zee moeten splitsen maar de verleiding om er ene in de ribben te ellebogen blijft groot. Loempe absjaars.

Kleine ergernis en is al een ergernis geweest maar is alles van 12 tot 18 jaar gewoon niet meer in staat om of wat plaats te maken of iemand te laten invoegen wanneer ze trappen doen of de gang/klas doorgaan? Da’s een muur aan leerlingen en die lopen gewoon tegen of over u, niet even wachten of even ruimte laten. Tis niet dat ze gelijk Mozes zijn zee moeten splitsen maar de verleiding om er ene in de ribben te ellebogen blijft groot. Loempe absjaars.
Gewoon doen. Of dat kleine trapje zodat ze hun evenwicht verliezen en van de trap donderen. 🤷‍♂️

Al eens de trein of de metro genomen? Ligt niet aan de leeftijd hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan