Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf maar triestige pijnlijke dieren leed video's zien op mijn FB wall...

Ik klik telkens op het kruisje rechtsboven, maar het probleem is dat het steeds van andere pagina's is, waar ik nogtans niet op zit te "liken" en ook geen lid van ben.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik echt minder van zo'n video's te zien krijg? Ik weet wel, meestal is het met een goede afloop , maar ik wil ze gewoon niet meer zien. Ik word er telkens niet goed van.
om je ergernis te vergroten, meeste van die filmpjes zijn in scène gezet.

genre à la "we hebben een kitten gered van een verdrinkingsdood" oid - gaan ze zelf een perfect gezonde kitten in een bak met water gooien om een "feel good" filmpje te kunnen maken dat het allemaal goed komt.

Ik blijf maar triestige pijnlijke dieren leed video's zien op mijn FB wall...

Ik klik telkens op het kruisje rechtsboven, maar het probleem is dat het steeds van andere pagina's is, waar ik nogtans niet op zit te "liken" en ook geen lid van ben.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik echt minder van zo'n video's te zien krijg? Ik weet wel, meestal is het met een goede afloop , maar ik wil ze gewoon niet meer zien. Ik word er telkens niet goed van.
Normaal gezien moet je op de drie bolletjes naast dat kruisje drukken, dan kan je aangeven 'See fewer posts like this'. Dat heeft meer effect dan gewoon op dat kruisje drukken denk ik.

Een ander alternatief is van die rotwebsite wegblijven, maar goed.

Normaal gezien moet je op de drie bolletjes naast dat kruisje drukken, dan kan je aangeven 'See fewer posts like this'. Dat heeft meer effect dan gewoon op dat kruisje drukken denk ik.

Een ander alternatief is van die rotwebsite wegblijven, maar goed.
Thx, ik heb het eens geprobeerd zoals jij zei. Echter zie ik daar meteen naast "see fewer posts", het "x" logo staan, dus eigenlijk ook gewoon een kruisje, waardoor ik vermoed dat dit hetzelfde effect zal hebben als gewoon het bericht sluiten zoals ik eigenlijk al deed.

Maar ik overweeg dus effectief mijn facebook account op te zeggen (en wie weet een nieuwe aan te maken, valt nog af te wachten. Maar dan dus geen enkele pagina meer te volgen) om mij dus effectief gelukkiger te doen voelen. Dat is toch echt wel een pervers effect : FB ooit ontstaan om vrienden en familie te volgen en zelf leuke dingen te delen. Dan is het beginnen bergaf gaan met die farmville en consoorten, en nu dus gewoon met video's die op u emotie inspelen om u ongelukkig te doen voelen (en eventueel te doneren).

het probleem is dat het algoritme niet alleen die dierenleed filmpjes in account neemt, maar ook andere content. het is niet alleen op ùw browse-gedrag berekend, maar op iedereen met grofweg gelijke interesses.
bvb mensen die veel opzoeken over acties voor dierenrechten etc, zullen meer dat soort leed-filmpjes krijgen, omdat andere dierenliefhebbers misschien wel die content bekijken en delen, met het idee dat "actie rond dierenrechten echt wel nodig is omwille van dit".

Maar ik overweeg dus effectief mijn facebook account op te zeggen (en wie weet een nieuwe aan te maken, valt nog af te wachten. Maar dan dus geen enkele pagina meer te volgen) om mij dus effectief gelukkiger te doen voelen.
Of je het weg doet moet je natuurlijk zelf weten; veel mensen houden dat nog bij voor allerhande logistieke redenen (verjaardagen, contact met familie, ...) maar ik kan je echt wel aanraden om van die feeds weg te blijven. Die maken inderdaad heel veel mensen ongelukkiger, dat is ondertussen ook wel in onderzoeken aangetoond. Ik vind sociale media in hun huidige vorm echt een enorme kanker in onze maatschappij, dus ik moedig iedereen aan om zo veel mogelijk van Instagram, Facebook, en consoorten weg te blijven.

Het probleem met die algoritmes is (behalve dan het feit dat veel sociale mediabedrijven zelf niet eens meer weten hoe die nu precies werken) dat het die helemaal niks kan schelen wat die je voorschotelen. Dus als blijkt dat jij een seconde langer blijft hangen op triestige beelden van dieren dan op beelden van gelukkige dieren dan schotelen die je meer triestige beelden van dieren voor, ook al word je daar niet gelukkig van.

Die algoritmes zijn gemaakt om je aandacht vast te houden en je zo lang mogelijk op het platform te houden; die zijn niet gemaakt om jou als gebruiker gelukkiger, slimmer, of wat dan ook te maken. Als jij toevallig langer op het platform blijft door je content voor te schotelen waar je (soms letterlijk) depressief van wordt, dan zal dat algoritme dat doen.

Enfin, in't kort: ik zou het enkel aanraden.

Tante van de misses gaat maandag naar de dokter omdat ze wat vage hoofdpijn heeft en moeite met concentreren op zaken. MRI laten doen. Kwaadaardige hersentumor die niet operatief te bereiken is, noch te bestralen, ze heeft nog 2 à 3 maand. Nét op pensioen.

Chemo een optie? Jammer genoeg ken ik de situatie maar al te goed. Via chemotherapie is het uiteindelijk twee jaar in plaats van twee maanden geworden. Hoewel ik, als ik eerlijk ben, die laatste paar maanden liever niet had meegemaakt.

Tante van de misses gaat maandag naar de dokter omdat ze wat vage hoofdpijn heeft en moeite met concentreren op zaken. MRI laten doen. Kwaadaardige hersentumor die niet operatief te bereiken is, noch te bestralen, ze heeft nog 2 à 3 maand. Nét op pensioen.
ow, veel sterkte :support:

Die hitte (ja, ik vind 30 graden in ons land hitte) geeft dan wel een leuk vakantiegevoel, maar ik ben toch echt merkbaar minder productief tijdens zo'n warme periodes. Het wil maar niet lukken om echt 'in gang te schieten'.

Die hitte (ja, ik vind 30 graden in ons land hitte) geeft dan wel een leuk vakantiegevoel, maar ik ben toch echt merkbaar minder productief tijdens zo'n warme periodes. Het wil maar niet lukken om echt 'in gang te schieten'.
wacht is het 30 graden buiten vandaag? ik moet eens meer buitenkomen :unsure:
sinds van appartement naar losstaand huis verhuisd, geen grote last meer van zulke hitte precies.

sinds van appartement naar losstaand huis verhuisd, geen grote last meer van zulke hitte precies.
De gordijnen eens openen

1694013238597.png

Telenet dat deze ochtend een nieuwe router komt zetten en sinds dan geen internet meer. Als ge belt kunnen ze enkel een ticketje aanmaken...

Die factuur gaan ze toch wel volledig kunnen crediteren of ik ben weg naar de concurrentie...

Al een geluk dat ge naar een losstaand huis zijt verhuisd. Echt profiteren van al die extra ruimte door heelder dagen binnen te zitten.

https://www.hln.be/binnenland/fiets...o-die-vader-deelde-op-sociale-media~ab9dc51a/

Kniestoot voor ne kleine van 5 jaar is een tik op de vingers, het aan de kaak stellen en ge moogt (mogelijks) uw portefeuille opentrekken.
Bwua, ik vind wel dat er grond van waarheid in zit. Het kan niet de bedoeling zijn/worden dat iedereen zomaar filmpjes van jan en allemaal op het internet gaat zetten waardoor er een bepaalde sociale vervolgingen komen (en daar zijn genoeg voorbeelden van: bv. lichte cases zoals deze, maar ook veel zwaardere zoals bv. Reuzegom vs Sanda Dia).

VTM die met een docureeks komt over Metejoor. Hebben we nu echt een documentaire nodig over een middelmatige Vlaamse zanger die amper een paar jaar bezig is?
Als je een hetero man bent, ben je het doelpubliek niet... ;)

Staat hier opgepakt voor mijn madam, kleine afbeelding als teaser is hem in zijn onderbroek.

Ja ge moogt tot 22u herrie maken, maar fuck you marginale overburen met jullie hardstylemuziek in de tuin. Hier wonen keiveel jonge kinderen die morgen naar school moeten. Inclusief die van hunzelf :angry:

Al een geluk dat ge naar een losstaand huis zijt verhuisd. Echt profiteren van al die extra ruimte door heelder dagen binnen te zitten.
mijn gedacht; die tuin moest k er bij nemen :unsure:

maar serieus, losstaand huis is toch een wonder op vlak van afkoeling over de nacht + isolatie van uw buren + meestal genoeg plaats voor alles te voorzien binnen.

Bwua, ik vind wel dat er grond van waarheid in zit. Het kan niet de bedoeling zijn/worden dat iedereen zomaar filmpjes van jan en allemaal op het internet gaat zetten waardoor er een bepaalde sociale vervolgingen komen (en daar zijn genoeg voorbeelden van: bv. lichte cases zoals deze, maar ook veel zwaardere zoals bv. Reuzegom vs Sanda Dia).
Kan goed zijn, maar het kan ook de bedoeling niet zijn dat ge gewoon wegkomt met een kniestoot naar een 5-jarige denk ik dan zo...

Ja ge moogt tot 22u herrie maken, maar fuck you marginale overburen met jullie hardstylemuziek in de tuin. Hier wonen keiveel jonge kinderen die morgen naar school moeten. Inclusief die van hunzelf :angry:
Daarvoor dient de politie helaas. In het weekend mag het al eens wat langer, maar door de week wil ik het toch echt gewoon stil hebben om 22u. In before de "ga eens praten met uw buren"-comments, sommige zijn echt moeilijk voor rede vatbaar helaas.
Kan goed zijn, maar het kan ook de bedoeling niet zijn dat ge gewoon wegkomt met een kniestoot naar een 5-jarige denk ik dan zo...
Dat is appelen en peren vergelijken natuurlijk. Het een staat los van het ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan