Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vrouw juist een wtf momentje bezorgd denk ik. Ze belde me terwijl ze in de winkel was waar er altijd 1 zit die liever lui dan moe is.
Blijkbaar stond ik op speaker op het moment dat ze aan die kassa stond en zei "Pff er is weer een hele rij aan de kassa" waarop ik zei: "het is weer die dikke leegaard zeker die daar zit zijn tijd te verdoen?"
Sommigen hebben dat zelf niet door dat ze een luiaard zijn.
Grote kans dan dat hij zich niet aangesproken voelt :unsure: .

Ik houd daar geen rekening mee, want ik heb nog nooit die dag vrijaf gehad.
Een bank is naar mijn mening GEEN overheidsinstelling.
Wat een pannekoekenland (wtf is dat trouwens) is dit toch, waar mensen extra dagen vrij krijgen. Ik snap dat toch niet hoor, 11 juli is niet echt iets dat vorig jaar werd beslist.

Alweer een verhaal dat ik kan bijvoegen aan mijn case study wanneer ik tegen mensen zeg dat het telefoonetiquette zou moeten zijn om bij aanvang van een gesprek onmiddellijk te zeggen wanneer mensen op speaker staan.
telefoonetiquette zou zijn dat ge uw gesprekken gewoon voor uzelf houdt en niet iedereen rondom u deelgenoot wil maken van uw gesprekken.

telefoonetiquette zou zijn dat ge uw gesprekken gewoon voor uzelf houdt en niet iedereen rondom u deelgenoot wil maken van uw gesprekken.

Ik denk dat het is omdat ze via WhatsApp belde. Daar sta je automatisch op speaker. Ook al een paar keer voor gehad dat ik het niet direct door had.
Vrij irritant eigenlijk.

Wat een pannekoekenland (wtf is dat trouwens) is dit toch, waar mensen extra dagen vrij krijgen. Ik snap dat toch niet hoor, 11 juli is niet echt iets dat vorig jaar werd beslist.
Ik snap hem wel. Op 21 juli is bijna alles toe, op 11 juli niet. Ik zou daar ook niet bij stil staan dat een bank wel eens gesloten zou kunnen zijn op die dag.

Ja, dat ook wel natuurlijk. Ik gebruik die speaker echt enkel wanneer ik andere mensen bij het gesprek wil betrekken of wanneer ik ergens alleen zit en mijn handen vrij wil hebben.

Heel dat hypocriet Vlaamse feestdag gedoe dat in de media wordt opgevoerd. De meerderheid van de mensen die in Vlaanderen wonen en werken, is het geen betaalde feestdag.

GAS boete om verkeerd te parkeren - er stond een verplaatsbaar parkeerverbod dat niet meer geldig was (speciaal gaan kijken) - dus safe denk ik dan, uiteraard ook het laatste plaatsje dat vrij was - dus nog mensen die dachten dat het ok was.

Nope: wat verder stond een permanent opgesteld parkeerverbod - waarom dat verplaatsbaar bord daar staat is mij dan ook een raadsel.

Eigenlijk is dat gewoon verwarrend en niet logisch.

In dit warme weer aan de kassa mijn werk aan doen. Het was druk dus is serieus doorwerken. De combinatie van warmte en drukte dus verre ideaal, maar we doen ons best. Haalt 1 of andere grave gast er voldoening uit om zijn vrouw, die in de rij stond te wachten, te vragen hem op speaker te laten zetten om mij doodleuk uit te schelden voor dikke leegaard. Zogezegd had hij het niet door dat hij op speaker stond. Mij dus én fatshamen én lui noemen. Zijn vrouw dan ineens super geambeteerd natuurlijk. Ben er oprecht niet goed van en hoop dat deze held snel de definitie van karma mag ondervinden.

Ik snap hem wel. Op 21 juli is bijna alles toe, op 11 juli niet. Ik zou daar ook niet bij stil staan dat een bank wel eens gesloten zou kunnen zijn op die dag.
To be fair, mijn eerste reactie bij elke feestdag is dat de bank dicht zal zijn hoor. Naar vrije dagen toe is dat toch echt wel een van betere sectoren om in te werken.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw juist een wtf momentje bezorgd denk ik. Ze belde me terwijl ze in de winkel was waar er altijd 1 zit die liever lui dan moe is.
Blijkbaar stond ik op speaker op het moment dat ze aan die kassa stond en zei "Pff er is weer een hele rij aan de kassa" waarop ik zei: "het is weer die dikke leegaard zeker die daar zit zijn tijd te verdoen?"

Ik vond het al raar dat ze plots aflegde. Haar bericht ("kun jij nu nooit eens normaal praten over de mensen?" ) waarvan ik een beetje frustratie tussen de regels door kon lezen verklaarde veel.

Maar ik bekijk het positief. Misschien durft ze nu niet meer binnen gaan uit schaamte en dat gaat weer veel geld schelen iedere maand.
Zoals al gezegd, maar toch nog es ter verduidelijking: ‘t zal haar leren om in de rij met op speaker te bellen 😠

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan