Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is erg tegenwoordig. Ik zet gewoon het gerief in mijne gang. Er komt hier niemand van dat kutjes afbiedvolk binnen. Geen centjes bij? Achter den hoek is nen bancontact / payconiq kan ook.
Ik neem als koper echt nooit centjes mee. Ik betaal altijd met payconiq, zeker als het gaat over grote bedragen.
Maar eens ter plaatse pingel ik niet af. Ik vind dat zoiets echt niet ok is.

Nog nooit issues mee gehad, 100% van de verkopers aanvaarde tot op heden PayConiq, dat is heel gemakkelijk op te zetten he.
Het is wel zo dat de limiet 250€ is (zoiets), dus daar moet je wel mee opletten en mee rekening houden (betaling soms splitsen in 2 delen, met 2 verschillende rekeningen).

Ge kunt gewoonweg niet meer es rustig de metro nemen, zitten op een bank of wachten op de bus in Brussel zonder naar onnozele muziek te moeten luisteren waar ge spontaan een aneurysma van krijgt want god verbiedt dat ge een koptelefoon aandoet. Dan ziet ge een kleine van 15 jaar zijn blik cola op de grond smijten. Een kerel die u 10 keer vraagt om geld ook al zegt ge 5 keer nee en negeer ik hem. De fiets nemen mijd ik tegenwoordig sinds waar ik woon het een sport is voor patsers om met 20 cm afstand van u voorbij te racen (overal zone 30). Het is zomer dus alles mag weer.
Politie, nergens te bespeuren as usual.

Laatst bewerkt:
Continu die debiele vragen krijgen, gewoon omdat mensen denken dat je iets van IT kent, dat je werkelijk alles kent.

En dat gaat dus van welke tv ze moeten kopen.
Wat ken ik er van. Elke maand rollen er een paar 100 modellen van de band. Ik ken zo de grote lijn, dat is het dan ook.
Is ook maar alles tegen google gooien, en vergelijken.

Tot jawel, zelfs welke microgolf ze moeten kiezen.

En nu weer om aan liedjes te geraken.

PFF omg

(Dat dus allemaal op een paar dagen.)

Laatst bewerkt:
Continu die debiele vragen krijgen, gewoon omdat mensen denken dat je iets van IT kent, dat je werkelijk alles kent.

Wat ken ik er van. Elke maand rollen er een paar 100 modellen van de band. Ik ken zo de grote lijn, dat is het dan ook.

PFF omg

En vooral als ge op zo'n vragen niet onmiddellijk kunt antwoorden, dat ze u ineens bekijken als ne soort tweederangs IT'er die er geen ballen van kent :D
Ook al dikwijls de vraag gehad om een goede laptop voor iemand te zoeken, ik stuur dan wat types door. En krijg dan nadien de vraag terug, "dus geen macbook?" Als ik dan uitleg waarom ik daar persoonlijk niet voor zou kiezen: "Ahja, dan vraag ik het wel eens aan iemand anders" :D
Als ge ne macbook wilt, koopt er dan één hé gvd :eviltongue:

Bij kinderen die nog niet zelf in de auto kunnen stappen, heb je meer ruimte nodig. Lees: de autodeur MOET volledig open kunnen, dus tot 4j vind ik dat wel redelijk essentieel.
Shit, moet gij altijd u kinderen laten zitten als die parkings niet beschikbaar zijn?

Die tutterparkings zijn geen verplichting zoals een gehandicaptenparking en voor mij mogen die tutterparkings/oplaadplaatsen verplicht worden zoals een gehandicaptenparking maar dan wel op een plaats ver van de ingang zodat andere bezoekers evenveel kans hebben voor een plaats dicht bij de ingang als iemand anders .... Waarom moeten tutterpakings en laadparkings voor EV's ook de beste plaatsen dichtbij de ingang zijn?

Die tutterparkings zijn geen verplichting zoals een gehandicaptenparking en voor mij mogen die tutterparkings/oplaadplaatsen verplicht worden zoals een gehandicaptenparking maar dan wel op een plaats ver van de ingang zodat andere bezoekers evenveel kans hebben voor een plaats dicht bij de ingang als iemand anders .... Waarom moeten tutterpakings en laadparkings voor EV's ook de beste plaatsen dichtbij de ingang zijn?

Voor laadparkings valt nog iets te zeggen. Maar waarom een tutterparking dicht bij de ingang moet zijn, lijkt me redelijk duidelijk?

PFF omg

Bij de IT op 't werk zie ik dat ook. Alles waar een stopcontact aanhangt wordt aan hen gevraagd.

En dagdagelijks telefoons: 'hallo, ik zit vast', 'hey, m'n muis is weg', 'goeiemiddag, ik zie m'n scherm niet meer'.

Ik ben al ff in een humeur dat ik nergens zin in heb buiten alleen met de hond wandelen voor 10KM in velden met de vuurland-playlist van stubru in het weekend, wat gamen of een boek lezen + de mooie epistels van Avondland.
Afspreken met anderen, daar heb ik ff geen zin in tijdens het weekend omdat er toch (stevig) gedronken wordt en ik toch echt moet minderen.
Ik ben helemaal niet depressief of dergelijke, maar gezien ik nog thuis woon denken ze dat er iets met me scheelt " want toen wij jong waren"....

Bij de IT op 't werk zie ik dat ook. Alles waar een stopcontact aanhangt wordt aan hen gevraagd.
Anekdote van opt 't werk, telefoon naar IT:
"Hallo, 't is om te zeggen dat al onze computers niet meer werken."
IT checkt de monitoring, switch is up, draait op UPS.
- "Zijn het alleen de computers die niet meer werken of ook nog andere dingen?"
"Ha ja, nu je het zegt, de lampen werken ook niet meer, de radio is uitgevallen en de lift werkt niet meer. En de laptops werken wel nog."
- "Dan lijkt het mij dat er geen IT probleem is maar dat er geen elektriciteit meer is in 't gebouw?"

Ik vraag mij bij veel mensen af of die ook zo hulpeloos zijn als er thuis wat niet werkt.

Als vader van een 1 jarige vind ik dat verdomd handig dat ik mijn auto dicht bij de ingang kan zetten.
Bespaart me om met kar en baby over de oneffen parking te gaan, de extra ruimte rondom is handig om de deuren helemaal open te zetten om makkelijk de kleine erin te steken, zo moet ik ook niet met de kleine aan de hand er een half uur over doen om van de uitgang naar de auto te waggelen, etc...

maar dan wel op een plaats ver van de ingang zodat andere bezoekers evenveel kans hebben voor een plaats dicht bij de ingang als iemand anders ....
Die 1 of 2x dat ik als hoogzwangere met bekkeninstabiliteit naar de supermarkt moest om iets klein te halen, heb ik oprecht gevloekt toen de auto voor me met 4 jongelui (18-20j) de laatste "tutterparking" inpikte.
Simpelweg liggen was toen al enorm pijnlijk, laat staan dat je tientallen meter (heen en terug) extra moet waggelen met enorm veel pijn.
De boodschappen gebeurden toen natuurlijk voornamelijk via de papa die collect en go afhaalde.

Ik ben helemaal niet depressief of dergelijke, maar gezien ik nog thuis woon denken ze dat er iets met me scheelt " want toen wij jong waren"....
Neem het hen niet te hard kwalijk, is waarschijnlijk gewoon ouderlijke bezorgdheid. Als je ooit zelf kinderen hebt, zal je dat wel beter begrijpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan