Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
wordt vandaag wakker om 10u20 door een klapperende deur.
Dacht ok, dat is mijn muggenraam van het terras, vlug dicht doen en terug bed in.
nee, bleken de (klein)kinderen van buur te zijn, die graag deuren martelen.
zal moeilijk worden om met maar 6u slaap naar de late film vanavond te gaan (gelukkig verlof morgen ook)

De prognose van de eindfactuur van Luminus swingt dagelijks alle kanten op, heb ik de indruk. Vandaag is dat al €200 meer dan afgelopen vrijdag en als ik er morgen naar kijk is dat wellicht weer een heel ander bedrag.

Wegenwerken in onze straat. Die mannen beginnen dus letterlijk om 6u ‘s ochtends met machines te boren en lawaai maken. Is dat wel toegelaten? Ik kan daardoor niet meer deftig uitslapen. Tijdens hun pauze ‘s middags gooien ze ook telkens hun sigarettenpeuken op straat voor ons deur ondanks een opmerking. Respectloze wezens.

Wegenwerken in onze straat. Die mannen beginnen dus letterlijk om 6u ‘s ochtends met machines te boren en lawaai maken. Is dat wel toegelaten? Ik kan daardoor niet meer deftig uitslapen. Tijdens hun pauze ‘s middags gooien ze ook telkens hun sigarettenpeuken op straat voor ons deur ondanks een opmerking. Respectloze wezens.
ja, dat is toegelaten.

Lawaai maken mag vanaf 6.00 zover ik weet, dusja lijkt me perfect ok. Dat ze zaken vuil achterlaten is iets anders.

De prognose van de eindfactuur van Luminus swingt dagelijks alle kanten op, heb ik de indruk. Vandaag is dat al €200 meer dan afgelopen vrijdag en als ik er morgen naar kijk is dat wellicht weer een heel ander bedrag.
Hier hetzelfde, volgens mij rekent die tool gewoon met de huidige prijzen, ook al is het in ons geval een vast contract.

Laatst bewerkt:
Buiten de stad hebben ze toch ook wegen? Ik woon buiten de stad en hier waren ze laatst om middernacht aan de overweg aan het werken met een drilboor.
Inderdaad, maar ik bedoel meer in ‘t algemeen. Buiten de stad waar je ook bijvoorbeeld zou wonen in een open bebouwing, omringd door voldoende groen, met een eigen oprit, …

Zoiets eigenlijk:

mansion.gif

Geen ongewild lawaai van openbare werken, geen buren waarmee je iets moet afstemmen wanneer je thuis verbouwt of evenementen organiseert, voldoende privacy, geen mensen die je voordeur vervuilen, … het mooie leven

Ik kan er maar enkel van dromen 😔

Inderdaad, maar ik bedoel meer in ‘t algemeen. Buiten de stad waar je ook bijvoorbeeld zou wonen in een open bebouwing, omringd door voldoende groen, met een eigen oprit, …

Zoiets eigenlijk:

mansion.gif

Geen ongewild lawaai van openbare werken, geen buren waarmee je iets moet afstemmen wanneer je thuis verbouwt of evenementen organiseert, voldoende privacy, geen mensen die je voordeur vervuilen, … het mooie leven

Maar dan moet je ook al echt goed kiezen en chance hebben. Wij zitten hier prachtig maar Koramic betaalt een groot stuk van Quickie zijn villa en nu zal het hier binnen twee jaar een blokskeswijk worden gelijk zoveel.

Maar dan moet je ook al echt goed kiezen en chance hebben. Wij zitten hier prachtig maar Koramic betaalt een groot stuk van Quickie zijn villa en nu zal het hier binnen twee jaar een blokskeswijk worden gelijk zoveel.
Volkomen gelijk, ik heb die trend ook opgemerkt.. overal moet het tegenwoordig gesloten bebouwing zijn. En als je chance hebt dat je iets mooi kan bouwen in een groene buurt, duurt het niet lang voor dat ook verdwijnt.

Buurman zijn (anti) worteldoek is losgekomen op één hoek door een rukwind. Dat geeft telkens een harde slag als dat tegen zijn omheining slaat dus ik bel hem
"Ik heb nu niet thuis, zit bij men ouders (die wonen 3 straten verder), zal er straks eens naar kijken"

Intussen zijn we een uurtje verder, uiteraard is dat nu verder losgerukt en flappert dat met momenten ook over straat. Ik bel hem opnieuw op want ja het moest eens een passerende auto raken.
"Ik heb u gezegd dat ik niet thuis ben, als het u zo hard stoort ga het dan zelf terug vastleggen"

Ook nie goe geslapen met de wind precies amai..

Mja eerlijk, waar vind je dat nog? De Westhoek? De Ardennen? Zeker Vlaanderen is volgebouwd, en ruimte wordt schaars. Anderzijds mag dat groen ook wel eens gewoon bewaard worden, wat wil zeggen dat mensen niet zomaar overal moeten bouwen.

De ontwikkeling gaat richting verdichting, en een vrijstaande woning wordt volgens mij redelijk onbetaalbaar.
Volkomen gelijk, ik heb die trend ook opgemerkt.. overal moet het tegenwoordig gesloten bebouwing zijn. En als je chance hebt dat je iets mooi kan bouwen in een groene buurt, duurt het niet lang voor dat ook verdwijnt.
Een gesloten bebouwing is voor mij een redelijk optimaal compromis tussen de onbetaalbare en inefficiënte open bebouwing, en de voor velen minder leefbare grote appartementsgebouwen. Eigenlijk had men dat begin 20ste eeuw al door, toen er in elk dorpscentrum rijhuizen werden gezet.

Je moet ook de ironie inzien van in een groene buurt willen wonen omdat er weinig mensen wonen en er groen is, en daardoor net het groene karakter verminderen.

Laatst bewerkt:

Zoiets eigenlijk:

mansion.gif

Je bedoelt dat je gewoon alleen wil wonen zonder last van een ander :unsure:

Mijn dokter zegt dat het om 2,5 tot 3 cm zou gaan, dat ligt dus wel in de buurt. (Toch een groot verschil met de operaties die ze in de Iprenburg herniakliniek in Nederland doen, daar is die incisie amper 1 cm en loop ja 1 tot 1,5 uur na de operatie gewoon buiten. Spijtig genoeg is het 1 niet makkelijk om daar binnen te geraken en 2 geen terugbetaling van het ziekenfonds).
Mijn neurochirurg zegt dus dat het in theorie 6 weken is, maar dat de meeste mensen al veel sneller terug met de auto kunnen rijden. Voor sommige is dat al na 1,5 tot 2 weken. Fietsen mag uiteraard niet, daarmee zet je te veel druk op de wonde die daardoor niet goed zou kunnen genezen.
Het is uiteraard niet de bedoeling om verre ritten te gaan doen, maar voor kleine verplaatsingen zou het dus wel al zonder problemen kunnen, maar dat is dan iets wat je zelf moet aanvoelen volgens de dokter.
Ik zit beter in mijn autostoel dan in de zetel (beter zit, betere ondersteuning, stabieler, ...), met mijn rugproblemen kan ik makkelijk een paar uur in de auto zitten voor een lange rit, maar in de zetel kan ik nog geen 20 minuten zitten zonder dat ik mij moet verplaatsen wegen last en pijn in de onderrug.
Bij het opzoeken naar info over een herniaoperatie kom je inderdaad vooral NL klinieken tegen met diezelfde info. Maar ik stel mij daar toch vragen bij. Dat kunnen dan toch geen standaard operaties zijn aangezien je toch niet een uur nadat je 1,5 uur onder narcose bent geweest naar buiten wandelen. Hier in België mag je sowieso al niet vertrekken vooraleer je blaas terug werkt. Ik veronderstel dat dat van die pure privéklinieken zijn die voor absolute winstmaximalisatie gaan. Dan hou ik het toch eerder op onze ziekenhuizen. Want het lijkt me toch echt een groot verschil dat men hier u na de operatie een nacht op uw rug laat liggen terwijl je inNL meteen buiten kan.

Het probleem met autozetels is dat die achteraan afhellen wat niet goed is voor de interne wond, aangezien ze de rugspieren deels los moeten maken. Maar ik ben sowieso iemand die het op dat vlak liever een week langer voorzichtig aan doet.

Ja dat zou ik dus ook denken, ik heb een voorschrift gekregen om die kousen zelf te gaan halen, de dokter zei "bij de apotheek of bij zo een orthopedie winkel". Ik ben eerst bij mijn apotheek geweest, zijn antwoord "die kousen hebben we niet, maar die krijgt ge toch gewoon in het ziekenhuis?" Ik "Ja, dat dacht ik ook maar de dokter gaf mij dat voorschrift om die zelf te halen", apotheek: "Ja, bij zo een orthopedie winkel zou dat misschien wel kunnen".
Bij 3 zo'n zaken geweest, overal het antwoord: "Ja, wij hebben steunkousen, maar niet dat type ted steunkousen, maar die krijg je toch gewoon in het ziekenhuis wanneer je voor je operatie gaat"
Eventueel eens naar het ziekenhuis bellen? Want lijkt me toch vreemd dat iedereen behalve de dokter in het ziekenhuis zegt dat je die in het ziekenhuis krijgt.

Hier net antwoord van het ziekenhuis gekregen en die felle steken die ik heb zijn blijkbaar vrij normaal. Niet iedereen krijgt er last van maar zouden zeker niet abnormaal zijn de eerste paar weken na de operatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan