Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ook twee katten trouwens omdat de kinderen dat willen :p
De vader van mijn buurmeisje vroeger was zwaar allergisch aan de meeste huisdieren. Toen wij een hond kregen, was het buurmeisje nogal jaloers en ze was dan naar haar mama gegaan "MAMAMAMAMAMAMMAMA ik wil dat ook!!!!"

Ze heeft een schildpad gekregen.

1639334930680.png

Ik bedoel als je zelf moet gaan kuisen, blijft er ander werk op de plank dat je meer geld kan kosten ;)
Je kan het in je "vrije tijd" doen, na je werk?

Heb ook twee katten trouwens omdat de kinderen dat willen :p Dat wordt gewoon erger als de kleine dikkerd met zijn neus tegen mijn arm komt is het rood en blazen. O_O Maar goed ik ga hen niks ontzeggen omdat ik een probleem heb
Bedoel je dan één van je kinderen of één van de katten? :unsure:

Een schakelprogramma en voltijdswerken, wat een demotiverende combinatie. Ik mag niet klagen met mijn loon, maar soms vraag ik mij af waarom ik nog verder studeer. kennis is macht zeker.

Rond kwart voor 10 gaan slapen aangezien ik de vroege heb. En nu lig ik al sinds iets na 12 wakker en ik raak maar niet terug in slaap terwijl ik wel nog moe ben :sop:

Wij hebben een hamburgerhill BK en MacD en KFC liggen rond hetzelfde rondpunt.

Maar Quick boven BK, dat zeker.
KFC vind ik echt te vettig en smakeloos. Ben er een keer gaan eten en was dag erna direct een kilo bij. Terwijl ik wel een Quick kan eten (neem een medium Giant menu met chicken wings) en toch nog afgevallen zijn de dag erna als ik voor de rest van de dag op mijn eten let. Misschien omdat dat geen gefrituurd vlees is?

KFC vind ik echt te vettig en smakeloos. Ben er een keer gaan eten en was dag erna direct een kilo bij. Terwijl ik wel een Quick kan eten (neem een medium Giant menu met chicken wings) en toch nog afgevallen zijn de dag erna als ik voor de rest van de dag op mijn eten let. Misschien omdat dat geen gefrituurd vlees is?
Klinkt realistisch.

Komt op het werk: badge vergeten
Start de pc op en probeert in te loggen met paswoord van thuis.
Gaat koffietje halen, trekt koelkast open om een tas te nemen.
Oh boy, dat belooft voor vandaag

Dat je in Belgie/Europa geen non-cash fooi kan geven, ik heb quasi nooit cash op zak dus kan ik dat niet meer geven na horeca bezoek. In de US kan je dat nog toevoegen via de terminal, die mogelijkheid zouden ze “hier” ook moeten toevoegen. Moet toch een serieuze slok op de borrel schelen voor horeca personeel.

In sommige zaken hebben ze dat toch? Dan geven ze je zo ostentatief de terminal waarop te lezen staat "fooi geven?". En dan met een ijskoud gezicht (en hart) op de rode NO -knop drukken.

pa25afc.gif

Hebben wij deze zomer eens gedaan voor de kinderen, die zien dat in hun spelletjes dus alé hup, wij daar naar toe. De volwassenen vonden het ook echt niet lekker. Het was geen junk food, gewoon junk. In de supermarkt hebben ze diepvries KFC, ik ga niet zeggen dat het perfect is maar in de oven niet zo vettig en kinderen net zo blij want zit in de bekende bucket.

Dat je in Belgie/Europa geen non-cash fooi kan geven, ik heb quasi nooit cash op zak dus kan ik dat niet meer geven na horeca bezoek. In de US kan je dat nog toevoegen via de terminal, die mogelijkheid zouden ze “hier” ook moeten toevoegen. Moet toch een serieuze slok op de borrel schelen voor horeca personeel.

Die functie is in principe wel aanwezig op bepaalde (vaak gebruikte) betaalterminals, maar het is idd niet zo gebruikelijk hier en wsl wordt die functie door de meeste uitbaters gedeactiveerd, oa omdat het nogal verwarrend is voor de klant en die dan z'n pincode gaat zitten ingeven als "fooi".

Het systeem van fooien moet natuurlijk sowieso niet vergeleken worden met de VS waar dat effectief een aanzienlijk deel van het inkomen vormt, hier is het gewoon een extraatje dat imo niet echt nodig is om te geven. Itt in de VS moet ge u hier bij ons echt niet schuldig gaan voelen als ge geen fooi geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan