Internationaal Covidnieuws

een dag verder blijft de situatie vergelijkbaar
- Ziekenhuisbezetting stijgt nu met 65% week-on-week, en lijkt dus nog verder te versnellen
- Aantal mensen aan een ventilator stijgt met 18% dus nog steeds behapbaar
- aantal besmettingen is nu wel aan 't stabiliseren of zelfs dalen in Londen

Dus...we zijn nu een paar dagen verder en als zelfs Marc van Ranst zelf zegt dat hij voorzichtig positief is dan ziet het er naar uit de Janus deze ronde gewonnen heeft.
We moeten snel (voor er weer één of andere zieke variant aan komt waaien en we voor we het weten allemaal weer depri in een lockdown zitten) een feestje geven om zijn overwinning te vieren. Het grote BG Abandon-Covid party ofzo en jij gaat dat financieren.
Ik ben er al helemaal klaar voor, olleeez💃💃

Wat is eigenlijk de trend als een bepaalde variant minder erg lijkt te zijn (cfr Omikron) en die muteert opnieuw naar een nieuwe dominante variant, is de kans dan groot dat die hetzelfde/nog minder ziek maakt, of net erger blijkt te zijn? Is dat 50/50 of is het dat als je eens de goede weg opgaat met dat muteren de scherpe kantjes er vanaf zijn?

Wat is eigenlijk de trend als een bepaalde variant minder erg lijkt te zijn (cfr Omikron) en die muteert opnieuw naar een nieuwe dominante variant, is de kans dan groot dat die hetzelfde/nog minder ziek maakt, of net erger blijkt te zijn? Is dat 50/50 of is het dat als je eens de goede weg opgaat met dat muteren de scherpe kantjes er vanaf zijn?
Besmettingen met eerdere varianten en vorige vaccinaties zouden dan toch wat bescherming moeten bieden. Natuurlijk ben je dan beter met een omikron vaccin als de nieuwe variant daar een afgeleide van is. Het zou kunnen dat een volgende variant meer zoals een griep/verkoudheid wordt, iets waarvoor we geen extra maatregelen moeten nemen.

Meestal worden virussen besmettelijker maar minder dodelijk wanneer ze muteren. De gastheer doden is niet zo interessant voor een virus.

Dus...we zijn nu een paar dagen verder en als zelfs Marc van Ranst zelf zegt dat hij voorzichtig positief is dan ziet het er naar uit de Janus deze ronde gewonnen heeft.
Het grootste gevaar voor Janus‘ argument is dat Boris Johnson akkoord gaat. Slecht teken.

Als straks ook Jambon zich bij die visie aansluit, is Janus eraan voor de moeite.

Het grootste gevaar voor Janus‘ argument is dat Boris Johnson akkoord gaat. Slecht teken.

Als straks ook Jambon zich bij die visie aansluit, is Janus eraan voor de moeite.
Tenzij ze zich aansluiten omdat ze het op Beyondgaming gelezen hebben :biglaugh:

Hm, de US zal zoals verwacht misschien wel wat shit hebben.

Ze zaten net in hun stijgende deltagolf toen omicron kwam en zijn niet supergevaccineerd zoals wij of de UK.

Hun totale hospitalisatiebezetting zit bijna aan het alltime pandemie recordniveau.
In sommige staten moet dat dikke shit geven als die Omicroncurve niet binnen de week piekt.

Hm, de US zal zoals verwacht misschien wel wat shit hebben.

Ze zaten net in hun stijgende deltagolf toen omicron kwam en zijn niet supergevaccineerd zoals wij of de UK.

Hun totale hospitalisatiebezetting zit bijna aan het alltime pandemie recordniveau.
In sommige staten moet dat dikke shit geven als die Omicroncurve niet binnen de week piekt.

Komt wel goed.

Uiteindelijk gaat iedere ziekenhuis overbezetting wel weer voorbij.

Erm... Hoe zeer ik ook fan ben van vaccinatie, en consequenties voor moedwillig niet-gevaccineerden, ik durf te betwijfelen of hen benoemen als "non-citizens" echt productief is.
Kunt vaccinaties dan beter gewoon verplichten in plaats van met het vingertje te wijzen.

Erm... Hoe zeer ik ook fan ben van vaccinatie, en consequenties voor moedwillig niet-gevaccineerden, ik durf te betwijfelen of hen benoemen als "non-citizens" echt productief is.

Ach, dit is gewoon Frankrijk op z'n best. Een sterke overheid die een normatief beleid voert. Is al lang zo.
Frankrijk was ook het eerste land waar ze een boekhoudsysteem invoerden, terwijl de rest nog eeuwen kon foefelen.

Niet-gevaccineerden zijn gewoon domme mensen, en die leugens m.b.t. vaccinaties moet je gewoon keihard aanpakken.
Maar ze ontmenselijken is idd niet de beste oplossing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Problematisch is dat veel van die anti vaxers sowieso al beetje het #nietmijnregering, we vertrouwen de roverheid niet, corona is een leugen volk is. Niet meteen de scherpste potloden in de kleurdoos, maar dit soort uitspraken van Macron gooit gewoon nog wat meer olie op hun vuurtje. Het versterkt nog meer het wij tegen zij gevoel dat bij veel van die online Ché Guevara's van de Aldi heerst.

Ze zitten daar ook met verkiezingen over 3 maanden he. Polarisatie is een strategie om stemmen te winnen.

Artikel op de BBC legt het wat verder uit: https://www.bbc.com/news/world-europe-59873833
But as this is indeed a pre-election period, we can also be certain the president knew precisely what he was doing when he uttered those provocative words in Le Parisien. This was no uncalculated outburst.
What he wants to do is flush out his enemies on the right. The left he's not so bothered about. But Valérie Pécresse's Republicans party (LR) has become - since her nomination as candidate - his main political preoccupation.

By taking such a strong and coercive position against the unvaccinated, Mr Macron is inviting the LR to choose their side. Are they with him, doing everything possible to boost the number of vaccinated? Or are they siding with the minority, the five million instead of the 50 million, and the anti-vaxxers?

Los daarvan: heerlijk Frans toch allemaal? :p
Iemand in mijn vriendenkring zei me ooit jaren geleden: die Fransen proberen altijd ruzie te stoken. Heb hem al meermaals gelijk moeten geven :unsure:

Ook in de UK nu duidelijk dat omicron significant minder hospitalisaties geeft dan delta.

Dit kunnen we dus van vermoeden naar feit verschuiven.

en

1641549381233.png

Soms wordt iets wel vlug als een feit beschouwd...

Ze blijven gemiddeld wel minder lang in het ziekenhuis ivgm vorige golven als ik het goed heb gelezen.
Lijkt idd zo te zijn, maar er is wel degelijk een DUIDELIJKE stijging in het aantal hospitalisaties/dag én het totaal aantal gehospitaliseerden stijgt ook sterk.

Vraag is wat de oorzaak is: feestdagen (intenser contact), omikron, ... De claim dat het een feit is dat omikron tot significant minder hospitalisaties leidt dan delta lijkt echter moeilijk met zekerheid te zeggen, gewoon omdat de besmettelijkheid ervan zo groot is.

Hier in België lijkt het goed mee te vallen met de hospitalisaties vergeleken met de andere landen zoals UK en Frankrijk.
Ik denk dat we hier meer maatregelen hebben dan in de UK, zal ook wel deels daar aan liggen denk ik.

Terug
Bovenaan