Internationaal Covidnieuws

Bam. (Wel kleine sample, maar zelfde labo als van studie beta variant)

Slecht: Omicron reduceert effect vaccinaties significant, meer dan beta.

Goed: het reduceert het niet compleet. 2 vaccinaties + infectie (of 2 vacc + booster) beschermt nog steeds genoeg!

Dus: boosteren als maniakken.
 
Bam. (Wel kleine sample, maar zelfde labo als van studie beta variant)

Slecht: Omicron reduceert effect vaccinaties significant, meer dan beta.

Goed: het reduceert het niet compleet. 2 vaccinaties + infectie (of 2 vacc + booster) beschermt nog steeds genoeg!

Dus: boosteren als maniakken.

ik zie geen indicatie tot hoeveel de bescherming zakt

Ook melden ze dat het niet over boostershots gaat dus daar moeten we ook op wachten.
Deltavariant kan ook vaccins minder efficiënt maken maar de boosters werken dan wel weer goed.
 
Bij Delta was het 6x lagere neutralisatie versus originele virus na twee shots. Omicron is 41x lager volgens dit onderzoek.
 
Hoeveel 💩varianten van dit 💩virus gaan we nog hebben?
Dit is een korte samenvatting van mijn mening over heel het covid gedoe.

💩
 
Allez dat wordt leuk de volgende maanden :poop:
Ik ga mij een Oculus Quest 2 bestellen om te vluchten uit de realiteit.

Ik wil ook zo'n ding en mag ik dan met je mee?👀
Of nee, ik verhuis naar een onbewoond eiland en ga overleven van zelf gevangen vis en kokosnoten. 🤔
Ik lust geen kokosnoten maar da's maar een klein detail.
 
Neeje expeditie Myllanason


Maar dit zou toch willen zeggen dat als je 2 shots hebt dat omicron harder wordt tegengehouden dan delta. Aangezien 41 keer lager > 6 keer lager
Of verwissel ik iets ?
Nee het is omgekeerd, je wil zoveel mogelijk neutralisatie van het virus door antilichamen. Omicron heeft dus zoals al verwacht werd mutaties die ervoor zorgen dat antilichamen moeilijker aan het virus kunnen binden.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211209_95649543

can confirm.. Mijn thaise collega heeft zo hare boosterprik al te pakken op 30 jarige leeftijd. Is daarvoor naar frankrijk gegaan.
Maar dat is dan toch niet geregistreerd? Dus die gaat dat binnen enkele maanden hier ook nog eens een uitnodiging krijgen... Dan kan ze dus ofwel een 4de prik gaan halen ofwel binnenkort met een vervallen CST rondlopen want geen booster gehad officieel?
 
Maar dat is dan toch niet geregistreerd? Dus die gaat dat binnen enkele maanden hier ook nog eens een uitnodiging krijgen... Dan kan ze dus ofwel een 4de prik gaan halen ofwel binnenkort met een vervallen CST rondlopen want geen booster gehad officieel?
Je kan een vaccinatiebewijs vragen en dat door je arts laten registreren
 
In NL bestelde de overheid studies naar de voordelen van een 2G covidpas tov een 3G covidpas.
Daar komt blijkbaar heel wat bij kijken :D
 
In NL bestelde de overheid studies naar de voordelen van een 2G covidpas tov een 3G covidpas.
Daar komt blijkbaar heel wat bij kijken :D

geen idee welke site want ik krijg een scherm dat ik moet registeren en geld geven (allé 1 maand gratis ;)) aan follow the money (see the irony)

Feit dat site follow the money heet voorspelt ook geen objectiviteit.
 
geen idee welke site want ik krijg een scherm dat ik moet registeren en geld geven (allé 1 maand gratis ;)) aan follow the money (see the irony)

Feit dat site follow the money heet voorspelt ook geen objectiviteit.
FTM is wel een gekende nieuwsbron. Ze maken geen deel uit van een megagroep zoals dpg en hebben niet zo veel artikels per dag/week, waardoor ze het met enkel advertentieinkomsten niet redden. Hebben al regelmatig door goede onderzoeksjournalistiek mooie scoops gehad, in Nederland. Afaik is er niet echt een aanwijzing om hun onbetrouwbaarheid in twijfel te trekken.
 
Als je de reacties op dat draadje leest...komt er toch ook veel kritiek. Kun je concluderen dat Omnikron mild is als vooral jonge mensen die eens de infectie hebben doorgemaakt nu besmet zijn met Omnikron? Hier is de populatie veel ouder, maar zijn er meer vaccinaties...het is nog te vroeg. Maar hopelijk is het juist!
 
Ai ai denemarken:


Tot 2 weken geleden vooral delta stijging. Die laatste exponentiële wip in besmettingen is omicron die overneemt de laatste 2 weken...
Harde muur recht naar boven.

Zien of de hospitalisaties komende week volgen.

Indien niet zoals in Gauteng: geen groot probleem.

Indien wel: quasi overal full lockdown in Europa binnen de 8 weken.
 
Ai ai denemarken:


Tot 2 weken geleden vooral delta stijging. Die laatste exponentiële wip in besmettingen is omicron die overneemt de laatste 2 weken...
Harde muur recht naar boven.

Zien of de hospitalisaties komende week volgen.

Indien niet zoals in Gauteng: geen groot probleem.

Indien wel: quasi overal full lockdown in Europa binnen de 8 weken.
De besmettingen stijgen daar enorm hard, maar de ziekenhuisopnamen lijken af te platten. Dus laat ons hopen dat die trend zich verder zet. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, want wie besmet is met COVID, wordt niet altijd meteen zwaar ziek, maar pas na 1-2 weken lichte symptomen te hebben gehad.
 
Terug
Bovenaan