Hoe vieren jullie Sinterklaas?

June

Member
Voor degenen onder ons die geen (kleine) kinderen (meer) hebben:
vieren jullie Sinterklaas en zo ja hoe? Of laat je het volledig aan je voorbij gaan?
 
Idem: kinderfeest. Dus toen ik het wist in het 2de leerjaar was het uit met de pret. Al krijg ik nu wel 1 chocolade manneke van de Sint bij mijn ouders als die lekkers voor de kleinkinderen achterlaat. 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Toen de kinderen klein waren, had de Sint ook wel wat voor de grotere mee.
Dit jaar een spelletjesavond met de typische zoetigheid die erbij hoort. Om helemaal niets te doen,
is ook wel wat kaal, he?
 
Mijn stiefdochter wordt 15, dus geen klein kindje meer. Toen ik ze leerde kennen, geloofde ze ook al lang niet meer in de Sint en was het gewoon één van de vele cadeautjesmomenten in december (ze is ook jarig in december). Nu is het het helemaal niks meer, eigenlijk. Behalve misschien mandarijntjestijd 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: June
ik word 35, schrijf nog jaarlijks mijnen brief en zet mijne schoen.
goei momentje van zelfreflectie van het afgelopen jaar en ge krijgt er een cadeautje voor.
regel is wel simpel: de sint brengt geen centen, enkel speelgoed.
Dit jaar word het terug een bordspel denk ik, of elden ring.. moeilijk moeilijk.
Mijn zus woont in het buitenland en die krijgt hare sint dan ook per postpakket, al is dat voor haar dan gewoon een een doos vol met chocolade, snoep en koekjes. (als de douane ze niet pikt, da's ook al gebeurd)
 
Toen ik nog kinderloos was en reeds lang wist dat de Goedheiligman niet bestond, kregen we geen speelgoed meer maar haalden we wel grote speculazen in huis, chocolade en mandarijntjes. En marsepein. :drool:
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Vermits de kinderen te oud zijn voor Sinterklaas vieren we dit tegenwoordig onder ons. Vriendin zit bij de Sint op schoot en krijgt ervan langs omdat ze erg stout is. Dat vindt ze echter zo leuk dat de goedheilige man toch nog speelgoed heeft voor haar.

Daarbuiten ligt er hier enkel wat meer speculaas als anders. Ah en er worden ook meer mandarijntjes gegeten :)
 
Laatst bewerkt:
Vermits de kinderen te oud zijn voor Sinterklaas vieren we dit tegenwoordig onder ons. Vriendin zit bij de Sint op schoot en krijgt ervan langs omdat ze erg stout is. Dat vind ze echter zo leuk dat de goedheilige man toch nog speelgoed heeft voor haar.

Daarbuiten ligt er hier enkel wat meer speculaas als anders. Ah en er worden ook meer mandarijntjes gegeten :)
Geen onze-lieve-vrouwkes dus voor jullie.
 
Geen onze-lieve-vrouwkes dus voor jullie.
Onze-lieve-vrouwekes krijgen rode oortjes, dus neen :)

Sint attributen als speelgoed en een staf komen dan wel weer goed van pas :)

Nu, sinds er alleen nog maar roetveegpieten zijn en geen ***** pieten is mijn vriendin haar interesse in het Sinterklaas gebeuren wel serieus geminderd.
 
Vermits de kinderen te oud zijn voor Sinterklaas vieren we dit tegenwoordig onder ons. Vriendin zit bij de Sint op schoot en krijgt ervan langs omdat ze erg stout is. Dat vindt ze echter zo leuk dat de goedheilige man toch nog speelgoed heeft voor haar.

Daarbuiten ligt er hier enkel wat meer speculaas als anders. Ah en er worden ook meer mandarijntjes gegeten :)
Nou, wat een inspiratie 😂. Terwijl vriendin met Sint speelt, spelen jullie met de speculaaspop, eten jij en de kinderen de broodnodige twee stuks fruit per dag. Een traditie waar iedereen aan z‘n trekken komt. Wat kan er mis gaan?
 
Mijn broer en ik krijgen, ondanks dat we dertigers zijn, nog steeds Sinterklaascadeaus van mijn ouders. Ik verjaar ook die dag dus meestal vieren we Sinterklaas het weekend ervoor of erna en mijn verjaardag de dag zelf. Dit jaar voor het eerst Sinterklaas met een baby maar die gaat daar nu nog niets aan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Ik zorg voor mijn team op't werk altijd voor een portie chocolade, speculaasjes en mandarijntjes.
Dat is een leuke traditie, vind ik. Sommige werkgevers doen een chocoladeletter (of banketstaaf, kennen jullie dat ook) met een cadeaubon (of in enkel geval een lot (wat ook best leuk is om te krijgen)).
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer en ik krijgen, ondanks dat we dertigers zijn, nog steeds Sinterklaascadeaus van mijn ouders. Ik verjaar ook die dag dus meestal vieren we Sinterklaas het weekend ervoor of erna en mijn verjaardag de dag zelf. Dit jaar voor het eerst Sinterklaas met een baby maar die gaat daar nu nog niets aan hebben.
Ja, dan hou je vast aan de traditie. Vind je het niet vervelend om dan jarig te zijn? Mijn zoon is jarig rond de intocht van Sint en dat was lastig met zijn kinderfeestje plannen.
 
Zolang ik thuis woonde kwam de sint gewoon langs in de nacht van 5 p 6 december. Als 18 jarige dan beneden komen en zien dat de sint geweest was. Twas wel "all the way" met chocolade, marsepeintjes, een compleet versierde living, een leeg pintje omdat zwarte piet weer in de frigo had zitten roefelen en al die typische dingen. Altijd mooie momenten geweest en hoe ouder je wordt hoe hilarischer het enerzijds werd maar anderzijds ook wel een verbindend gezinsmoment. Nu krijgen we altijd nog onze Sint van onze ouders aangezien hij ook voor de kleinkinderen komt bij Oma en Opa en mijn ouders doodgelukkig zijn dat ze weer alles uit de kast kunnen halen.

Ik vermoed dat we dit jaar bezig zijn met het laatste jaar dat de jongste nog in de waan zal leven dat de Sint echt binnenkomt. (al krijgt hij er nog kop noch staart aan hoe die man hier in godsnaam binnen komt. Ik heb moeten beloven dat ik de achterdeur niet op slot mag doen want "anders geraakt hij toch nooit binnen"). Maar ik ben echte niet van plan om dan volgend jaar te zeggen "hier een mandarijntje en thats it", we blijven doorgaan.

Voor één iets heb ik wel moeten zwichten. De sint komt in het weekend voor 6 december langs (die man kan toch niet overal tegelijk zijn) want de vrouw vond opgefokte kinders naar school brengen door ze weg te trekken van nieuw speelgoed geen goed idee. Nochtans, ook dat heeft zijn charme in mijn herinneringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Voor één iets heb ik wel moeten zwichten. De sint komt in het weekend voor 6 december langs (die man kan toch niet overal tegelijk zijn) want de vrouw vond opgefokte kinders naar school brengen door ze weg te trekken van nieuw speelgoed geen goed idee. Nochtans, ook dat heeft zijn charme in mijn herinneringen.
Mijn ouders hebben dat opgelost door Sint op 6 december overdag te laten komen (beetje vertraging zeker?). Dan kwamen we thuis van school, na precies wat langer in de opvang gezeten te hebben en stond daar een hele tafel met speelgoed en snoep :clap:
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Terug
Bovenaan