Hoe vieren jullie Sinterklaas?

Wat ik niet vergeten ben is dat dit uit een sketch kwam van de grote Toon Hermans ;)

Legendarisch stukje uit een van z'n zaalshows
Ja, van Hermans humor hou je of niet. Iedereen houdt van de Sint, zelf als je vriendin er graag mee speelt (wat ook logisch is als je twee stuka fruit per dag eet). Nouja, goed, behalve als je niet van schimmel houdt. Laten we dat maar houden op de uitzondering van de regel.
 
Laatst bewerkt:
Zolang ik thuis woonde kwam de sint gewoon langs in de nacht van 5 p 6 december. Als 18 jarige dan beneden komen en zien dat de sint geweest was. Twas wel "all the way" met chocolade, marsepeintjes, een compleet versierde living, een leeg pintje omdat zwarte piet weer in de frigo had zitten roefelen en al die typische dingen. Altijd mooie momenten geweest en hoe ouder je wordt hoe hilarischer het enerzijds werd maar anderzijds ook wel een verbindend gezinsmoment. Nu krijgen we altijd nog onze Sint van onze ouders aangezien hij ook voor de kleinkinderen komt bij Oma en Opa en mijn ouders doodgelukkig zijn dat ze weer alles uit de kast kunnen halen.

Ik vermoed dat we dit jaar bezig zijn met het laatste jaar dat de jongste nog in de waan zal leven dat de Sint echt binnenkomt. (al krijgt hij er nog kop noch staart aan hoe die man hier in godsnaam binnen komt. Ik heb moeten beloven dat ik de achterdeur niet op slot mag doen want "anders geraakt hij toch nooit binnen"). Maar ik ben echte niet van plan om dan volgend jaar te zeggen "hier een mandarijntje en thats it", we blijven doorgaan.

Voor één iets heb ik wel moeten zwichten. De sint komt in het weekend voor 6 december langs (die man kan toch niet overal tegelijk zijn) want de vrouw vond opgefokte kinders naar school brengen door ze weg te trekken van nieuw speelgoed geen goed idee. Nochtans, ook dat heeft zijn charme in mijn herinneringen.
Dat laatste doet me beseffen dat 6 december de dag is dat onze poetshulp passeert én dat de twee neefjes hier ook zijn omdat ik ze samen met mijn dochter naar school breng. Drie opgefokte kinderen én de poetsvrouw.

Dolle pret.
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Het zal de eerste sinterklaas worden die we zelf als ouders organiseren. :cool::cool:
Wat zou een baby van 11 maanden vragen aan de sint? :thinking:
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Het zal de eerste sinterklaas worden die we zelf als ouders organiseren. :cool::cool:
Wat zou een baby van 11 maanden vragen aan de sint? :thinking:
Iets voor de ouders. De mijne vonden met die leeftijd alleen het pakpapier (of meer het plakbandje) heel interessant.
Met die leeftijd was ik al begonnen met voorlezen (heel goed voor de woordenschat), dus het kan ook een voorleesboek zijn.
 
Wij gaan meestal naar de parenclub dan, is altijd wel een tof thema :)
sinterklaas_striptease_500x500_resize.jpg
 
Met m'n nichtje en neefje (en m'n vriendin) naar Plopsaland. Ze hebben de woensdag (6 december that is) wel school normaal, maar zijn die halve dag dan wel "ziek". Zolang dat niet vaak gebeurt kan dat weinig kwaad.

En twee dagen daarna vertrekken we voor een aantal maanden op (wereld)reis. Fijne vooruitzichten dus. 🥰
 
  • Leuk
Waarderingen: June
Terug
Bovenaan