Het wielernajaar 2022

Reverz

Well-known member
Het past niet meer echt in mid-season en tis ook geen nieuws dus: misschien even een apart topic lanceren voor het najaar? Canada, Italië, Parijs-Tours etc...
 
Mooie zege van Cosnefroy in Quebec. Goed getimed en super sterk ook. Laporte en Bagiola hadden geen passend antwoord.

Het najaar ligt hem blijkbaar goed. Vorig jaar ook sterk in Plouay.
 
Heel sterk van cosnefroy, weinig renners die nog konden werken voor hun sprinter.

Ik zie Frankrijk toch weer die regenboogtrui pakken.
Alsook cosnefroy meegaat naar WK , zie ik Frankrijk weer winnen of Wout van Aert
 
Mooie zege van Cosnefroy in Quebec. Goed getimed en super sterk ook. Laporte en Bagiola hadden geen passend antwoord.

Het najaar ligt hem blijkbaar goed. Vorig jaar ook sterk in Plouay.
Had natuurlijk ook 5 minutenlang de amstel gewonnen, ook al 2e geweest in Waalse en Brabantse pijl. Gewoon een heel sterke coureur die net onder de absolute top zit.
 
Had natuurlijk ook 5 minutenlang de amstel gewonnen, ook al 2e geweest in Waalse en Brabantse pijl. Gewoon een heel sterke coureur die net onder de absolute top zit.
Als hij zijn dagen kiest op momenten dat die top nog net niet top is doet hij idd altijd mee.
In Plouay vorig jaar vlotjes Alaphilippe en... Honoré? over de knie gelegd in een 2vs1.
 
Sterk inderdaad. Wel misschien niet de beste keuzes van Jumbo? Laporte die eigenlijk te laat reageert en dan heel de tijd tussen Cosnefroy en het peloton hangt. Van Aert die in de laatste rechte lijn dan zélf van heel ver moet aangaan.
 
Die renners onder de absolute top zijn er dan ook veel :p
True, maar je doet Cosnefroy toch een beetje tekort als je hem op de hoop van die 20 outsiders net onder de top gooit, daarvoor is hij imo dan toch ook weer te goed.
Als ik 10 potentiële namen voor WK moet geven staat hij daar toch zeker tussen tbh. Misschien wel 7de-8ste naam op het blad.
 
True, maar je doet Cosnefroy toch een beetje tekort als je hem op de hoop van die 20 outsiders net onder de top gooit, daarvoor is hij imo dan toch ook weer te goed.
Als ik 10 potentiële namen voor WK moet geven staat hij daar toch zeker tussen tbh. Misschien wel 7de-8ste naam op het blad.
Dat zijn toch al straffe uitspraken!
Oké hij maakte de schifting voor Frankrijk vorig WK. Maar om hem nu zo hoog aan te schrijven?
Dit is zijn tweede WT-overwinning, en het is ook niet dat hij de ereplaatsen daarvoor bij elkaar heeft geregen.

Tweede in de Brabantse pijl dit jaar, maar het blijft wel de Brabantse pijl natuurlijk. In de fleche 13 en LBL 23. Dus zie je wel dat naarmate de wedstrijd zwaarder en de tegenstand sterker wordt zijn resultaten ook meer navenant zijn. Onder de top, subtop net zoals vele andere lijkt me een vrij correcte indeling.
 
Ook 2e in de AGR dit jaar hé. LBL viel inderdaad wel tegen na die goede prestaties. In het verleden ook al 2e in de Waalse Pijl geweest. Kan wel wat natuurlijk. Een rit in de Tour komt er ook ooit nog wel aan.

Ik zie hem toch ook wel als een goeie outsider, mede omdat er toch een paar mooie namen ontbreken of (mogelijk) niet in de beste vorm zijn.
 
Tweede in de Brabantse pijl dit jaar, maar het blijft wel de Brabantse pijl natuurlijk. In de fleche 13 en LBL 23. Dus zie je wel dat naarmate de wedstrijd zwaarder en de tegenstand sterker wordt zijn resultaten ook meer navenant zijn. Onder de top, subtop net zoals vele andere lijkt me een vrij correcte indeling.
Je kiest nu wel net 2 wedstrijden uit natuurlijk. De Waalse Pijl vind ik altijd een heel slechte wedstrijd om kwaliteiten van renners mee te staven omdat er eigenlijk geen enkele andere koers op de kalender mee te vergelijken is. Eigenlijk is dat een massaspurt voor punchers.
L-B-L is iets anders maar is wel nog een pak zwaarder dan wat de renners voor de wielen krijgen op dit (en de meeste andere) WK's. Vaak vallen WK parcours op dat gebied wel wat te vergelijken met die Canadese wedstrijden of met een Brabantse Pijl of met een Bretagne Classic oid. Weliswaar met nog net een ander niveau van deelnemers, of toch deelnemers die met een andere mentaliteit starten maar goed.

Ik noem hem geen favoriet voor het WK maar als we naar het lijstje outsiders gaan kijken zal hij na Matthews toch één van de eerste namen zijn waaraan ik denk.
 
@MrKend54l @Reverz @Archaos ik dacht dat cosnefroy gevallen was in LBL en ook wat last heeft van de pollen in het voorjaar.

Frankrijk kan in iedergeval rijden zoals de wolfpack , overal meeschuiven , ze kunnen ook allemaal redelijk spurten , de ploeg is wel nog niet bekend (Laporte / cosnefroy / senechal / Allaphilippe/ gaudu / sivakov /... ) Maar als ze met de A-equipe komen echt een zot blok
 
Frankrijk heeft een stevig blok maar zonder een goeie Alaphilippe zijn ze vooral in de breedte sterk.
Als Frankrijk niet de luxe heeft van een superkopman die uit de wind klaar zit dan zou dat toch handelbaar en controleerbaar moeten zijn met 6 knechten in dienst van Wout en Remco, die het dan in de finale maar moeten oplossen.
 
Cosnefroy heeft zelf laten weten dat hij zich heeft afgemeld bij de Franse bondscoach. Dus tenzij Voeckler hem tegen zijn wil in de selectie zet, gaat hij niet meegaan nee :p
 
VA moet toch altijd een gaatje laten als ze echt lang en hard doortrekken op zo'n heuveltje, nu de gaten zijn meestal klein genoeg om terug te komen. Gaudu nog zo'n sterke Fransman voor het WK. Bagioli ook sterk vorig jaar paar keer een goede resultaat gereden maar dit jaar nog niet zo vaak gezien eigenlijk maar volgde hier vlot.

Wordt een ferm sprintje straks.
 
Terug
Bovenaan