Het wielernajaar 2022

Het is nog 2 weken tot het WK. Die kleine procentjes zullen er wel bij zijn tegen dan.

Ow ja ik denk ook niet dat dit al de beste Pogacar is kunnen inderdaad dus nog wel wat procentjes bij. Die Tour zal toch wel een klapje zijn geweest. In Quebec nog niet echt meegedaan maar nu toch al winnen blijft een klasbak die snel terug in orde is.
 
Wout altijd top 4 in de voorbije koersen in aanloop naar het WK, maar zal toch niet met het beste gevoel uit Canada vertrekken idd...

Top in het voorjaar, top in de Tour, ik hoop dat hij nu die paar procentjes weer niet gaat missen...
 
Wva is gewoon in opbouwende vorm en nu gewoon al heel goed.
4842 hoogtemeters vandaag en kijk naar wie er nog bij zat.

Het is nog zo slecht niet dat hij 2x geklopt wordt, zo denken ze ook nog een kans te hebben, en zullen ze met meer vertrouwen meewerken moesten ze voorop raken.
Het wk parcours heeft trouwens 1000 hm minder en is dan nog eens 50km langer, waarbij een heel deel hm door de lange beklimming net na de start van het parcours liggen.

Komt goed!
 
Hij was uiteindelijk de enige +70kg renner die er nog bij zat. Waanzinnige sprint van Pogiboy iig. Ik zou me weinig zorgen maken, WVA zijnde, maar hoe serieus nemen mensen dat Wout thé choke gedoe. Jeetje
 
Wva is gewoon in opbouwende vorm en nu gewoon al heel goed.
4842 hoogtemeters vandaag en kijk naar wie er nog bij zat.

Het is nog zo slecht niet dat hij 2x geklopt wordt, zo denken ze ook nog een kans te hebben, en zullen ze met meer vertrouwen meewerken moesten ze voorop raken.
Het wk parcours heeft trouwens 1000 hm minder en is dan nog eens 50km langer, waarbij een heel deel hm door de lange beklimming net na de start van het parcours liggen.

Komt goed!
Mensen onderschatten die koerskes in Canada wel serieus kwa parcours, 4850HM is echt wel stevige kost. Ter ilustratie: Luik-Bastenaken-Luik heeft 'slechts' ~4500HM over een parcours dat 40km langer is. Elke 12km moet je in Montreal die lange klim van 1.5km op en dan heb je tussenin nog 2 kortere hellingen met dan ook nog een stevig hellende aankomst. Dat is echt een zeer zware lokale lus.
Op dat parcours lijkt het mij toch geen schande dat Van Aert geklopt wordt door een Pogacar die 10kg lichter is en waarvan we allemaal weten dat hij katterap is (zie de aankomst in Longwy in de laatste Tour). Het is ook niet dat hij echt weggeblazen werd, moest zich gewoon beperken tot in het wiel blijven. Het is ook niet alsof Bagioli daar nog zo'n schitterende sprint had. Die is normaal ook snel, weegt 15kg minder en zat al 5-6km te slepen...

De lus in Australië is 17km en heeft buiten Mount Pleasant als meest significante hindernis een brug over de autostrade. Daartegenover staat wel dat Mount Pleasant evengoed 1.1km/7.7% is met piekjes tot 13-14%. Het zal dus kwestie zijn van de koers niet TE hard te maken zodat er in die laatste ronde nog genoeg jus in de benen zit. Van Aert is zeker niet DE uitgesproken superfavoriet voor het WK die er de laatste 2 maand van gemaakt is maar hem nu al afschrijven over reduceren tot misschien 5% kans op basis van Canada is wel wat voorbarig.
 
Exact. Wout had gisteren 37,4 gemiddeld, bij LBL was dat 40,9. Serieus verschil.

Eigenlijk vond ik dit het perfecte weekend. Wout was goed maar wint niet, favoriet zal hij altijd zijn maar nu gaat hij tenminste niet met een totaal onklopbare status naar Australië.
Ik heb het parcours eigenlijk nog amper bekeken maar koers niet te hard maken en sprinten met een grotere groep moet ideaal zijn.
 
Eigenlijk moeten we dit weekend Canada heel positief bekijken in functie van Wout:
1) De koersen van Canada zien er ergens uit als een soort criterium (je bent er fan van of niet) maar mensen onderschatten de opeenvolging van die klimmetjes. De hoogtemeters dat ze te verwerken kregen kruipt in de benen. Als je dan ziet welke wielrenners dit weekend gewonnen hebben dan zie je toch dat die wedstrijden zijn voor de 'Ardennen types'.
2) Met dit bovenstaande kunnen we er vanuit gaan dat Wout enorm goed is (anders zou je als Vlaams Type niet vooraan eindigen/meedoen voor de winst) maar misschien heeft hij nog niet die ultieme topvorm. Eigenlijk zou dat goed nieuws zijn want vorig jaar was Wout te vroeg in topvorm (in mijn ogen was hij dat vorig jaar al in de ronde van Brittanië).
3) Wout is sowieso één van de favorieten maar zoals hierboven gezegd zal hij niet met een totaal onklopbare status naar Australië gaan. Na wat ik gisteren zag mogen we Pogacar naar voor schuiven. Uiteindelijk komt dat de Belgische ploeg ook ten goede zodat andere landen ook hun werk opknappen in functie van hun kopman.
 
Die finish van de vrouwen bij de GP Wallonie. Justine Ghekiere (alleen aan de leiding) rijdt nog bijna verkeerd de laatste finish lijn in en verliest daarbij een 5-tal seconden. Wordt ze 30m van de meet voorbij gesprint door Julie De Wilde. Notabene iemand van haar eigen ploeg. :wtf: . Yara Kastelijn (ook van dezelfde ploeg) bleef tenminste in haar wiel zitten.

Julie De WIlde achteraf (de camera kon het oppikken) met "ik hoop dat ze niet boos is want ik had nog een goeie sprint en zij stond geparkeerd"

Sfeer in die ploeg zal wel top zijn.
 
Ja dan haal je eens een 1-2-3 met uw ploeg 😅
Denk ook niet dat ze daar allemaal gelukkig zullen zijn vanavond. Ze had inderdaad wel nog een goeie sprint op, zo goed zelf dat er niemand anders mee kon en de ploeggenote die ze voorbij sprintte dus gewoon nog tweede werd.
 
Die finish van de vrouwen bij de GP Wallonie. Justine Ghekiere (alleen aan de leiding) rijdt nog bijna verkeerd de laatste finish lijn in en verliest daarbij een 5-tal seconden. Wordt ze 30m van de meet voorbij gesprint door Julie De Wilde. Notabene iemand van haar eigen ploeg. :wtf: . Yara Kastelijn (ook van dezelfde ploeg) bleef tenminste in haar wiel zitten.

Julie De WIlde achteraf (de camera kon het oppikken) met "ik hoop dat ze niet boos is want ik had nog een goeie sprint en zij stond geparkeerd"

Sfeer in die ploeg zal wel top zijn.

Proper inderdaad :scream:.

Maar wat een bizar gedoe wel. Niet meer in de pedalen kunnen klikken, vergeten te schakelen (?),.. ergens ook terecht zou ge zeggen :unsure:.
 
Die finish van de vrouwen bij de GP Wallonie. Justine Ghekiere (alleen aan de leiding) rijdt nog bijna verkeerd de laatste finish lijn in en verliest daarbij een 5-tal seconden. Wordt ze 30m van de meet voorbij gesprint door Julie De Wilde. Notabene iemand van haar eigen ploeg. :wtf: . Yara Kastelijn (ook van dezelfde ploeg) bleef tenminste in haar wiel zitten.

Julie De WIlde achteraf (de camera kon het oppikken) met "ik hoop dat ze niet boos is want ik had nog een goeie sprint en zij stond geparkeerd"

Sfeer in die ploeg zal wel top zijn.

Het kan erger. 2km ervoor op het stijle stuk van de Citadel gaat Yara Kastelijn vol in de aanval. De andere ploegen moeten passen. Weet je wie het gat op haar dichtrijdt met eentje van Cofidis in het wiel? Jawel, Julie De Wilde. Het maakte uiteindelijk niet uit want 1-2-3 maar ik kan het zo echt niet serieus nemen.
 
Terug
Bovenaan