Het wielernajaar 2022

Volgende week Lombardije, ben eens curieus naar Hermans daar. Ik vond hem echt sterk op het WK dus het zou me niet verbazen mocht hij weer een goede notering rijden zoals in LBL. Ook benieuwd wat MVDP daar kan betekenen. Moet in principe nu toch met goede benen zitten, maar de vraag is of hij de knop gaat kunnen omdraaien. Mijn vermoeden zegt van wel.
 
Volgende week Lombardije, ben eens curieus naar Hermans daar. Ik vond hem echt sterk op het WK dus het zou me niet verbazen mocht hij weer een goede notering rijden zoals in LBL. Ook benieuwd wat MVDP daar kan betekenen. Moet in principe nu toch met goede benen zitten, maar de vraag is of hij de knop gaat kunnen omdraaien. Mijn vermoeden zegt van wel.

Lombardije is toch veel te zwaar voor Hermans? Civiglio, 4km aan 10%, op 15km van de streep. Dat is voor echte klimmers.
 
Neen, WK was zijn laatste koers.

(voolopige) startlijst Lombardije https://www.procyclingstats.com/race/il-lombardia/2022/overview
Met als favorieten volgens die site
  • POGAČAR Tadej
  • VINGEGAARD Jonas
  • VLASOV Aleksandr
  • ROGLIČ Primož
  • BILBAO Pello
  • VALVERDE Alejandro
  • MARTÍNEZ Daniel Felipe
  • YATES Adam
  • VAN DER POEL Mathieu
  • HIGUITA Sergio
Roglic, Vingegaard en Pogacar, kan een leuke rit worden. Pogacar waarschijnlijk de te kloppen man in de spurt. Ik vraag me af of MVDP op een helling van 4 km aan 10% kan volgen indien Pogacar/Vingegaard echt vol doortrekken
 
Gaat Roglic echt nog starten? Ik betwijfel of MVDP nog gaat afreizen. Denk dat hij er de brui aan gaat geven voor dit seizoen.

Pogacar is wel favoriet. Was heel goed in Canada en zal de ontgoocheling van het WK willen doorspoelen.
 
? San Sebastian is 8 weken geleden. Je kan toch onmogelijk verwachten dat hij dit nu nog 2 weken door trekt?
Dat zeg ik ook nergens, maar het zou een mooie kans geweest zijn om z'n trui te tonen. Trouwens het is nu ook niet dat het halve peloton daar nog 100% in topvorm start. Ook al is waarschijnlijk het beste eraf tegen dan, hij blijft gewoon een gevaarlijke outsider.
 
Ik vraag me af of MVDP op een helling van 4 km aan 10% kan volgen indien Pogacar/Vingegaard echt vol doortrekken

Moet je u niet afvragen, kans dat hij dat kan is heel klein.
Maar daar zal hij ook niet op gokken vermoed in.
Maar Jay Vine doet ook mee natuurlijk. Lijkt me toch meer de man die zal moeten volgen met de klimmers.
 
Dat zeg ik ook nergens, maar het zou een mooie kans geweest zijn om z'n trui te tonen. Trouwens het is nu ook niet dat het halve peloton daar nog 100% in topvorm start. Ook al is waarschijnlijk het beste eraf tegen dan, hij blijft gewoon een gevaarlijke outsider.

nah doordat hij na de Vuelta meteen doorreisde naar het WK is die decompressie wel wat uitgebleven maar die gaat er nu toch onverbiddelijk aankomen hoor zeker met die vieringen dit weekend. We zijn 2 maanden na de Tour en Vignegaard vind nu pas de mentale kracht om een koers te rijden. Wat zou je dan verwachten van iemand in een van de zwaarste eendags wedstrijden van het jaar.
 
Je hebt een nipte photofinish en je hebt de Cro Tour. Milan wint met 0,0004 seconde :crazy:.
Tweede ritzege op rij, we beginnen het normaal te vinden maar ook deze gast is van het jaar 2000.
 
Je hebt een nipte photofinish en je hebt de Cro Tour. Milan wint met 0,0004 seconde :crazy:.
Tweede ritzege op rij, we beginnen het normaal te vinden maar ook deze gast is van het jaar 2000.
Reed ook nog zeer sterk naar boven op die bij momenten vrij steile slotklim in rit 3. Ik geloof dat die jongen 83kg weegt... moest niet zo zot veel onderdoen voor Vingegaard.

Maar goed: kleine koers, minder deelnemersveld, de toppers die er wel zijn zijn niet super en hij piekt misschien naar deze wedstrijd aangezien Croatië blijkbaar belangrijk is voor Bahrein.
 
Reed ook nog zeer sterk naar boven op die bij momenten vrij steile slotklim in rit 3. Ik geloof dat die jongen 83kg weegt... moest niet zo zot veel onderdoen voor Vingegaard.

Maar goed: kleine koers, minder deelnemersveld, de toppers die er wel zijn zijn niet super en hij piekt misschien naar deze wedstrijd aangezien Croatië blijkbaar belangrijk is voor Bahrein.
Kan je dat ergens herbekijken?
 
Terug
Bovenaan