Het grote BeyondGaming Dating topic

@Spiderman Wat ik mij oprecht afvraag... Heb je eigenlijk zelf zin in een relatie? Want het lijkt me mentaal echt wel zwaar te zijn om constant om te gaan met die twijfel en die druk die je jezelf en de andere wil opleggen. Het is geen schande om bewust single te zijn en niet actief te daten.

Relaties zijn hard work en als het al van bij het begin harken en klooien is om zelfs maar af te spreken... Daten moet leuk zijn, exciting, spannend. Niet alles tot op het bot analyseren en bijna te moeten smeken om een tweede date. Eigenlijk mag je er bijna van uit gaan als dit al stroef loopt, dat het niet juist zit.

Jezus, van alle 'doorzichtige excuses om niet te hoeven afspreken' die ik in mijn leven al (rechtstreeks of via derden) heb gehoord staat dat toch echt wel vrij hoog bovenaan. Alsof we hier in Siberië zitten in van die dorpen die 300 kilometer uit elkaar liggen en enkel bereikbaar zijn via sneeuwscooters.

Ik hoop dat zij de dagelijkse trektocht naar haar werk blijft overleven. Het is echt wel mooi om te zien hoe sommige mensen zich door zulke ontberingen kunnen knokken. Edmund Hillary is er niks tegen.

Ik ben ook een koukleum eerste klas dus ik snap volledig dat je dat wil vermijden.
Ook ben ik achterdochtig dus dat "je moet mij niet komen halen" snap ik ook, ook al gezegd tegen iemand. Maar godverdomme, wees maar zeker dat ALS ik wil afspreken met iemand, ik oplossingen zal vinden en compromissen ga sluiten!

Ja, ik ken er nog zo hoor, en als ze ervoor al vlot was in het boeken van afspraken zou ik dat ook niet echt verdacht vinden, maar als dit zo blijft verder gaan dan denk ik dat we binnen twee weken zitten aan 'sorry, ik kan niet komen want de hond heeft mijn treinkaartje opgegeten'.

Dat van dat niet in de auto willen kruipen begrijp ik trouwens wel: dat is niet iets waar iedereen zich onmiddellijk comfortabel bij voelt.
Dat is dus wat ik niet zo goed snap. Is het echt een excuus om niet te hoeven af te spreken of is zij echt zo zwak/gevoelig om te zagen over kleine details zoals het weer? Als zij niet wil afspreken met mij, heb ik al meerdere keren die optie aangeboden door te zeggen dat het ook niet hoeft als ze er geen zin in heeft. En daarop antwoord ze dat ze wel wil en ik niet verkeerd moet denken.

anders is dit toch te zielig voor woorden. En persoonlijk hoop ik dat ze dan beide geluk vinden, maar ik denk dat ze beter geen koppel worden: als ge in uw eerste maand al zo aggressief naar elkaar zijt en u frustreert aan het gedrag van de andere dan kunnen ze beter ieder gewoon hun eigen weg gaan, want dit is gewoon al dood voor er iets werkelijks gestart werd.
Wat het zielig maakt is dat zij niet direct en open communiceert. Ik ben heel simpel, het is het een of het ander. Als je niet wil afspreken, zeg het gewoon. Als je wel wil afspreken, stop dan met zagen over van alles en nog wat zoals het koude weer en kom uit je huis. Zoals het hier al werd aangehaald, leven we niet in Siberië.

Ok maar, als het dus te koud is voor het OV en ze wil je auto niet in (begrijpelijk) hoe is het dan bevestigd dat ge gaat afspreken?

Bij haar thuis? 🙃
Neen, ik heb haar overtuigd om haar op te pikken met m’n auto.
Je probeert haar steeds te pushen om niet af te spreken lijkt het wel. Door telkens zo te spreken hoop je er precies op dat ze simpel "ja we spreken niet af" zal antwoordden en je dan blij bent dat je het om die reden kan afbreken ...
Door haar bizarre antwoorden laat ze me ook niet veel keuze. Ik wil duidelijkheid scheppen en vraag alles adhv directe communicatie.
Hoe is het eigenlijk met die therapie afgelopen? Want ik zie gewoon weer exact dezelfde shit als de vorige keren :unsure:
Wij hebben de relatie met m’n date ook al eens besproken met m’n psycholoog en die heeft me aangeraden dat ik op deze leeftijd geen tijd te verliezen heb met dergelijke zaken en me best afscherm van negativiteit in m’n omgeving. Doordat het niet duidelijk is hoe het staat tussen ons, weegt dit zwaar door op mij, dus het is best om daar zo snel mogelijk duidelijkheid in te bekomen. Daarop heb ik m’n psycholoog gezegd dat ik m’n date “een laatste kans” geef om dit weekend af te spreken en dat ik ook voor die duidelijkheid wil zorgen zodat we niet “zweven” in een grijze zone waar het niet duidelijk is waarmee we bezig zijn. Zij vond dat een OK aanpak.
Puur uit nieuwsgierigheid:
- hoe oud ben jij Spidey?
- hou oud is jouw date?
Beiden even oud, ergens tussen 25-35.

@Spiderman Wat ik mij oprecht afvraag... Heb je eigenlijk zelf zin in een relatie? Want het lijkt me mentaal echt wel zwaar te zijn om constant om te gaan met die twijfel en die druk die je jezelf en de andere wil opleggen. Het is geen schande om bewust single te zijn en niet actief te daten.

Relaties zijn hard work en als het al van bij het begin harken en klooien is om zelfs maar af te spreken... Daten moet leuk zijn, exciting, spannend. Niet alles tot op het bot analyseren en bijna te moeten smeken om een tweede date. Eigenlijk mag je er bijna van uit gaan als dit al stroef loopt, dat het niet juist zit.
Ja, ik heb er zin in omdat ik aanvoel dat ik in een fase zit in m’n leven dat ik in m’n eentje genoeg heb en er een extra bij kan komen. Daarnaast denk ik dat ik de eigenschappen bezit die een goede partner zou moeten hebben (ik ben gezond, slim, heb werk, ben oprecht, loyaal, lief, knap, verantwoordelijkheidsgevoel, romantisch, bereid om moeite te doen, grappig, …)

Maar misschien is het andersom in haar geval? Dat het in het begin meer moeite neemt om die stap te zetten naar een relatie en dat zij na verloop van tijd “loskomt”? Dat het mentaal zwaar is, is juist. Vandaar dat ik nu direct ben geweest met haar. En zij heeft me gezegd dat het nog tijd nodig heeft omdat het te vroeg is en we elkaar niet voldoende kennen zodat ze me kan vertrouwen. Als zij dit weekend niet kon afspreken, zou ik het hebben gelaten. Maar nu zegt ze dat ze wel wilt. Dus tja…

Ja, ik heb er zin in omdat ik aanvoel dat ik in een fase zit in m’n leven dat ik in m’n eentje genoeg heb en er een extra bij kan komen. Daarnaast denk ik dat ik de eigenschappen bezit die een goede partner zou moeten hebben (ik ben gezond, slim, heb werk, ben oprecht, loyaal, lief, knap, verantwoordelijkheidsgevoel, romantisch, bereid om moeite te doen, grappig, …)

Maar misschien is het andersom in haar geval? Dat het in het begin meer moeite neemt om die stap te zetten naar een relatie en dat zij na verloop van tijd “loskomt”? Dat het mentaal zwaar is, is juist. Vandaar dat ik nu direct ben geweest met haar. En zij heeft me gezegd dat het nog tijd nodig heeft omdat het te vroeg is en we elkaar niet voldoende kennen zodat ze me kan vertrouwen. Als zij dit weekend niet kon afspreken, zou ik het hebben gelaten. Maar nu zegt ze dat ze wel wilt. Dus tja…
Maar is er dan van jouw kant iets dat zegt van: "Yes, met dit meisje wil ik mijn leven delen"?
Je moet toch om te daten al ergens raakpunten hebben, een klik voelen?

Wauw. Je hebt het hele pakket jongeman. Dat je ondertussen nog niet bedolven ligt onder een zwerm vrouwmensen kan ik niet bij.

Ik vind het net een heel goede aanpak en verwacht hier meer van dat.

'Kom maar mee in mijn auto, nergens anders op deze aardkloot ben je veiliger. Jij klein gevoelig kuiken'.
'Maar 't is zo koud'.
'Ik kom zelfs buiten in noodweer voor mensen waar ik om geef'.
'Maar ik wil niet met uw auto mee'.
'DAN NIET HE'.
'Jawel, anders ben je boos?'
'TE LAAT'.

Alle begin is moeilijk. Doorduwen jong.

Is dat nu voor de 2de date dat ze afspreken? Ik volg met één oog.
Die convo leest perfect als Xander De Rycke die een rant aant afsteken is.

Wat het zielig maakt is dat zij niet direct en open communiceert. Ik ben heel simpel, het is het een of het ander. Als je niet wil afspreken, zeg het gewoon. Als je wel wil afspreken, stop dan met zagen over van alles en nog wat zoals het koude weer en kom uit je huis. Zoals het hier al werd aangehaald, leven we niet in Siberië.

Eigenlijk is het dan zielig omdat jij gewoon niet leest wat ze zegt. Dus bij deze vertaal ik het ff voor je.

Ja, ik wil misschien nog wel ne keer afspreken, maar ook weer niet zo graag dat ik er in deze fucking kou voor buiten kom. Probeer nog ne keer terug in de lente.

Ze zegt u en eigenlijk zelfs bijna letterlijk dat het voor haar nog bijlange geen relatie is. Ze zegt ook niet persé nee. Maar op dit moment ben je voor haar een kennis waar ze misschien nog wel eens, als het uitkomt, mee wil afspreken. Maar waar ze anderzijds ook weer niet zo veel moeite wil insteken dat ze er bij -5 voor aan een bushalte wil gaan staan.

Spidey ben je niet een beetje te snel aan het gaan? Je hebt 1 date gehad en je spreekt met haar over een serieuze relatie? Moest ik zo’n bericht krijgen van iemand waarmee ik 1 date heb gehad zou ik al effe raar opkijken.

Terug
Bovenaan