Ben ik autistisch of aan het overdenken als ik denk dat hier iets niet klopt? Wij gaan niet op date omdat zij ziek is maar zij gaat de volgende dag naar een huwelijksfeest.
Een huwelijksfeest is iets wat maanden/jaren op voorhand gepland is. Als dat dan van een goeie vriend is of een familielid dan doe je er alles aan om daar toch bij te kunnen zijn, zelfs als dat betekent dat je daar niet helemaal op je best zit. Dat is iets wat je (met die personen) normaal gezien maar een keer in je leven meemaakt. Op date gaan met een bijna onbekende persoon kan je bijna ongelimiteerd doen. Niks achter zoeken dus.
Enfin, het kan zijn dat die ziekte een soort uitvlucht was om je niet (meer) te hoeven zien (
kan zijn) maar het is perfect mogelijk dat ze echt ziek is hoor. Een trouw is vele malen belangrijker dan een date met een vrijwel volslagen onbekende.
en ik had gemerkt dat zij opeens al haar 20+ insta foto’s heeft verwijderd (toevallig, omdat ik haar story had bekeken op haar profiel).
Dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niks te maken met jou. Zelfs al voelde ze zich 'betrapt' omdat jij haar IG story hebt gezien
en ze vindt je belangrijk genoeg om haar sociale media aan je aan te passen, dan zou ze toch gewoon die story verwijderen? Wat voor nut heeft het nu om die foto's te verwijderen? Enfin, ik kan daar vele redenen voor bedenken, maar bijna geen enkele daarvan heeft verband met jou. Voorts ken ik wel wat mensen die op die manier op IG zitten. Foto online zetten, dan weer verwijderen, dan toch terug online, ... Niet alles draait om jou in die mensen hun wereld hoor.
Kan trouwens ook zijn dat je gewoon geblockt bent. Wat ik niet eens super raar zou vinden want:
“oei, al je foto’s zijn weg hoe komt het? Ik vraag het uit nieuwsgierigheid als iemand die niet zo bekend is met instagram haha”
is gewoon creepy. Dat komt echt enorm verstikkend over, en of je daar dan die 'haha' achter zet of niet: wanneer zo een vraag komt na een al redelijk 'control freak'-achtige vraag als 'waarom was je op dat trouwfeest' dan kom je echt enorm controlerend en verstikkend over.
“laat vallen, je hebt gelijk ik zal niet meer nieuwsgierig zijn naar u, het was zomaar een vraag om te babbelen no big deal”.
Dat laatste deel, zeker dat vetgedrukte, is overigens ook het tegenovergestelde van charmant en boeiend. Dat is typisch 'nice guy' gedrag en eigenlijk ook een beetje psychologische manipulatie (hetzij in een lichte vorm). Jij stelt vragen die in verkeerde aarde vallen (of dat terecht is of niet maakt niet eens uit) en kruipt dan in een slachtofferrol en draait het om alsof zij hier de onredelijke is. Dat vetgedrukte zinnetje (en aanverwanten ervan) is echt weerzinwekkend om te lezen van mensen waar je maar net mee datet.
TL/DR: Je hebt het vaak over red flags en al van dat, maar ik kan je garanderen dat zij nu over jou denkt dat je er een hele boel hebt opgestoken, en dat is niet eens onterecht. Zoals ik al zei: kan zijn dat dat ziek zijn een smoesje was (ik zeg niet dat het zo is), maar door jouw reactie en manier van doen heb je de kans op een verderzetting van deze dating periode drastisch doen dalen, dat kan ik je met bijna 100% zekerheid zeggen. Misschien moet je eens bij jezelf kijken of je geen red flags wappert in plaats van er bij anderen altijd zo koortsig naar te zoeken.