Het grote BeyondGaming Dating topic

Als ik te horen krijg van mijn potentiële date dat ik foto's op sociale media heb verwijderd zou ik toch een benauwd gevoel krijgen. So what dat die achteraf nog naar een trouwfeest is geweest? Dat zijn eenmalige evenementen van vrienden of familieleden die je gewoon niet wil missen. Dates moeten frivool en luchtig zijn, als je meteen begint te controleren is de goesting bij de andere toch rap over.

Ik ben gisterenavond te weten gekomen via een insta story dat zij naar een huwelijksfeest is geweest, de dag na onze gecancelde date. Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagevraagd en ze zei “ja, naast de medicatie heb ik ook veel groene thee gedronken het heeft echt geholpen”. Ben ik autistisch of aan het overdenken als ik denk dat hier iets niet klopt? Wij gaan niet op date omdat zij ziek is maar zij gaat de volgende dag naar een huwelijksfeest. Ik heb daar geen commentaar op gegeven en haar geantwoord met “ah ok, ik snap het, des te beter”

Ja, die dag kon ze niet, want ten eerste had jij gecanceld en ten tweede had zij een huwelijksfeest. Ze gaat je toch nog niet meenemen naar een huwelijk, zeker. Als jij wilt bepalen voor wat ze wel te ziek is en wat niet, zitten we terug bij het toxische en het manipulatieve wat ik daarvoor al zei.

Nadien waren we aan het babbelen over alles en nog wat, hoe onze dag is geweest, normale conversatie, en ik had gemerkt dat zij opeens al haar 20+ insta foto’s heeft verwijderd (toevallig, omdat ik haar story had bekeken op haar profiel). Ik heb tussendoor ons gesprek gevraagd “oei, al je foto’s zijn weg hoe komt het? Ik vraag het uit nieuwsgierigheid als iemand die niet zo bekend is met instagram haha” en ze heeft geantwoord met “zomaar, het heeft geen reden. En wat heeft je vraag te maken met onbekend zijn met insta? Als je insta niet zou weten te gebruiken en daarover een vraag stelt zou ik het snappen, maar jij vraagt waarom al mijn foto’s zijn verwijderd, dat is belachelijk.”

Dus jij liegt doorzichtig tegen haar over de reden waarom je het vraagt, en dan reageert zij achterdochtig. Dat lijkt me toch maar normaal. Waarom lieg je ook? Beter nog: waarom vraag je naar de foto's die zijn verwijderd? Als je wilt controleren of ze iets te verbergen heeft, of een mening wilt hebben over wat zij met haar privéfoto's doet, zitten we weer bij het toxische en het manipulatieve.

Je vindt haar reactie op jouw leugen en (mogelijk, dat zal zij ook nog proberen uit te zoeken) manipulatieve vraag nogal agressief. Je doet niks dan manipuleren en controleren en als het niet gaat zoals jij wilt, noem je het een red flag. Terwijl je zelf zo de red flag bent dat ze niet anders kan dan niks meer van zich laten horen.

Ben ik autistisch of aan het overdenken als ik denk dat hier iets niet klopt? Wij gaan niet op date omdat zij ziek is maar zij gaat de volgende dag naar een huwelijksfeest.
Een huwelijksfeest is iets wat maanden/jaren op voorhand gepland is. Als dat dan van een goeie vriend is of een familielid dan doe je er alles aan om daar toch bij te kunnen zijn, zelfs als dat betekent dat je daar niet helemaal op je best zit. Dat is iets wat je (met die personen) normaal gezien maar een keer in je leven meemaakt. Op date gaan met een bijna onbekende persoon kan je bijna ongelimiteerd doen. Niks achter zoeken dus.

Enfin, het kan zijn dat die ziekte een soort uitvlucht was om je niet (meer) te hoeven zien (kan zijn) maar het is perfect mogelijk dat ze echt ziek is hoor. Een trouw is vele malen belangrijker dan een date met een vrijwel volslagen onbekende.

en ik had gemerkt dat zij opeens al haar 20+ insta foto’s heeft verwijderd (toevallig, omdat ik haar story had bekeken op haar profiel).
Dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niks te maken met jou. Zelfs al voelde ze zich 'betrapt' omdat jij haar IG story hebt gezien en ze vindt je belangrijk genoeg om haar sociale media aan je aan te passen, dan zou ze toch gewoon die story verwijderen? Wat voor nut heeft het nu om die foto's te verwijderen? Enfin, ik kan daar vele redenen voor bedenken, maar bijna geen enkele daarvan heeft verband met jou. Voorts ken ik wel wat mensen die op die manier op IG zitten. Foto online zetten, dan weer verwijderen, dan toch terug online, ... Niet alles draait om jou in die mensen hun wereld hoor.

Kan trouwens ook zijn dat je gewoon geblockt bent. Wat ik niet eens super raar zou vinden want:

“oei, al je foto’s zijn weg hoe komt het? Ik vraag het uit nieuwsgierigheid als iemand die niet zo bekend is met instagram haha”
is gewoon creepy. Dat komt echt enorm verstikkend over, en of je daar dan die 'haha' achter zet of niet: wanneer zo een vraag komt na een al redelijk 'control freak'-achtige vraag als 'waarom was je op dat trouwfeest' dan kom je echt enorm controlerend en verstikkend over.

“laat vallen, je hebt gelijk ik zal niet meer nieuwsgierig zijn naar u, het was zomaar een vraag om te babbelen no big deal”.
Dat laatste deel, zeker dat vetgedrukte, is overigens ook het tegenovergestelde van charmant en boeiend. Dat is typisch 'nice guy' gedrag en eigenlijk ook een beetje psychologische manipulatie (hetzij in een lichte vorm). Jij stelt vragen die in verkeerde aarde vallen (of dat terecht is of niet maakt niet eens uit) en kruipt dan in een slachtofferrol en draait het om alsof zij hier de onredelijke is. Dat vetgedrukte zinnetje (en aanverwanten ervan) is echt weerzinwekkend om te lezen van mensen waar je maar net mee datet.

TL/DR: Je hebt het vaak over red flags en al van dat, maar ik kan je garanderen dat zij nu over jou denkt dat je er een hele boel hebt opgestoken, en dat is niet eens onterecht. Zoals ik al zei: kan zijn dat dat ziek zijn een smoesje was (ik zeg niet dat het zo is), maar door jouw reactie en manier van doen heb je de kans op een verderzetting van deze dating periode drastisch doen dalen, dat kan ik je met bijna 100% zekerheid zeggen. Misschien moet je eens bij jezelf kijken of je geen red flags wappert in plaats van er bij anderen altijd zo koortsig naar te zoeken.

Ik snap die meisjes eigenlijk wel. Ge zijt vrolijk een beetje aan't daten, alles happy happy joy joy. En dan ga je een keer weg met een gast en begint die al na 1 date controlerende en manipulatieve dingen te zeggen en te vragen. Ge hebt geen zin in al te veel drama, dus directe confrontatie lijkt niet zo'n goed idee. Wie weet hoe raar komt die pipo dan uit de hoek. Dus de makkelijkste manier is uitvluchten bedenken, geleidelijk aan blokkeren op sociale media en hopen dat hij het verder van zelf op geeft.
Niet dat het zeker is dat het zo gebeurt. Maar ik zou het persoonlijk perfect begrijpelijk vinden.

Pfoeh amai, het meeste is hier eigenlijk al gezegd maar wtf Spiderman 😳
Voor een eenmalig trouwfeest zou ik me doodziek nog volproppen met dafalgan, voor een date, die jij overigens eenzijdig hebt geannuleerd, not so much.
Foto’s verwijderen op Instagram? Who cares? Misschien vond ze die foto’s bij nader inzien toch niet zo mooi/geschikt/etc meer, wou ze eens schoon schip maken. Wat maakt het uit?
Ik, als vrouw, zou na amper 1 fysieke date en wat over en weer sturen, iets van hebben: nee bedankt, hier ga ik niét mee verder

@spidey: GIJ hebt de date gecancelled. Dat vergeet ge precies al te gemakkelijk.

Voor de rest: weer exact het gebruikelijke patroon van u.
Manipuleren, controleren en obsessief gedrag.
Vrouwen zouden u voor minder blocken en negeren.
En de helft vh forum houdt u nog steeds boven water.

Stop met daten tot ge uw therapie goed in gang hebt.
En stop met trollen.

Spidey, voor zover ik het verhaal het kunnen volgen want het is al even aan de gang: laat het gewoon.
Ze reageert vrij vriendelijk/beleefd maar er komt niet veel actie en wat ik lees van jouw gedrag naar haar toe is het vrij pushy (ook al zie je het zelf misschien niet zo).

Man man man, ik ben volgens mij te oud voor zulke zever :D

Ik heb zaterdag ook mijn date gecanceld omdat ik ziek was en ben zondagavond toch gaan eten met mijne kameraard want die vertrekt vandaag voor 6 weken naar zijn werk. plot-twist: ik heb dat zelfs tegen mijn date gezegd toen ze vroeg hoe ik mij gisteren voelde! En die reageerde helemaal niet achterdochtig!

Die date kan ik gewoon volgend weekend opnieuw inplannen dus die heb ik verzet. Das toch gewoon een kwestie van prioriteiten?
Om een trouw van dichte familie of vrienden te missen moet ik al in de kliniek liggen of echt fysiek mijn bed niet uitraken. Om een date te cancellen volstaat het om u gewoon niet goed te voelen hoor. Je bent dan toch geen aangenaam gezelschap want je zit er versuft bij, af te tellen tot je terug u bed in mag. De kans dat je er op u best uitziet is ook al klein dus ik begrijp perfect dat het meisje in kwestie afbelt...

Ik hoop trouwens dat ze niet in dit topic verzeild geraakt want dan zijn u kansen wel helegans 0,0 op een volgende date ;)

Ik vind haar reactie wel aan de agressieve kant en snap niet waarom ze zo heeft gereageerd. Ik krijg negatieve vibes van haar en dat is niet leuk. En het feit dat zij de dag na onze gecancelde date (wegens ziekte) naar een huwelijksfeest is geweest vind ik ook niet leuk. Ik denk dat ik wat afstand ga nemen want ik wil geen tijd doorbrengen met iemand die me teleurstelt, ik voel me daardoor slecht.

Check binnenkort de feestdagengerelateerde topics eens hier op BG: heel wat mensen houden niet zo van verplichte familiebijeenkomsten maar gaan er toch naar toe "omdat het nu eenmaal zo hoort" en omdat ge anders toch geklaag krijgt binnen de familie "waarom ge er niet bij waart".

De kans is dus reëel dat ze met lichte tegenzin naar dat trouwfeest is geweest omdat ze zich gewoon verplicht voelde. Een date daarentegen moet in principe gewoon alleen maar leuk zijn, en dat gaat ge dus niet doen als ge u niet in orde voelt op dat moment.

En los daar van kan het toch ook zijn dat ze zich op zaterdag al beter (daarom nog niet 100% genezen) voelde in vergelijking met vrijdag en donderdag?

Huwelijksfeest [eenmalig] > Date met Spidey [kan nog wel eens.]

Als ik te horen krijg van mijn potentiële date dat ik foto's op sociale media heb verwijderd zou ik toch een benauwd gevoel krijgen. So what dat die achteraf nog naar een trouwfeest is geweest? Dat zijn eenmalige evenementen van vrienden of familieleden die je gewoon niet wil missen. Dates moeten frivool en luchtig zijn, als je meteen begint te controleren is de goesting bij de andere toch rap over.

Ja, die dag kon ze niet, want ten eerste had jij gecanceld en ten tweede had zij een huwelijksfeest. Ze gaat je toch nog niet meenemen naar een huwelijk, zeker. Als jij wilt bepalen voor wat ze wel te ziek is en wat niet, zitten we terug bij het toxische en het manipulatieve wat ik daarvoor al zei.

Dus jij liegt doorzichtig tegen haar over de reden waarom je het vraagt, en dan reageert zij achterdochtig. Dat lijkt me toch maar normaal. Waarom lieg je ook? Beter nog: waarom vraag je naar de foto's die zijn verwijderd? Als je wilt controleren of ze iets te verbergen heeft, of een mening wilt hebben over wat zij met haar privéfoto's doet, zitten we weer bij het toxische en het manipulatieve.

Je vindt haar reactie op jouw leugen en (mogelijk, dat zal zij ook nog proberen uit te zoeken) manipulatieve vraag nogal agressief. Je doet niks dan manipuleren en controleren en als het niet gaat zoals jij wilt, noem je het een red flag. Terwijl je zelf zo de red flag bent dat ze niet anders kan dan niks meer van zich laten horen.

Een huwelijksfeest is iets wat maanden/jaren op voorhand gepland is. Als dat dan van een goeie vriend is of een familielid dan doe je er alles aan om daar toch bij te kunnen zijn, zelfs als dat betekent dat je daar niet helemaal op je best zit. Dat is iets wat je (met die personen) normaal gezien maar een keer in je leven meemaakt. Op date gaan met een bijna onbekende persoon kan je bijna ongelimiteerd doen. Niks achter zoeken dus.

Enfin, het kan zijn dat die ziekte een soort uitvlucht was om je niet (meer) te hoeven zien (kan zijn) maar het is perfect mogelijk dat ze echt ziek is hoor. Een trouw is vele malen belangrijker dan een date met een vrijwel volslagen onbekende.

Dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niks te maken met jou. Zelfs al voelde ze zich 'betrapt' omdat jij haar IG story hebt gezien en ze vindt je belangrijk genoeg om haar sociale media aan je aan te passen, dan zou ze toch gewoon die story verwijderen? Wat voor nut heeft het nu om die foto's te verwijderen? Enfin, ik kan daar vele redenen voor bedenken, maar bijna geen enkele daarvan heeft verband met jou. Voorts ken ik wel wat mensen die op die manier op IG zitten. Foto online zetten, dan weer verwijderen, dan toch terug online, ... Niet alles draait om jou in die mensen hun wereld hoor.

Kan trouwens ook zijn dat je gewoon geblockt bent. Wat ik niet eens super raar zou vinden want:

is gewoon creepy. Dat komt echt enorm verstikkend over, en of je daar dan die 'haha' achter zet of niet: wanneer zo een vraag komt na een al redelijk 'control freak'-achtige vraag als 'waarom was je op dat trouwfeest' dan kom je echt enorm controlerend en verstikkend over.

Dat laatste deel, zeker dat vetgedrukte, is overigens ook het tegenovergestelde van charmant en boeiend. Dat is typisch 'nice guy' gedrag en eigenlijk ook een beetje psychologische manipulatie (hetzij in een lichte vorm). Jij stelt vragen die in verkeerde aarde vallen (of dat terecht is of niet maakt niet eens uit) en kruipt dan in een slachtofferrol en draait het om alsof zij hier de onredelijke is. Dat vetgedrukte zinnetje (en aanverwanten ervan) is echt weerzinwekkend om te lezen van mensen waar je maar net mee datet.

TL/DR: Je hebt het vaak over red flags en al van dat, maar ik kan je garanderen dat zij nu over jou denkt dat je er een hele boel hebt opgestoken, en dat is niet eens onterecht. Zoals ik al zei: kan zijn dat dat ziek zijn een smoesje was (ik zeg niet dat het zo is), maar door jouw reactie en manier van doen heb je de kans op een verderzetting van deze dating periode drastisch doen dalen, dat kan ik je met bijna 100% zekerheid zeggen. Misschien moet je eens bij jezelf kijken of je geen red flags wappert in plaats van er bij anderen altijd zo koortsig naar te zoeken.

Ik snap die meisjes eigenlijk wel. Ge zijt vrolijk een beetje aan't daten, alles happy happy joy joy. En dan ga je een keer weg met een gast en begint die al na 1 date controlerende en manipulatieve dingen te zeggen en te vragen. Ge hebt geen zin in al te veel drama, dus directe confrontatie lijkt niet zo'n goed idee. Wie weet hoe raar komt die pipo dan uit de hoek. Dus de makkelijkste manier is uitvluchten bedenken, geleidelijk aan blokkeren op sociale media en hopen dat hij het verder van zelf op geeft.
Niet dat het zeker is dat het zo gebeurt. Maar ik zou het persoonlijk perfect begrijpelijk vinden.

Pfoeh amai, het meeste is hier eigenlijk al gezegd maar wtf Spiderman 😳
Voor een eenmalig trouwfeest zou ik me doodziek nog volproppen met dafalgan, voor een date, die jij overigens eenzijdig hebt geannuleerd, not so much.
Foto’s verwijderen op Instagram? Who cares? Misschien vond ze die foto’s bij nader inzien toch niet zo mooi/geschikt/etc meer, wou ze eens schoon schip maken. Wat maakt het uit?
Ik, als vrouw, zou na amper 1 fysieke date en wat over en weer sturen, iets van hebben: nee bedankt, hier ga ik niét mee verder

@spidey: GIJ hebt de date gecancelled. Dat vergeet ge precies al te gemakkelijk.

Voor de rest: weer exact het gebruikelijke patroon van u.
Manipuleren, controleren en obsessief gedrag.
Vrouwen zouden u voor minder blocken en negeren.
En de helft vh forum houdt u nog steeds boven water.

Stop met daten tot ge uw therapie goed in gang hebt.
En stop met trollen.

Ge gaat niet op date omdat gij de reservering hebt geannuleerd

Man man man, ik ben volgens mij te oud voor zulke zever :D

Ik heb zaterdag ook mijn date gecanceld omdat ik ziek was en ben zondagavond toch gaan eten met mijne kameraard want die vertrekt vandaag voor 6 weken naar zijn werk. plot-twist: ik heb dat zelfs tegen mijn date gezegd toen ze vroeg hoe ik mij gisteren voelde! En die reageerde helemaal niet achterdochtig!

Die date kan ik gewoon volgend weekend opnieuw inplannen dus die heb ik verzet. Das toch gewoon een kwestie van prioriteiten?
Om een trouw van dichte familie of vrienden te missen moet ik al in de kliniek liggen of echt fysiek mijn bed niet uitraken. Om een date te cancellen volstaat het om u gewoon niet goed te voelen hoor. Je bent dan toch geen aangenaam gezelschap want je zit er versuft bij, af te tellen tot je terug u bed in mag. De kans dat je er op u best uitziet is ook al klein dus ik begrijp perfect dat het meisje in kwestie afbelt...

Ik hoop trouwens dat ze niet in dit topic verzeild geraakt want dan zijn u kansen wel helegans 0,0 op een volgende date ;)

Check binnenkort de feestdagengerelateerde topics eens hier op BG: heel wat mensen houden niet zo van verplichte familiebijeenkomsten maar gaan er toch naar toe "omdat het nu eenmaal zo hoort" en omdat ge anders toch geklaag krijgt binnen de familie "waarom ge er niet bij waart".

De kans is dus reëel dat ze met lichte tegenzin naar dat trouwfeest is geweest omdat ze zich gewoon verplicht voelde. Een date daarentegen moet in principe gewoon alleen maar leuk zijn, en dat gaat ge dus niet doen als ge u niet in orde voelt op dat moment.

En los daar van kan het toch ook zijn dat ze zich op zaterdag al beter (daarom nog niet 100% genezen) voelde in vergelijking met vrijdag en donderdag?
Om aan iedereen te beantwoorden. Ja, ik heb de reservatie gecanceled omdat dat logisch leek; de uitleg heb ik al gegeven. Bovendien, niet alles dient langs mijn kant te komen, waarom moet ik altijd alles snappen, proberen te achterhalen, duidelijkheid scheppen, … kan zij ook niet eens moeite doen om duidelijk te communiceren in plaats van 2 dagen lang zitten te zeggen dat ze zich niet goed voelt, dat ze ‘s avonds naar de dokter zal gaan ipv onze date, … zij weet ook dat er een date gepland staat dus kon zij evengoed de date bespreken. Ik heb het gevoel dat alles altijd verwacht wordt van de man, maar wij kunnen evengoed tekorten vinden in haar communicatie naar mij toe ook, of niet? Want het lijkt alsof ik hier steeds verkeerde acties onderneem of misverstanden creëer?

Daarnaast, @Guazala , ik snap niet wat er controlerend/manipulatief is als ik simpelweg tussendoor een babbel vraag of ze naar een huwelijksfeest is geweest en of ze haar foto’s heeft verwijderd. Het is maar een onnozel onderwerp om te kunnen babbelen en waar ik zelfs niet op gehamerd zat. Weet je wat in feite obsessief is? Dat is dat er hierdoor een drama wordt gecreëerd of dat een simpele vraag als belachelijk wordt bestempeld. So what? Waarom blijven mensen vastzitten aan zoiets klein? Dat is wat ik niet snap… mijn bedoeling was niet om iets te achterhalen of te manipuleren. Het is eerder te vergelijken met een nieuw kapsel dat een vriend(in) heeft en jij merkt het op en geeft daar een opmerking rond. Niets meer, niets minder, that’s it, no big deal. DAT is eerder iemand die zoals jij aangeeft “happy happy, joy joy” ingesteld staat. En om te spreken over wie er controlerend is: ik had het hier nog niet vermeld, maar zij vroeg me onlangs eens waarom ik mijn blauwe vinkjes in whatsapp niet heb geactiveerd omdat zij niet kon zien of ik haar berichten heb gelezen of niet. Dat is controleren.

Weet je wat ik zou geapprecieerd hebben? Dat zij me regelrecht zou gezegd hebben dat zij naar het huwelijksfeest ging maar niet op date gaat met mij voor de redenen die jullie aangeven. @Sond , jij hebt het gezegd tegen je date, natuurlijk gaat die het met begrip ontvangen. Vraag eens aan uw date of die het leuk zou gevonden hebben als je het niet had vermeld en als ie het nadien zelf te weten komt. Ik zou ook gewild hebben dat zij transparant en eerlijk is, en voor de redenen die iedereen hier aanhalen zou ik het ook met begrip ontvangen hebben als ze daarmee zou afkomen. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Het kan toch niet dat ik alles fout doe of dat alle gewicht rond verkeerde communicatie langs mijn kant ligt? Want uit de reacties lijkt het daarop. Ik weet het echt niet hoor… alleszins, zoals ik zei had ik afstand genomen en al een hele dag niets gestuurd naar haar omdat ik negatieve vibes kreeg van haar en omdat het me ongelukkig maakt. Zij heeft me vanavond wel iets luchtigs gestuurd om te vragen hoe m’n dag gaat, dus daarop hebben we wat gesproken. De positieve stap is gekomen langs haar kant, dus voor mij is het goed, no hard feelings. Zolang er een evenwicht is in moeite, zolang er begrip is, wederzijds respect, transparantie, eerlijkheid en zolang we een manier vinden om het te laten werken zonder elkaar ongelukkig te maken, dan is er een mogelijkheid dat het iets moois kan worden.

Jullie lijken mij alletwee geen top communiceerders @Spiderman dus er valt ongetwijfeld ook wat over haar te zeggen. Maar hang eens niet zoveel vast aan een date. Het is een date, je zit in de ontdekkingsfase om te zien of het iets kan worden, je bent er niet mee getrouwd. Dus hou het luchtig, ook voor uzelf.

Ik vind het telkens weer zo vermoeiend om te lezen: al die gedachten, al die negatieve waarden die je aan alles hangt,...
Nee, je kan er niet voor kiezen om die gedachten "zomaar" te stoppen. Maar mocht alles zo een zware lading krijgen in mijn hoofd als bij jou, ik was het klooster al ingegaan want amusant zal het alles behalve zijn...

Het kan toch niet dat ik alles fout doe of dat alle gewicht rond verkeerde communicatie langs mijn kant ligt?
Om nu heel cru te zijn: waarom niet? Het lijkt mij echt alsof jij gigantische problemen hebt met wat voor de gemiddelde mens gewoon probleemloze situaties en communicaties zijn. Dat wil niet zeggen dat je met alle zonden van Israël beladen moet worden, maar jij maakt (te lezen aan je posts) enorm vaak een gigantisch probleem van iets waar normaliter geen twee seconden over wordt nagedacht. Dat blijkt al hier uit:

Bovendien, niet alles dient langs mijn kant te komen, waarom moet ik altijd alles snappen, proberen te achterhalen, duidelijkheid scheppen, … kan zij ook niet eens moeite doen om duidelijk te communiceren in plaats van 2 dagen lang zitten te zeggen dat ze zich niet goed voelt, dat ze ‘s avonds naar de dokter zal gaan ipv onze date, … zij weet ook dat er een date gepland staat dus kon zij evengoed de date bespreken.
Zij hoeft je helemaal niks uit te leggen. Ten eerste omdat jullie pas aan het daten zijn, en ten tweede omdat die situatie gewoon zo enorm mondaan is. Een berichtje dat ze ziek is zou moeten volstaan; dat is iets wat, zeker in deze tijden, constant voorvalt. De meeste mensen zoeken daar niks achter of zitten dat niet tot in de details te analyseren. Dat jij dan niet snapt dat een trouw iets helemaal anders is dan een date (of dat mensen ook gewoonweg beter kunnen worden) ligt niet aan haar, dat ligt aan jou.

Je gooit gewoon steeds zo enorm veel gewicht achter de normaalste zaken ter wereld. Daten lijkt voor jou echt meer op een enorm stresserende filmische rechtszaak waarbij je geen enkel detail mag missen en je altijd klaar moet zijn om de andere partij op details te pakken en te zien dat er een faire deal uit de bus komt dan op wat het moet zijn: luchtige fun.

Kan trouwens best zijn dat zij ook fouten maakt (dat is des mensen) maar de grote miserie komt toch, aan de hand van wat je hier schrijft, heel vaak omdat jij gewoon als een achterdochtige detective te werk gaat in plaats van als iemand die open staat om zich omver te laten blazen. Kan trouwens ook zijn dat ze je gewoon afwimpelt hoor. Da's dan spijtig dat ze dat niet vlakaf zegt, maar dat is nu eenmaal hoe het vaak gaat, en is ook geen probleem. Dat gebeurt vaak in het dating gebeuren.

TL/DR: Het ligt toch vaak wel (voornamelijk) aan jou hoor, toch als ik voortga op wat je hier schrijft. Dan bedoel ik niet dat dating fout gaat (dat kan altijd gebeuren) maar wel dat je daar zo een ongelofelijk gewicht aan hangt en alles volledig kapot analyseert en interpreteert.

Bovendien, niet alles dient langs mijn kant te komen, waarom moet ik altijd alles snappen, proberen te achterhalen, duidelijkheid scheppen
Jij moet helemaal niks achterhalen of ergens duidelijkheid proberen te scheppen.
Maar dat doe je wel en je creeert zo heel gewrongen situaties.
Snap je niet dat dit je grootste issue is?

ik snap niet wat er controlerend/manipulatief is als ik simpelweg tussendoor een babbel vraag of ze naar een huwelijksfeest is geweest en of ze haar foto’s heeft verwijderd.
Het feit is (en dat kan je niet ontkennen) dat jij steeds op haar social media zit en ook direct opmerkt als er wat verandert.
Das erg creepy. En da’s allesbehalve een vraag ergens simpelweg tussendoor.
Je vermeldt nu ook niet dat je er om gelogen hebt want je zei dat je niet veel van insta kent en daarom haar om uitleg vroeg. Da’s heel erg manipulatief zelfs.

alleszins, zoals ik zei had ik afstand genomen en al een hele dag niets gestuurd naar haar omdat ik negatieve vibes kreeg van haar en omdat het me ongelukkig maakt
Die negatieve vibes van haar kwamen pas nadat jij een situatie probeerde te controleren en vragen stelde die je zaken niet zijn. Uiteraard gaat ze dan gepikeerd reageren. Maar JIJ was wel de instigator, niet zij.

zolang er begrip is, wederzijds respect, transparantie, eerlijkheid
Wow…
Er is geen begrip van jouw kant
Of waarom zit je anders hier altijd analyses te maken die nergens op slaan? (“Ze heeft misschien haar regels”… omigawd…)

Er is geen respect van jouw kant
Anders zat je haar niet uit te horen over dingen die jouw zaken niet eens zijn.

Er is geen eerlijkheid langs jouw kant
Want je hebt zelf gelogen, zie hierboven.

Sorry aan de lezers die vinden dat ik hard voor Spidey ben, maar nee. Hij ziet het gewoon niet in. Hij leest het niet en hij doet er nog minder mee.

Denk je eens in: dit is na date 1. DATE ÉÉN.
Hoe moet dat zijn als hij er een relatie mee heeft? Zijn partner heeft toch nooit een leven? Kan nooit weg, moet altijd bereikbaar zijn, moet zich op alles verantwoorden, … anders slaat onze jongen tilt.

Zoals al gezegd @Spiderman en ik blijf er bij: EERST professionele hulp DAARNA daten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan