Het grote BeyondGaming Dating topic

Enfin, gisteren post ze op Facebook een foto met een man en is haar status in een relatie.
Ik stuur haar een berichtje dat het mij duidelijk wordt waarom ze het zo druk had, en dat ze mij beter had kunnen laten weten dat er iemand anders in haar leven was in plaats van mij gewoon te negeren. Hopsakee, defriended op Facebook.

Kans verkeken om uit te vissen wie die andere kerel is en hem even een heads up te geven over zijn nieuwe partner

De afgelopen 2 maanden verschillende leuke dates gehad met iemand en we hadden ook dagelijks contact via messenger, maar de laatste 2 weken merkte ik dat ze amper nog iets stuurde en dat het moeilijk was om een volgende date te regelen. Ik voelde aan dat er iets niet goed zat, maar ze verzekerde mij dat alles in orde was maar dat ze het enorm druk had.
Enfin, gisteren post ze op Facebook een foto met een man en is haar status in een relatie.
Ik stuur haar een berichtje dat het mij duidelijk wordt waarom ze het zo druk had, en dat ze mij beter had kunnen laten weten dat er iemand anders in haar leven was in plaats van mij gewoon te negeren. Hopsakee, defriended op Facebook.
Amai zeg, smerig. En ik hier maar proberen de vrouwen in kwestie in dit topic het voordeel van de twijfel te geven :unsure:

Goh daar steek ik geen energie in, hij zal er wel achter komen. Ik heb haar profiel geblokkeerd en ze woont vrij ver dus ik zal haar nooit meer zien, case closed.
Typisch. Sommige mensen worden echt onmensen zodra ze denken dat hun reputatie toch veilig is.
Het ligt aan haar, niet aan jou! Dat soort mensen heb je beter niet in je leven.

Typisch. Sommige mensen worden echt onmensen zodra ze denken dat hun reputatie toch veilig is.
Het ligt aan haar, niet aan jou! Dat soort mensen heb je beter niet in je leven.

Ik ben content dat ik dit heb kunnen afschrijven want wachten tot vrijdag om hierover met vrienden een paar pinten te hijsen is lang :)
Want ik begon echt aan mezelf te twijfelen of het misschien toch aan mij ligt, wat ik verkeerd zou kunnen gedaan hebben.
Langs de andere kant ben ik wel blij dat ze relatief snel en op dergelijke manier haar ware aard heeft laten zien, maakt het gemakkelijker om haar abrupt uit mijn leven te bannen.

Ik ben content dat ik dit heb kunnen afschrijven want wachten tot vrijdag om hierover met vrienden een paar pinten te hijsen is lang :)
Want ik begon echt aan mezelf te twijfelen of het misschien toch aan mij ligt, wat ik verkeerd zou kunnen gedaan hebben.
Langs de andere kant ben ik wel blij dat ze relatief snel en op dergelijke manier haar ware aard heeft laten zien, maakt het gemakkelijker om haar abrupt uit mijn leven te bannen.

Sorry maar daten, intiem zijn en dan gaan beweren dat je het te druk hebt terwijl je in werkelijkheid met iemand anders beaig bent is op zich al degoutant. Ik denk toch dat voor de meeste mensen seks wel een keerpunt van "verkennend" naar "serieus" is.

Maar om jou dan niet eens een deftig gesprek gunnen, facebook updaten en u blocken om van u vanaf te zijn? Dan heb je gewoon een totaal gebrek aan empathie en verantwoordelijkheidszin. Mocht één van mijn vriend(inn)en zoiets doen met een andere mens, dan hoeft die bij mij ook geen trapist meer komen drinken.

Ik denk toch dat voor de meeste mensen seks wel een keerpunt van "verkennend" naar "serieus" is.
Ik heb hier toch een lichtjes andere visie op. Het feit dat je intiem bent met iemand betekent niet per definitie het startpunt van een relatie. Elkaar geleidelijk ontdekken betekent ook elkaars lichamen ontdekken en dat doe je dus tijdens het daten. In die periode ben je mekaar niks verschuldigd en kan het dus best zijn dat iemand anders je date haar pad kruist waar het beter mee klikt. Het is pas als je een relatie start dat er sprake is van iets "serieus" en er - zij het vaak impliciet - afspraken ontstaan over de exclusiviteit.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de date van @Mégane dit niet had moeten laten weten. Integendeel, open communicatie is het beste wat je kan doen. Ik denk echter dat veel mensen (he/she/it) zo'n nieuws niet goed weten aan te brengen uit angst voor de reactie van de tegenpartij of gewoon om niet te willen kwetsen. Als ik lees wat hier allemaal wordt geschreven kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier toch een lichtjes andere visie op. Het feit dat je intiem bent met iemand betekent niet per definitie het startpunt van een relatie. Elkaar geleidelijk ontdekken betekent ook elkaars lichamen ontdekken en dat doe je dus tijdens het daten. In die periode ben je mekaar niks verschuldigd en kan het dus best zijn dat iemand anders je date haar pad kruist waar het beter mee klikt. Het is pas als je een relatie start dat er sprake is van iets "serieus" en er - zij het vaak impliciet - afspraken ontstaan over de exclusiviteit.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de date van @Mégane dit niet had moeten laten weten. Integendeel, open communicatie is het beste wat je kan doen. Ik denk echter dat veel mensen (he/she/it) zo'n nieuws niet goed weten aan te brengen uit angst voor de reactie van de tegenpartij of gewoon om niet te willen kwetsen. Als ik lees wat hier allemaal wordt geschreven kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.

Ik zeg ook niet dat seks = relatie. Het is een keerpunt. Als je dan blijft daten en vaker afspreken etc (dus basically naar elkaar toegroeien) dan is dat voor mij wel "impliciete exclusiviteit".

Het kan ook zijn dat het na de seks plots bekoeld (zoals in Megane's geval) of dat het status quo blijft (blijven afspreken hier en daar op hetzelfde tempo). Maar dan nog moet je wel even duidelijk maken dat je niet zeker bent en dat je met anderen nog bezig bent. Dat is toch mijn gedacht. Ik vind het niet oké om te seksen met meerdere mensen tegelijk zonder daar transparant over te zijn.

Of het kan zijn dat Amerikaans daten hier intussen ook de norm is (dus vogel er maar overal op los, je bent niemand iets van uitleg verschuldigd tot je het officiële exclusiviteitsgesprek hebt gehad). Dan kan je al een half jaar met iemand samen zijn, elke dag bij elkaar zijn, en plots is die weg - "we waren nog niet exclusief, ik heb niks misdaan!"

Ik zeg ook niet dat seks = relatie. Het is een keerpunt. Als je dan blijft daten en vaker afspreken etc (dus basically naar elkaar toegroeien) dan is dat voor mij wel "impliciete exclusiviteit".

Of het kan zijn dat Amerikaans daten hier intussen ook de norm is (dus vogel er maar overal op los, je bent niemand iets van uitleg verschuldigd tot je het officiële exclusiviteitsgesprek hebt gehad). Dan kan je al een half jaar met iemand samen zijn, elke dag bij elkaar zijn, en plots is die weg - "we waren nog niet exclusief, ik heb niks misdaan!"

Zo is het dus, tot zolang jullie er beiden niet akkoord over zijn dat jullie in een relatie zitten is dit niet zo.
Als je zekerheid wilt hebben moet je gewoon het gesprek aangaan simpel as that :)

Maar seks != relatie, impliciete exclusiviteit.

Hell yeah!

Je start een relatie en dan bepreek je hoe exclusief die is. Tot dan vogel je er inderdaad maar gerust op los. En tijdens de relatie zal het afhangen van de grenzen die jullie samen hebben bepaald.

Sex is sex... geen keerpunt (tenzij er een zwangerschap of SOA uit voorkomt, dan is het een ontegensprekelijk keerpunt als in een leven voor en na :))

Ik vind het niet oké om te seksen met meerdere mensen tegelijk zonder daar transparant over te zijn.
Hier heb je zeker een punt. Echter, ik denk dat velen dat niet vermelden omwille van het stigma (hoe noem jij een vrouw die meerdere sex-partners tegelijk heeft?) of de verwachte reactie. Maar het zou wel moeten, true...

We zouden allemaal minder serieus moeten zijn over sex... Sex hoort fijn te zijn (en veilig, zowel fysiek als mentaal), niet een soort impliciete verwachting te creëeren.

We zouden allemaal minder serieus moeten zijn over sex... Sex hoort fijn te zijn en niet een soort impliciete verwachting te creëeren.
Seks hoort fijn te zijn en kan voor sommigen wel verwachtingen creëren. Het ding is dat daar gewoon duidelijk over gecommuniceerd moet worden. Niet alleen door de persoon die verwacht dat dit exclusiviteit inhoudt, maar ook door de persoon die ervan uit gaat dat er geen exclusiviteit is. En misschien nog vooral door die laatste, want voor veel mensen houdt seks gevoelsmatig ook exclusiviteit in.

De afgelopen 2 maanden verschillende leuke dates gehad met iemand en we hadden ook dagelijks contact via messenger, maar de laatste 2 weken merkte ik dat ze amper nog iets stuurde en dat het moeilijk was om een volgende date te regelen. Ik voelde aan dat er iets niet goed zat, maar ze verzekerde mij dat alles in orde was maar dat ze het enorm druk had.
Zoals ik hier al tig aantal keren schreef; " geen tijd" wil zeggen "geen tijd voor jou".
(uitzonderingen die de regel bevestigen daargelaten).

want voor veel mensen houdt seks gevoelsmatig ook exclusiviteit in.
Volgens mij waren ze in de jaren '60 meer vrijgevochten dan vandaag 😜

Je kan er toch echt niet van uitgaan dat iemand zich impliciet exclusief aan je bindt van zodra je tussen de lakens bent beland. Daarvoor moet je een gesprek hebben en de expliciete exclusiviteit afspreken.

Ook straf dat je die verantwoordelijkheid dan nog eerder legt bij degenen die ervan uitgaat dat er geen exclusiviteit is... Sorry gaat er niet in bij mij. Als jij een verwachting hebt dat jullie exclusief daten na een avondje rampetampen dan moet je die verwachting kenbaar maken en er niet van uitgaan dat de ander zomaar op dezelfde golflengte zit als jezelf.

Ik denk echter dat veel mensen (he/she/it) zo'n nieuws niet goed weten aan te brengen uit angst voor de reactie van de tegenpartij of gewoon om niet te willen kwetsen. Als ik lees wat hier allemaal wordt geschreven kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.
En dat is juist een probleem, door de ander aan het lijntje te houden (als reserve) ga je die persoon juist meer kwetsen.

Als jij een verwachting hebt dat jullie exclusief daten na een avondje rampetampen dan moet je die verwachting kenbaar maken en er niet van uitgaan dat de ander zomaar op dezelfde golflengte zit als jezelf.
Ik communiceer duidelijk over mijn verwachtingen maar veel mensen hebben daarin verwachtingen zonder dat ze daarover communiceren. Het "datingfase zonder exclusiviteit" zoals het in Amerika gemeengoed is is hier echt nog niet zo ingeburgerd als velen denken.

En dan moeten ze daar maar duidelijk over communiceren? Uiteraard, maar veel mensen doen dat gewoon niet. Met duidelijke communicatie waren de helft van de relatieproblemen al opgelost ;)

En dat is juist een probleem, door de ander aan het lijntje te houden (als reserve) ga je die persoon juist meer kwetsen.
Het is ook niet omdat je sex hebt gehad dat je de reservebank haalt he...

Aan het lijntje houden is niet mooi maar nogmaals: als ik lees wat hier allemaal wordt gepost kan ik best begrijpen dat vrouwen zo'n gesprek liever ontwijken en hopen dat het vanzelf uitdooft. Ik keur dat niet goed maar kan het best snappen als volgens een aantal op dit forum sex een impliciete exclusiviteit betekent.

Ik communiceer duidelijk over mijn verwachtingen maar veel mensen hebben daarin verwachtingen zonder dat ze daarover communiceren. Het "datingfase zonder exclusiviteit" zoals het in Amerika gemeengoed is is hier echt nog niet zo ingeburgerd als velen denken.
Zo hoort het. Als jij een duidelijke verwachting hebt na de eerste keer sex dan moet jij die kenbaar maken. Voor hetzelfde geld heeft je date helemaal geen verwachting na dé avond en hoeft ze dus ook helemaal niks kenbaar te maken.

Ik weet nu niet dat rondvogelen tijdens de date periode in Amerika zo'n gemeengoed is. Misschien aan de East/West Coast maar zie ze dat in pakweg the biblical belt nog niet zo snel doen :)

Veel amerikanen denken trouwens dat wij hier in Europa veel losser zijn. Ze moesten 's weten :)

Het is ook niet omdat je sex hebt gehad dat je de reservebank haalt he...

Aan het lijntje houden is niet mooi maar nogmaals: als ik lees wat hier allemaal wordt gepost kan ik best begrijpen dat vrouwen zo'n gesprek liever ontwijken en hopen dat het vanzelf uitdooft. Ik keur dat niet goed maar kan het best snappen als volgens een aantal op dit forum sex een impliciete exclusiviteit betekent.
Ik had het helemaal niet over sex.
Het ging over een persoon die plots minder berichten stuurde en plotseling van alles te doen had om niet meer af te spreken.

Terug
Bovenaan