Het grote BeyondGaming Dating topic

Dat is niet domweg maar gewoon een eerlijk en goed berichtje imho, en ook een eerlijke reactie van haar.

Dat is wel een beetje domweg, je had het toch al gezegd en zij had al geantwoord.

Goh, eerste maal gezegd in woorden in het echt, de tweede maal dat 's avonds nog eens gestuurd vanuit de gedachte dat het dan "extra duidelijk" zou zijn, niet "extra druk".

Door te zeggen dat je het tof zou vinden mocht er nog tijd zijn in haar drukke schema om elkaar beter te leren kennen? Beetje tegenstrijdige info hier...

Ik snap je punt hier wel maar dat hangt ook af van de manier waarop en hoeveel berichten je zo stuurt tegenover hoeveel zij stuurt en haar antwoorden. Vragen naar iemands dag is niet direct gelijk aan needy nice guy :) Als zij een paar dagen na jouw laatste slaapwel nog niets zou gestuurd hebben zou ik toch eens sturen hoe X of Y gegaan is. Als ik mij (met deze info) in haar situatie zet dan zou ik dat totaal niet erg vinden.

Zij is géén frequente stuurster en zit soms bijna een hele dag niet op WhatsApp ondanks dat ze vrij is (we hebben bieden die "last online" aanstaan), maar antwoordt wel altijd op mijn berichtjes/vragen. Ik stuur ongeveer met haar frequentie terug, tot een tikkeltje meer.
Zelf ligt mijn neiging om te sturen ietsje hoger, maar dan weer lager dan bijvoorbeeld de frequentie waarmee m'n ex mij soms bombardeerde...

Anyway, het is toch niet noodzakelijk al allemaal verpest? Als zij zegt dat uw bericht haar de indruk gaf dat je er teveel druk achter zette en jij hebt gezegd oei dat was niet de bedoeling, dan lijkt me dat toch meer dan ok. Daten is communicatie tussen twee mensen die elkaar meestal nog helemaal niet kennen, trust me dat gaat zelden (om niet te zeggen nooit) op een perfecte manier. Ze zegt ook eerlijk dat het heel druk gaat zijn dus je kan haar ook een beetje tijd geven (en niet 2x op een dag zeggen dat je wilt dat ze tijd maakt om jou te leren kennen :p ) en zien hoe de verdere interactie loopt.

Ik ben niet van plan dat inderdaad nog eens te zeggen, dat is nu ofwel duidelijk ofwel maak ik het nog erger.

Ik twijfel nu tussen vragen hoe haar dag was, hoe het bij de dierenarts was met haar hond of hoe de nieuwe opleiding meevalt... of gewoon even rust.

Ik heb in het echt vlot communiceren met vrouwen al moeten "leren", en ben daar énorm in vooruit gegaan met dank aan m'n laatste relaties en zelfs een uit de hand gelopen ONS (ook uit fouten leer je), maar digitaal lukt het gewoonweg nog steeds niet, wat in tijden van datingapps een verschrikkelijk nadeel is. In het echt flirten begint zelfs goed te lukken, want dat heb ik op beide dates (beperkt) gedaan en ze kon er telkens mee lachen.

@KnightOfCydonia : ik zou gewoon niks meer sturen.
Ze is duidelijk geweest.

Ze heeft niet gezegd dat ze geen interesse meer heeft hé, alleen dat ze het écht druk heeft (extra werk/opleiding) en dat het plannen van vervolgdates moeilijk zou gaan, maar dat ze dat wel zou willen (echte gesprek).

Mijn fout was dat nog eens te herhalen in het digitale gesprek, waarover ik me hier beklaag, want doordat ik digitaal niet zo goed kan communiceren als in het echt, leg ik de druk onbedoeld te hoog.

Als ze duidelijk had gezegd dat ze geen interesse zou hebben in vervolgdates, was jouw advies uiteraard van toepassing, maar jij hebt duidelijk niet meer dan cursief gelezen.

Zij is géén frequente stuurster en zit soms bijna een hele dag niet op WhatsApp ondanks dat ze vrij is (we hebben bieden die "last online" aanstaan), maar antwoordt wel altijd op mijn berichtjes/vragen.

Laatst online zegt niks.

Je ken perfect antwoorden zonder online te komen als je de berichten beantwoordt in je startscherm zeg maar.

Ze heeft niet gezegd dat ze geen interesse meer heeft hé, alleen dat ze het écht druk heeft (extra werk/opleiding) en dat het plannen van vervolgdates moeilijk zou gaan, maar dat ze dat wel zou willen (echte gesprek).

Ik heb alles gelezen.
Ze heeft het druk, geen tijd (maar waarom date je dan?), en in een onbewaakt moment liet ze ontvallen dat je druk zet (het kwam zo over).
Ik maak er uit op: ze wil het je niet zeggen om je te kwetsen, maar ze stelt uit tot je het doorhebt.

Maar oke, bon chance.

Mijn fout was dat nog eens te herhalen in het digitale gesprek, waarover ik me hier beklaag, want doordat ik digitaal niet zo goed kan communiceren als in het echt, leg ik de druk onbedoeld te hoog.

Als ze duidelijk had gezegd dat ze geen interesse zou hebben in vervolgdates, was jouw advies uiteraard van toepassing, maar jij hebt duidelijk niet meer dan cursief gelezen.

Persoonlijk denk ik echt dat je het wat opblaast. Het is niet alsof je tot vervelens toe herhaalt dat je nog eens een date wilt hé. Je hebt het mondeling gezegd, en nog eens via berichtje bevestigd. Als ze dat als druk ervaart, dan zegt dat IMO meer over haar dan over jou. Assuming dat er verder geen context is die nu ontbreekt die meer inzicht zou geven in die 'druk'.

Ik begrijp jou ook wel hoor. Ik kom ook niet vaak mensen tegen bij wie het voor mij echt klikt en goed voelt. En ik ben dan ook wel iemand die er dan wel wil voor gaan en in investeren. Liefst is er na 3-5 dates toch wel al duidelijkheid over exclusiviteit en of zij er ook voor wil gaan. En sowieso verwacht ik wel dat de frequentie van de dates toch ook toeneemt tot zeker 1x per week.

Heeft ook met mijn angstige bindingsstijl te maken — ik wil mezelf beschermen tegen teleurstelling en hartzeer doordat ik gevoelens toelaat te ontwikkelen, om dan toch alsnog het deksel op de neus te krijgen.

Als je het al druk hebt met extra werkdruk op je job en een opleiding ernaast kan ik echt wel begrijpen dat het als nog extra druk kan ervaren worden als iemand zegt dat ze hopelijk wel nog tijd heeft voor hem. Misschien heeft ze het nu al lastig met alles te bolwerken, laat staan dat er nog een extra 'verantwoordelijkheid' bij komt. Zo'n dingen zijn trouwens niet altijd te voorspellen, misschien had ze het wat onderschat en dacht ze dat daten wel nog ging lukken. Als er dan iemand is met een klik wil ze dat misschien ook niet direct kwijtspelen.

Ze zijn al op tweede date geweest en ze had al gezegd dat ze het graag wilde en ging proberen om af te spreken. Ik denk persoonlijk moest ze echt niet gewild hebben het meer een "we zullen nog zien/het zal niet lukken wegens te druk/..." zou zijn. Ik zou nu gewoon op het gemakje af en toe eens sturen en zien hoe dat loopt.

Wel, net mijn eerste echt date gehad, buiten dat meisje dat hier om 23u een glaasje kwam drinken.
De date die ging super, super goed :)

"Ken" haar al een jaar of 5 maar eerder van ziens en via IG dus nooit echt mee gebabbeld maar we matchten wel op Happn. Koffietje gaan drinken en uiteindelijk 2 uur aan de babbel geraakt zonder 1 dood moment. Toevallig kwam ook de vriendin van mijn ex haar baas vlak langs ons zitten, ken haar ook redelijk goed. Small world...

Meisje is ook al 1.5 jaar single, is mooi, sportief, spontaan, grappig en had ook geen schrik om mij wat plagerig uit te lachen en vice versa. Enige nadeel, ze is net zo groot als ik. Dus als ze hakken moest aandoen, het zou wat lullig staan maar sjans had ze sneakers aan :p
Echt héél veel gelachen, sowieso wilde ze nog afspreken maar dat ga ik nu ook niet al vastleggen direct dat komt wel.
Ik moet ook zien dat het niet allemaal té snel loopt plus zaterdag nog een andere date/wandeling met de hond, al heb ik daar minder het gevoel bij langs mijn kant dat dat ook iemand geschikt zou kunnen zijn. Maar who knows?

Het is alleszins iemand die niet met overdreven complimenten mijn inbox zit te spammen maar ook gewoon chill en relax de date geregeld zonder haast en dat initiatief kwam ook van mij.
Dat gaf me wel een goed gevoel, want heb een beetje een afkeer voor mensen die zo snel en overdreven complimenten geven en willen afspreken.
Ook de reden waarom ik met haar dus wel afgesproken heb.

Net nog een paar whatsappjes mee gestuurd wel. Fijne afleiding, goed contact en voor de rest zien we wel hoe het loopt maar ben héél erg blij met deze date en hoe hij liep.
Funny toeval: ze is even oud als mijn ex en doet sinds kort dezelfde job ook maar hopelijk is dat geen teken :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik moet ook zien dat het niet allemaal té snel loopt plus zaterdag nog een andere date/wandeling met de hond, al heb ik daar minder het gevoel bij langs mijn kant dat dat ook iemand geschikt zou kunnen zijn. Maar who knows?
Ah, ge zijt aan het experimenteren :unsure: .

Ik vind het wel wat creepy dat je dat zo in het oog houdt.
Zelfs al was ze online gekomen hoefde ze je toch niet meteen te antwoorden?

Bwah, nee, tuurlijk niet. Maar ik twijfelde zelf om nog iets te sturen, maar heb het niet meer gedaan. Ergens klopt wat ik zelf zei ook: voor iemand die je graag terug wilt zien maak je tijd, ze mag ook over een paar dagen sturen als ze nu letterlijk elke weekavond op de schoolbanken zit. Maar ik vind het jammer: 2 leuke dates, mogelijks verpest door één berichtje te veel.

Sowieso moet ik wel iemand vinden die mijn communicatie juist leest (ik val sowieso al eens in herhaling) en idealiter iemand die graag ook eens ouderwets belt.

Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij dat ik van straat ben. (hopelijk blijft dat zo 😂).

Ik weet nog goed toen ik in Tinder land ronddwaalde ik toch ook een paar rare cases had.

Ik herinner me een griet (bloedmooi blondje) waarbij het bij de 1e date waanzinnig klikte. De 2e date was een pak minder.. Achteraf gehoord dat ze het een schande vond dat ik haar eten niet betaalde omdat elke man alles voor haar betaald.

Ik zei veel succes in de toekomst met die golddigger mentaliteit. Een hele tijd later stuurde ze ineens terug "hey alles goed?"

De zoektocht zal toch niet zo goed gegaan zijn dan 😂

Heb de date met wie ik slechte seks heb gehad, stopgezet. Ik vroeg haar onlangs wat voor haar een goed gemiddelde is om seks te hebben en haar antwoord was één keer om de veertien dagen... Nja, de combinatie van beide heeft mij doen besluiten dat wij waarschijnlijk geen goede match zijn.

Deze vrouw komt dus binnenkort opnieuw op de markt. :biglaugh:

Ga terug wat intensiever daten met iemand die ik al wat langer ken. Eén probleem, zij werkt deeltijds en heeft dus een vrij laag inkomen. Heb haar toen voorgesteld dat ik alle activiteiten wel zou betalen (en dat heb ik ook gedaan), maar ergens voel dit ook wel slecht aan. Ik weet niet of ze me echt leuk vindt, of dat ik voor haar gewoon een wandelende portemonnee ben met wie ze dus gratis eens goed kan gaan eten, naar de cinema, dagje zee,...

Eén keer per 14 dagen = een goed gemiddelde? Was je date Florence van Blind Getrouwd ofzo?!

Wat is de reden waarom je andere date deeltijds werkt? Als ze bvb. nog een opleiding volgt o.i.d. zou mij dat niet storen, gezien het dan maar een tijdelijke situatie is

Ik heb alles gelezen.
Ze heeft het druk, geen tijd (maar waarom date je dan?), en in een onbewaakt moment liet ze ontvallen dat je druk zet (het kwam zo over).
Ik maak er uit op: ze wil het je niet zeggen om je te kwetsen, maar ze stelt uit tot je het doorhebt.

Maar oke, bon chance.
Niemand heeft het zo druk dat ze geen berichtjes kunnen beantwoorden of nergens een datum kunnen vinden om eens af te spreken om iets te drinken of eten.
Moest haar absolute droomman willen afspreken zou ze wel tijdmaken.
Lauwe/ vage antwoorden, lang nodig hebben om berichten te beantwoorden duiden in bijna alle gevallen op een gebrek aan echte interesse.
Je bent geen prioriteit, je bent hoogstens een optie voor eventueel ergens in de toekomst.

Niemand heeft het zo druk dat ze geen berichtjes kunnen beantwoorden of nergens een datum kunnen vinden om eens af te spreken om iets te drinken of eten.
Moest haar absolute droomman willen afspreken zou ze wel tijdmaken.
Lauwe/ vage antwoorden, lang nodig hebben om berichten te beantwoorden duiden in bijna alle gevallen op een gebrek aan echte interesse.
Je bent geen prioriteit, je bent hoogstens een optie voor eventueel ergens in de toekomst.
Want een vrouw kan het niet even druk hebben? Fijne man ben jij, als het voornaamste is dat ze klaar moet staan op elk moment om met jou af te spreken.

Een andere man vindt het net aantrekkelijk als een vrouw het druk heeft en dus een eigen leven heeft en weet wat ze wil in het leven. Dat hij daarbij niet altijd en voortdurend op de eerste plaats moet komen, daar is hij wel zelfverzekerd genoeg voor. Soms is het zo eenvoudig als lezen wat ze zegt.

Het is vervelend dat er nu één berichtje te veel is geschreven. Maar het is ook niet meer dan dat en dat hoeft helemaal geen einde te zijn. Maar je gaat dat gewoon nu niet direct kunnen oplossen zonder nog berichtjes te veel te sturen. Ze heeft het namelijk druk.

Eén keer per 14 dagen = een goed gemiddelde? Was je date Florence van Blind Getrouwd ofzo?!

Wat is de reden waarom je andere date deeltijds werkt? Als ze bvb. nog een opleiding volgt o.i.d. zou mij dat niet storen, gezien het dan maar een tijdelijke situatie is
Ze werkt deeltijds omdat ze een jaar geleden uit een depressie kwam en haar lichaam een voltijdse werkweek niet aankan.

Terug
Bovenaan