Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik vind digitale communicatie anders ook wel een moeilijke hoor, het is en blijft tegenwoordig een énorm nadeel als je niet goed bent in vlot korte berichtjes sturen en te veel nadenkt, en ook al niet goed bent in het evenwicht te banaal/luchtig en te aandringend te sturen.
Ik stuur eigenlijk nog het liefst gifs of emoji's maar dat lijkt dan weer kinderachtig...

Deze week dinsdag een écht keileuke Tinder-date gedaan, waarbij de eerste date eigenlijk énorm goed leek te gaan. Van 19h00 tot 22h45 (toen de ober langskwam voor de last call) samen iets kleins (tapas-plankje & dessert-plankje) eten en drinken... ik denk dan: gefaalde dergelijke dates in het verleden, daar werd al véél sneller om de rekening gevraagd. Ik blijf zelf ook geen 3h+ bij iemand zitten die me niet meer interesseert (rotstreek misschien, maar dan maak ik me er met een excuusje als een vroege trein morgenvroeg vanaf, en nu had ik effectief een vroege trein de dag erop).
Het gesprek ging ook goed heen en weer, met oprechte interesse langs haar kant.
Enkel weer op het einde dat typische gepalaver waarbij ze achter een QR-code vroeg om haar deel te betalen, de ouderwetse denker in mij denkt dan van: "Oh nee...". Maar goed, geen protest toen ik zei dat ik zoals beloofd in onze eerste digitale babbel dat het dessert wel volledig voor mijn rekening zou zijn, zij moest ook verder rijden... dat vind ik dan ook dat gecompenseerd mocht worden (ik woonde op 25 min. wandelafstand van de bar :-P)

Ik ben een flapuit in het echt, babbel ook wel behoorlijk vlot denk ik dan. Dus éénmaal buiten op het einde van de eerste date zeg ik gewoon dat ik zo'n zaken liever niet per tekstbericht vraag, maar liever in het echt en dat ik haar graag nog eens zou willen weerzien.
Zij zegt "dan gaan we dat gewoon doen!" Stevige knuffel en zoen op de wang gekregen, zonder zelf initiatief te nemen, dus ja...

Om het niet bij vage intenties te laten, de avond zelf het wel gehouden bij een "merci voor een leuke avond" en de dag erop wat gezeverd over haar klassenraden en mijn vaccinatie, maar ook maar een concreet voorstel gedaan: een soort van avondwandeling (maar dan geen Halloween-toestanden, eerder een soort van lichtwandeling) volgende week op een dag dat we beiden konden. Antwoord gekregen dat het haar leuk leek, dus 2 ticketjes geboekt.

Misschien al op één vlak m'n hand al overspeeld: zij gaf aan dat ze maandag kon, maar wist van mij dat ik dan vaak naar een bootcamp ging met een kameraad. Dus ik gewoon gezegd: no worries, ze organiseren dat ook op vrijdag, ik kijk wel of ik dat niet kan verplaatsen (teken van te veel interesse). Aangeven dat je één van je eigen activiteiten zomaar voor haar verplaatst... misschien niet gezond, anderzijds, zij vroeg ook of ik op de dagen dat zij 's avonds niet kon, wegens opleiding moest werken...

Daarna nog wel wat berichtjes uitgewisseld, maar soms zit daar een halve dag tussen, ook omdat zij het enorm druk heeft op dit moment.
En dan denk ik: moet ik nog iets extra sturen? Of ow, fuck: ze heeft het gelezen, maar toch niet kunnen reageren... wat nu? Pilletjes tegen overdenken, ze zouden welkom zijn...
Hier alleszins helaas geen goesting noch talent om serieuze vragen te gaan sturen via chat... liever dit weekend wat mooie foto's in de Ardennen nemen en die doorsturen ofzo... maandag is er ook sneller dan je denkt en dan sta je weer sterker in je schoenen want dan kan je in 't echt babbelen (grote nadeel van datingapps versus een speeddate, ik heb bij die laatste meestal wel een tikkeltje meer succes) ... maar je kan het digitale gesprek ook niet laten stilvallen. Dus nu weet ik bij momenten niet echt wat te sturen tijdens een verdomd saaie thuiswerkdag.

En dit is weer eigenlijk een hele uitleg, die ik had kunnen beperken tot de eerste paragraaf. Om maar te zeggen: ik suck in korte, bondige berichten. WhatsApp zou bij mij zo'n waarschuwingetje moeten hebben: te veel tekens, dit verzenden we niet!
Zoals sms'en. Of omgekeerd: hey, je hebt deze persoon in wie je interesse hebt, al even niets meer gestuurd...

In een ideale wereld, diende een telefoon in mijn mening nog altijd meer om te bellen dan te teksten. F*ck tekstberichten.

Het feit dat je op een anoniem forum en met vrienden op deze manier over vrouwen praat zegt toch wel het één en ander over hoe je naar vrouwen kijkt?
Helemaal niet.
Mannen ondereen praten dikwijls zo over vrouwen, wat wij vroeger allemaal niet vertelden in de kleedkamer vh voetbal bijvoorbeeld....
Niemand van ons heeft echter ooit vrouwen klop gegeven, misbruikt of wat dan ook.
In de lokale kerkfabriek zal het wel wat zediger zijn dat wel.

Ik heb ook jarenlang als één van de weinige mannen tussen een hoop vrouwen gewerkt en wat die soms allemaal uitkraamden over mannen...
Laat staan als ze nog eens drank binnenhadden op een bedrijfsfeest of een avondje uit.
Dat is gewoon wat lachen, zwanzen...moet je allemaal niet zo serieus nemen.

Hier alleszins helaas geen goesting noch talent om serieuze vragen te gaan sturen via chat... liever dit weekend wat mooie foto's in de Ardennen nemen en die doorsturen ofzo... maandag is er ook sneller dan je denkt en dan sta je weer sterker in je schoenen want dan kan je in 't echt babbelen (grote nadeel van datingapps versus een speeddate, ik heb bij die laatste meestal wel een tikkeltje meer succes) ... maar je kan het digitale gesprek ook niet laten stilvallen. Dus nu weet ik bij momenten niet echt wat te sturen tijdens een verdomd saaie thuiswerkdag.
Ben jij aan het daten met dezelfde als Spiderman?
Er is een meisje waarmee ik momenteel vriendschappelijk praat en soms bellen we eens, we hebben dan wel een leuke tijd. Nu, ik vertrek binnenkort een weekendje op verlof. Zij vroeg me om veel foto’s te sturen tijdens m’n verlof, ze verduidelijkte “geen foto’s van jezelf maar van de natuur, de omgeving, …”

Misschien al op één vlak m'n hand al overspeeld: zij gaf aan dat ze maandag kon, maar wist van mij dat ik dan vaak naar een bootcamp ging met een kameraad. Dus ik gewoon gezegd: no worries, ze organiseren dat ook op vrijdag, ik kijk wel of ik dat niet kan verplaatsen (teken van te veel interesse). Aangeven dat je één van je eigen activiteiten zomaar voor haar verplaatst... misschien niet gezond, anderzijds, zij vroeg ook of ik op de dagen dat zij 's avonds niet kon, wegens opleiding moest werken...
Niet zo overdenken, als je vlotter kan afspreken als je een activiteit verplaatst die makkelijk kan verplaatst worden, dan is dat toch gewoon wat moeite doen om een date te kunnen laten doorgaan?

Hey jongens, zie dat jullie gevoelens niet gekwetst raken door al deze compleet nieuwe, fundamentele waarheden geuit door een high-value, alpha male hé.

Deze thread is toch een goudmijn.

Eerlijk, wat ik waardeerde in deze thread als iemand die zich wel nog waagt aan de gruwels van de datingmarkt, wordt hier helaas ondergesneeuwd door pseudo-evolutionaire psychologie (de gedragsbioloog in mij moet zich inhouden, want in sommige zaken zit een kern van waarheid, maar ze wordt bij momenten ook verkracht).

Te veel mensen hier die zelf ofwel enkel in hun hoofd daten, of het al decennia niet meer gedaan hebben en feitelijk niets van datingapps afweten.

Gelukkig zijn hier nog mensen als @Mulan of @Myllana of anderen, die af en toe wat deftig advies brengen.
Maar die horloge- en autodiscussie is hier wel wat uit de hand gelopen en verdient dan bijna z'n eigen thread denk ik dan.

Ben jij aan het daten met dezelfde als Spiderman?

Who knows? :thinking: Eerlijk gezegd, ik heb ooit toen ik op eerste date ging met iemand, afgeweten van de andere persoon met wie ze nog een eerste date gepland had, en ik voelde me toen wel half beledigd. Laat het me erop houden dat die andere een compleet ander type was (jagers... hatelijke, dieptrieste figuren). Ik had er bijna de date er zelf om geannuleerd.

Waarmee ik niets wil zeggen over @Spiderman voor de duidelijkheid. Ken hem compleet niet. Het zal hopelijk den echte niet zijn, want daar kan ik niet tegenop. Anderzijds die heeft Zendaya dus die heeft niets meer op Tinder te zoeken. :ROFLMAO:

Niet zo overdenken, als je vlotter kan afspreken als je een activiteit verplaatst die makkelijk kan verplaatst worden, dan is dat toch gewoon wat moeite doen om een date te kunnen laten doorgaan?

Uiteraard, ik heb nog al eens activiteiten verplaatst puur om een date te laten doorgaan, tekenschool of niet meegaan met een loopgroepje...
De fout zat mijn inziens in dat te zeggen. Maar goed, zij wist dat ik 's maandags in haar thuisstad (Sint-Truiden) die hobby deed, dus kon moeilijk zeggen: "Ah, maandag, geen probleem...".

Ergens zit de notie in mijn hoofd: verknal het niet door te snel, te serieus te willen zijn.
Hoewel @RidderBauknecht hier inderdaad al eens het goede advies gegeven heeft dat hard to get spelen, ook nergens toe leidt.
Ik heb per slot van rekening ook gewoon open kaart gespeeld op het einde van de eerste date. Als je een direct iemand bent, heeft dat weinig zin om dat trachten te verbergen denk ik dan.

Heb zelfs tijdens de eerste date gepolst of ze Halloween iets vond hebben (naar aanleiding van de decoratie in de bar), dus ik wist: oké: avondwandeling met licht/vuurshow = OK, Halloweenwandeling = nope. Toevallig ook mijn mening, maar ik had me daar wel aan aangepast. 😅

Ik vind digitale communicatie anders ook wel een moeilijke hoor, het is en blijft tegenwoordig een énorm nadeel als je niet goed bent in vlot korte berichtjes sturen en te veel nadenkt, en ook al niet goed bent in het evenwicht te banaal/luchtig en te aandringend te sturen.
Ik stuur eigenlijk nog het liefst gifs of emoji's maar dat lijkt dan weer kinderachtig...

Zij zegt "dan gaan we dat gewoon doen!" Stevige knuffel en zoen op de wang gekregen, zonder zelf initiatief te nemen, dus ja...
Niet te veel berichten zenden en zeker niet te veel emoji's komt inderdaad kinderachtig over.
Berichten moeten er vooral zijn voor practische zaken af te spreken, niet om heel je leven te vertellen of goeimorgen of goeienavond berichtjes.

Een goed gesprek is nog geen goede date dat is iets wat veel mannen niet begrijpen.
Vergeet niet om niet alleen gezellig te babbelen, maar vooral ook te flirten, kleine aanrakingen (niet overdrijven, kijken hoe ze reageert) en zelf initiatief te nemen voor de kus bvb...de temperatuur tussen jullie wat doen stijgen. liefst zo hoog mogelijk.
Nu, ze heeft duidelijk interesse in jou dus dat is goed.
Maar vergeet niet waarom je met haar afspraakt, niet om "vrienden" te worden wel om te testen of er meer inzit.

Te veel mensen hier die zelf ofwel enkel in hun hoofd daten, of het al decennia niet meer gedaan hebben en feitelijk niets van datingapps afweten.
Ik ben nog niet zo lang samen met mijn huidige vriendin, die ik bovendien via Tinder heb leren kennen. In de periode tussen mijn echtscheiding en mijn huidige relatie heb ik een tijdje intens gedatet. Wat ik hier schrijf is first-hand experience over hoe ik die periode beleefd heb.

Niet te veel berichten zenden en zeker niet te veel emoji's komt inderdaad kinderachtig over.
Berichten moeten er vooral zijn voor practische zaken af te spreken, niet om heel je leven te vertellen of goeimorgen of goeienavond berichtjes.

Een goed gesprek is nog geen goede date dat is iets wat veel mannen niet begrijpen.
Vergeet niet om niet alleen gezellig te babbelen, maar vooral ook te flirten, kleine aanrakingen (niet overdrijven, kijken hoe ze reageert) en zelf initiatief te nemen voor de kus bvb...de temperatuur tussen jullie wat doen stijgen. liefst zo hoog mogelijk.
Maar vergeet niet waarom je met haar afspraakt, niet om "vrienden" te worden wel om te testen of er meer inzit.

Oh, maar bij een tweede date, in een duidelijk romantische setting heb ik wel degelijk de ballen aan m'n lijf om voor een echte kus te gaan hoor, op het juiste moment. ;) Maar dat is wat mij betreft niet op de parkeerplaats in de buurt van een tapasbar... :thinking:

Alleen die ene date , vlak voor ik m'n laatste ex leerde kennen, is bij mij wel even blijven hangen: gaf die een kus op de wang, en kreeg achteraf een hele litanie terug via bericht over hoe dat eigenlijk not done is in deze tijden... wtf (allebei 2x gevaccineerd op dat moment).
Eerste date wacht ik zelfs voor een brave kus toch enige toenadering af.

Ik ben nog niet zo lang samen met mijn huidige vriendin, die ik bovendien via Tinder heb leren kennen. In de periode tussen mijn echtscheiding en mijn huidige relatie heb ik een tijdje intens gedatet. Wat ik hier schrijf is first-hand experience over hoe ik die periode beleefd heb.

Die feedback was dan ook niet op u, uiteraard.

Wat wil ze bereiken?
U achterwaarts in de poes naaien, da’s toch overduidelijk?

OK… ik wist niet goed of dat een red flag was, omdat ze me misschien wou stalken of controleren waar ik
Heenga.

Ik weet het niet… het lijkt alsof alles te makkelijk en te “smooth” gaat, dat zij te enthousiast is terwijl er eigenlijk geen basis voor is (of wel maar ik zie dat niet in). Dan stel ik me vragen als “faket zij het?” of “zit ze met m’n voeten te spelen?”.

Ik gaf u altijd ergens het voordeel van de twijfel, maar nu kom je weer met zo een enorm absurde statements dat je
- ofwel een troll bent
- ofwel serieus wat sociale capaciteit ontbreekt en imo nog lang niet aan daten toe bent. En in dat geval precies zelfs eerder moeite hebt met het onderhouden van vriendschappen.

Waarempel een post van u waar ik niet direct van moet kokhalzen. Er zit zelfs wat waarheid in!

Dat lijkt mij zo vermoeiend, al dat overdenken en ongeschreven regels volgen in het daten.

Doe gewoon waar je uzelf goed bij voelt? En als dat uw date afschrikt is de kans groot dat jullie een andere levensstijl, communicatiestijl, visie, ... hebben en dat het dikke kans toch geen match is.

Nu, ik kan wel verstaan dat als je bvb. 20 bent en je uzelf nog niet goed kent en niet goed weet wie bij u past het allemaal wat moeilijker is om te weten hoe je u moet gedragen in het daten.

een paar pagina's terug ging het over waarom een high value male meer succes heeft als een beta male en toen heb ik ook niemand horen klagen van zo praat je toch niet over mannen ma omgekeerd "zo onrespectvol"

beyondgaming never change :rofl:carry on
Je bent je ervan bewust dat men toen de posters die daarmee serieus afkwamen belachelijk vond, en de meeste antwoorden niet serieus waren? Want het klinkt alsof je dat niet doorhad.
Bij de meeste van jouw posts heb ik de indruk dat je inderdaad niet erg bondig kan zijn. Maar ik vermoed dat je ook tijdens het chatten op tinder geen P&A posts schrijft, dus ik zou me nu ook niet al te hard druk maken daarin. En dat is een beetje de algemene raad die je meestal wil geven als ik zo'n lap tekst van jou lees: maak je minder druk over allerhande details, jaag je niet op, en vooral: bekijk het allemaal zo serieus niet.
Eerlijk, wat ik waardeerde in deze thread als iemand die zich wel nog waagt aan de gruwels van de datingmarkt, wordt hier helaas ondergesneeuwd door pseudo-evolutionaire psychologie (de gedragsbioloog in mij moet zich inhouden, want in sommige zaken zit een kern van waarheid, maar ze wordt bij momenten ook verkracht).

Gelukkig zijn hier nog mensen als @Mulan of @Myllana of anderen, die af en toe wat deftig advies brengen.
Maar die horloge- en autodiscussie is hier wel wat uit de hand gelopen en verdient dan bijna z'n eigen thread denk ik dan.
Volgens mij is die discussie wel redelijk gedaan hoor, het was toch niet meer dan een kwinkslag uiteindelijk. Ik denk dat over het algemeen je hier nu wel raad kan krijgen. Hoe nuttig die is, hangt zoals bij alles rond menselijke interactie heel hard af van wie je voor je hebt natuurlijk.

Overigens denk ik nu niet dat relaties zo hard zijn veranderd, ook al heb je daar tegenwoordig apps voor. Mijn tinderperiode ligt ook al even achter mij, maar ik heb me daar nooit anders voorgedaan dan ik was, dus ik verwacht dat mijn algemene "raad" 20 jaar geleden even nuttig zou geweest zijn, en dat over 20 jaar ook nog is. Misschien is dat nut trouwens gewoon nul hé.

gisteren nog zitten praten met een dame. Ik bekeek haar foto's, heel mooi gezicht en lach wel iets aan de dikkere kant.

In het begin was ze heel agressief en kwam ze heel zelfzeker over. Het sturen ging echt goed omdat we elkaar sarcasme goed begrepen en toen vroeg ik aan haar om eens af te spreken en ineens klapte ze dicht

Happn dame: peppe je hebt mijn foto's gezien ik ben een dikkere vrouw
peppe: ja en dan, dat is ook niet alles (humor + uiterlijk zat goed)
Happn dame: maar ik heb een buikje
peppe: ja en dan
Happn dame: en ik heb ook cellulitis
peppe: ja en dan, maakt mij niets uit hoor
Happn dame: ik weet het toch nie hoor

Ik had iets van kom e kind we hebben een ganse dag liggen sturen en lachen, ik weet hoe je eruit ziet en toch vraag ik je op een date. 39 jaar en nog zo onzeker wat doe je dan op een dating app. Ik ga je niet op date vragen om je uit te lachen ik vraag je op date omdat ik vond dat het wel klikte.

Verspil mijn tijd dan niet en zeg het mij dan drekt.

Bij de meeste van jouw posts heb ik de indruk dat je inderdaad niet erg bondig kan zijn. Maar ik vermoed dat je ook tijdens het chatten op tinder geen P&A posts schrijft, dus ik zou me nu ook niet al te hard druk maken daarin. En dat is een beetje de algemene raad die je meestal wil geven als ik zo'n lap tekst van jou lees: maak je minder druk over allerhande details, jaag je niet op, en vooral: bekijk het allemaal zo serieus niet.

Klopt. Maar in WhatsApp moet ik soms toch echt opletten... kameraden van mij zijn dat gewoon, maar voor "onbekenden", stevige valkuil.
Maar deze laatste Tinder-date past op dat vlak wel bij mij, die haar berichten zijn ook niet kort. :ROFLMAO: Ik vind dat eigenlijk een pluspunt, als bellen toch geen optie is.

Klopt. Maar in WhatsApp moet ik soms toch echt opletten... kameraden van mij zijn dat gewoon, maar voor "onbekenden", stevige valkuil.
Maar deze laatste Tinder-date past op dat vlak wel bij mij, die haar berichten zijn ook niet kort. :ROFLMAO: Ik vind dat eigenlijk een pluspunt, als bellen toch geen optie is.
Als dat niet gewoon een soort woordenstroom is waar je niet aan uit kan, lijkt me dat ook wel positief eigenlijk hoor. Zo heb je tenminste iets op om te reageren en het gesprek gaande te houden. Alleszins beter dan het omgekeerde: "ja", "ok", "hmm", "misschien".

Ik gaf u altijd ergens het voordeel van de twijfel, maar nu kom je weer met zo een enorm absurde statements
Is het absurder dan wat er hier passeert zoals “alpha/beta mannen” of “dure klassevolle leuke” wagens, fancy horloges, …? Maar akkoord hé, ik besef dat ik sociaal capaciteiten mis, ik ontken het niet.

gisteren nog zitten praten met een dame. Ik bekeek haar foto's, heel mooi gezicht en lach wel iets aan de dikkere kant.

In het begin was ze heel agressief en kwam ze heel zelfzeker over. Het sturen ging echt goed omdat we elkaar sarcasme goed begrepen en toen vroeg ik aan haar om eens af te spreken en ineens klapte ze dicht

...

Ik had iets van kom e kind we hebben een ganse dag liggen sturen en lachen, ik weet hoe je eruit ziet en toch vraag ik je op een date. 39 jaar en nog zo onzeker wat doe je dan op een dating app. Ik ga je niet op date vragen om je uit te lachen ik vraag je op date omdat ik vond dat het wel klikte.

Verspil mijn tijd dan niet en zeg het mij dan drekt.

Ik ken de dame in kwestie natuurlijk niet, maar onderschat het aantal onzekere mensen (mannen en vrouwen) niet, ook rond die leeftijd. Kan gerust zijn dat ze het 3 keer vraagt omdat ze al teveel slechte ervaringen meegemaakt heeft. My 2 cents, ik zal de laatste zijn om mensen raad te geven over daten op basis van mijn persoonlijke ervaring of "kennis" over daten.

De reden waarom ik het aangeef, toevallig deze week nog van een wat dikkere 35-jarige vriendin gehoord dat ze via een dating app eerst veel aandacht kreeg van een man, veel vragen om foto's, maar als ze dan vroeg om eens af te spreken, ineens lauwe reacties waarbij ze alleen maar vermoedt dat hij haar uiterlijk uiteindelijk toch minder ziet zitten dan hij eerst zei. Blijkbaar niet de eerste keer dat ze dat tegenkomt.

Ik weet het niet… het lijkt alsof alles te makkelijk en te “smooth” gaat, dat zij te enthousiast is terwijl er eigenlijk geen basis voor is (of wel maar ik zie dat niet in). Dan stel ik me vragen als “faket zij het?” of “zit ze met m’n voeten te spelen?”. Ik denk dat ik zodanig lang geen normale communicatie heb gehad met mensen dat het minste mij bedenkingen geeft. Het feit dat ik in het verleden mensen met slechte intenties heb gekend speelt ook een rol. Maar dit lijkt, zoals jullie aangeven, doodnormale communicatie tussen twee vrienden die basis interesse tonen in elkaars leven. Het is eventjes wennen en voornamelijk bijleren, maar door steeds meer om te gaan met verschillende mensen op een vriendschappelijke manier denk ik dat het goed zal komen. Ik merk zelf al vooruitgang in mezelf, vooral in m’n hoofd.
Vriend aub... Stop met alles te overanalyseren. Bereik je niets mee. Chic vraagt foto's van de natuur? Stuur een foto van een boom en klaar. Ga vervolgens verder met uw weekend.

En in het verleden mensen met slechte intenties gekend? Wie niet? Mijn ex was een psychopatisch borderline geval die haar nek net geen 360 graden kon draaien.. Who cares er zijn veel visjes in de zee.. Maar pas op voor de self fulfilling prophecy.. Als je van elke nieuwe dame die je ontmoet denkt dat ze een slechte ervaring wordt... Dan wordt ze vaak ook een slechte ervaring.

Terug
Bovenaan