Het grote BeyondGaming Dating topic

Mijn ex was lager opgeleid dan mij. Geen bewuste keuze, je valt gewoon op wie je valt. Op zich geen issues (op dat vlak...), er waren genoeg dingen waarover we op hetzelfde niveau konden praten. Maar het is wel altijd ergens een gemis geweest om over bepaalde zaken met haar op gelijkwaardig niveau te kunnen praten. Soms was dat lastig, ik miste dan thuis een soort van sparring partner.
(en nu is er helemaal geen partner meer thuis)

I know, laat staan dat ze efkes naar den unief zouden gaan. :fingerguns_r:
Het schijnt dat het aan de VUB wel gezellig is voor vrouwen, vooral in de Solvay club. Dat zal ze leren van geëmancipeerd te zijn.

Mijn ex was lager opgeleid dan mij. Geen bewuste keuze, je valt gewoon op wie je valt. Op zich geen issues (op dat vlak...), er waren genoeg dingen waarover we op hetzelfde niveau konden praten. Maar het is wel altijd ergens een gemis geweest om over bepaalde zaken met haar op gelijkwaardig niveau te kunnen praten. Soms was dat lastig, ik miste dan thuis een soort van sparring partner.
(en nu is er helemaal geen partner meer thuis)
Dat was bij ons ook het geval, maar mij heeft dat nooit gestoord omdat zijn iq hoger ligt dan zijn scholingsgraad laat vermoeden.

En neen, voor de mensen met vooroordelen, zijn loon compenseerde dat niet. Ik had een hoger loon dan hem maar we hadden wel dezelfde visie over hoe we met ons geld wilden omgaan. Als je beide even weinig materialistisch bent ingesteld til je daar ook veel minder aan.

Dat was bij ons ook het geval, maar mij heeft dat nooit gestoord omdat zijn iq hoger ligt dan zijn scholingsgraad laat vermoeden.
Tgoh, mij heeft het nooit echt gestoord ook, het was eerder een gemis om thuis bijvoorbeeld eens situaties op het werk te bespreken en dan een gefundeerd antwoord terug te krijgen. Nu, er zijn altijd genoeg andere mensen geweest waarmee dat wel kon.

Ambetant was het wel bij dingen zoals onderhandelingen bij de bank over de lening voor het huis. Ik moest die dus alleen voeren en voelde mij dan ook alleen verantwoordelijk om daarin beslissingen te nemen, "want ik ben toch niet goed met cijfers". Voor sommige mannen zal dat wel een droom zijn, een vrouw die zwijgt en gewoon meetekent, ik heb toch liever iemand die daar ook eens haar gedacht over zegt.

Tgoh, mij heeft het nooit echt gestoord ook, het was eerder een gemis om thuis bijvoorbeeld eens situaties op het werk te bespreken en dan een gefundeerd antwoord terug te krijgen. Nu, er zijn altijd genoeg andere mensen geweest waarmee dat wel kon.

Ambetant was het wel bij dingen zoals onderhandelingen bij de bank over de lening voor het huis. Ik moest die dus alleen voeren en voelde mij dan ook alleen verantwoordelijk om daarin beslissingen te nemen, "want ik ben toch niet goed met cijfers". Voor sommige mannen zal dat wel een droom zijn, een vrouw die zwijgt en gewoon meetekent, ik heb toch liever iemand die daar ook eens haar gedacht over zegt.
Idem dito..
Diploma zegt iets maar niet alles.
Heb veel hoger opgeleide vrienden en kan daar perfect mee discussiëren of andere dingen tegen zeggen, heel soms merk je dat die manier van denken anders is. Maar leuk om van elkaars brein te kunnen leren. Met de madam wringt dat ook regelmatig en die heeft ook hogere studies gedaan tov mij.

Alles wat je hier zegt is volledig fout.
Geen enkele man gaat neerkijken op een pakweg kuisvrouw of fabrieksarbeidster.
Geen enkele.
Mannnen kijken naar de combinatie deftig/knap uiterlijk en leuk karakter.
Wat haar job is, hoeveel geld ze op haar spaarboekje heeft, haar maatschappelijke status, haar familie... is van nul en generlei waarde.
Ik kijk niet neer op een kuisvrouw of arbeidster... Tot daar is het correct.

Ik sluit niet uit dat ik op een partner zou vallen die dat beroep uitoefent. Zal iemand met dat beroep snel in mijn vizier geraken als ik op partnerjacht ben? Ik denk het niet...

De reden waarom mijn oogjes zouden fonkelen moest ik een burgerlijk ingenieur/advocaat of wat dan ook daten is niet omwille van hun salaris want ik weet niet eens hoeveel die mensen verdienen en dat boeit verder ook niet zo maar omwille het feit dat ze toch bewezen dat ze doorzettingsvermogen hebben, een doel hadden en dat ook hebben bereikt etc etc.
Dat zijn goede karaktereigenschappen maar iemand die al 10 jaar bij huisvuilophaling werkt en daarin standvastig is (= doorzettingsvermogen) verdient evenveel of mss nog meer mijn bewondering/respect dus het zou mss mooi zijn om te soppen met al die onnodige veralgemaningen waar het al 1000 pagina's over gaat. Slaat nergens op en gaat ook nergens meer over.

Gelieve burgerlijk ingenieurs en advocaten niet op 1 hoop te gooien :devilish:

Die zwans terzijde, ik kan je punt wel snappen dat je ook naar iemands studies of job kijkt als onderdeel van een karakterbeoordeling om het technisch uit te drukken. Al worden bepaalde diploma's op dat vlak vaak overschat...

Sommige comments hier, doen me sterk denken aan een stukje van Hans Teeuwen :unsure:

Maar om ontopic te blijven:
Waarom in godsnaam zouden vrouwen, en dan bedoel ik zoals hier voorgesteld, alle vrouwen, alleen maar naar statuut kijken? Dan heeft die van mij toch een vergadering gemist vrees ik :unsure: . In mijn vriendenkring zie ik het zelfs niet eens terugkomen, zelfs eerder andersom. En onze vriendenkring is behoorlijk groot. Het zijn vooral partners die gewoon goed bij elkaar passen (allé, de ene beter dan de anders, zoals dat gaat natuurlijk), maar letterlijk nergens speelt statuut of job mee. Behoorlijk belachelijk stelling om iedereen over dezelfde kam te scheren.

Was gastjury op hogeschool voor de presentatie van een kameraad zijn groepje over gezonde voeding.
Hij stuurt net dat de meisjes allemaal onder de indruk waren en ze me zijn gaan volgen. Fuck dating apps.

Alleen was ik wel wat onder de indruk van de gastdocente. Knappe, welbespraakte vrouw.
Maar da weet em dan ni hoe ze heet en ik vind ze ni op linkedin 😅

Was gastjury op hogeschool voor de presentatie van een kameraad zijn groepje over gezonde voeding.
Hij stuurt net dat de meisjes allemaal onder de indruk waren en ze me zijn gaan volgen. Fuck dating apps.

Alleen was ik wel wat onder de indruk van de gastdocente. Knappe, welbespraakte vrouw.
Maar da weet em dan ni hoe ze heet en ik vind ze ni op linkedin 😅
Als ge geen horloge aan had, diploma ig of gelijkaardig hebt en niet gepocht hebt met uw bankrekening zal ze wel geen interesse hebben.
Maar vraag het anders keer aan die grieten die je toevoegen op instagram.

De reden waarom mijn oogjes zouden fonkelen moest ik een burgerlijk ingenieur/advocaat of wat dan ook daten is niet omwille van hun salaris want ik weet niet eens hoeveel die mensen verdienen en dat boeit verder ook niet zo maar omwille het feit dat ze toch bewezen dat ze doorzettingsvermogen hebben, een doel hadden en dat ook hebben bereikt etc etc.
Dat zijn goede karaktereigenschappen maar iemand die al 10 jaar bij huisvuilophaling werkt en daarin standvastig is (= doorzettingsvermogen) verdient evenveel of mss nog meer mijn bewondering/respect dus het zou mss mooi zijn om te soppen met al die onnodige veralgemaningen waar het al 1000 pagina's over gaat. Slaat nergens op en gaat ook nergens meer over.
Maar dat kan je van een paracommando, een onderwijzer in Molenbeek, brandweerman/vrouw, verpleegkundige bij de MUG ... ook zeggen. Die hebben ook doorzettingsvermogen bewezen...

Misschien nog meer als de ingenieur die na 5 jaar unief op pakweg de aankoopdienst van de NMBS gaat werken 😜

Als ge geen horloge aan had, diploma ig of gelijkaardig hebt en niet gepocht hebt met uw bankrekening zal ze wel geen interesse hebben.
Maar vraag het anders keer aan die grieten die je toevoegen op instagram.
Met looks als die van Kjell heb je al de rest niet meer nodig! :fingerguns_r:

zijn Mercedes spreekt al genoeg. 😬

Laatst bewerkt:
Ik ken horden vrouwen voor wie zo'n beeld een enorme turnoff zouden zijn. Hint: Meer buitenkomen. Gek welk beeld mannen vandaag nog hebben over wat 'de meeste' vrouwen willen.
Dure en snelle auto's zijn echt waardeloos als statussymbool. Zeker in 2022.
Hangt er ook wat van af hoe het gebracht wordt denk ik. Een dure en klassevolle leuke wagen trekt altijd wat aandacht maar zeker als men daar net schijnbaar geen belang aan hecht.

Een mooie auto op zich valt mij op. Als daar naast een onnozelaar met een klakje een instagramshoot voor staat te maken is die wagen een stuk minder interessant natuurlijk. Je wilt niet dat zoiets (te veel) deel van de persoonlijkheid is.

Dat is omdat aan uw reproductieve eisen als vrouw voldaan zijn en ge nu op zoek zijt naar financiële stabiliteit met een man die minder dominant is. Ge zijt een vrouw, ge kunt daar niet aan doen want oestrogeen en biologie en jager-verzamelaars! Mammoeten. Feodaal systeem. Drieslagenstelsel. Snapt ge?
Dat drieslagenstelsel, dat is dat ge uw vrouw drie safletten geeft elke keer als ze u tegen spreekt?

betaald voor die rot apps en ik krijg nu eindelijk matches en mijn interesse is al volledig verdwenen.
Ben niet opzoek naar een lief en heb geen zin om elke keer opnieuw small talk te beginnen zeveren voor een ONS.

Waarom heb je er dan voor betaald?
omdat ik nu eindelijk matches/likes had maar ik niks kon zien. En was benieuwd ...

Maar eens ik begon te sturen had ik iets van sorry ma dit interesseert mij geen hol. In het echte leven kan ik fake geïnteresseerd zijn omdat face 2 face mij gewoon goed lukt.

Er is een meisje waarmee ik momenteel vriendschappelijk praat en soms bellen we eens, we hebben dan wel een leuke tijd. Nu, ik vertrek binnenkort een weekendje op verlof. Zij vroeg me om veel foto’s te sturen tijdens m’n verlof, ze verduidelijkte “geen foto’s van jezelf maar van de natuur, de omgeving, …”

Ik snap niet goed de bedoeling daarvan? Ik heb haar gezegd dat ik iemand ben die liever het moment beleeft in plaats van foto’s zitten trekken met de smartphone. Daarop zei ze “ja maar dat neemt maar 2 seconden, trek de foto’s om te sturen en beleef daarna het moment zoveel ge wilt haha”

Wat wil ze bereiken?

Er is een meisje waarmee ik momenteel vriendschappelijk praat en soms bellen we eens, we hebben dan wel een leuke tijd. Nu, ik vertrek binnenkort een weekendje op verlof. Zij vroeg me om veel foto’s te sturen tijdens m’n verlof, ze verduidelijkte “geen foto’s van jezelf maar van de natuur, de omgeving, …”

Ik snap niet goed de bedoeling daarvan? Ik heb haar gezegd dat ik iemand ben die liever het moment beleeft in plaats van foto’s zitten trekken met de smartphone. Daarop zei ze “ja maar dat neemt maar 2 seconden, trek de foto’s om te sturen en beleef daarna het moment zoveel ge wilt haha”

Wat wil ze bereiken?
Interesse tonen in uw weekend? :unsure:
Hoe durft ze

Terug
Bovenaan