Het grote BeyondGaming Dating topic

Je bedoelt géén ding meer is? :p.
Het vervelende voor mij is dat we zijn beginnen sturen in Messenger, en ik ben een WhatsApp mens blijkbaar... ze vond het gesprek al stilvallen in Messenger, maar dat is mede omdat ik dat niet zo vaak open doe, zeker niet wanneer ik het drukker heb. 🤷‍♂️

Oei ja, geen ding meer dus. :fingerguns_r:
Net daarom dat je dus beter dat berichtje kan sturen om snel eens af te spreken. Communicatie irl =/ communicatie via apps.

@Nemio
Ja, concrete dag is uiteraard beter, al kan het dan op den duur zo'n getennis heen en weer worden waarbij je hele tijd data voorstelt haha. Dat heb ik nu ook soms als ik met vriendinnen wil afspreken.

'Kan je die dag?
- Nee, dan heb ik die trouw/babyshower/werkding. Wat dacht je van deze dag?
Oh kak, dan ben ik op vriendenweekend. Die dag dan?
- Goh, dat weet ik nog niet. Moet ik eerst bespreken met mijn partner.'

En dat maal 4. :shutup:

Je slaat absoluut de nagel bij de kop, maar als mensen niet beseffen dat ze fundamentele fouten hebben die diepere relaties onmogelijk maken, kan je hen moeilijk verwijten dat ze daar niet eerst aan werken.

Maar er zijn absoluut enorm veel mensen die "je kan een ander pas gelukkig maken als je zelf gelukkig bent" niet toepassen, vaak ook bewust. Klassieke rebound is zo eentje: als ik een relatie/poeperke voor 1 nacht/whatever heb, DAN zal ik gelukkig worden.
Da's wel een serieuze opdracht voor een ander natuurlijk...
Maar moet je de mensen die het niet (willen) beseffen dan blijven raad geven of moet je gewoon op een moment zeggen dat ze eerst eens naar zichzelf moeten kijken.
Je bedoelt géén ding meer is? :p.
Het vervelende voor mij is dat we zijn beginnen sturen in Messenger, en ik ben een WhatsApp mens blijkbaar... ze vond het gesprek al stilvallen in Messenger, maar dat is mede omdat ik dat niet zo vaak open doe, zeker niet wanneer ik het drukker heb. 🤷‍♂️
Dan moet je jezelf toch eens afvragen hoeveel interesse je eigenlijk wel hebt in haar. Als het communicatiemiddel niet jouw voorkeur draagt en je daardoor eigenlijk nalaat om haar te spreken dan geloof ik toch dat er iets mis zit kwa interesse. Als ik vroeger interesse had in iemand dan maakte het mij geen hol uit via welk medium de communicatie verloopt.

Maar dat geldt voor alles wat je zegt of doet. Lijkt me dat het risico dan kleiner is als je geen horloge draagt, iets dat het merendeel van de bevolking niets (meer) zegt, aangezien het functionele grotendeels is vervangen. Wie het wel nog draagt is dan in veel gevallen een bron van spot voor de "echte" kenners, want het is een fashion watch, te groot, te klein, te duur, te goedkoop, ...

Oorbellen, goh, het feit dat ik daar als man al amper een mening over kan vormen buiten "als ze te hard opvallen scheelt er iets", lijkt me daar ook wel relevant.

Het lijkt me niet echt een probleem om, als iemand die niet wakker ligt van dit soort "accessoires", minder succes te hebben bij wie dat belangrijk vindt.
Fascinerend hoe het door een klein zinnetje in mijn post nu al 4 pagina's lang over horloges gaat 😬 .... maar mensen zitten hier imo veel te hard in hun hoofd met het idee om daarmee bespot of afgerekend kunnen worden.
Als een dating partner u afslaat omdat de kleur, het model of merk van uw handtas, horloge of oorbellen niet bevalt, so be it. Ik zou dat zelfs positief vinden dat zo'n mensen dan meteen uit de boot vallen. Maar het is erg onwaarschijnlijk dat een detail zo'n effect heeft.

Die details dienen in de eerste plaats om uzelf te presenteren, te verfraaiien en te tonen wat gij mooi vindt. En die persoon tegenover u kan die smaak niet delen en bij de meeste mensen is dat dan ook gewoon oké en geen red flag. Het gaat erom dat ge uzelf in de verf zet als gecultiveerd persoon in plaats van een inspireerloos en kleurloos schepsel.

Als je al schrik hebt dat een accesoire een afknapper kan vormen, durf je dan nog wel iets anders over jezelf vertellen?
Stel dat je hobby boksen is -> oei, nu kom ik over als een vechtersbaas, durf ik dat wel zeggen?
Of bodybuilding -> oei, ze gaat misschien denken dat ik een klein geschapen lichaamsdeel compenseer?

Zelfvertrouwen is exact dat: op tafel leggen wie je bent, wat je graag doet en wat je smaak en passie zijn zodat de andere van u een totaalbeeld kan schetsen. Je geeft info/stuff over jezelf zodat een ander iets heeft om over na te denken. En de rest is te nemen of te laten.

Als ze niets heeft om over na te denken, is het saai geweest en is de kans groter dat er geen tweede date zal zijn.

Fascinerend hoe het door een klein zinnetje in mijn post nu al 4 pagina's lang over horloges gaat 😬 .... maar mensen zitten hier imo veel te hard in hun hoofd met het idee om daarmee bespot of afgerekend kunnen worden.
Als een dating partner u afslaat omdat de kleur, het model of merk van uw handtas, horloge of oorbellen niet bevalt, so be it. Ik zou dat zelfs positief vinden dat zo'n mensen dan meteen uit de boot vallen. Maar het is erg onwaarschijnlijk dat een detail zo'n effect heeft.

Die details dienen in de eerste plaats om uzelf te presenteren, te verfraaiien en te tonen wat gij mooi vindt. En die persoon tegenover u kan die smaak niet delen en bij de meeste mensen is dat dan ook gewoon oké en geen red flag. Het gaat erom dat ge uzelf in de verf zet als gecultiveerd persoon in plaats van een inspireerloos en kleurloos schepsel.

Als je al schrik hebt dat een accesoire een afknapper kan vormen, durf je dan nog wel iets anders over jezelf vertellen?
Stel dat je hobby boksen is -> oei, nu kom ik over als een vechtersbaas, durf ik dat wel zeggen?
Of bodybuilding -> oei, ze gaat misschien denken dat ik een klein geschapen lichaamsdeel compenseer?

Zelfvertrouwen is exact dat: op tafel leggen wie je bent, wat je graag doet en wat je smaak en passie zijn zodat de andere van u een totaalbeeld kan schetsen. Je geeft info/stuff over jezelf zodat een ander iets heeft om over na te denken. En de rest is te nemen of te laten.

Als ze niets heeft om over na te denken, is het saai geweest en is de kans groter dat er geen tweede date zal zijn.

Op zich kan ik me wel vinden in uw post, je moet inderdaad geen schrik hebben om dingen te doen/dragen/vinden ongeacht hoe dat kan overkomen. Maar hoezo toont een horloge (of eender ander materieel ding) dat je een 'gecultiveerd' persoon bent?

Laatst bewerkt:
Ik reageer net op jouw uitspraak dat het niet dragen misschien overkomt als "als een gebrek aan smaak, identiteit of zelfvertrouwen".

Die details dienen in de eerste plaats om uzelf te presenteren en wat gij mooi vindt. En die persoon tegenover u kan die smaak niet delen en bij de meeste mensen is dat dan ook gewoon oké en geen red flag. Het gaat erom dat ge uzelf in de verf zet als gecultiveerd persoon in plaats van een inspireerloos en kleurloos schepsel.

Als je al schrik hebt dat een horloge een afknapper kan vormen, durf je dan nog wel iets anders over jezelf vertellen?

Zelfvertrouwen is exact dat: op tafel leggen wie je bent, wat je graag doet en wat je smaak en passie zijn zodat de andere van u een totaalbeeld kan schetsen. Je geeft info/stuff over jezelf zodat een ander iets heeft om over na te denken. Als ze niets heeft om over na te denken, is het saai geweest en is de kans groter dat er geen tweede date zal zijn. En de rest is te nemen of te laten.
Maar jij bent de persoon die hier afkomt met het belang van dat soort zaken, en adviseert om o.a. een horloge te dragen. Nu draai je het om en doe je alsof iedereen die hier zegt dat het volgens hen niet uitmaakt "schrik heeft dat een horloge gaat afschrikken". Neen, wat ik en anderen zeggen is dat een horloge dragen uit een soort van drang om "interesse op te wekken" nogal nutteloos en vreemd is. Lijkt me ook het tegenovergestelde van zelfvertrouwen: "ik zou dit nooit dragen, maar misschien heb ik daarmee meer succes".

Zelf vind ik het dragen van een horloge best wel ok trouwens, maar ik vind die techniek erachter interessant. Daarmee "gecultiveerd" proberen over te komen vind ik daarentegen eerder lachwekkend, omdat het zoals bij alles om persoonlijke smaak gaat.

@JanusDR ik begrijp wel het signaal dat zo'n handtas kan uitzenden. Snap dan ook jou keuze.

Zelf ben ik daar echter gematigder in. Iemand die hautain overkomt en zich beter voelt als de rest is voor mij een no go. Dat kan iemand uitstralen door te pronken met merkartikelen maar evengoed door elitair cultureel / politiek / wetenschappelijk gezwets uit te kramen.

Ik draag regelmatig een sporthorloge (zo een Garmin ding) en heb een kleine verzameling Zwitserse uurwerken. Voor bepaalde gelegenheden draag ik daar wel 's eentje van maar dan puur omdat ik er op dat moment zin in heb. Ik heb echter nooit een horloge gedragen tijdens een date. Gewoon nooit bij stilgestaan denk ik. Het gaat er trouwens om hoe je zo'n ding draagt... pronkerig door er de hele tijd aan te friemelen en die Rolex in het gezichtsveld van je conversatiegenoten duwen of gewoon onopvallend. Da's hetzelfde met andere juwelen en accessoires... Die sleutel van je Porsche ostentatief naast je bord leggen versus dat ding gewoon op zak houden... Patserig gedrag is voor mij een afknapper maar niet iedereen die van mooie spullen houdt is per definitie een patser. Dus op een date hou ik een open vizier en ga er niet als een haas vandoor omdat ik een logo van LV spot.

Dan moet je jezelf toch eens afvragen hoeveel interesse je eigenlijk wel hebt in haar. Als het communicatiemiddel niet jouw voorkeur draagt en je daardoor eigenlijk nalaat om haar te spreken dan geloof ik toch dat er iets mis zit kwa interesse. Als ik vroeger interesse had in iemand dan maakte het mij geen hol uit via welk medium de communicatie verloopt.
Dat vind ik de nagel op de kop...

- Handtas van LV ->> ciao'kes bye'kes
- Geen horloge ->> Boerke, I'm out of here
- Messenger ->> What's wrong with WhatsApp, so long sucker.

Ik ben aan het uitvergroten dus niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen. Het is echter opmerkelijk hoe - in mijn ogen - schijnbaar onschuldige kenmerken je meteen een label kunnen geven. Als we wat minder labelen (en al zeker niet op belachelijke kenmerken zoals de keuze van een handtas, horloge of communicatiekanaal) dan leren we misschien sneller mensen echt kennen?

Ik deed het speciaal voor haar wel open hoor, maar probeerde niet in mijn persoonlijke valkuil te trappen van te veel of te lange berichten te sturen en heb dan met in het achterhoofd dat ik geen berichtenmens ben, een 2-3 dagen wat minder gestuurd dan de afgelopen 4 weken voor de eerste date, omdat ik gewoon liever echt eens wil babbelen, na 4 weken tekstjes. En dan kreeg je natuurlijk het tegenovergestelde...

Recent nog de opmerking gekregen dat ik in het echt veel vlotter babbel dan via berichtjes... (van een andere date), ik heb soms ettelijke uren in een dag waarop ik m'n smartphone links probeer te laten liggen. 😯 Deel van de ellende in het moderne dating gegeven is dat exclusief digitale denk ik dan...

Ik reageer net op jouw uitspraak dat het niet dragen misschien overkomt als "als een gebrek aan smaak, identiteit of zelfvertrouwen".

Maar jij bent de persoon die hier afkomt met het belang van dat soort zaken, en adviseert om o.a. een horloge te dragen. Nu draai je het om en doe je alsof iedereen die hier zegt dat het volgens hen niet uitmaakt "schrik heeft dat een horloge gaat afschrikken". Neen, wat ik en anderen zeggen is dat een horloge dragen uit een soort van drang om "interesse op te wekken" nogal nutteloos en vreemd is. Lijkt me ook het tegenovergestelde van zelfvertrouwen: "ik zou dit nooit dragen, maar misschien heb ik daarmee meer succes".

Zelf vind ik het dragen van een horloge best wel ok trouwens, maar ik vind die techniek erachter interessant. Daarmee "gecultiveerd" proberen over te komen vind ik daarentegen eerder lachwekkend, omdat het zoals bij alles om persoonlijke smaak gaat.
Nee, dat doe ik niet. Ik reageerde specifiek op jouw uitspraak dat 'wie wel nog een horloge draagt een bron van spot is voor de echte kenners' en dat voor iemand anders een LV handtas dan weer een no-go zou zijn.
Los van het feit dat dat van die "echte" horloge kenners niet klopt, is die insteek imo verkeerd.

Een horloge geeft (figuurlijk gesproken) een beetje kleur aan je uiterlijk, net zoals andere accessoires, zonder daarmee te formeel over te komen op een casual date. Dat is het hele nut van een sieraad, dat is niet nutteloos of vreemd. Tegelijk is het ook een beetje statussymbool (zie hieronder) natuurlijk.

En over het functioneel grotendeels vervangen zijn -> Als 62-82% het regelmatig draagt is het grotendeels niet vervangen he.
De pols is nog steeds de meest praktische plaats om snel het uur te kunnen lezen, wat ook de reden is dat smartwatches op de markt gesmeten werden zodat we niet telkens naar de GSM in de broekzak moeten grijpen.
Ik verkies echter nog steeds een mechanisch horloge, juist omwille van de disconnectie van al die email en whatsapp notificaties.

Laatst bewerkt door een moderator:
Horloges zijn vandaag de dag ook gewoon juwelen voor mannen, en eigenlijk een van de enige juwelen die een man kan dragen zonder vooroordelen, wat (nog) niet het geval is met oorbellen, armbanden, ringen, ...

In dat opzicht snap ik wel wat @M°°nblade bedoelt, enfin, deels. Ik vind nu niet dat horloges dragen per se gelijk is aan gecultiveerd overkomen. Iemand met een Diesel horloge van 55mm komt helemaal anders over dan iemand met een 38mm van Seiko of een ander gerespecteerd merk, bijvoorbeeld.

Maar je hele 'ensemble' geeft toch echt wel een bepaald beeld, dat klopt toch gewoon? Niet in die zin dat vrouwen gaan denken 'oh ja, een horloge! Wat een cultured specimen!' maar je schoenen, broek, trui/hemd, eventuele armbanden, horloge, ... geven toch een bepaalde indruk? En dan bedoel ik dat niet eens op een gold digger manier, maar gewoon op de 'voorkomen is belangrijk' manier.

En daarmee bedoel ik niet dat een horloge dragen gelijk staat aan x% boost voor je uiterlijk of weet ik veel (je kiest zelf of je dat draagt of niet) want dat hangt natuurlijk af van de 'ontvanger van de boodschap' en smaken verschillen maar wel dat ik snap waar hij naartoe wilt.

En ja, zo ostentatief met horloges flashen (ook al doe je het 'subtiel', dat valt wel degelijk op; ik pik die patsers er zo uit als ik ze op café zie zitten, dus dates etc. merken dat ook zeker) of andere juwelen zou ik nu ook wel echt niet doen. Dat vind ik hetzelfde als een halve fles parfum knallen zodanig dat ze je van op de parking al ruiken. Zulke dingen (juwelen, parfum, ...) moeten subtiel zijn. Het moet een ontdekking zijn, geen aankondiging. Dat is wel vrij universeel denk ik.

Laatst bewerkt:
Je hebt ook wel mensen die een bepaald stuk kopen omdat het hun zelfvertrouwen een boost geeft. Je mag nog zoveel zeggen ‘dat gevoel moet uit jezelf komen’, dit forumdeel is levend bewijs dat het zo eenvoudig niet is. Vaak heeft dat minder te maken met hoe te willen overkomen op anderen en meer met eigengevoel. De drager/koper is zich daar niet altijd van bewust. Ik weet van mijzelf bijvoorbeeld dat ik mij heel erg bewust was van welke handtas ik bijhad toen ik centrum Kortrijk tussen de twenty-something slanke deernes aan een receptie zat. Volstrekt kromgetrokken ‘logica’, dat weet je natuurlijk, maar dat gevoel, dat speelde zo sterk. Voor dating zal dat niet anders zijn.

Ik zal dan maar de tweede vrouw spelen die nog nooit maar dan echt nog nooit op een horloge gelet heeft. Ik zie pas dat mensen een horloge dragen als ik ze vraag hoe laat het is en ze op hun horloge kijken.

Vraagje voor de vrouwen hier: ik praat nu met dat meisje over dit en dat, vakantie, werk, … maar ik zou wat dieper willen gaan en het hebben over zaken zoals relatie/persoonlijkheidskenmerken/plannen voor de toekomst/… eigenlijk beginnen praten over zaken waar potentiële dates over praten ipv vrienden. Hoe zou ik best zo “smooth” mogelijk zoiets kunnen starten? Of zou dat te geforceerd/te vroeg overkomen? Is nu al een weekje dat we over van alles praten maar niets intiems… ik had dus afgewacht om met zo’n onderwerpen face-to-face af te komen maar aangezien zij onze afspraak dit weekend heeft geannuleerd is dat er niet van gekomen. Nu gaan we dus nog wekenlang zonder af te spreken misschien praten of niet. Ik vraag me af of het niet te saai of friendzone-achtig wordt als we zo voortpraten. Een paar tips zijn altijd welkom om als ijsbreker te gebruiken zonder creepy/needy te zijn. Alvast bedankt.

Edit: ik dacht om haar leeftijd te vragen en nadat ze het zegt vraag ik of ze nooit heeft gedacht aan trouwen/kinderen enz. om dat onderwerp aan te halen. En van daar kunnen we verderpraten over van alles.

Wat denken jullie?
Geen vrouw maar op verzoek van velen mijn advies.

Stop per direct met al die berichtjes over koetjes en kalfjes en begin zeker niet online over meer serieuze onderwerpen.
Iedere seconde dat je daar mee door gaat zal haar (eventuele) interesse voor jou verminderen.
Berichten zijn in eerste plaats voor afspraken te maken niet om heel je leven te vertellen.

Probeer binnen 14 dagen om nog eens af te spreken en hou je intussentijd wat bezig met mogelijk andere dates.
Hoe meer vrouwen in je leven hoe minder needy je zal zijn en overkomen.

Iemand een samenvatting van de laatste 8 pagina's?:unsure:
Horloges en Louis Vuitton tassen maken je tot de persoon die je bent en zijn een essentieel goed in de dating scene. Op deze manier laat je zien wat voor een patser je bent.

Leg ook de sleutel van je Porsche naast je bord om te laten zien hoe ver je het geschopt hebt in het leven. Koop geen Skoda of een Volkswagen, maar wel een Bimmer of andere Duitse klassebak.

Laat zeker niet weten dat je in een rijtjeshuis woont want dat is voor het plebs.

Maar goed, qua stomme uitspraken tijdens een date, zelf ook mijn duit in het zakje gedaan of toch achteraf beschouwd iets te verregaand gezegd op die date, maar 't was eruit voor ik het wist... het ging over sporten, ...
zij vond paardrijden tellen als sport en deed het ook héél wat uren per week (> 25h/week), ..
Waarop ik zei met een kwinkslag: "Ja, maar uiteindelijk zit ge daar wel op stil hé." (ik heb totààl géén idee hoe intensief paardrijden is eigenlijk).
Haar repliek: "Ge wilt mijn buikspieren niet voelen denk ik."
Het was laat en alcohol was in de man: "Op een eerste date is dat al wat vroeg ja, maar dat ik zou dat niet durven zeggen... zeg nooit nooit." 🤐
Normaliter ben ik eigenlijk niet het type dat snel een seksueel getint mopje zou maken, toch niet op een eerste date, maar ze kon er nog wel half mee lachen denk ik, maar daarna toch maar snel geswitched naar een ander onderwerp... hé, extra kans op vallende sterren vannacht... 🌠
(op haar aangeven, dus +1 wat mij betreft als wetenschapsliefhebber), zelf een gemiste kans achteraf beschouwd om niet verder in te gaan op de zaken waar je zou voor wensen, maar zij zei dat ze al alles had wat ze wou... ik ben ambitieuzer voor de toekomst, of eenvoudigweg nooit content :p
Dat is helemaal niet verregaand dat is allemaal superbraaf.
Plaag haar gerust wat met haar non-sport die paardrijden is.
Maak gerust een sexueel grapje (niet overdrijven natuurlijk) zeg het met de glimlach en schakel dan over naar een ander onderwerp.

De meeste vrouwen zijn geen teergevoelige, kwetsbare wezentjes.
Ga gerust eens tegen haar in, wees eens niet politiek-correct, zeg gerust iets om te zwanzen tussendoor.
Je wilt emoties opwekken bij haar, je wilt niet de zoveelste brave, haar-altijd-gelijk-gevende-platonische vriend zijn.

Ik zal dan maar de tweede vrouw spelen die nog nooit maar dan echt nog nooit op een horloge gelet heeft. Ik zie pas dat mensen een horloge dragen als ik ze vraag hoe laat het is en ze op hun horloge kijken.
Als mijn partner vermist raakt, zou ik nog niet eens kunnen zeggen welke kleren hij die dag aanhad. Da's echt een blinde vlek bij mij, ik let totaal niet op kledij/accessoires, of het moet al een écht opvallend item zijn.

Terug
Bovenaan