Het grote BeyondGaming Dating topic

Maar horloges interesseren mij niet en ik heb er geen kennis over. Dus gewoon met uw pols aan uw kin zitten zal mij niets doen opvallen (tenzij misschien als ik toevallig hetzelfde horloge heb of het is een opvallend klein/groot/flashy exemplaar). Dus ja, ge zou al zeer ostentatief moeten bezig zijn met uw pols heen en weer te bewegen of 10000 keer naar uw horloge kijken eer ik zou doorhebben dat daar iets belangrijks mee is.
Maar ik heb ook geen kennis over oorbellen. Het gaat er helemaal niet om om daar met een duur pronkstuk te zitten dat afleidt omdat het iets speciaals zou zijn. Het blijft een detail. Maar wel iets dat een beetje je persoonlijkheid toont, wat jouw smaak is en dat je als plaatje volledig maakt.

(Propere) schoenen zijn bijvoorbeeld ook zo'n detail. Alleen gaat je date aan een tafeltje daar minder van merken dan een horloge dat heen en weer beweegt wanneer je bestek gebruikt of een glas heft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje voor de vrouwen hier: ik praat nu met dat meisje over dit en dat, vakantie, werk, … maar ik zou wat dieper willen gaan en het hebben over zaken zoals relatie/persoonlijkheidskenmerken/plannen voor de toekomst/… eigenlijk beginnen praten over zaken waar potentiële dates over praten ipv vrienden. Hoe zou ik best zo “smooth” mogelijk zoiets kunnen starten? Of zou dat te geforceerd/te vroeg overkomen? Is nu al een weekje dat we over van alles praten maar niets intiems… ik had dus afgewacht om met zo’n onderwerpen face-to-face af te komen maar aangezien zij onze afspraak dit weekend heeft geannuleerd is dat er niet van gekomen. Nu gaan we dus nog wekenlang zonder af te spreken misschien praten of niet. Ik vraag me af of het niet te saai of friendzone-achtig wordt als we zo voortpraten. Een paar tips zijn altijd welkom om als ijsbreker te gebruiken zonder creepy/needy te zijn. Alvast bedankt.

Edit: ik dacht om haar leeftijd te vragen en nadat ze het zegt vraag ik of ze nooit heeft gedacht aan trouwen/kinderen enz. om dat onderwerp aan te halen. En van daar kunnen we verderpraten over van alles.

Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Maar ik heb ook geen kennis over oorbellen. Het gaat er helemaal niet om om daar met een duur pronkstuk te zitten dat afleidt omdat het iets speciaals zou zijn. Het blijft een detail. Maar wel iets dat een beetje je persoonlijkheid toont, wat jouw smaak is en dat je als plaatje volledig maakt.

(Propere) schoenen zijn bijvoorbeeld ook zo'n detail. Alleen gaat je date aan een tafeltje daar minder van merken dan een horloge dat heen en weer beweegt wanneer je bestek gebruikt of een glas heft.
Niks van horloge of oorbellen aanhebben is ook een smaak.

Vraagje voor de vrouwen hier: ik praat nu met dat meisje over dit en dat, vakantie, werk, … maar ik zou wat dieper willen gaan en het hebben over zaken zoals relatie/persoonlijkheidskenmerken/plannen voor de toekomst/… eigenlijk beginnen praten over zaken waar potentiële dates over praten ipv vrienden. Hoe zou ik best zo “smooth” mogelijk zoiets kunnen starten? Of zou dat te geforceerd/te vroeg overkomen? Is nu al een weekje dat we over van alles praten maar niets intiems… ik had dus afgewacht om met zo’n onderwerpen face-to-face af te komen maar aangezien zij onze afspraak dit weekend heeft geannuleerd is dat er niet van gekomen. Nu gaan we dus nog wekenlang zonder af te spreken misschien praten of niet. Ik vraag me af of het niet te saai of friendzone-achtig wordt als we zo voortpraten. Een paar tips zijn altijd welkom om als ijsbreker te gebruiken zonder creepy/needy te zijn. Alvast bedankt.
Op uw eerste date over relaties en zo gaan praten is misschien wat te vroeg. Hou het gewoon luchtig.
Op zich komen zo een onderwerpen vanzelf wel aan bod. Als de tijd rijp is.

Edit: ik dacht om haar leeftijd te vragen en nadat ze het zegt vraag ik of ze nooit heeft gedacht aan trouwen/kinderen enz. om dat onderwerp aan te halen. En van daar kunnen we verderpraten over van alles.

Wat denken jullie?
Kerel, dat is iemand waar je jaren niet mee gesproken hebt. En jij wilt na een weekje praten beginnen polsen over een potentiële relatie terwijl je zelfs haar leeftijd niet weet. En jij wilt dan gaan vragen of ze ooit aan kinderen/trouwen heeft gedacht. Hoor/lees jij nu zelf niet hoe gestoord dat over komt?

Als jij zo krampachtig gaat blijven zoeken achter een relatie ga je nog lang alleen blijven.

Oké de reactie van @recipe4hate en @Carrion is een reality check. Ik zal het niet forceren. Maar om duidelijk te zijn, ik wou niet rechtstreeks polsen voor een relatie, ik wou enkel praten over “intiemere” zaken om haar persoonlijkheid en standpunt te weten. Zodat we beiden elkaar leren kennen en van elkaar weten wat we kunnen verwachten en willen in het leven. Ik denk dat iedereen dat doet…

Oké de reactie van @recipe4hate en @Carrion is een reality check. Ik zal het niet forceren. Maar om duidelijk te zijn, ik wou niet rechtstreeks polsen voor een relatie, ik wou enkel praten over “intiemere” zaken om haar persoonlijkheid en standpunt te weten. Zodat we beiden elkaar leren kennen en van elkaar weten wat we kunnen verwachten en willen in het leven. Ik denk dat iedereen dat doet…
Nee, niet iedereen doet dat. En al helemaal niet met mensen die ze al jaren niet gezien hebben. Of denk jij nu werkelijk dat zij na plots een bericht van u gekregen te hebben na elkaar jaren niet te spreken zoiets heeft van “Ja, na een week praten na jaren stilte wil ik hem mijn meest intieme en persoonlijke gedachten en gevoelens vertellen”.

Het leven is geen Vijf TV romcom eh. Uit uw posts kan ik enkel concluderen dat jij geen idee hebt hoe een echte relatie in zijn werk gaat of tot stand komt.

Als ik u was zou ik gewoon eens een jaar aan mezelf gaan werken ipv om de x aantal weken naar het volgende meiske te fladderen en ermee te beginnen praten in de ijdele hoop er een relatie aan over te houden.

Wat ik hieruit eigenlijk snap is dat ik me continu moet herinneren dat ik haar moet behandelen als een maat waarmee ik leuke tijden mee moet beleven, lachen, afspreken en plezier maken. En dat als er iets romantisch zou komen, dat het wel vanzelf zal komen en dat zij er zelfs mee zal afkomen. Als het niet zal komen, dan was het ook niet bestemd te zijn. Als man zijnde dien ik soms de touwtjes in handen te nemen en haar warm maken, mijn vraag was eerder in die richting gericht.

Wat jij doet is niet hetzelfde als als man de touwtjes in handen nemen. Wat jij doet is als een wanhopige visser uw lijn continu uitgooien in de hoop dat ge op een gegeven moment beet hebt.

Jij hebt haar jaren niet gesproken, dus waarom plots nu beginnen sturen vlak nadat uw vorige poging mislukt is? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat gij gewoon willekeurig in uw contactlijst kijkt, en dan via fb/instagram probeert uit te dokteren of ze single is of niet en dat dan heel het spelletje terug van vooraf aan begint.

De meeste vrouwen zitten niet te wachten op iemand waar ze al jaren geen contact mee hebben die hun plots “komen warm maken”.

Nee, niet iedereen doet dat. En al helemaal niet met mensen die ze al jaren niet gezien hebben. Of denk jij nu werkelijk dat zij na plots een bericht van u gekregen te hebben na elkaar jaren niet te spreken zoiets heeft van “Ja, na een week praten na jaren stilte wil ik hem mijn meest intieme en persoonlijke gedachten en gevoelens vertellen”.

Het leven is geen Vijf TV romcom eh. Uit uw posts kan ik enkel concluderen dat jij geen idee hebt hoe een echte relatie in zijn werk gaat of tot stand komt.

Als ik u was zou ik gewoon eens een jaar aan mezelf gaan werken ipv om de x aantal weken naar het volgende meiske te fladderen en ermee te beginnen praten in de ijdele hoop er een relatie aan over te houden.
Had ik maar een grote broer zoals u die me steeds kon wijzen op wat ik fout doe. Wat je zegt is echt een reality check voor mij. Bedankt.

Wat jij doet is niet hetzelfde als als man de touwtjes in handen nemen. Wat jij doet is als een wanhopige visser uw lijn continu uitgooien in de hoop dat ge op een gegeven moment beet hebt.

Jij hebt haar jaren niet gesproken, dus waarom plots nu beginnen sturen vlak nadat uw vorige poging mislukt is? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat gij gewoon willekeurig in uw contactlijst kijkt, en dan via fb/instagram probeert uit te dokteren of ze single is of niet en dat dan heel het spelletje terug van vooraf aan begint.

De meeste vrouwen zitten niet te wachten op iemand waar ze al jaren geen contact mee hebben die hun plots “komen warm maken”.
Je hebt gelijk… ik denk dat ik onderliggend iets mis waardoor ik blijf zoeken naar een relatie en ik spring hiervoor van de ene vrouw naar het andere voor een houvast. Je hebt me met je woorden echt enorm geholpen. Ik ga hieraan werken. Binnenkort ga ik ook langs bij de psy, dus ik ga dit ook zeker bespreken daar.

Dat is zo voor u persoonlijk maar hoe andere mensen naar u kijken is ook heel waardevol. Het affecteert namelijk hoe ze u zullen behandelen.

Ik snap uw punt en ken tal van mensen (ook mezelf vroeger) in uw positie die dan door een goeie zus, vriend of vriendin een hele make-over/metamorfose ondergaan en zo wel een eigen stijl vinden.
Als ge u kleed in een stijl waarin ge u goed voelt of zoals de persoon die ge ambieert te zijn, dan geeft ge misschien meer informatie aan de persoon tegenover u dan je met woorden tijdens de date kan uitdrukken.
En die personen waren nog altijd dezelfde als daarvoor maar kwamen veel minder '13 in een dozijn, grijze muizen, saai of geen persoonlijkheid' over.

Je bekijkt het allemaal wat te strak terwijl dating geen exacte wetenschap is.
Praktische tips hoeven en kunnen niet bij iedere date partner werken. Dat neemt niet weg dat ze uw kansen verhogen.
Wie weet kom je op een dag wel die ene persoon tegen die net zoals jou puur functioneel naar kleren kijkt. Maar die kans is misschien minimaal terwijl je je visvijver meestal alleen maar kan verruimen.
Zelfs als je zoals hierboven vermeld heeft een horloge op 1 user blijkbaar geen effect. Of toch niet bewust. Maar het gaat je ook niet benadelen. Zelfs als je het puur wiskundig wil bekijken is dat een assymetrisch risico.
Ik ken niet echt iemand die mij stijladvies kan geven aka niemand die me echt kent ofwel niemand waarvan ik weet dat ze hiermee bezig zijn. Of neen, ik heb het wel aan een paar mensen gevraagd omdat ik de impressie had dat ze wel weten wat ze doen in deze context maar die wouden niet helpen.
Ik heb ook al vaker gedacht om gewoon random iemand van de winkel aan te spreken en te vragen welke dingen ze me zien dragen. Maar blijkbaar is dat not-done ofzo. Als ik het bekijk zie ik de hulpvraag aan iemand die er hopelijk dan wel verstand van heeft maar nja. Soit. Dat stuk snap het niet. Ik sta nogal sceptisch tegenover verkopers maar in een kledingwinkel veronderstel ik dat ze wel het nodige inzicht hebben.
Dan denk ik "Ik ben geholpen en de ander is blij dat ze haar kennis en kunde heeft kunnen gebruiken" maar da's een bizarre redenering?

Ik probeer dingen openminded te benaderen maar da's nogal moeilijk als ik ervan uitga dat de ASS-hypothese klopt. Da's hoe mijn brein in principe werkt. Functioneel/niet-functioneel. Daar gaat het dus mis als als de patronen niet kloppen. Wat bij de één werkt, werkt niet bij de ander wat veel stof tot nadenken kan opleveren maar praktisch kom ik niet verder. Mogelijks door een gebrek aan een eigen identiteit? Al heb ik concepten waar ik heel strikt in ben (zoals m'n principes) maar ben ik vrij onverschillig op een aantal zaken die voor de meerderheid misschien wel 'gevoeliger' liggen. Mijn redenering is dan vaak. Kan iets kwaad? Doe het dan niet. Kan het op zich geen kwaad/het veroorzaakt geen schade? Be my guest. Als het geen fundamenteel verschil maakt, dan maakt het me vaak niet uit. Plus, heel veel zaken zijn gewoon contextafhankelijk dus de ene context is de andere niet waardoor ik geen uitgesproken mening wens te hebben indien de juiste data niet gekend zijn. Soit, hier kan ik nog even over verdergaan denk ik.

Niet benadelen? Als iemand die Louis Vuitton draagt is er wel een nadeel want da's meteen een 'nope'. Anderzijds is het wel een voordeel omdat het de selectie vergemakkelijkt. Net zoals roken. Absolute no-go. Drinken is afhankelijk van de context.
Als je bijv. niet wakker ligt dat er nodeloos een ziekenwagen gebeld moet worden omdat je (half) comateus bent door je ladderzat te zuipen, nja, dan is dat voor mij een probleem.
Maar, nja roken zal wel een no-go blijven. Ik ben nu aan 't bedenken of iemand met een LV effectief geen kans zou krijgen. Beter voor hen want dan zitten ze niet met mij opgescheept.

Vraagje voor de vrouwen hier: ik praat nu met dat meisje over dit en dat, vakantie, werk, … maar ik zou wat dieper willen gaan en het hebben over zaken zoals relatie/persoonlijkheidskenmerken/plannen voor de toekomst/… eigenlijk beginnen praten over zaken waar potentiële dates over praten ipv vrienden.

Jamaarja, het was eerst ‘om tijd door te brengen en daarna zien we wel’ en tis nu toch weer een date en overmorgen de vrouw van uw leven?

Wat denken jullie?

Nog voor de eerste date, tijdens het sms'en lijkt me hiervoor het ideale moment. Je wil toch weten of je op dezelfde golflengte zit, niet?
De beste manier is gewoon zelf beginnen. Het ijs breken, weet je wel. En vrouwen houden van mannen die in touch zijn met hun emotionele kant.

Dus maak een uitgebreide sms waarin je vertelt dat je graag voor leeftijd x getrouwd zou zijn, wat je op je trouw gaat dragen en wat voor feest je wil, hoe je de huwelijksreis ziet, waar je nadien wil wonen, hoeveel kinderen je wil (+punt als je al hebt nagedacht over namen), of je zelf carrière wil maken en zij dus al dan niet full time kan blijven werken als de kids er zijn.

Gedetailleerd genoeg, want vrouwen houden van een man die direct is en weet wat hij wil.
En als je zelf heel open bent, gaat zij zeker volgen. En zo leer je elkaar dan ook echt goed kennen.

Dat is hier tegenwoordig toch praktisch elke week hetzelfde verhaal?

Spiderman: hé zou ik mijn griet van de week meteen ten huwelijk vragen of moet ik ze daarvoor eerst in het echt zien, want ze heeft de date uitgesteld, de bitch?
Half BG: neen, niet doen! Probeer op een normale menselijke manier te communiceren.
Spiderman: oh wow echt een reality check, bedankt zeg! Tot volgende week beste vrienden, want dan doe ik het gewoon weer!
...
En ergens daartussen schrijft Screw een half boek.

:unsure:

Dan heb je het over jullie hobby's, jeugd, band met familie, hoe alleen wonen bevalt of tegenvalt,... Allemaal zaken waarmee je een beeld krijgt zonder te schreeuwen: "ik moet weten of jij mijn toekomstige zal zijn!"

Hou het wel respectvol naar andere leden toe (commentaar over falen op de datingmarkt en sociale skills van gamers).
Ik lees eens een paar dagen niet mee en ik mag 15 pagina's inhalen 🤨
Dat klopt volledig. Tinder is trouwens de app om als vrouw op zoek te gaan naar de beste sekspartner (alpha) want het is heel gemakkelijk om snel een selectie te maken op basis van de symmetrie van de gezichten die je te zien krijgt. Bij een knap symmetrisch gezicht volstaat het om te kijken of de bio ook nog een "dik" diploma vermeld. Met als resultaat dat ik slechts in 5 procent van de gevallen naar rechts swipe. Bij een match moet de conversatie met de man mij kunnen overtuigen. Komt de man te braaf, te behoeftig of te aanklampend over dan unmatch ik al snel. Bij andere datingsites die meer gericht zijn op relaties zoals parship leg ik de lat voor een match een pak lager en begin ik vaak zelf de conversatie. Ik hanteer dus 2 verschillende strategieën afhankelijk van wat ik zoek en wat de man mij te bieden heeft, een kortetermijnsrelatie (met alfaman) of langetermijnsrelatie (met betaman). Idealiter heb je als vrouw zowel een alfa als een betaman in je leven die best niet van elkaar afweten :wink:
Een relatie aangaan lukt precies niet maar gewoon los poepen met venten wel. Op vlak van evolutionaire datingstrategie ben je dus als vrouw volledig gefaald: enkel goed voor one night stands of losse scharrels, zie ook uw job. Vanuit uw bril bekeken ook logisch, welke high value male wil nu een relatie met een prostituee (letterlijk of figuurlijk) en/of iemand die geen lange relaties kan aanhouden? Goed bezig, boss girl 😂
Vooral mooi hoe sommigen denken, dat iemand versieren wetenschap is.

"Als dit of dat doet, ga je haar zeker kunnen versieren". Ja, want zo werkt het natuurlijk.
Nooit vergeten dat dit oorspronkelijk een forum voor gamers was. Sociale vaardigheden zijn dan vaak wat moeilijker...

Een relatie aangaan lukt precies niet maar gewoon los poepen met venten wel. Op vlak van evolutionaire datingstrategie ben je dus als vrouw volledig gefaald: enkel goed voor one night stands of losse scharrels, zie ook uw job. Vanuit uw bril bekeken ook logisch, welke high value male wil nu een relatie met een prostituee (letterlijk of figuurlijk) en/of iemand die geen lange relaties kan aanhouden? Goed bezig, boss girl 😂

Nooit vergeten dat dit oorspronkelijk een forum voor gamers was. Sociale vaardigheden zijn dan vaak wat moeilijker...
Die onderste stelling vind ik gevaarlijker dan die erboven! 😬🙈

Ahnja, want ge waart zelf te druk bezig op het alfalfa forum :unsure:

Dat is hier precies pol en actua maar dan ipv dezelfde argumenten te herhalen is het de manier van handelen die men blijft herhalen. Hoe noemde Einstein dat ook al weer, hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten? Imo is al de goeie raad hier parels voor de zwijnen zolang men zelf niet beseft welk gedrag er altijd voor zorgt dat er zaken fout lopen. Zo lang men daar geen inzicht in heeft of wil in hebben zal er gewoon niks veranderen. Zorg eerst dat je zelf mentaal de zaken op orde hebt vooralleer je er de gedachtengang van een partner wil bij gooien.

Terug
Bovenaan