Het grote BeyondGaming Dating topic

Well. Dan stop ik hier met reageren op jouw posts. Ik heb eerder al uitgebreid gezegd wat ik te zeggen had en blijkbaar kan het jou eigenlijk geen moer schelen.

Keep on going. Geen ASS dan, narcisme ofzo.
Allé, niet dat ik met termen wil gooien maar dan op jouw respons tegenover wat Loser zei. Jouw negatieve mindset leidt tot jouw eigen ondergang, althans in deze context. De rest weet ik natuurlijk niet.
Natuurlijk kan het mij iets schelen, maar ik ben het beu om als het probleem gezien te worden, ontgoocheld te worden, … ik denk dat ik idd iets uitstraal wat niet overeenkomt met wat ik ben. En dat kan te maken hebben met mijn mindset. Of misschien ben ik geen matchende personen tegengekomen en komt dat wel met de tijd.
Lieve, leuke en grappige jongens noemen een meisje geen bitch omdat een date niet doorgaat.
De context is ook belangrijk. En lieve, leuke, grappige jongens kunnen ook eens gefrustreerd geraken. En indien ik gelijk heb, terechte reactie denk ik dan. Maar dat was maar een korte uitlating/zucht. Zoals hierboven vermeld ga ik investeren op meerdere plaatsen. Life goes on.

Natuurlijk kan het mij iets schelen, maar ik ben het beu om als het probleem gezien te worden, ontgoocheld te worden, … ik denk dat ik idd iets uitstraal wat niet overeenkomt met wat ik ben. En dat kan te maken hebben met mijn mindset. Of misschien ben ik geen matchende personen tegengekomen en komt dat wel met de tijd.

De context is ook belangrijk. En lieve, leuke, grappige jongens kunnen ook eens gefrustreerd geraken. En indien ik gelijk heb, terechte reactie denk ik dan. Maar dat was maar een korte uitlating/zucht. Zoals hierboven vermeld ga ik investeren op meerdere plaatsen. Life goes on.
Ugh, ik ging niet meer reageren maar 't is sterker dan mezelf.

Je vult zoveel in, zoveel aannames die je projecteert op de ander. Want de ander denkt dit en dat. Je houdt gewoon geen optie open die ervan uitgaat dat ze de waarheid zeggen. Want dat past gewoon niet in jouw denkwereld. Jij giet alles in een zodanige mix die voor jou past en jou gelijk geeft. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. 't Enige wat dit garandeert is dat je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig. Je maakt dezelfde (denk)fouten zoals eerder en je komt met dezelfde klacht zoals eerder. Jij bent de constante in 't verhaal maar 't is altijd de andere precies?

Je verlangt blijkbaar zo hard naar een relatie waardoor je iedere mogelijkheid daartoe zelf platbombardeert. Je kan niet met een open mindset naar de situatie kijken want je vult zelf alles in wat niet binnen jouw denkkader past. Zwart-wit-denken zonder de grijze zones te willen zien. Overanalyseren van alles wat je maar kan interpreteren. Dan even afgeven op de ander want ze is een bitch. Zonder aanleiding want wat ze zegt is toch 100% plausibel. Dan interpreteer jij het übernegatief en knip je zelf de verhaallijn door. Einde verhaal. Jouw verantwoordelijkheid. Jij vindt jezelf superbelangrijk maar hebt een no-life of iets wat erop lijkt waardoor de ander zoveel belangrijker lijkt dan nodig. Het gewicht dat je aan die interacties hangt is gewoon te groot.

Oh well, wat maakt het uit. Het werd eerder ook al meermaals gezegd maar je negeert het gewoon. 't Ligt aan de bitches!

OK dan, ik heb haar laatste bericht beantwoord met het volgende:
“Hopelijk niet slecht opgevat. Ik had zeer graag willen afspreken en elkaar wat beter leren kennen. Ik ben niet echt iemand die veel conversaties voert via tekst. De timing is wat verkeerd gevallen want volgend weekend had ik al iets gepland, maar ik ben in de week wel beschikbaar dus als je kunt kunnen we een dag afspreken. Ik ga komende week een rustige werkweek hebben dus kan na ‘t werk zeker afspreken.”

Voilà, de bal ligt nu bij haar. Ik ga er verder niets aan vuil maken want anders komt het over als hopeloos/needy.
Deze ochtend heeft ze me geantwoord: “na het werk zal moeilijk zijn, laat ons in ‘t weekend afspreken op een moment dat past voor ons beiden.”

OK dan… ik denk ook dat ik via tekst een soort van desinteresse uitstraal. Ik ben niet een goede tekster jammer genoeg. Ofwel kom ik over als heel droog, ofwel als heel needy. Terwijl het in werkelijkheid iets middenin is.

Laatst bewerkt:
Als uw voorbeelden van berichten echt zijn, is uw stijl nog droger dan die van een begrafenisondernemer. Zo extreem droog, statisch, formeel. Daar ga je weinig voortgang mee boelen.

Psycholoogmodus aan

Het is niet omdat je mama zegt dat je een leuke, lieve, grappige jongen bent dat je dat ook bent, of misschien wel bent maar niet uitstraalt.

Wacht nu eens met daten tot die professionele hulp is opgestart. Er zit veel onderliggende frustratie en haat in jou die bovenkomt zodra iets niet loopt zoals je verwacht. Dat matcht niet met je drang naar contact en liefde. Pak dat eerst eens aan.

Psycholoogmodus uit.

Ze antwoordt dat het goed gaat (en vraagt me zelfs niet hoe het met mij gaat) en zegt dat er iets is tussengekomen en vraagt of we volgende week kunnen afspreken. Ik heb daar dan op gezegd dat ik volgend weekend volzet ben (wat ook zo is), dus “we zien wel een andere keer”. Ze antwoordt daar een droge “ok” op.
- "Hey, sorry er is iets tussengekomen zou volgende week voor je passen?"
- "Volgende weekend ben ik volzet. We zien wel een andere keer"
- "ok"

Versus:

- "Ah jammer, volgende week heb ik net familieweekendje, vriendenweekend, sportdinges, (whatever de reden dat je een heel weekend volzet bent) dus dat zal wat moeilijk zijn om vrij moment te vinden. Eventueel zou - momentje dat je je toch kan vrijmaken - nog wel lukken. Of we spreken 's tijdens de week af. Iets gaan drinken in X bvb?"

Had je evenveel moeite gekost en alvast geen droge "ok" als antwoord opgeleverd.

Als uw voorbeelden van berichten echt zijn, is uw stijl nog droger dan die van een begrafenisondernemer. Zo extreem droog, statisch, formeel. Daar ga je weinig voortgang mee boelen.
Dat zijn ze letterlijk. Daar zit deels het probleem denk ik. Ik hou niet echt van teksten en ga liever in ‘t echt afspreken om gesprekken te houden. Nu ja, om in ‘t echt af te spreken moet je text game voldoende interesse opwekken. Dus daar moet nog aan gewerkt worden.

Psycholoogmodus aan

Het is niet omdat je mama zegt dat je een leuke, lieve, grappige jongen bent dat je dat ook bent, of misschien wel bent maar niet uitstraalt.

Wacht nu eens met daten tot die professionele hulp is opgestart. Er zit veel onderliggende frustratie en haat in jou die bovenkomt zodra iets niet loopt zoals je verwacht. Dat matcht niet met je drang naar contact en liefde. Pak dat eerst eens aan.

Psycholoogmodus uit.
Het ziet er ook niet naar uit dat ik binnenkort echt zal daten. Als ik al eens afspreek met iemand zal dat binnen een paar weken zijn. En of dat echt als daten kan gezien worden.. is eerder om tijd samen door te brengen en we zien daarna wel. Maar je hebt gelijk, ik voel ook dat er een soort van onderliggende haat zit in mij. Ik moet dat wegwerken.

- "Volgende weekend ben ik volzet. We zien wel een andere keer"
- "ok"

Versus:

- "Ah jammer, volgende week heb ik net familieweekendje, vriendenweekend, sportdinges, (whatever de reden dat je een heel weekend volzet bent) dus dat zal wat moeilijk zijn om vrij moment te vinden. Eventueel zou - momentje dat je je toch kan vrijmaken - nog wel lukken. Of we spreken 's tijdens de week af. Iets gaan drinken in X bvb?"

Had je evenveel moeite gekost en alvast geen droge "ok" als antwoord opgeleverd.
Eigenlijk wel… ik heb het nadien nog gered denk ik met m’n laatste bericht. Ik ga in ‘t vervolg ook proberen om zo te werk te gaan.

Tja, ik ga er verder niet over denken hoor, enkel dat het een bitch is en dat ik er geen tijd meer in steek. On to the next one.
Gast, ziet ge zelf niet in dat dit een enorm toxisch gedachtegoed en conclusie is waar ge naar springt.
Ge weet letterlijk niks over de situatie van dat meisje of waarom ze afzegt... maar ge maakt een paar negatieve aannames (ze doet het om u te kloten) en dat (het is een bitch) is voor u de realiteit.

En voordat ge weer met die zever afkomt: Neen ze is u niks verplicht, ze hoeft helemaal geen uitleg te geven aan 1 of andere rando waar ze 1 week mee smst, over wat er gaande is in haar leven of hoofd. Dat op zich al verwachten is zo o zo fout.

Ik snap niet waarom niemand wil wandelen of iets doen met mij. Ik doe moeite om mensen uit te nodigen om iets te doen maar niemand komt. Alsof er een aura is rondom mij die de mensen weghoudt.
Ik denk dat ik een lieve, leuke, knappe en grappige jongen ben en dat veel vrouwen niet weten wat ze missen. Misschien straal ik dat niet uit, dat kan wel.
De context is ook belangrijk. En lieve, leuke, grappige jongens kunnen ook eens gefrustreerd geraken. En indien ik gelijk heb, terechte reactie denk ik dan. Maar dat was maar een korte uitlating/zucht.
ik denk dat ik idd iets uitstraal wat niet overeenkomt met wat ik ben.
Ge komt, noch zijt, waarschijnlijk echt niet zo "goed en lief" over als ge zelf denkt, in elk geval niet hier.
Ten eerste komt al uw motivatie al 100% voort uit eigenbelang. De andere partij? You don't give a shit zolang ge het niet op uw eigen kunt terug trekken.

Lees dit eens:

"Nice Guy" syndromeEdit

The terms "Nice Guy" and "nice guy syndrome" can be used sarcastically to describe a man who views himself as a prototypical "nice guy," but whose "nice deeds" are deemed to be solely motivated by a desire to court women. From said courting, the 'nice guy' may hope to form a romantic relationship or may be motivated by a simple desire to increase his sexual activity. The results of failure are often resentment toward women and/or society. The 'nice guy' is commonly said to be put by women "into the friend zone" who do not reciprocate his romantic or sexual interest. These men believe in this motive because of the societal roles that say women belong to them. A reasoning behind this can be because women are sexualized in video games, television, and movies. Third wave feminist interpretations tend to see this resentment as being based upon an assumption by men that they are entitled to sex and are therefore confused when they find that it is not forthcoming despite their supposed 'niceness.'[37] More male orientated interpretations claim that the resentment is down to the fact that society, and the vast majority of people in spoken conversation, claim to be attracted to traits such as honesty, integrity and kindness, when in reality more superficial considerations trigger attraction. According to this interpretation, people who display wealth, good looks, dominance, and confidence tend to succeed more in romance than do 'nice guys.' Nice guys are therefore resentful at the inconsistency between what people claim to be attracted to and by how they act in reality.[38][39] At times, these men are also known by the term "white knight."

In early 2002, the web site Heartless Bitches International (HBI)[40] published several "rants" on the concept of the Nice Guy. The central theme was that a genuinely nice male is desirable, but that many Nice Guys are insecure men unwilling to articulate their romantic or sexual feelings directly.

According to journalist Paris Martineau, the 'incel' and red pill movements (part of the anti-feminist manosphere) recruit depressed, frustrated men – who may suffer from "Nice Guy syndrome" – into the alt-right.[41]
Gij zit in aan het begin van die curve, wat imo makkelijk kan afglijden naar een nog veel slechtere en toxischere evolutie.

Dat is wel de tweede keer dat ze het uitstelt he.
Oh nee ...

Zij is degene die het uitstelt dus zou zij ook met een voorstel moeten kunnen komen denk ik dan.
En dat deed ze, waarop gij dat voorstel afwees...

OK dan, ik heb haar laatste bericht beantwoord met het volgende:
“Hopelijk niet slecht opgevat. Ik had zeer graag willen afspreken en elkaar wat beter leren kennen. Ik ben niet echt iemand die veel conversaties voert via tekst. De timing is wat verkeerd gevallen want volgend weekend had ik al iets gepland, maar ik ben in de week wel beschikbaar dus als je kunt kunnen we een dag afspreken. Ik ga komende week een rustige werkweek hebben dus kan na ‘t werk zeker afspreken.”

Voilà, de bal ligt nu bij haar. Ik ga er verder niets aan vuil maken want anders komt het over als hopeloos/needy.
Te laat...
Hoeveel gewicht kunt ge in godsnaam leggen op "eens gaan wandelen".
Normale persoon / waarschijnlijk dat meisje: "ah tof, eens een wandelingetje doen"
Spiderman: "Ik had zeer graag willen afspreken en elkaar wat beter leren kennen."

Het ziet er ook niet naar uit dat ik binnenkort echt zal daten. Als ik al eens afspreek met iemand zal dat binnen een paar weken zijn. En of dat echt als daten kan gezien worden.. is eerder om tijd samen door te brengen en we zien daarna wel.
Uw overanalyseren van conversaties die uit niet meer dan een paar zinnen bestaan en de conclusies die je daaruit trekt duiden toch op bedoelingen die ruimer gaan dan "samen wat tijd doorbrengen en dan zien we wel"?

Om het in therapeutentermen te zeggen: Je hebt nood aan een familiepak van enorme Nivea potten.

Niet Invullen Voor Een Ander

Te laat...
Hoeveel gewicht kunt ge in godsnaam leggen op "eens gaan wandelen".
Normale persoon / waarschijnlijk dat meisje: "ah tof, eens een wandelingetje doen"
Spiderman: "Ik had zeer graag willen afspreken en elkaar wat beter leren kennen."
Wat is daar mis mee, ik ben daar straightforward geweest zodat zij niet denkt dat ik geen interesse heb of het voor mij niet uitmaakt of en wanneer we afspreken. Als dat al hopeloos/needy overkomt, dan is het eerder haar probleem niet de mijne.

Eigenlijk besef ik dat het fout is om het minste hier te delen omdat het met een vergrootglas erger wordt gemaakt dan het is en omdat iedereen vanuit een verschillend perspectief een eigen idee heeft over de situatie en het maakt het niet beter.

Over heel die text conversatie van @Spiderman, wat is er mis met gewoon eens even kort bellen?
Berichtjes worden zo vaak fout geinterpreteerd.
Je wil afspreken maar bellen is een brug te ver?

Iemand die over zijn schouder meekijkt zou misschien goed zijn. Met eigen ogen kunne. Zien wat werkt is voor velen wel een eye-opener.
Heb dat vaak gedacht: kon ik maar met anderen meekijken hoe ze die eerste interacties aanpakken. Dan zou ik misschien snel inzien waar het misloopt.

Iemand die over zijn schouder meekijkt zou misschien goed zijn. Met eigen ogen kunne. Zien wat werkt is voor velen wel een eye-opener.
Zolang hij meekijkt met het gedacht van "oh zo kan ik het magische recept van specifieke woorden vinden om iemand geïnteresseerd in mij te maken", schiet ge 0,0 op.
De communicatie op zich is het probleem niet (al is er verbetering mogelijk).
Het gedachtengoed, de verwachting, het intern zelfbeeld en ge-externaliseerd wereldbeeld achter die communicatie is het probleem.

Wat is daar mis mee, ik ben daar straightforward geweest zodat zij niet denkt dat ik geen interesse heb of het voor mij niet uitmaakt of en wanneer we afspreken. Als dat al hopeloos/needy overkomt, dan is het eerder haar probleem niet de mijne.
Zie hierboven

Eigenlijk besef ik dat het fout is om het minste hier te delen omdat het met een vergrootglas erger wordt gemaakt dan het is en omdat iedereen vanuit een verschillend perspectief een eigen idee heeft over de situatie en het maakt het niet beter.
De reden daarvoor is omdat ge heel bizarre (en toxische) bokkesprongen maakt in uw redenatie (meisje antwoordt verkeerd, het is een bitch). Daar springt men, in elk geval ik toch, heel hard op omdat dat imo heel foute en gevaarlijke routes zijn om te bewandelen.

Over uw communicatie an sich wordt ook geschreven, maar heel wat rustiger en genuanceerd, m.i.

Erger wordt gemaakt dan het is? 't zijt gij die escaleert van 'ik wil met iemand uitgaan'' naar 'wat een bitch' en bij elke afwijzing direct denkt dat niemand iets van u moet hebben.

En met deze uitspraak doet ge weer hetzelfde: gij zijt de Calimero, het slachtoffer en het zijn de anderen die het slecht menen of het verkeerd zien.

Ik denk dat ik een lieve, leuke, knappe en grappige jongen ben en dat veel vrouwen niet weten wat ze missen. Misschien straal ik dat niet uit, dat kan wel.

🤷🏼
Het feit dat je dat er toch weer moest bijzetten geeft mij toch ook wat 'nice guy' vibes.

Gij stuurt droog "we zien wel" (wat ook echt kan overkomen alsof het voor u al niet meer moet) en dan verwacht je dat zij nog mega enthousiast iets voorstelt (terwijl ze zich misschien al niet top voelde en moest afzeggen). Om haar dan direct een bitch te noemen en uzelf een lieve jongen is er toch los over. Doe iets aan het beeld dat ge hebt van vrouwen en wat ge ervan verwacht (spoiler: veel te veel veel te snel) want daar zit toch serieus iets scheef imho.

Op basis van haar laatste bericht is het duidelijk dat ze echt nog zin heeft om af te spreken, dus nu moet ge toch ook beseffen dat ge (weer) veel te kort door de bocht zijt gegaan?

Je antwoord kwam te laat en was te lang.

I mean:
Of je veel conversaties voert via texting weet ik niet maar je gebruikt alvast veel woorden. Probeer dat nu toch 's chiller aan te pakken.

"Hey, sorry voor mijn korte reactie van daarnet... lag niet aan jou hoor. In elk geval: vermits weekend moeilijk wordt kunnen we misschien tijdens de week 's afspreken om kennis te maken? Bvb. iets gaan drinken/eten... Zijn er avonden in de week waarop je je kan vrijmaken?

Verschil met jou post:

- je zegt sorry voor de eerdere botte mail... ipv te polsen of ze het slecht heeft opgevat.
- je legt de verantwoordelijkheid daarvoor bij jou
- je bent to the point: het gaat hier om een moment voor een date te vinden. Heel die shizzle of je al dan niet veel sms't en een rustige werkweek gaat hebben en nog maar 's zegt dat je elkaar graag beter wilt leren kennen is allemaal overbodige info.

Eyes on the target!

Ik zie die berichten tussen jullie trouwens als een mega flirt opportuniteit. Je kan wat meer vertellen over dat weekend waar je sociale verplichtingen een date in de weg staan. Vervolgens tijdens dat weekend ook nog 's sturen, laten weten wat je er leuk aan vindt en wat minder, raad vragen ... Stel dat je dat weekend naar een feest moet kan je het ook over je outfit hebben enz... Of het is een sportweekend en dan kan je stoefen over je prestaties... Soit, ik zou haar zodanig warm krijgen dat ze smelt op de eerste date. Ik hoop dat je de opportuniteit ziet he.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan