Vorig weekend vraag ik een vriendin van vroeger waarmee ik jaren niet heb gesproken om eens samen te gaan wandelen. Ze zegt dat ze zeer graag wil meekomen maar kan niet wegens werk. Ze klinkt wel heel enthousiast en stelt voor om komend weekend af te spreken (dus dit weekend). Wij hadden enkele dagen wat ge-sms’t en ze klonk geïnteresseerd, veel smileys, haha’s, nam initiatief waarbij ze vragen stelt, … en wij hadden vastgelegd om morgen af te spreken. Nu, sinds eergisteren en gisteren begon ze opeens korte/droge antwoorden te geven, eigenlijk totaal 180 graden verschillend dan daarvoor. Dus heb ik vanavond eens gevraagd hoe het met haar gaat en of ze morgen nog steeds kan afspreken. Ze antwoordt dat het goed gaat (en vraagt me zelfs niet hoe het met mij gaat) en zegt dat er iets is tussengekomen en vraagt of we volgende week kunnen afspreken. Ik heb daar dan op gezegd dat ik volgend weekend volzet ben (wat ook zo is), dus “we zien wel een andere keer”. Ze antwoordt daar een droge “ok” op.
Wat een bitch… het lijkt alsof ze met opzet heeft gefaket om af te spreken om het nadien af te breken. Haar gedrag waarbij ze opeens 180 graden verandert hield ook geen steek.