Het grote BeyondGaming Dating topic

Veel mensen (daarom niet jij) bekijken 'professionele hulp' nog al te vaak onder het licht van psychiaters en zware gesprekken in stoffige kamers, met analyses, diagnoses, pillen, enzovoorts, maar dat hoeft zo niet te zijn.
Eens kijken naar die VRT reeks Therapie kan al helpen om te zien hoe het er echt aan toe gaat tijdens zo’n sessie, die is nog te vinden op VRT max. Er zit daar van alles tussen qua soorten therapieën en therapeuten.

Ik denk dat het net verwarrend kan zijn, die officieuze signalen. Je kan dan gerust iemand met een groene muts tegenkomen die helemaal niet openstaat voor babbel/relatie.

Er zijn nog van die voorbeelden: vrouw die links een enkelbandje draagt zou openstaan voor vrije liefde, rechts zou ze op vrouwen vallen, ergens een print van een ananas of flamingo op en je zou openstaan voor swingen.

Persoonlijk geloof ik er niet in en lijkt het me alleen maar iets dat voor meer verwarring kan zorgen :)

Shit, ik heb flamingo Happy Socks... :ROFLMAO: en een flamingo t-shirt, echt niet goed bezig dus.

Het is zeker niet mijn bedoeling om anderen neer te halen. Ook ik heb regelmatig blauwtjes opgelopen en de nodige relationele drama's gekend. Dat is deel van het leven en ik kan zeker begrijpen dat het in de dating jungle best wel frustrerend kan zijn.

Wat ik wel wil meegeven is dat in liefde niet alles zwart/wit is. Als ik het verhaal van @KnightOfCydonia las dan ervaarde ik daar een zeer arbritraire gedachtengang in. Mijn raad is dan om een meer genuanceerde houding aan te nemen als je iemand wilt leren kennen. Door meteen assumpties te maken kan je de nuance missen en blaas je mogelijk iets op waar nog potentieel in zat. De kunst is om je te focussen op het moment zelf en niet meteen een heel toekomstbeeld in te beelden. Live the moment en geniet van mekaar te ontdekken. Ik denk dat het voor velen zeer overweldigend overkomt als iemand die je net hebt leren kennen je op een voetstuk plaatst.

Dit komt mij al een stuk genuanceerder over. Ik snap jouw gedachtegang dan ook weer. Ik vrees wel dat velen die hier struggelen geneigd zijn om meer ASS trekjes te hebben waardoor het nog eens zoveel moeilijker wordt. Of dat klopt is een andere vraag maar ik zie toch vaak die denkstijlen terugkomen. Mogelijks is het gewoon een gebrek aan ervaring. Maar er is wel een terugkerend patroon.

Wat ik merk is dat het heel moeilijk is om uit het denkpatroon te raken. Het wordt dan nog eens veel moeilijker des te ouder je bent. Want dan wijk je enigszins af van de 'meerderheid' waardoor het nog meer opvalt en dus nog meer kans biedt op afkeuring of iets in die aard.
Ik vermoed dat de emoties het soms wat overnemen waardoor je te enthousiast bent maar als ik weet waarom die persoon dat doet, dan kan ik het kaderen en dus begrijpen. Dan stel je je ook kwetsbaar op door dit aan te kaarten. Je toont dan wel aan dat je zelfbewust bent en dat je wel wegen zoekt om ermee te leren omgaan. Maar voor dat laatste heb je natuurlijk wel ervaring(en) nodig.

Ik heb me te veel afgeschermd om überhaupt ervaringen op te kunnen doen. Ik liet het mezelf nu toe maar nu weet ik het bijv. helemaal niet meer. Ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat. Zonder iet of wat van structuur begin ik nergens aan want dan overdenk ik het. Net omdat het te vaag is.

Ironisch genoeg kan ik dan bijv. wel lesgeven maar dan denk ik dat die structuur er wel iets aan doet en ik heb de leiding (samen met iemand anders weliswaar). Ik wil mensen hun verhaal horen, zien hoe ik hen kan helpen. Maar helaas heb ik niet de juiste opleiding(en) om dat te (mogen) doen. In deze setting kan het ergens wel maar de achtergrond is louter eigen ervaring (wat in de context van de les wel goed zit). Maar daarbuiten ontbreekt het mij aan structuur want dan wordt het een vaag concept met tig mogelijkheden. Dan werkt "gewoon doen" echt niet. Dan is het enige wat ik denk "Hoe dan?"

Right. Bijgelezen. Of toch deels.

Op den duur heb ik de posts van Spiderman en bijhorende antwoorden gewoon geskipt.
't Ligt waarschijnlijk aan het tijdstip en de opgebouwde vermoeidheid maar zelfs ik word gek van hoe letterlijk alles nucleair gebombardeerd wordt door de dingen zo kapot te analyseren. Diegene die mij van op de Discord kennen zullen mogelijks denken "Maar jij doet dat ook." en terecht. Ik analyseer ook dingen volledig kapot maar da's totaal niet constructief. Integendeel. Het zorgt ervoor dat je in jouw schulpt blijft zitten, eigenlijk nog erger, het zorgt ervoor dat je zodanig ver gaat dat je de realiteit niet meer onder ogen kan zien.

Een nadeel van online media is dat je vaak kan typen tot je erbij neervalt. Tenzij je in een "fast" chat zit maar in principe kan je jouw gedachten de vrije loop gaan en kan je de gekste dingen bedenken. Ik ben ietwat afwijkend in denken en als ik dan nog eens zo ver ga, nja, dan is het een tunnel maar zonder licht aan 't einde van die tunnel. Dan heb je een paar opties. Of je wordt achterwaarts uit die tunnel getrokken of je zorgt ervoor dat de tunnel waar je door rijdt afgebroken wordt zodat je alsnog 't licht kan zien.
Daarom dat feedback van mensen rondom jou belangrijk is. Jouw denken wordt enerzijds onderbroken en je kan op een ander spoor terechtkomen. Wat dan per definitie voordelen biedt omdat je de dingen vanuit andere perspectieven kan zien.

Ik had vroeger geen vrienden, toch geen personen die andere visies hadden en ik kon bij weinig personen of eigenlijk geen echt terecht. Maar je blijft wel met die gedachten zitten, die molen blijft draaien en draaien. Een straatje zonder einde.
Het concept ASS was iets waar ik me mee bezighield want ik voelde me vreemd t.o.v. anderen dus ik wou weten waar dat aan lag. Maar als je dan focust op vooral de negatieve aspecten haal je jezelf nog meer naar beneden. Nadenken is goed maar overdenken is soms gewoon dodelijk. Ik doe het nog altijd maar minder hoop ik dan. Het heeft geen zin. Nu moet ik de praktische ervaring opdoen maar daar gaat het nog mis. Effectief in actie komen want zonder praktijk kom ik nergens verder.

Wat ik wil zeggen: stop met (over)analyseren want het enige wat je doet is jezelf alle/de meeste kansen ontnemen en gewoon tijd verliezen.

Wat ik in m'n vorige bericht zei over het lesgeven. Het is eigenlijk een soort assertiviteitscursus en het is op zich wel leuk. Je deelt ervaringen want we zijn geen pro's in het lesgeven, integendeel, pure amateurs op basis van, een onderbouwde cursus weliswaar, maar ook op ervaringen. Kwetsbaar opstellen. Theorie is handig maar de praktijk is zoveel beter. Je hebt een balans nodig tussen de hoeveelheid theorie en de hoeveelheid praktijk. Want wat ik hier op een aantal pagina's (al dan niet) gelezen heb is de absolute afwezigheid van die balans.

Om nu één voorbeeld te zeggen. Die matches die weggegooid werden vanwege geen antwoord. Wat een zonde. Maar wel door het invullen van andermans gedachten of door één of andere kromme analyse. Het is maar één voorbeeld maar zo zijn er vele. De enige die je schade berokkend ben je zelf (tenzij je er acties aan koppelt maar in dit geval gaat dat gewoon niet).

Overthinking is het ideale recept voor zelfdestructie.

Hier eens een luchtiger vraagje:
ik vraag een vrouw: hoe leert ge iemand het liefst een beetje beter kennen in het echt:
  • Het klassieke drankje/hapje, of liever een wandeling of iets actiever?
  • Zei: voor mij zijn beiden oké.
  • Ik: beiden doen dan? 😉
  • Zij: eentje kiezen 😄, eerste date doe ik liever een korte date. (verstandige meid dus denk ik dan, die weet wat ze wilt, blijkt ook uit andere berichten)
  • ...
Maar wat kiezen jullie eigenlijk?

Ik heb gewoon meteen gekozen voor de duidelijkheid... Wou niet overkomen als een twijfelaar... 😅 Stiekem als natuurliefhebber eigenlijk liever de natuurwandeling... Maar ja, als de weergoden u slecht gezind zijn, hopla, weg sfeer... Dus ik heb voor het veilige drankje gekozen deze tijd van 't jaar. 🤷‍♂️

Wandeldates lijken ook zoiets dat overgebleven is uit corona, maar niet alles dat we geleerd hebben uit corona is slecht natuurlijk.

Indooractiviteiten als bowlen heb ik voor ik m'n ex leerde kennen ook al wel eens gedaan als date. Maar vond dat dan weer zelf minder...
Poolen, theater, musea of cinema vond/vind ik dan weer fantastisch als vervolgdate...

Laatst bewerkt:
Wandelen heeft wel iets.
Je bent samen onderweg naar ergens en zit niet recht tov mekaar in mekaars richting te kijken wat awkward kan worden als er ff een kleine stilte valt.

Meteen in de boskes duiken ermee! Maar hangt ook een beetje vanaf waar je woont. Wonen jullie beiden in de stad en het is goed weer: ga wat wandelen, haal ergens een drankje en ga zitten op een fijn pleintje en aanschouw samen de wereld die aan jullie passeert. Het helpt natuurlijk wel als je in een mooie historische stad woont met prachtige pleintjes. Het gemiddelde dorpsplein waar iedereen zijn auto zomaar op pleurt is niet zo idyllisch.

Right. Bijgelezen. Of toch deels.

Op den duur heb ik de posts van Spiderman en bijhorende antwoorden gewoon geskipt.
't Ligt waarschijnlijk aan het tijdstip en de opgebouwde vermoeidheid maar zelfs ik word gek van hoe letterlijk alles nucleair gebombardeerd wordt door de dingen zo kapot te analyseren. Diegene die mij van op de Discord kennen zullen mogelijks denken "Maar jij doet dat ook." en terecht. Ik analyseer ook dingen volledig kapot maar da's totaal niet constructief. Integendeel. Het zorgt ervoor dat je in jouw schulpt blijft zitten, eigenlijk nog erger, het zorgt ervoor dat je zodanig ver gaat dat je de realiteit niet meer onder ogen kan zien.

Een nadeel van online media is dat je vaak kan typen tot je erbij neervalt. Tenzij je in een "fast" chat zit maar in principe kan je jouw gedachten de vrije loop gaan en kan je de gekste dingen bedenken. Ik ben ietwat afwijkend in denken en als ik dan nog eens zo ver ga, nja, dan is het een tunnel maar zonder licht aan 't einde van die tunnel. Dan heb je een paar opties. Of je wordt achterwaarts uit die tunnel getrokken of je zorgt ervoor dat de tunnel waar je door rijdt afgebroken wordt zodat je alsnog 't licht kan zien.
Daarom dat feedback van mensen rondom jou belangrijk is. Jouw denken wordt enerzijds onderbroken en je kan op een ander spoor terechtkomen. Wat dan per definitie voordelen biedt omdat je de dingen vanuit andere perspectieven kan zien.

Ik had vroeger geen vrienden, toch geen personen die andere visies hadden en ik kon bij weinig personen of eigenlijk geen echt terecht. Maar je blijft wel met die gedachten zitten, die molen blijft draaien en draaien. Een straatje zonder einde.
Het concept ASS was iets waar ik me mee bezighield want ik voelde me vreemd t.o.v. anderen dus ik wou weten waar dat aan lag. Maar als je dan focust op vooral de negatieve aspecten haal je jezelf nog meer naar beneden. Nadenken is goed maar overdenken is soms gewoon dodelijk. Ik doe het nog altijd maar minder hoop ik dan. Het heeft geen zin. Nu moet ik de praktische ervaring opdoen maar daar gaat het nog mis. Effectief in actie komen want zonder praktijk kom ik nergens verder.

Wat ik wil zeggen: stop met (over)analyseren want het enige wat je doet is jezelf alle/de meeste kansen ontnemen en gewoon tijd verliezen.

Wat ik in m'n vorige bericht zei over het lesgeven. Het is eigenlijk een soort assertiviteitscursus en het is op zich wel leuk. Je deelt ervaringen want we zijn geen pro's in het lesgeven, integendeel, pure amateurs op basis van, een onderbouwde cursus weliswaar, maar ook op ervaringen. Kwetsbaar opstellen. Theorie is handig maar de praktijk is zoveel beter. Je hebt een balans nodig tussen de hoeveelheid theorie en de hoeveelheid praktijk. Want wat ik hier op een aantal pagina's (al dan niet) gelezen heb is de absolute afwezigheid van die balans.

Om nu één voorbeeld te zeggen. Die matches die weggegooid werden vanwege geen antwoord. Wat een zonde. Maar wel door het invullen van andermans gedachten of door één of andere kromme analyse. Het is maar één voorbeeld maar zo zijn er vele. De enige die je schade berokkend ben je zelf (tenzij je er acties aan koppelt maar in dit geval gaat dat gewoon niet).

Overthinking is het ideale recept voor zelfdestructie.

Ik skip jouw berichten meestel omdat ze belachelijk lang zijn en amper iets inhoudelijks bevatten.
Vind je het zelf niet vermoeiend om zo in cirkels te draaien over 'erveraring'?

Ik skip jouw berichten meestel omdat ze belachelijk lang zijn en amper iets inhoudelijks bevatten.
Vind je het zelf niet vermoeiend om zo in cirkels te draaien over 'erveraring'?
Dan skip je ze toch gewoon zoals je al deed.

Vermoeiend? I guess, zo zit ik in elkaar. Ik denk maar ik leef niet.

Kort genoeg of moet ik je nog meer feedback geven?

ik vraag een vrouw: hoe leert ge iemand het liefst een beetje beter kennen in het echt:
  • Zij: eentje kiezen 😄, eerste date doe ik liever een korte date. (verstandige meid dus denk ik dan, die weet wat ze wilt, blijkt ook uit andere berichten)
  • ...

Ik heb gewoon meteen gekozen voor de duidelijkheid... Wou niet overkomen als een twijfelaar... 😅 Stiekem als natuurliefhebber eigenlijk liever de natuurwandeling... Maar ja, als de weergoden u slecht gezind zijn, hopla, weg sfeer... Dus ik heb voor het veilige drankje gekozen deze tijd van 't jaar. 🤷‍♂️

Wandeldates lijken ook zoiets dat overgebleven is uit corona, maar niet alles dat we geleerd hebben uit corona is slecht natuurlijk.

Indooractiviteiten als bowlen heb ik voor ik m'n ex leerde kennen ook al wel eens gedaan als date. Maar vond dat dan weer zelf minder...
Poolen, theater, musea of cinema vond/vind ik dan weer fantastisch als vervolgdate...
Deze zomer 2 dates gehad, de eerste was afgesproken als wandeldate, viel goed mee en ik had niet de juiste schoenen aan om het langer dan 5km vol te houden (my bad!) En is op een terrasje geëindigd.
2de date was omwille van het weer afgesproken om iets te gaan drinken (gaan eten doe ik liever niet op een eerste date) maar het zonnetje scheen zo mooi dat we na 1 drankje gaan wandelen zijn.

Beide keren echt 2-3 dagen vooraf pas beslist op basis van de weersvoorspellingen wat het precies zou worden.
Als vrouw spreek ik wel enkel op duidelijk publieke plaatsen af. 1ste date vroeg om ergens af te spreken waar er nauwelijks volk is op dat moment van de dag, dus direct een andere locatie voorgesteld en dan tijdens de wandeling uitgelegd waarom. Hij had er alle begrip voor toen ik het uitlegde maar gaf wel toe dat hij het maar raar vond dat ik de locatie verlegde naar eentje 2km verder. 😁

• ...

Wandelen is ideaal vind ik. Als het klikt, kun je nog eentje gaan drinken of iets eten. Veel date-ervaring heb ik niet, maar bij de eerste waren we naar het blote voeten pad gegaan en bij de tweede gewoon een wandeling. Die tweede is wel lang blijven plakken :unsure: .

Wandelen is ideaal vind ik. Als het klikt, kun je nog eentje gaan drinken of iets eten. Veel date-ervaring heb ik niet, maar bij de eerste waren we naar het blote voeten pad gegaan en bij de tweede gewoon een wandeling. Die tweede is wel lang blijven plakken :unsure: .
Top idee weet je meteen of ze mooie of lelijke voeten heeft.

Ik ben vroeger meestal gewoon iets gaan drinken. Mijn vrouw heb ik zo leren kennen in een brasserie met Belgische bieren in de VS, was wel een welkom gespreksonderwerp. Daarvoor ben ik eens aan de praat geraakt met iemand die aan een vorm van gymnastiek had gedaan, en "toevallig" liet weten dat er dat weekend een event in Woluwe was. Ik heb toen de subtiele hint opgepikt (een zeldzaamheid) en gevraagd of ze dat niet samen wou doen. Daarna dan ook wat gaan eten.

Maar algemeen lijkt me dat elke gelegenheid waar je kan praten wel ok is, dus best niet de cinema en dergelijke.

Maar algemeen lijkt me dat elke gelegenheid waar je kan praten wel ok is, dus best niet de cinema en dergelijke.
Dat hangt ook af van persoon tot persoon. Ik had een tijdje terug een gesprek hierover met een paar dames en die verkozen allemaal naar de cinema gaan boven enkel iets drinken, en al zeker niet iets gaan eten. Omdat je nadien meteen ook een gespreksonderwerp hebt en geen geforceerde CV conversatie moet hebben.

Iets gaan eten deden ze liever niet als eerste date omdat het al afhankelijk is van wat je lust en hoeveel je eet. Als jij daar een drie gangen menu besteld en zij enkel een salade ligt er veel druk bij haar om de conversatie aan de gang te houden terwijl jij aan het eten bent. Nochtans niet wat we geleerd hebben in de Flair met hun top 10 date tips…

Zelf verkies ik ook liever om iets te gaan doen dan enkel snel iets te gaan drinken, dat is ok als je elkaar echt niet kent en je misschien voor een half uurtje onder de middag afspreekt ofzo, maar ik ben zelf geen held in smalltalk en eerste conversaties, dus als je ondertussen nog kunt bowlen of poolen of bijl gooien,… voor een uurtje dan valt dat al beter mee.

Weet dat het voor iedereen altijd wel verschilt, en ik geef meestal ook een paar voorstellen om te zien waar ze zich comfortabel bij voelt. Zoals Mulan al aangaf verkiezen veel vrouwen liever een iets meer publieke setting, dus ook iets om mee rekening te houden.

Dat hangt ook af van persoon tot persoon. Ik had een tijdje terug een gesprek hierover met een paar dames en die verkozen allemaal naar de cinema gaan boven enkel iets drinken, en al zeker niet iets gaan eten. Omdat je nadien meteen ook een gespreksonderwerp hebt en geen geforceerde CV conversatie moet hebben.

Iets gaan eten deden ze liever niet als eerste date omdat het al afhankelijk is van wat je lust en hoeveel je eet. Als jij daar een drie gangen menu besteld en zij enkel een salade ligt er veel druk bij haar om de conversatie aan de gang te houden terwijl jij aan het eten bent. Nochtans niet wat we geleerd hebben in de Flair met hun top 10 date tips…

Zelf verkies ik ook liever om iets te gaan doen dan enkel snel iets te gaan drinken, dat is ok als je elkaar echt niet kent en je misschien voor een half uurtje onder de middag afspreekt ofzo, maar ik ben zelf geen held in smalltalk en eerste conversaties, dus als je ondertussen nog kunt bowlen of poolen of bijl gooien,… voor een uurtje dan valt dat al beter mee.

Weet dat het voor iedereen altijd wel verschilt, en ik geef meestal ook een paar voorstellen om te zien waar ze zich comfortabel bij voelt. Zoals Mulan al aangaf verkiezen veel vrouwen liever een iets meer publieke setting, dus ook iets om mee rekening te houden.
Moet wel zeggen dat de "succesvolle" dates hier die waren waar iets gaan drinken een hele avond duurde omdat het gewoon een gezellig gesprek was. Maar het is natuurlijk persoonlijke voorkeur, ik ben ook wel eens naar de film geweest, en dan wou zij effectief een gesprek over "hoe cool het zou zijn om de krachten van Deadpool te hebben", en dat soort conversaties zeggen mij dan niets :unsure:

Dat in het vet had ik totaal niet aan gedacht, goed dat ik van het straat ben en mijn vrouw iemand is die net zoals ik alles eet, anders had ik gegarandeerd eens de situatie die jij beschrijft.

Je kunt het ook open laten he. Ik ben met mijn huidige vrouw dan gaan wandelen en op voorhand afgesproken dat we wel zien of het klikt en we nog iets willen eten. Uiteindelijk nog op restaurant geweest. Ook daar kijk je wel even wat je alletwee graag hebt en hoeveel je eet. Kun je gerust op elkaar afstemmen he.

Bij de eerste date (blotevoetenpad) hebben we ook nog iets gedronken en een ijsje gaan eten.

Cinema vind ik echt awkward eerlijk gezegd. Maar goed, niet iedereen vindt hetzelfde leuk natuurlijk.

Cinema vind ik echt awkward eerlijk gezegd. Maar goed, niet iedereen vindt hetzelfde leuk natuurlijk.
1x afgesproken om eerst iets te gaan drinken en nadien naar een film te gaan (beide horrorliefhebbers en er was net een goeie uitgekomen) maar dat was iemand die heel moeilijk een gesprek gaande kon houden. Ik was dus blij dat ik in de cinema eens 2u niets moest zeggen. Komende van mij zegt dat net HEEL veel! 🙈🙈🙈

Erg begrijpelijk, maar die activiteiten die je opnoemt, daarvan heb ik de ervaring dat ik er altijd een pak beter in ben/zou zijn dan mijn dates en dan is dat toch ook minder tof voor beiden.
En om nu op mijn slechtst te spelen, of met mijn linkerarm, of met mijn ogen dicht, dan vind ik dat toch ook erg kleinerend overkomen. Idealiter is de activiteit iets waar ik niets van kan.

Terug
Bovenaan