Guazala
Well-known member
Als een vrouw met kinderen/kleinkinderen overweegt om uit de relatie te stappen, dan moet er toch wel iets serieus mislopen denk ik. Bedrog, geweld, … zo’n zaken denk ik dan. Als een vrouw louter geen gevoelens meer heeft (voor welke reden het ook mag zijn) of er zit geen passie meer in de relatie, zou het me verbazen dat zij alsnog uit de relatie zou stappen ondanks kinderen/kleinkinderen. Misschien zorgt dat er wel voor dat er vrouwen zijn die hun partner stiekem bedriegen. En vice versa uiteraard.
Maar zo simplistisch is de werkelijkheid nu eenmaal niet. Je kan perfect ongelukkig zijn in een relatie zonder dat er schuld is of iemand iets essentieel heeft fout gedaan. Gewoon omdat mensen zo veel facetten hebben en sommige maar in bepaalde omstandigheden op de voorgrond komen, of omdat mensen nu eenmaal veranderen doorheen de tijd en bepaalde trekken daardoor uitvergroten of verdwijnen, omdat interesses veranderen....
En daardoor groeien mensen soms ongewild uit elkaar, vinden ze elkaar niet meer ondanks veel samen zijn.
En vroeger bleven die mensen samen, leefden naast elkaar en voelden zich eenzaam binnen een relatie. En nu hoeft dat niet meer.
Dat wil niet zeggen dat een relatie niet werken is en elkaar soms terug moeten vinden. Maar soms zijn de verschillen zo groot geworden dat de basis die er was gewoon te klein is geworden, omdat mensen in totaal verschillende richtingen geëvolueerd zijn. En dat is wat het is, zonder dat dat iemands schuld is.