Het grote BeyondGaming Dating topic

@Squidward dat ik niet actief op zoek ben, heeft voor het overgrote deel te maken met problemen met vertrouwen.
Geen problemen ermee dat ik een ganse lijst met mankementen vertoon, op mijn leeftijd heeft iedereen wel zo een lijst (lang of kort) zowel fysiek als naar karakter toe. Maar ik heb een fundamenteel probleem met anderen vertrouwen en niet het idee dat ik op mijn eigen instincten kan vertrouwen hierin.
Dat ik dan datingverhalen hoor van mensen die kinderen of andere partners verzwijgen, doet hier zeker geen deugd aan. Dus bescherm ik mezelf door me er bewust niet aan bloot te stellen.

Denk je gaat er ooit een moment komen in je leven dat je je daarover heen kunt zetten of ga je jezelf voor altijd blijven beschermen?
Zie dit soort struggles ivm vertrouwen wel vaker voorkomen bij vriendinnen tegenwoordig.

:hug:@die nog op zoek zijn...

Denk je gaat er ooit een moment komen in je leven dat je je daarover heen kunt zetten of ga je jezelf voor altijd blijven beschermen?
Zie dit soort struggles ivm vertrouwen wel vaker voorkomen bij vriendinnen tegenwoordig.

:hug:@die nog op zoek zijn...
Geen idee, ik lig er niet van wakker en het stoort me (nog) niet.
En als het zo ver zou komen dat ik verliefd zou worden op iemand, ren ik naar de psycholoog om mijn handje vast te houden, mij de occasionele schop onder de kont te geven en me goed te laten begeleiden in wat realiteit is en wat angst is.

Derde keer afgesproken en nog steeds niet gekust...

Het probleem is dat zij heel erg verlegen / introvert is en dus de kans dat zij de eerste stap zet, is heel onwaarschijnlijk. Omdat ik geen flauw idee heb of we nog in de friendzone zitten en ik als de dood ben om over haar grenzen te gaan, komt er van mijn kant natuurlijk ook geen move.

We zitten met andere woorden in een patstelling. :)

Het probleem is dat zij heel erg verlegen / introvert is en dus de kans dat zij de eerste stap zet, is heel onwaarschijnlijk. Omdat ik geen flauw idee heb of we nog in de friendzone zitten en ik als de dood ben om over haar grenzen te gaan, komt er van mijn kant natuurlijk ook geen move.

Is er een of andere vorm van affectie aanwezig? Handen vasthouden lijkt me toch al een affectieve handeling die je kan maken zonder grenzen te overschrijden.

Afgaande op uw vorige post: wil je überhaupt dat er iets gebeurt?
Het antwoord is in beide gevallen hetzelfde: wees eerlijk tegenover jezelf én tegenover haar, en dan gaat de rest vanzelf.

In uw geval betekent dit dan iets genre ofwel "Ik heb het gevoel dat ik dit al eerder had moeten doen" terwijl je haar naar u toe trekt en ervoor gaat, ofwel "Ik vind u heel tof, maar op dit moment voel ik nog geen vlinders, en dat is de reden dat ik u (nog?) niet gekust heb" waarna je dan afspreekt om al dan niet nog even op het gemak verder te daten om te zien waar het heen gaat, of het daarbij laat.

Kus die gewoon of vraag desnoods of het ok zou zijn moest je haar kussen. Ze gaat geen 3 keer langskomen als ze geen interesse heeft.
Voor hetzelfde geld is zij nu onzeker omdat er nog niets gebeurd is.

Is er een of andere vorm van affectie aanwezig? Handen vasthouden lijkt me toch al een affectieve handeling die je kan maken zonder grenzen te overschrijden.
Nee, er is nog niets gebeurd in die zin.
Afgaande op uw vorige post: wil je überhaupt dat er iets gebeurt?
Het antwoord is in beide gevallen hetzelfde: wees eerlijk tegenover jezelf én tegenover haar, en dan gaat de rest vanzelf.

In uw geval betekent dit dan iets genre ofwel "Ik heb het gevoel dat ik dit al eerder had moeten doen" terwijl je haar naar u toe trekt en ervoor gaat, ofwel "Ik vind u heel tof, maar op dit moment voel ik nog geen vlinders, en dat is de reden dat ik u (nog?) niet gekust heb" waarna je dan afspreekt om al dan niet nog even op het gemak verder te daten om te zien waar het heen gaat, of het daarbij laat.
Ik ben nog niet verliefd, maar heb ze wel graag en misschien is die kus het vonkje die de verliefdheid echt in gang kan steken. :)
Kus die gewoon of vraag desnoods of het ok zou zijn moest je haar kussen. Ze gaat geen 3 keer langskomen als ze geen interesse heeft.
Voor hetzelfde geld is zij nu onzeker omdat er nog niets gebeurd is.
Het leven is aan de durvers. :)

Eens samen gaan wandelen en je arm aanbieden vind ik altijd "ne gemakkelijke" om een eerste fysiek contact te hebben. Doet ze er wat onwennig over of haakt ze spontaan in?
Ik ben nog niet verliefd, maar heb ze wel graag en misschien is die kus het vonkje die de verliefdheid echt in gang kan steken. :)
Dat snap ik helemaal!
Nu nog durven! 😇😇😇

Flirt ze digitaal wel? Sms, messenger, whatsapp, ...? Want als ze dat wel doet, dan is het misschien inderdaad puur door de verlegenheid en wacht ze op jou. Je kan, indien je mekaar vaak hoort, wel eens polsen in de zin van een onschuldig grapje.

Ja dit hé, elkaars hand vasthouden of een knuffel kan intiem zijn plus zoals Hollywood zei, geef haar een kus kijk wat haar reactie is. Hoeft niet gelijk een lange en sappige kus te zijn maar een kus op de wang of korte tongzoen.
Kennelijk is de interesse wederzijds en wacht ze op een teken ofzo...

Tot ge op een eerste date de opmerking krijgt: "Allez jong, dat gij nu nog single zijt. Dat kan toch niet. Hoe komt dat?"
Moet ge dan beginnen liegen en verdoezelen dat uw relatie gebotst is op het onderwerp kinderen?

U er van af maken met een grapje, op een eerste date probeer ik nooit over haar of mijn vorige relatie(s) te praten.

Ja dit hé, elkaars hand vasthouden of een knuffel kan intiem zijn plus zoals Hollywood zei, geef haar een kus kijk wat haar reactie is. Hoeft niet gelijk een lange en sappige kus te zijn maar een kus op de wang of korte tongzoen.
Kennelijk is de interesse wederzijds en wacht ze op een teken ofzo...
Dat contrast is toch meteen stevig :unsure:

Eens samen gaan wandelen en je arm aanbieden vind ik altijd "ne gemakkelijke" om een eerste fysiek contact te hebben. Doet ze er wat onwennig over of haakt ze spontaan in?

Ik denk wel dat ze een stuk jonger is dan jij en dus nog niet direct een arm nodig heeft om te stappen? :unsure:

Flirt ze digitaal wel? Sms, messenger, whatsapp, ...? Want als ze dat wel doet, dan is het misschien inderdaad puur door de verlegenheid en wacht ze op jou. Je kan, indien je mekaar vaak hoort, wel eens polsen in de zin van een onschuldig grapje.
Misschien is dit een slecht teken , maar ik heb haar privé nummer nog niet. We chatten dus nog via die datingapp. Ik denk wel dat ze het zou geven als ik erom zou vragen, maar ik wacht tot zij het voorstelt (wil me niet opdringen en dat zou ook een signaal zijn dat het de goede kant uit gaat).

Maar ze antwoordt wel altijd en soms vrij uitgebreid op mijn berichten (wat ze anders ook niet zou doen als ze me liever kwijt wil, denk ik dan).

Misschien is dit een slecht teken , maar ik heb haar privé nummer nog niet. We chatten dus nog via die datingapp. Ik denk wel dat ze het zou geven als ik erom zou vragen, maar ik wacht tot zij het voorstelt (wil me niet opdringen en dat zou ook een signaal zijn dat het de goede kant uit gaat).

Maar ze antwoordt wel altijd en soms vrij uitgebreid op mijn berichten (wat ze anders ook niet zou doen als ze me liever kwijt wil, denk ik dan).
Oh, wauw, zelfs dat nog niet?
Dan mag ik er van uit gaan dat jullie ook nog niet bij elkaar over de vloer zijn geweest?
Al was het maar om haar simpelweg op te pikken om ergens samen naartoe te rijden? 😔

Wees niet zo voorzichtig man. Ge gaat uit uw kot moeten komen als ge meer wil eh. Het ziet er niet naar uit dat zij iemand is die zelf initiatief durft te nemen. En als iemand onzeker begint te twijfelen of er wel oprecht interesse is gaan ze verder naar de volgende :).

Je kunt altijd voorstellen om via WhatsApp verder te praten omdat die dating-apps meestal geen goede chat-functie hebben. Dat werkte toch die 2 keer bij mij :unsure: .

flauwste.excuus.ever
Maar het werkt inderdaad. Alleen omdat er simpelweg wederzijdse interesse is en 'privé nummer' uitwisselen een eerste stap vooruit is richting het offline daten.
Vraag je op dat moment : héy, ik vind je leuk, mag ik je gsm nummer?
Dan krijg je dat soieso ook

flauwste.excuus.ever
Maar het werkt inderdaad. Alleen omdat er simpelweg wederzijdse interesse is en 'privé nummer' uitwisselen een eerste stap vooruit is richting het offline daten.
Goh, ik vind dat standaard als je afspreekt. Genre: "hier heb je m'n nummer, mocht er iets tussen komen kunnen we elkaar op de hoogte houden".

flauwste.excuus.ever
Ik was geen held op gebied van daten, dus dan helpen die flauwe excuses natuurlijk wel :unsure: .

Ik herken mijn eerste date wel in het verhaal van @jawadde001 . Na 4 dates was er nog steeds niks gebeurd en dan wordt het pijnlijk en genant. Achteraf gezien geen probleem, want anders had ik mijn huidige vrouw niet leren kennen uiteraard :unsure: .

Terug
Bovenaan