Het grote BeyondGaming Dating topic

Bon, kleine update: vandaag toch bericht gekregen dat we deze week beter niet meer afspreken. Het zit toch nog niet echt goed en ze wil me ook niet aan het lijntje houden etc. Klassieke volledig uitgeschreven brief dat het van haar kant niet helemaal goed zat.

Swiftly moving on en dat weten we dan ook weer.

Toch bedankt voor de tips :)
Ach, kleine troost: je hebt ze kunnen zoenen. Dat het bij haar niet goed zat betekent dat die ook nog niet klaar was voor een relatie, al kan je haar échte beweegreden misschien niet helemaal weten. Laat dit een mentale opsteker zijn, man. :wink:

Ach, kleine troost: je hebt ze kunnen zoenen. Dat het bij haar niet goed zat betekent dat die ook nog niet klaar was voor een relatie, al kan je haar échte beweegreden misschien niet helemaal weten. Laat dit een mentale opsteker zijn, man. :wink:
Ze stuurt een hele brief met uitleg waarom. Hoezo zou je haar echte beweegredenen dan niet weten?

Ze stuurt een hele brief met uitleg waarom. Hoezo zou je haar echte beweegredenen dan niet weten?
Ik heb daar "misschien" bij gezet, mogelijk was ze dan toch niet geïnteresseerd in hem en omzeilde ze dat punt door een hele brief te schrijven? Enfin, maakt uiteindelijk niet uit. Dat is maar een hypothese.

because woman.. Ik heb vroeger ook zo eens een brief (Alleja 6 blz is al eerder een kortverhaal) gekregen waarvan ik na het lezen nog meer vragen erbij had dan moest ze gewoon gezegd hebben: "ik zie het niet meer zitten, tis gedaan"

Als man begin de 30 verwachten potentiële (vrouwelijke) partners natuurlijk wat meer dan gekamd haar en een gestreken hemd.

Is het een zware handicap als ik me 'maar' een 2 slaapkamer apartement kan veroorloven? Allez zonder direct tot aan de limiet te gaan. Veel van m'n dates hebben zelf een huis. :unsure:

Als man begin de 30 verwachten potentiële (vrouwelijke) partners natuurlijk wat meer dan gekamd haar en een gestreken hemd.

Is het een zware handicap als ik me 'maar' een 2 slaapkamer apartement kan veroorloven? Allez zonder direct tot aan de limiet te gaan. Veel van m'n dates hebben zelf een huis. :unsure:
Dat maakt toch geen hol uit of je een tweeslaapkamerappartement hebt of een villa? Zolang het maar onderhouden is, dat zal meer van tel zijn hoewel niet iedereen daar zo strikt op is.

Dan toch een premium bedrijfswagen mag ik hopen?

Ik ben ermee aan het lachen, moest het niet duidelijk zijn. Tenzij je een voorkeur hebt voor het eerder oppervlakkige type dat zo'n zaken belangrijk zou vinden zou dat nu toch echt eens niets mogen uitmaken. Alsof iedereen begin 30 al een eigendom heeft zelfs, niet iedereen heeft dezelfde financiële situatie of gewoon prioriteiten hé.

Oei, dan heb ik nog een pak minder te bieden.

Ik heb nog nooit een relatie gehad met iemand die wél een eigen stekje had, allemaal mannen die een klein appartement huurden. 🤷🏼
Dat terwijl ik ook op mijn 26ste een huis (krot) kocht.

Ik heb een eigen huis, vriend had een huurappartement. Op de moment zelf maakt dat allemaal niet uit. Maar als je echt verdergaat komt er wel het één en het ander juridisch bij kijken. Wij zijn nu samen aan het bouwen en mijn eigen inbreng zit voor een groot stuk nog in mijn woning. Wij hebben een levensverzekering afgesloten ten belopen van de beloofde inbreng want moest ik komen te overlijden gaat het huis naar mijn ouders, terwijl we met zijn inbreng de grond gekocht hebben. Wij zijn wettelijk samenwonend, dus in principe geniet hij een vruchtgebruik op mijn woning als ik kom te overlijden, dat kan voor mijn ouders al eens lastig worden.
Als uw partner kinderen uit een eerdere relatie heeft wordt het nog ingewikkelder.

Niets onoverkomelijk bij het daten zelf, wel iets om grondig te bespreken en te beschrijven als je effectief verdergaat. Klinkt ook allemaal zo banaal maar als er iets gebeurt ga je blij zijn dat er iets op papier staat.

Laatst bewerkt:
Dat maakt toch geen hol uit of je een tweeslaapkamerappartement hebt of een villa? Zolang het maar onderhouden is, dat zal meer van tel zijn hoewel niet iedereen daar zo strikt op is.
Mja om den duur begint ge aan u eigen te twijfelen. Tis nie da ze u zeggen waar ze op afgeknapt zijn.
Dan toch een premium bedrijfswagen mag ik hopen?

Ik ben ermee aan het lachen, moest het niet duidelijk zijn. Tenzij je een voorkeur hebt voor het eerder oppervlakkige type dat zo'n zaken belangrijk zou vinden zou dat nu toch echt eens niets mogen uitmaken. Alsof iedereen begin 30 al een eigendom heeft zelfs, niet iedereen heeft dezelfde financiële situatie of gewoon prioriteiten hé.
Moet echt toeval zijn mr zo goed als alle vrouwen die ik tegen kom hebben een eigen huis, meestal met tuin en gerenoveerd en al. Zitten ook verkoopsters en sociale assistentes bij. Om den duur begint ge u af te vragen wa ge verkeerd doet om dat bijlange niet te kunnen :unsure:
Ik heb nog nooit een relatie gehad met iemand die wél een eigen stekje had, allemaal mannen die een klein appartement huurden. 🤷🏼
Dat terwijl ik ook op mijn 26ste een huis (krot) kocht.
Raar hoe we door toeval vaak totaal andere ervaringen hebben..
Ik heb een eigen huis, vriend had een huurappartement. Op de moment zelf maakt dat allemaal niet uit. Maar als je echt verdergaat komt er wel het één en het ander juridisch bij kijken. Wij zijn nu samen aan het bouwen en mijn eigen inbreng zit voor een groot stuk nog in mijn woning. Wij hebben een levensverzekering afgesloten ten belopen van de beloofde inbreng want moest ik komen te overlijden gaat het huis naar mijn ouders, terwijl we met zijn inbreng de grond gekocht hebben. Wij zijn wettelijk samenwonend, dus in principe geniet hij een vruchtgebruik op mijn woning als ik kom te overlijden, dat kan voor mijn ouders al eens lastig worden.
Als uw partner kinderen uit een eerdere relatie heeft wordt het nog ingewikkelder.

Niets onoverkomelijk bij het daten zelf, wel iets om grondig te bespreken en te beschrijven als je effectief verdergaat. Klinkt ook allemaal zo banaal maar als er iets gebeurt ga je blij zijn dat er iets op papier staat.
Daar heb je gelijk in. Drmee ook da ik niet tot de limiet wil gaan. 1 om nog te kunnen leven maar ook om nog wat middelen te hebben als ik ze dan tegenkom en we willen iets samen.

Moet echt toeval zijn mr zo goed als alle vrouwen die ik tegen kom hebben een eigen huis, meestal met tuin en gerenoveerd en al. Zitten ook verkoopsters en sociale assistentes bij. Om den duur begint ge u af te vragen wa ge verkeerd doet om dat bijlange niet te kunnen :unsure:
Dat is voor velen in dit land ook gewoon een soort van doel in het leven hé, de baksteen in de maag en al dat. Ik ken ook zo iemand die met de grootste moeite in de wereld en bakken hulp van de familie uiteindelijk een huis had op haar alleen, en daar bij momenten vrij onuitstaanbaar over deed.
Maar dat wil toch niet zeggen dat al die mensen een probleem zouden maken van iemand met maar een 2-kamerappartement? Ben je zo niet gewoon veel te hard aan het doordenken?

Er zijn ook hopen mensen begin 30 die gewoon hebben rondgereisd, of in het buitenland verbleven hebben, en dus niet echt nood hadden/hebben aan een vaste woonplaats waar ze nog 20 jaar aan vasthangen. Of misschien iemand die gewoon van thuis geen cent heeft gezien, en studies ook zelf heeft betaald. Dat lijken me persoonlijk in beide gevallen zaken die toch wel positief zijn naar persoonlijke ontwikkeling toe, en waardoor je dan geen eigendom hebt.

Ik bekijk dat misschien iets anders omdat ik zelf een klein appartementje had, een jaar in de VS zat, en daar mijn toekomstige vrouw ben tegengekomen die met haar woon/werkplaatsen in 3 verschillende landen ook geen eigendom had. Maar dat lijkt me gewoon een non-issue. Laatste voorbeeld: vriendin van mijn vrouw is een vluchtelinge van 20 of 21 jaar oud. Die is hier zonder een cent aangekomen met haar broer, die nu aan de andere kant van het land woont, en haar diploma middelbaar werd hier zelfs niet erkend. Daarom heeft ze een jaar gewerkt, en studeert ze nu tijdens de week om in het weekend te werken. Die is op vlak van maturiteit en levenvisie zeker voor op haar leeftijdsgenoten, en ook qua motivatie en werklust is dat indrukwekkend. Maar de kans dat die op haar 30ste een huis heeft is wel klein.

Laatst bewerkt:
Die zijn in veel gevallen gewoon zwaar gesponsord geweest door de ouders.

Mja om den duur begint ge aan u eigen te twijfelen. Tis nie da ze u zeggen waar ze op afgeknapt zijn.

Raar hoe we door toeval vaak totaal andere ervaringen hebben..

Daar heb je gelijk in. Drmee ook da ik niet tot de limiet wil gaan. 1 om nog te kunnen leven maar ook om nog wat middelen te hebben als ik ze dan tegenkom en we willen iets samen.
Toen ik begon te daten na mijn echtscheiding kampeerde ik in een jaren '70 huurappartement. Mijn bed bestond uit europaletten met een matras op en de rest van het meubilair was een allegaartje van tweedehands spullen en afdankertjes van vrienden. Van alle dates heeft niemand daar ook maar enige negatieve opmerking over gemaakt... Sterker, het deed regelmatig denken aan de eigen breuk en dan kwamen er vaak verhalen waar ik me enorm aan kon spiegelen. Velen maken zoiets mee he.

Andersom heb ik nooit het bezit van vastgoed als een graadmeter genomen om een date te beoordelen. Da's niet zo van: ah, je hebt een eigen huis en dat is al afbetaald. check'... Ik heb toen relaties gehad met vrouwen die heel klein woonden en vastzaten aan een hypotheek en anderen die op mega locaties woonden en dat kot cash hadden gekocht. Dat maakt toch allemaal niks uit. Waar ik eerder naar keek is hoe iemand woont qua sfeer in de woning... Welke vibe hangt er...

Die dates hadden over het algemeen hun huisvestiging op orde dus die vinden dat dan niet belangrijk hoe ik woonde. Vrouwen kijken echt wel naar je persoonlijkheid en (ok er zullen altijd uitzonderingen zijn) niet naar je bezit.

Terug
Bovenaan