Het grote BeyondGaming Dating topic

@KnightOfCydonia, alles dat volgt is mijn mening, niet iedereen zal (noch moet) akkoord zijn:

Er zijn imo maar 2 opties die belangrijk zijn over "hoe te reageren":
  1. She's very much into you ... en dan had ge het wel gemerkt
    => In dit geval blijven spreken en/of opnieuw vragen voor een 2e date
  2. Alle andere situaties, inclusief "ze twijfelt nog"
    => In dit geval hangt het er vanaf:
    1. Zijt gij degene die altijd de smalltalk initiëert?
      => Laat het gerust een paar dagen tot weken liggen langs uwe kant. Maw zelf niet initiëren. Als zij zelf ook niks initiëert weet ge genoeg.
    2. Initieert zij de smalltalk ook?
      => Inderdaad verder doen met de smalltalk, en na een tijdje (week? nadat haar ziekte over is? In elk geval als het terug OK voelt en ge merkt dat er interesse langs 2 kanten is) vraagt ge nog eens voor een date
Ik vind dat nogal kort door de bocht. Iedere persoon reageert anders op dit dategebeuren. Niet elke liefde begint met een fenomenale eerste date met instant vlinders in de buik. De belangrijkste raadgeving is de stress en onzekerheid neutraliseren, want dat helpt niemand verder.

@Lint ik ben zelf een compleet stresskonijn op dates en dan kan je wel onduidelijke signalen geven aan de ander. Zowel van haar als zijn kant, kan dat het geval geweest zijn. Ik ben ook nog ziek op dates geweest en dan doe je je best, ook al voel je je crap waardoor je opnieuw onduidelijke signalen geeft soms zoals geeuwen, zuchten,.. niet omdat de ander tegenvalt maar omdat je eigen lichaam tegen werkt.

Hij voelt onduidelijkheid? Die werk je weg door zelf duidelijk te zijn, vooral NIÉT via ommewegen, subtiele boodschappen,...
Ik vind dat nogal kort door de bocht. Iedere persoon reageert anders op dit dategebeuren. Niet elke liefde begint met een fenomenale eerste date met instant vlinders in de buik. De belangrijkste raadgeving is de stress en onzekerheid neutraliseren, want dat helpt niemand verder.

Laten we wel even duidelijk zijn: Er is 1 date geweest? Mijn post is geschreven met die context in het achterhoofd. Als die veronderstelling fout is, hoor ik het graag.

Naar mijn mening is duidelijkheid wensen/vragen/eisen over al dan niet verdere romantische bedoelingen momenteel NIET aan de orde.
Dat kan te kort door de bocht zijn voor jullie, maar dat verwachten is een fundamenteel fout gedachtengoed, en een verschrikkelijk slechte basis voor sociale interacties, zeker in een (early) dating-context.

Laten we wel even duidelijk zijn: Er is 1 date geweest? Mijn post is geschreven met die context in het achterhoofd. Als die veronderstelling fout is, hoor ik het graag.

Naar mijn mening is duidelijkheid wensen/vragen/eisen over al dan niet verdere romantische bedoelingen momenteel NIET aan de orde.
Dat kan te kort door de bocht zijn voor jullie, maar dat verwachten is een fundamenteel fout gedachtengoed, en een verschrikkelijk slechte basis voor sociale interacties, zeker in een (early) dating-context.

Maar hij wil toch geen duidelijkheid over een eventuele verliefdheid of om de trouw al te plannen....

De enige vraag is: "Vond zij het leuk genoeg om nog eens een tweede keer af te spreken?"
Dat is een heel simpele ja/nee-vraag waar een normaal persoon ook gewoon normaal op zou moeten kunnen antwoorden, zonder rond de pot te draaien of iemand aan het lijntje te houden.

Maar hij wil toch geen duidelijkheid over een eventuele verliefdheid of om de trouw al te plannen....

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

De enige vraag is: "Vond zij het leuk genoeg om nog eens een tweede keer af te spreken?"
Dat is een heel simpele ja/nee-vraag waar een normaal persoon ook gewoon normaal op zou moeten kunnen antwoorden, zonder rond de pot te draaien of iemand aan het lijntje te houden.

Inderdaad, dit. Ik ga het een dagje laten rusten maar het eind deze week wél vragen.
Vooral veel spijt dat ik het de avond van de eerste date zelf niet gevraagd heb.
Ik vermoed/vrees dat het toch een neen wordt, maar zoals Lint aanraadt: afwachten, ... dat kan je als vrouw gemakkelijk zeggen. Als man is de realiteit dat als er bij haar nog twijfel is, en ik laat het rusten dat iemand anders er mogelijk mee weg is.

Feit is dat mannen moeten "strijden" om matches op datingapps en dat vrouwen alternatieve opties voor het uitkiezen hebben natuurlijk.
Ik heb nog wel een paar andere matches waar ik mee babbel, maar zeker geen tientallen, en ook nog geen concrete dates afgesproken.

I know... maar om het bondig de context te schetsen: zéér éénzame job met 100% thuiswerk, met weinig uitdaging en praktisch geen sociaal contact (zelfs geen enkele online meeting meer deze week) op dat vlak, en mijn laatste sociale hobby is aan het afsterven mede door corona, bovenop een persoonlijkheid die nu éénmaal zo is, niet alleen op datingvlak hoor. Enkel bij hardlopen of stevig zwemmen krijg ik mijn hoofd nog "leeg" tegenwoordig, maar dat is een tijdelijke "high".

Als mij brein een webbrowser zou zijn, dan staan er continu tientallen tabbladen open. Ik ben nu voor mijn werk een SQL-query aan het runnen, tegelijkertijd ben ik aan het denken aan haar (uiteraard), naar een podcast aan het luisteren en heb ik barstende hoofdpijn omwille van dat griepvaccin van gisteren misschien (?) want anders was ik nog aan iets anders aan het denken. Oh en op de achtergrond nog een extra Sinterklaascadeautje voor m'n petekindje aan het zoeken, want misschien zijn 4 niet genoeg voor een kindje van nog geen 5 maanden.

Ik heb ooit een zestal maanden een antidepressivum genomen, ook omdat ik het moeilijk had met mijn toenmalige jobverlies/switch, dat hielp maar had ook duidelijke nadelen, en de oplossing voor persoonlijke problemen ligt daar niet, dus ik weiger ergens die nog te nemen tenzij het terug té erg zou worden. Ik ben wel iemand die enorm kan "genieten" van iets eenvoudig als een knuffel (en dan bedoel ik ook niet eens meer dan dat), de laatste "vriendin" die ik had, had echt het talent om mij gewoon even alles te doen vergeten met mij eens stevig vast te pakken... maar als vrijgezel ligt dat moeilijk natuurlijk. Daarom dat ik met corona dat woordje "knuffelcontact" enerzijds zo'n mooi maar ook een verschrikkelijk woord vind.
Ik ga eerlijk zijn, als ze je ziet zitten dan zal ze die tweede date vastleggen. Een verkoudheid, een griep of zelfs milde Corona zal haar niet tegenhouden van op zijn minst ‘ja’ te zeggen op een tweede meet. Ook al moet ze zeggen ‘het kan een paar weken duren, maar…’

Het overdenken aan jouw kant zal zij wel gemerkt hebben. Sms ‘s avonds al (vind ik perso te snel) en grapjes etc Dat toont interesse maar je moet rekening houden met hoeveel van die grapjes en ‘zoekende’ smsen zo een vrouw krijgt. Ook al gaat ze niet op vier dates per maand, ze zal online wel veelal een halve tsunami aan proberende mannen hebben. Dat is gewoon de schuld van dat online vraag en aanbod, daar kan jij niks aan doen. Jij doet in wezen helemaal niks fout maar voor haar is het wel nog maar eens van hetzelfde… en (te) makkelijk om next te swipen.

Is er iets vrijblijvends waar jij naartoe kan gaan en zij eventueel ook. Waar het dus geen date is maar je elkaar wel kan vinden aan de bar (bijvoorbeeld) en even kan ontspannen bijkletsen zodat je elkaar ziet zonder die date-druk. Je kan een extra kaartje hebben en haar aanbieden om samen te gaan zonder dat je echt ‘samen’ gaat. Klinkt dat ergens logisch?

Als het sowieso de bedoeling is om pas in het weekend af te spreken zou ik zeker de smalltalk proberen gaande te houden en zo donderdag/vrijdag nog eens te polsen of ze al beter is en hoe het er uit ziet voor een 2de date.
Dan zal je de bevestiging ook wel krijgen ipv nu al te pushen, kan gewoon zijn dat ze niet wil vastpinnen als ze haar dan toch nog niet 100% voelt op dat moment.

Maar dan doe ik domweg wat ik altijd doe, zelfde saaie patroon: ik stuur een goed thuis/welterusten diezelfde avond, en als ik het leuk vond dan vraag ik de dag daarop al om een tweede date, het gesprek ging al even in die richting op het einde van de eerste date maar daar net niet geraakt, en dan volgen de moeilijkheden:
  • Ik maak daar een flauw grapje over via een tekstbericht en vraag om een vervolg volgend weekend, en zij reageert met "oei, uw verwachtingen lagen precies hoger 😅" op dat flauwe grapje dan, wat ik dan lees als een "neen" 😕
    Ze reageert ook niet op de vraag of ze goesting had voor volgend weekend die weliswaar verstopt zat naast een grapje over K2 zoekt K3 omdat ze zei dat ze daar elke zaterdag normaal naar keek.

Ik vrees dat je te snel wil gaan en dit voor veel vrouwen te pusherig overkomt.
"Uw verwachtingen lagen precies hoger". Ofwel mis ik hier context, maar dit lees ik precies toch als een duidelijke neen.

Verder volg ik @Lint over de hele lijn.

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Inderdaad, dit. Ik ga het een dagje laten rusten maar het eind deze week wél vragen.
Vooral veel spijt dat ik het de avond van de eerste date zelf niet gevraagd heb.
Ik vermoed/vrees dat het toch een neen wordt, maar zoals Lint aanraadt: afwachten, ... dat kan je als vrouw gemakkelijk zeggen. Als man is de realiteit dat als er bij haar nog twijfel is, en ik laat het rusten dat iemand anders er mogelijk mee weg is.

Feit is dat mannen moeten "strijden" om matches op datingapps en dat vrouwen alternatieve opties voor het uitkiezen hebben natuurlijk.
Ik heb nog wel een paar andere matches waar ik mee babbel, maar zeker geen tientallen, en ook nog geen concrete dates afgesproken.
Goh, aan het einde van de week ... Morgen of overmorgen zou ook oké zijn denk ik. Wacht een beetje af hoe de smalltalk verloopt en als dat goed voelt kan je die vraag wel eens terloops stellen. Maar jij voelt natuurlijk het best aan of die smalltalk geforceerd of gemakkelijk aanvoelt.

"Uw verwachtingen lagen precies hoger". Ofwel mis ik hier context, maar dit lees ik precies toch als een duidelijke neen.

Verder volg ik @Lint over de hele lijn.

Goh, de context was dat ik zei dat de laatste babbel ging over onze plannen voor de komende week, en dat zij vaak vroeg ging slapen omdat ze heel moe was de afgelopen week (drukke werkweek blijkbaar ook, en misschien dus nu ook wat ziekjes), terwijl ik een nachtuil ben, en zij vroeg of ik dat ook zocht in een partner? Waarop ik zei van niet en toen zijn we vertrokken richting de parking en over andere zaken gebabbeld.

Via tekstbericht stuurde ik in een poging tot plagerig zijn dat ik het jammer vond dat we niet verder geraakt waren dan dat ik niet per se een "mede-nachtuil" zocht, waarop haar reactie dat mijn verwachtingen precies hoger lagen.

Maar ik ben het met je eens hoor, ik vrees dat dit ook eerder richting een neen gaat. :-(

Is hier al uitgebreid aan bod geweest maar ik ben onlangs toch ook verschoten.
Met mijn huidige 'date' dat nu al 1.5 maand stand houdt eens op haar profiel kunnen kijken, wat een hoop matches dat daar ondertussen al bijgekomen zijn op een maand en ons gesprek dat gewoon al bijna niet meer te vinden is sinds we overgeschakeld zijn op whatsapp is echt gek.
Ik was er even niet goed van, maar dan langs de andere kant weer wel omdat ik er toch uitsprong.
Maar het doet je wel beseffen dat het aanbod groot is, en dat het gras snel groener kan lijken aan de overkant.
Ik had liever nog wat meer gezien om te zien met wat voor types ze matcht maar dat zat er niet in, en ga ik mij eigenlijk ook gewoon niet aantrekken.
Sidenote langs mijn kant dan, ik heb wel nog enkele matches bijgekregen maar haar gesprek staat nog steeds bovenaan sinds begin oktober.
Dus als man komt het zeker niet van zelf.

Maar mijn idee van die oude klasfoto op te zoeken is dus duidelijk niet zo geslaagd? :thinking: 😅
Kan eens vragen of ze de halve finale van K2 zoekt K3 al gezien heeft... maar dat is ook zo stom.

Ik haat smalltalk dus écht hé, ik snap niet hoe mensen eindeloos kunnen babbelen over zaken als het weer ofzo. Zeker als er al een echte date geweest is, probeer ik toch aan te knopen met iets waar we in het echt over babbelden.

Maar mijn idee van die oude klasfoto op te zoeken is dus duidelijk niet zo geslaagd? :thinking: 😅
Kan eens vragen of ze de halve finale van K2 zoekt K3 al gezien heeft... maar dat is ook zo stom.

Ik haat smalltalk dus écht hé, ik snap niet hoe mensen eindeloos kunnen babbelen over zaken als het weer ofzo. Zeker als er al een echte date geweest is, probeer ik toch aan te knopen met iets waar we in het echt over babbelden.
Als er een goede wederzijdse klik is moet je niet gaan "zoeken" naar gespreksonderwerpen, maar gaat dat vanzelf.

I know, maar nu gaan de laatste berichten over het feit dat ze zich ziek voelt, dat is ook geen leuk onderwerp natuurlijk, dus vandaar de switch.
Soms moet je een partner laten ventileren (of "zagen") waarbij jij fungeert als een steunpilaar. Mensen zijn zelden hun leukste en spontaanste zelf als ze ziek zijn. Alleen zien dat je geen pispaal wordt. :unsure:

Sorry voor wat ik nu ga zeggen @KnightOfCydonia , maar beter loslaten en verder gaan.
Dit ziet er niet echt positief uit.
Je kan nog binnen 2tal dagen misschien duidelijk vragen als ze op 2e date wil in het weekend als laatste ultimatum, maar tbh: ik zou er niet op rekenen dat ze nog op date wil.
Alles lijkt voor mij nogal op afwijzing.

Maar, ge hebt tenminste een schone verschijning weten strikken om op date te gaan. Trek u daaraan op :)

Offfff: de natuur zijn gang laten gaan. Als ge in haar hoofd zijt blijven hangen, zal ze zelf wel hengelen naar een tweede date. Indien ze niet overtuigd is, zal die tweede date niet komen, of zal die eveneens met een leegte blijven hangen.

Dus, laat alles op zijn beloop. Wat moet komen, komt wel.

Ik zou toch ook toevoegen: probeer aan jezelf te werken. Wanneer je hier je streams of consciousness post, is het voor mij redelijk duidelijk dat je je niet super voelt en dat je je ganse situatie en context heel negatief ziet. Een potentiële partner pikt zo'n dingen op want je zal zoiets continu uitstralen als dat je denkpiste is, ook al denk je misschien dat je je op een date 'goed houdt'.

Ik vermoed dat je nogal onzeker, needy en weinig ambitieus of toekomstgericht overkomt. Dat zijn dingen die vrouwen (en mensen in het algemeen eigenlijk) niet bepaald aantrekkelijk vinden, en terecht ook he. Ik hoop dat niet te hard overkomt want ik bedoel het constructief, maar ik zou echt proberen om in je persoonlijk en professioneel leven wat doelen en ambities te stellen en daar ook effectief naartoe te werken.

Probeer voor jezelf op middellange termijn de meest aantrekkelijke persoon te worden die je kan zijn. Niet om vrouwen aan te trekken, maar gewoon voor jezelf, voor je eigenwaarde. Je zal merken dat al de rest daar automatisch uit volgt.

Akkoord, en zeg ik ook helemaal nergens. Ik zeg "verdere romantische bedoelingen", gij maakt er "trouw al te plannen" van.

Het is m.i. wel duidelijk dat KoC zo snel mogelijk (romantisch) verder wil, en zij (mogelijks) niet. En dan is hij zichzelf in een vervelende opdringerige rol aan het steken, die meer slecht dan goed zal doen. Of om het gewoon te zeggen met een quote:

Want KoC, je zegt dit:
Als man is de realiteit dat als er bij haar nog twijfel is, en ik laat het rusten dat iemand anders er mogelijk mee weg is.
Maar als er bij haar twijfel is, is het risico even groot (al dan niet groter) dat jij haar "irriteert" met te pusherig te zijn (in haar ogen), en dan knapt ze evengoed af.
Stel u bvb een collega voor die gij ok genoeg vindt als "werk-vriend", maar ook niet meer. En stel u nu voor die persoon WEL het idee heeft dat jullie beste vrienden moeten worden, en 2 keer per week vraagt of ge vanavond meegaat naar café / de voetbal / cinema / ... en u elke ochtend op Teams vraagt "hoe uw avond is geweest", en ... .
Ik denk dat ge sneller iets met hem gaat drinken als hij dat niet zou doen?

Vandaar dat ik in mijn post zo predik "tenzij #1, niet doen". Het is enkel maar om aan te geven dat zo een zaken (relatief) duidelijk zijn en natuurlijk zullen komen. Want al uw ideeen (bvb klasfoto) zijn niet de facto slecht ... maar enkel in de juiste context.
Hetzelfde met smalltalk:
Als er een goede wederzijdse klik is moet je niet gaan "zoeken" naar gespreksonderwerpen, maar gaat dat vanzelf.

Goh, aan het einde van de week ... Morgen of overmorgen zou ook oké zijn denk ik. Wacht een beetje af hoe de smalltalk verloopt en als dat goed voelt kan je die vraag wel eens terloops stellen. Maar jij voelt natuurlijk het best aan of die smalltalk geforceerd of gemakkelijk aanvoelt.
Dat is toch gewoon exact hetzelfde als wat ik zei (al is het met minder tekst en zonder het stappenplan)? Maar als ik het zeg is het "te kort door de bocht" :unsure: =>
Initieert zij de smalltalk ook?
=> Inderdaad verder doen met de smalltalk, en na een tijdje (week? nadat haar ziekte over is? In elk geval als het terug OK voelt en ge merkt dat er interesse langs 2 kanten is) vraagt ge nog eens voor een date

Maar, ge hebt tenminste een schone verschijning weten strikken om op date te gaan. Trek u daaraan op :)
... of af :shutup:

Laatst bewerkt:
Goh, de context was dat ik zei dat de laatste babbel ging over onze plannen voor de komende week, en dat zij vaak vroeg ging slapen omdat ze heel moe was de afgelopen week (drukke werkweek blijkbaar ook, en misschien dus nu ook wat ziekjes), terwijl ik een nachtuil ben, en zij vroeg of ik dat ook zocht in een partner? Waarop ik zei van niet en toen zijn we vertrokken richting de parking en over andere zaken gebabbeld.

Via tekstbericht stuurde ik in een poging tot plagerig zijn dat ik het jammer vond dat we niet verder geraakt waren dan dat ik niet per se een "mede-nachtuil" zocht, waarop haar reactie dat mijn verwachtingen precies hoger lagen.

Maar ik ben het met je eens hoor, ik vrees dat dit ook eerder richting een neen gaat. :-(

Ik ben zelf ook iemand die rap zot is van iemand. Dat kan zelfs al zonder irl ontmoeting zijn.

Zelf ook meegemaakt hoor. Super toffe gesprekken op Tinder met een dame. Na een week afgesproken. Date verliep eigenlijk niet super, hadden nogal zware gesprekken en da's niet ideaal voor een eerste date. Ook de dag erna meteen gevraagd of we nog eens konden afspreken of samen gaan joggen ofzo. En dan op vergelijkbare wijze afgewezen, zonder het echt duidelijk te zeggen. Maar diep vanbinnen weet je het dan wel: als er geen positief antwoord komt op een duidelijke vraag, dan is de interesse gewoon niet wederzijds.

Een wereld van verschil was de date (en vervolgdates) met mijn huidige vriendin.
Ik was er eigenlijk ook meteen zot van, maar hier viel het wel enorm hard op dat dit wederzijds was (vb. zij stuurde zelf dezelfde dag nog een welterusten en hoopte snel nog eens af te spreken). Ik heb ze daarna ook niet meer losgelaten :p

Is hier al uitgebreid aan bod geweest maar ik ben onlangs toch ook verschoten.
Met mijn huidige 'date' dat nu al 1.5 maand stand houdt eens op haar profiel kunnen kijken, wat een hoop matches dat daar ondertussen al bijgekomen zijn op een maand en ons gesprek dat gewoon al bijna niet meer te vinden is sinds we overgeschakeld zijn op whatsapp is echt gek.
Ik was er even niet goed van, maar dan langs de andere kant weer wel omdat ik er toch uitsprong.
Maar het doet je wel beseffen dat het aanbod groot is, en dat het gras snel groener kan lijken aan de overkant.
Ik had liever nog wat meer gezien om te zien met wat voor types ze matcht maar dat zat er niet in, en ga ik mij eigenlijk ook gewoon niet aantrekken.
Sidenote langs mijn kant dan, ik heb wel nog enkele matches bijgekregen maar haar gesprek staat nog steeds bovenaan sinds begin oktober.
Dus als man komt het zeker niet van zelf.

Dus wacht jullie zijn al 1.5 maand aan het daten en nog beide aan het swipen en matchen?

Terug
Bovenaan