jawadde001
Active member
Kan ook zijn dat ze erg graag kookt, op restaurant gaan te duur vindt of nu te veel gedoe.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zal in het vervolg mijn verhaal niet meer uitschrijven op mijn gsm. Want zie inderdaad dat het nog al op één geplakt is. Waarvoor dus mijn excuses...@BrusselmanHermans uw boeken lezen toch beter dan uw posts ze. Het gebruik van alinea’s zou het al een stuk aangenamer maken.
Ah, Tinder. Telkens dat vlammetjesicoon zien en hopen op een aangenaam gesprek ...

Ik had meer "touche" via OkCupid dan Tinder, wellicht had ik daar een betere marktwaarde. Maar neen, geen heimwee. Mocht ik terug single worden ... misschien.Toch geen heimwee naar zeker?![]()
Wall of text incoming 
écht één van de allermooiste meisjes/vrouwen waar ik ooit mee ben op date geweest, ... ik weet hoe het klinkt en ben objectief gesproken al wel met vrouwen uit geweest die knapper waren, maar daar echoëde het in de bovenkamer en dan is mijn interesse al snel weg, hier duidelijk niet.
Ik zou een kans voor een tweede date om wat langer te babbelen echt wel appreciëren, een echte babbel met minder zenuwen hopelijk...
" op dat flauwe grapje dan, wat ik dan lees als een "neen" 

Ik zou haar gewoon vrij direct vragen of een 2e date er nog inzit. Ja komt wel wat direct over maar je zo aan het lijntje blijven houden is ook geen werk. Als je die Nee hebt weet je ook waar je staat en kan je verder.Wall of text incoming
Wel, mijn date van zaterdagavond zit er uiteraard op. Enerzijds een leuk, anderzijds een minder leuk gevoel bij...
Als plek had ik gekozen voor het lichtfestival in Sint-Truiden, omdat we het bij ons gesprek in de datingapp over het lichtfestival in Gent hadden om één of andere reden... viel dat even tegen. Het gesprek op het terrasje was gelukkig leuker.
Maar dan zij, wauwécht één van de allermooiste meisjes/vrouwen waar ik ooit mee ben op date geweest, ... ik weet hoe het klinkt en ben objectief gesproken al wel met vrouwen uit geweest die knapper waren, maar daar echoëde het in de bovenkamer en dan is mijn interesse al snel weg, hier duidelijk niet.
Ik heb er van kunnen genieten, zelfs wanner ik vanbinnen stierf van de stress, maar helaas te kort. Dus een goeduurtje gewandeld ofzo, daarna iets gaan drinken maar omdat zij moe was (?) toch na een goede 2h de 1ste date al ten einde... geen goed teken denk ik dan, ik weet het niet... Ze zei nog dat ik het me niet zo hard moest aantrekken dat de locatie tegenviel.
Het gesprek was leuk en vlot, maar helaas misschien af en toe toch iets te veel cliché-vraagjes of gebabbeld over ons dating/relatie-verleden (vond ik minder tof, babbel daar niet graag over) & dan heb ik daar blijkbaar nog mee op dezelfde middelbare school gezeten, maar niet in hetzelfde jaar dus kenden elkaar niet.Ik zou een kans voor een tweede date om wat langer te babbelen echt wel appreciëren, een echte babbel met minder zenuwen hopelijk...
Maar dan doe ik domweg wat ik altijd doe, zelfde saaie patroon: ik stuur een goed thuis/welterusten diezelfde avond, en als ik het leuk vond dan vraag ik de dag daarop al om een tweede date, het gesprek ging al even in die richting op het einde van de eerste date maar daar net niet geraakt, en dan volgen de moeilijkheden:
Ik durf haar niet toevoegen op Facebook of Instagram, ik wil ook niet te veel WhatsApp berichten meer sturen, want dat komt misschien te opdringerig over... het liefst zou ik bellen want ik ben een ramp in tekstberichten - ze worden gewoon veel te snel, te lang, ik kan net zoals hier, moeilijk bondig zijn als iets of iemand me echt interesseert -, maar dat is misschien nog erger in in deze tijden zo hard "not done" dat het frustrerend is voor mensen die niet de kunst beheersten van luchtig te appen...
- Ik maak daar een flauw grapje over via een tekstbericht en vraag om een vervolg volgend weekend, en zij reageert met "oei, uw verwachtingen lagen precies hoger
" op dat flauwe grapje dan, wat ik dan lees als een "neen"
Ze reageert ook niet op de vraag of ze goesting had voor volgend weekend die weliswaar verstopt zat naast een grapje over K2 zoekt K3 omdat ze zei dat ze daar elke zaterdag normaal naar keek.
- Ze reageert wél nog op een ander berichtje over wat ze gedaan heeft dit weekend en dat ze zich nog wat ziekjes voelde en ging slapen. Tja... dat lees ik als een neen. Realistisch of pessimistisch?
- Ik stuur dwaas dat ik ben, gisterenochtend nog een berichtje met beterschapswensen, waar ik ook nog een reactietje op kreeg, dat ze zich nog steeds ziekjes voelde maar bezoek had... maar nu weet ik het niet meer, dat bericht met de vraag om volgend weekend iets te doen, staat daar onbeantwoord: geen neen, geen ja.
En dan gaat de overdenker in mij weer aan de slag:
Dus aangezien ik nog geen echte neen heb, maar ook nog geen echte ja gekregen heb, zijn de opties:
- Misschien wilt zij gewoon via smalltalk het gesprek een stille dood laten sterven, dat is gemakkelijker dan neen te zeggen.
Een milde vorm van ghosting. Ik snap het ergens wel natuurlijk, mensen teleur stellen is niet leuk, maar ik verkies toch die directheid, doe dat zelf ook, is eerlijker naar anderen toe vind ik dan.
- Misschien is ze echt wel ziek, ze zei de week ervoor ook al dat ze elke avond keimoe was, en was vroeg slapen/wakker, maar stuurde toen iets frequenter terug, al stuurde ik omdat ik een ramp ben in smalltalk ook niet al te veel... dus als ik nu meer ga sturen komt dat ook fout over...
- Misschien kan ik best wel de low frequency smalltalk even aanhouden en houdt ze niet van iemand die meteen pusht voor een tweede date... maar ik ben daar dan weer zo slecht in, dat ik vrees dat het gegarandeerd misloopt.
Ik denk dat ik van die laatste optie het meest spijt zou hebben, zoals het cliché wil: een neen heb je, een ja kan je krijgen... Ik denk wel dat het een neen wordt, maar zou toch graag proberen nog een ja te krijgen, anders krijg ik spijt dat ik het niet geprobeerd heb en ben er nog niet uit welke van die eerste opties het beste zou zijn. Vrouwelijke input (@Mulan, @BlackOccult) over die laatste opties is zeker welkom. Deze koffiepauze heeft al lang genoeg geduurd,
- Blijven teksten en hopen dat het gesprek niet sterft en negeren dat die onbeantwoorde vraag daar staat. Met een reële kans dat ik het verpest omdat ik niet lang luchtige tekst-gesprekken kan voeren. Te lange tekstjes, te veel emoji's/GIF's, te veel pogingen tot flauwe grapjes, ... maar dan soms toch eens een serieuze vraag, het evenwicht is zoek bij mij daarin.
- Nog een paar luchtige dingen sturen: stuur nog een (poging tot een) grap, bv. een oude klasfoto en vraag of ze mij eruit kan vissen aangezien we op dezelfde school zaten en we het even over elkaar opzoeken in jaarboeken hadden tijdens de babbel...
Voeg haar toe op Facebook om te tonen dat ik nog aan haar denk, maar daarna toch die vraag om volgend weekend iets te doen herhalen, morgen ofzo ...Kunt daar toch ook geen weken mee wachten?
- Toch maar toevoegen op FB (Instagram best niet, dat is vrij leeg bij mij) en eens bellen... gewoon duidelijk maken dat ik écht interesse heb in die tweede date...
- Het gewoon opgeven, ik heb uiteindelijk wel gehad waar ik naar uitkeek: een leuke avond, al heb ik er nu wel spijt van dat ik haar niet mee heb gevraagd op een leuk restaurantje ofzo om meer te babbelen en minder te wandelen, ik had meer verwacht van dat lichtfestival en het leek me een goede keuze omdat het aansloot bij ons eerste gesprekje, en god: hoe hard suckte die live-muziek waarmee ze adverteerden, daar was ze het gelukkig ook mee eens.
Ik zou haar gewoon vrij direct vragen of een 2e date er nog inzit. Ja komt wel wat direct over maar je zo aan het lijntje blijven houden is ook geen werk. Als je die Nee hebt weet je ook waar je staat en kan je verder.
Misschien heeft ze een bepaalde reden om nu nog geen 2de date te willen maar ziet ze dat in de toekomst wel zitten en dan kan ze dat ook duidelijk maken.
Eens afgewezen worden is geen ramp eh. Tis niet fijn maar er zijn ergere dingen.
Denk dat Mulan het hierboven mooi verwoord heeft voor je.Zou wel al de derde/vierde afwijzing dit jaar zijn van een vrouw naar mij toe, versus slechts 2 van mij naar een vrouw toe. Zegt iets over mijn "marktwaarde" natuurlijk, naast een resem wederzijds ongeïnteresseerde dates.
Ik zou beginnen met de "score" niet bij te houden. Dat, samen met alles te overdenken, is echt voor niets nuttig hoor. Je zoekt uit een grote poel iemand compatibel, waarmee het wederzijds klikt, gebaseerd op een of ander datingprofiel en wat tekstberichtjes. Lijkt me nu wel logisch dat voor een relatie (niet gewoon eens een avondje losse seks) de succesratio eerder klein is.Zou wel al de derde/vierde afwijzing dit jaar zijn van een vrouw naar mij toe, versus slechts 2 van mij naar een vrouw toe. Zegt iets over mijn "marktwaarde" natuurlijk, naast een resem wederzijds ongeïnteresseerde dates.
"Ik snap dat je je niet super voelt, maar ..." vind ik al wat raar geformuleerd. Zeg dan eerder "Als je je beter voelt, zin om zaterdag of zondag samen te gaan lunchen?"In mijn ogen maar 1 optie:
"Ik vond het vorige keer heel leuk en zou daar graag een vervolg aan breien. Ik snap dat je je niet super voelt, maar zaterdag of zondag zin om samen te gaan lunchen?"
->empathie
->duidelijk en niet verborgen
->concrete ja/nee-vraag.
Tenzij #1 => NeenNog een paar luchtige dingen sturen: stuur nog een (poging tot een) grap, bv. een oude klasfoto en vraag of ze mij eruit kan vissen aangezien we op dezelfde school zaten en we het even over elkaar opzoeken in jaarboeken hadden tijdens de babbel...
Tenzij #1 => NeenVoeg haar toe op Facebook om te tonen dat ik nog aan haar denk, maar daarna toch die vraag om volgend weekend iets te doen herhalen, morgen ofzo ...Kunt daar toch ook geen weken mee wachten?
Tenzij #1 => NeenToch maar toevoegen op FB (Instagram best niet, dat is vrij leeg bij mij) en eens bellen... gewoon duidelijk maken dat ik écht interesse heb in die tweede date...
Tenzij #1 OF als ge echt echt echt niet omkunt met de onduidelijkheid => NeenIk zou haar gewoon vrij direct vragen of een 2e date er nog inzit. Ja komt wel wat direct over maar je zo aan het lijntje blijven houden is ook geen werk. Als je die Nee hebt weet je ook waar je staat en kan je verder.
Misschien heeft ze een bepaalde reden om nu nog geen 2de date te willen maar ziet ze dat in de toekomst wel zitten en dan kan ze dat ook duidelijk maken.
Eens afgewezen worden is geen ramp eh. Tis niet fijn maar er zijn ergere dingen.
Tenzij #1 OF als ge echt echt echt niet omkunt met de onduidelijkheid => NeenIn mijn ogen maar 1 optie:
"Ik vond het vorige keer heel leuk en zou daar graag een vervolg aan breien. Ik snap dat je je niet super voelt, maar zaterdag of zondag zin om samen te gaan lunchen?"
->empathie
->duidelijk en niet verborgen
->concrete ja/nee-vraag.
I know... maar om het bondig de context te schetsen: zéér éénzame job met 100% thuiswerk, met weinig uitdaging en praktisch geen sociaal contact (zelfs geen enkele online meeting meer deze week) op dat vlak, en mijn laatste sociale hobby is aan het afsterven mede door corona, bovenop een persoonlijkheid die nu éénmaal zo is, niet alleen op datingvlak hoor. Enkel bij hardlopen of stevig zwemmen krijg ik mijn hoofd nog "leeg" tegenwoordig, maar dat is een tijdelijke "high".Ik zou beginnen met de "score" niet bij te houden. Dat, samen met alles te overdenken, is echt voor niets nuttig hoor. Je zoekt uit een grote poel iemand compatibel, waarmee het wederzijds klikt, gebaseerd op een of ander datingprofiel en wat tekstberichtjes. Lijkt me nu wel logisch dat voor een relatie (niet gewoon eens een avondje losse seks) de succesratio eerder klein is.