Het grote BeyondGaming Dating topic

Vrienden van ons hebben een leeftijdsverschil van 20 jaar en ik heb de indruk dat om 1 of andere reden vooral andere mensen in hun omgeving daar problemen van maken. Hij zegt mij dag vaak dat dat zijn ogen geopend heeft over heel wat mensen die hij als “vrienden” beschouwde.
Wat maakt dat leeftijdsverschil uit als ge elkaar graag ziet?
Bij elke relatie die wat afwijkt krijg je zo'n reacties denk ik.

Iemand van onze vriendengroep is op haar 28ste getrouwd met iemand van 42. Dat was ook wel een "probleem" voor sommigen. Nu goed, objectief gezien is het enige probleem dat als zij een kwieke 60er is hij in de 70 zal zijn, kans bestaat wel dat zoiets roet in het eten gooit. Bij 9 jaar verschil is dat al minder een risico.

Ik kwam dan nog af met een buitenlandse, ook wel een hoop reacties op gehad, waarvan de meeste een kleinburgerlijk/xenofoob kantje hadden.

Neeje, net omgekeerd! Net buiten ook een wc hebben is voor de rijke stinkers want je gaat je bezoek toch niet van het poolhouse (nietwaar @Tomski ) tot gaaaaaaaaans terug in huis laten wandelen, toch? Tenzij met een golfkarretje? 🤔

Ontopic: gezocht: jongeman met golfkarretje! 😈
Ik heb een toilet van 9x4 meter laten plaatsen!

Vrienden van ons hebben een leeftijdsverschil van 20 jaar en ik heb de indruk dat om 1 of andere reden vooral andere mensen in hun omgeving daar problemen van maken. Hij zegt mij dag vaak dat dat zijn ogen geopend heeft over heel wat mensen die hij als “vrienden” beschouwde.
Wat maakt dat leeftijdsverschil uit als ge elkaar graag ziet?
Hier 35 en 20, twas vooral de omgeving die er een probleem van maakte toen we vorig jaar onze 5 jaar samen vierden.

Vanaf een bepaalde leeftijd (en zeker vanaf je jongere partner begint te werken) maakt dat toch allemaal niet zoveel meer uit. Met iemand samen zijn die nog studeert en nog wat feestjes wil meepikken en van zijn of haar jeugd wil genieten is niet zo evident. Mijn ex was zo eentje die op een bepaald moment besliste het uit te maken omdat ze "geen relatietype" was en zich nog niet te sterk wou binden. Niet dat ik op dat moment al kinderen wou of wou trouwen, maar 5 jaar verschil was toen wel véél.

Maar goed, er zijn ook andere voorbeelden waar het wél gelukt is.

Vanaf een bepaalde leeftijd (en zeker vanaf je jongere partner begint te werken) maakt dat toch allemaal niet zoveel meer uit.
Niet volledig mee eens, in de visvijver van 20-30-jarigen, zit je vaak met actieve kinderwensen. In de vijver 40-50-jarigen is het vaak absoluut een resolute NEEN! wat betreft "nog een eigen llefdeskindje maken". Ik zie mezelf niet zo snel een 30-jarige daten om die reden specifiek. Want hij kan nu perfect zeggen dat hij geen kinderen wil, maar zal hij dat nog zeggen als hij de 35 nadert? Ik alvast wél! 😝

Niet volledig mee eens, in de visvijver van 20-30-jarigen, zit je vaak met actieve kinderwensen. In de vijver 40-50-jarigen is het vaak absoluut een resolute NEEN! wat betreft "nog een eigen llefdeskindje maken". Ik zie mezelf niet zo snel een 30-jarige daten om die reden specifiek. Want hij kan nu perfect zeggen dat hij geen kinderen wil, maar zal hij dat nog zeggen als hij de 35 nadert? Ik alvast wél! 😝
Oké, daar heb je wel een punt. ;)

Wat boeit negen jaar verschil nu als ge t allebei ziet zitten hier zit er ook ongeveer zoiets tussen maar dat is zelden een probleem geweest meer dan seg kleine of zwijgt ouwtje om te plagen komt er niet van.

Natuurlijk beiden geen kinderen hier daarvoor zou ik het nog een beetje begrijpen dat je in t begin er is over nadenkt. En ik zit nu ook in de situatie dat ik nog tien jaar kan wachten maar dat dit niet meteen voor haar geldt qua kinderen krijgen maar ga je t dan laten schieten omdat je misschien ooit kinderen wilt, meh ik niet. Voor de rest wat de mensen denken moeten ze zelf weten. Diegene die er zich vragen bij stellen moeten vooral hun nachtrust zelf ervoor laten.

Voor de rest is het nog minder een probleem als je allebei al over de kinderleeftijd bent iemand van 40 en iemand van 49 daar zie ik al helemaal geen enkel mogelijk probleem in.

Ik lees nu net op DM een artikel over dating burnout omdat online bijna een sollicitatiegesprek is geworden en men beseft ‘inwisselbaar’ te zijn. Het is dus een algeme(e)n(er wordend) fenomeen. Er zaten wel wat alternatieve concepten in die misschien voet aan wal kunnen krijgen. ‘Wijndelen’ is op wandel met een flesje wijn of een app waar je direct op date gaat ipv chat.
Enfin, het is misschien een kleine opkikker voor sommigen met die burnout hier dat je dus echt niet alleen bent met je gevoel.

Ivm met dat leeftijdsverschil, ik schaar sowieso een jong chickie mee als 35 jarige door elk weekend in een bar te dj’en vol met vrouwkes van gemiddeld 23-24j ofzo 😂

59 en 32.

Goed gedaan zeggen de mannen !
De roover heeft zijn prooi goed te pakken.

Deze vergelijking gaat wat ver en is niet iets wat we hier nog willen zien.
Moet toch pijnlijk zijn dat een karakteriële kloon van Himmler aan een schoon lief geraakt, zelfs tot trouwen toe en andere mensen zelfs geen tweede date.

Terug
Bovenaan