Als je je neerslachtig voelt, is het heel moeilijk om creatief te denken.
Ik zou terug een psycholoog raadplegen om samen met jou te denken hoe je uit dat isolement te halen.
Simpelweg vrijwilligerswerk zoeken kan je al vooruit helpen bvb. Of een sportvereniging.
NIEMAND hier zegt dat je dan maar ander werk moet zoeken hè. Tenzij wanneer je werk zelf je ongelukkig maakt. Doe je je werk zelf nog graag, draagt dat net bij aan een positief zelfbeeld! En ik lees hier dat thuiswerken je eenzaamheid versterkt, niet dat je een kutjob hebt die alle energie uit je leven zuigt.
Goh, maar ik begin mijn job wél meer en meer te haten hoor: niet alleen de eenzaamheid, maar ook de futiliteit en het gebrek aan ambitie/uitdaging op dit moment. Ik dacht dat ik bij een nuttige instelling terecht was gekomen, ik stel me er meer en meer vragen bij.
Vooral omdat ik weet hoe het vroeger was om een job met passie te doen. Dus een energievreter mag je het gerust noemen: ergo ik zwijg er zoveel mogelijk over op eerste dates, en dan denken veel vrouwen nog foutief van "oh, die heeft een interessante job!" als ze enkel de titel horen.
Ironisch genoeg nu wel werkzekerheid ("vaste benoeming"), loon is oké - de financiële zorgen waar
@Sylverscythe naar refereerde liggen in het verleden - ik ben niet rijk maar heb een inkomen dat ongeveer net de mediaan is, wat betekent dat de helft van het land ook slechter verdient natuurlijk - ondanks dat het leven als alleenstaande ook weer wat duurder is en ik met een iets duurdere hypotheek zit dan gemiddeld wegens datzelfde verleden. Ik weet ook dat mocht ik ooit een factuur binnenkrijgen die ik écht niet kan betalen, dat mijn ouders binnen de grenzen van het redelijke (als in: dringende autoherstelling/ziekte, niet alcoholverslaving ofzo) mij ongetwijfeld zouden helpen, maar ik heb op dat vlak ook wel enige trots, ik had het al zéér moeilijk om €10k van hen aan te nemen om mijn woonlening rond te krijgen (en dan lees je hier dat sommigen probleemloos een veelvoud daarvan durven aannemen). Zo kan ik nog wel een eindje verder piekeren.
Na een weekend zelfmedelijden gaat het intussen wel al wat beter. Tinder gaat wel minstens een tijdje terug uit, miserie app.

Voor mij toch.
Hier kan ik mezelf ook altijd in herkennen… eigen woonst, full time job, zelfstandig bijberoep, financieël stabiel, veel vrienden waardoor ge u ooit in 2 of 3 zou moeten kappen omdat ge niet overal bij kunt zijn. En dan toch vaak t gevoel nu dat ge iets mist. Zoals ge zei, en k probeer dat ook vaak in men hoofd te steken, zijn er vele die het met minder of veel minder moeten doen
Maar goed, dat is een spelletje Chinese telefoon wat mij betreft, ik heb af en toe wel iets te doen met vrienden, maar niets meer waar ik nog andere vrouwelijke vrijgezellen zou kunnen tegenkomen. Dat steekt. Al eens overwogen bij een vrijgezelllenvereniging te gaan, maar dat zijn dan voor 90% mannen, ook zinloos...
Ik ben ook niet het type die mezelf nu de hemel in ga prijzen omdat ik een keertje een vaste job heb of een eigen woonst, uiteindelijk zijn dat ook maar vergankelijke, materialistische dingen, ... ik heb voor die dingen ook gewerkt, offers gebracht, etc. plus dat is een héél andere categorie dan iemand hebben om het leven mee te delen.
Als je die zaken niet hebt - en kan beperkter uit ervaring spreken op dat vlak - dan is dat natuurlijk anders, iets met een piramide van Maslow* of zoiets: eerst uw basisnoden, dan uw hogere noden... uiteindelijk wil je alles. Gemakkelijk advies van mensen die alles hebben (of gehad hebben) is dan dat je dat niet zo hard moet aantrekken.
*Wel altijd absurd gevonden dat seks in die piramide lager staat dan een relatie, als je als vrijgezel geen vlotte adonis bent is seks toch iets wat meestal - ik ben ook geen heilige op dat vlak maar toch doorgaans - in een relatie thuishoort. Zelfs al zouden andere opportuniteiten zich vlotter aandienen, dat is toch ook mijn ideaalbeeld net als de meeste mensen denk ik dan.