Beetje gemakkelijk gezegd natuurlijk, ik klaag in het dagelijkse leven zelden of nooit, tenzij even m'n hart luchten bij een familielid of vroeger bij een psycholoog. Op dit forum is het een ander verhaal

.
Neerslachtigheid is iets dat je moeilijk onder controle hebt, als je je neerslachtig voelt omdat je vaak eenzaam bent, alleen al op professioneel vlak (nog steeds vnl. asociaal thuiswerk) ondanks pogingen om dit te veranderen, tja, wat moet je dan doen? Het is niet dat ontslag nemen, zonder inkomen dakloos worden, etc. vooruitgang zou zijn. Vrouwen zijn ook niet bepaald onder de indruk van een werkloze (en ik kan het weten, ik heb even geprobeerd te daten in de maanden dat ik werkzoekende was, ... ).
Idem met nieuwe sociale contacten zoeken in het sociale leven, je kan moeilijk op je eentje op café of naar een fuif gaan hé, ik heb eenvoudigweg geen vrienden meer die dat soort dingen nog doen. Pre-corona ging ik ongeveer nog één keer per week op café, die gewoonte is intussen gestopt, maar dat waren altijd dezelfde mensen in een bruine kroeg waar je echt geen vroegen van mijn leeftijd zou tegenkomen helaas.
Beetje een vicieuze cirkel.
Dit was inderdaad grof, daarom niet onwaar, maar merci voor de excuses dan maar.