Het grote BeyondGaming Dating topic

Wel, deze week mijn 10e date zonder resultaat gedaan dit jaar, klaar om de handdoek terug een tijdje in de ring te gooien. Je gaat je dan toch afvragen wat er mis is met jezelf wanneer je om een vervolgdate vraagt en alweer te horen krijgt dat er langs de andere kant geen klik was.

Van diezelfde 10 dates heb ik dat toegegeven ook bij 2 gezegd, maar heb toch bij een goede 4 dates waar ik dan zelf een vervolg wou een neen gekregen, dat is geen gezonde verhouding.

Ondertussen al meegemaakt dat ik een tweede date beloofd was, en vervolgens afgezegd. Iemand die op een eerste date niet komt opdagen en een match na een speeddate die géén één bericht terugstuurt (ik heb er voor de duidelijkheid ook maar 2 gestuurd), dus "in real life geghost" eigenlijk.

Zelfs voor de laatste vrouwen met wie ik via dating-apps nog aan het babbelen was (weliswaar met enige tijd tussen, ik houd zelden nog meerdere gesprekslijnen tegelijkertijd open) te horen gekregen dat ik voor een eerste date uiteindelijk 2e keuze was, want beiden hadden net toevallig nu een goede klik gehad op een date met iemand anders. Tof voor hen.

Aan dit tempo wordt ik één van die hopeloze vrijgezellen, er is nog één iemand die mij mee uitgevraagd heeft, maar ik denk dat ik daar wel even neen op ga zeggen, want heb er mijn twijfels bij en ben het echt spuugzat.
Ik denk dat je onbewust tegen date vier zonder resultaat wel een andere vibe afgeeft en dat kan wel negatieve invloed hebben. 10 dates op 11 maanden is niet zo veel, is dat omdat je weinig matches hebt of omdat je zelf ook op weinig ja zegt? Mocht je jezelf nu de opdracht geven om echt supermakkelijk ‘ja’ te zeggen, zou je dan aan dertig of meer dates geraken? Je écht smijten dus ipv nu even af te haken.

Ik denk dat je onbewust tegen date vier zonder resultaat wel een andere vibe afgeeft en dat kan wel negatieve invloed hebben. 10 dates op 11 maanden is niet zo veel, is dat omdat je weinig matches hebt of omdat je zelf ook op weinig ja zegt? Mocht je jezelf nu de opdracht geven om echt supermakkelijk ‘ja’ te zeggen, zou je dan aan dertig of meer dates geraken? Je écht smijten dus ipv nu even af te haken.

Nope, nauwelijks matches op datingapps sinds ik terug begonnen ben daarmee in juni/juli weliswaar, daarvoor bewust pauze ingelast. Dus geen 11 maanden, maar eerder 4 à 5. Op Tinder misschien een 40-tal op die vier maanden. De reden voor dat gebrek aan succes op Tinder zal ergens wel liggen tussen het feit dat ik nauwelijks leuke foto's heb van mezelf wegens een gebrek aan een uitgebreid, leuk sociaal leven voor corona door omstandigheden (plus toen ook al snel 10 kg zwaarder), weinig fotomomenten, en het mogelijke feit dat ik misschien ben ik gewoon afschuwelijk lelijk, niet dat ik mezelf ooit zo gevoeld heb, ik zie mezelf als redelijk normaal.
Maar ik heb sowieso niet de leuke foto's die ik bij andere mensen zie, plus een ramp in het nemen van selfies.

Na een speeddate meestal ook eerder slechts 1 à 2 matches (uitschieters 0 en 3), dus ik vermoed dat ik op dat vlak ook geen complete ramp ben, maar weet eerlijk gezegd niet met hoeveel de "betere" mannen naar huis gaan.

Ik heb de meeste kansen op dates wel gegrepen denk ik, met een minimum aan kieskeurigheid uiteraard, moet wel een leuke babbel zijn en uiterlijk enige aantrekking (zonder achter de allerknapste vrouwen aan te gaan, ergens ook realistisch).

Echt smijten van juli tot nu had me misschien een vijftal extra dates opgeleverd, maar zeker geen 20 extra. 30 of meer dates op die tijd had ik ook niet aangekund denk ik, holy hell...

Weegt echt wel zwaar op m'n gemoed, want ik wou daar dit jaar echt wel "werk" van maken, zeker nu het professioneel doodsaai is op dit moment.

Dat zou dan weer niets voor mij zijn, ik wil één woonplaats waar ik op mijn gemak zit, en dan geen huurder die daar af en toe ook eens rondloopt. Maar als het voor anderen werkt, waarom niet.
Om nog maar te zwijgen van de kostprijs. Alle nutsvoorzieningen 2 keer betalen, kadastraal inkomen etc. Imo gooi je op die manier toch een hoop geld onnodig over de balk.

Nope, nauwelijks matches op datingapps sinds ik terug begonnen ben daarmee in juni/juli weliswaar, daarvoor bewust pauze ingelast. Dus geen 11 maanden, maar eerder 4 à 5. Op Tinder misschien een 40-tal op die vier maanden. De reden voor dat gebrek aan succes op Tinder zal ergens wel liggen tussen het feit dat ik nauwelijks leuke foto's heb van mezelf wegens een gebrek aan een uitgebreid, leuk sociaal leven voor corona door omstandigheden (plus toen ook al snel 10 kg zwaarder), weinig fotomomenten, en het mogelijke feit dat ik misschien ben ik gewoon afschuwelijk lelijk, niet dat ik mezelf ooit zo gevoeld heb, ik zie mezelf als redelijk normaal.
Maar ik heb sowieso niet de leuke foto's die ik bij andere mensen zie, plus een ramp in het nemen van selfies.

Na een speeddate meestal ook eerder slechts 1 à 2 matches (uitschieters 0 en 3), dus ik vermoed dat ik op dat vlak ook geen complete ramp ben, maar weet eerlijk gezegd niet met hoeveel de "betere" mannen naar huis gaan.

Ik heb de meeste kansen op dates wel gegrepen denk ik, met een minimum aan kieskeurigheid uiteraard, moet wel een leuke babbel zijn en uiterlijk enige aantrekking (zonder achter de allerknapste vrouwen aan te gaan, ergens ook realistisch).

Echt smijten van juli tot nu had me misschien een vijftal extra dates opgeleverd, maar zeker geen 20 extra. 30 of meer dates op die tijd had ik ook niet aangekund denk ik, holy hell...

Weegt echt wel zwaar op m'n gemoed, want ik wou daar dit jaar echt wel "werk" van maken, zeker nu het professioneel doodsaai is op dit moment.
Dat kan ik wel begrijpen, als je voor jezelf denkt van ‘ik sta er open voor en ik ga er voor’ en dan deksels op de neus… dat moet idd frustrerend zijn.
Toen ik nog op de markt was, heb ik vier van mijn ‘vastere’ (dus meer dan een paar weken en meer dan alleen xxx) partners tegengekomen in een boekwinkel, in de Fnac en twee keer op het werk. Mijn echtgenoot ben ik ook tegengekomen in de leraarskamer. Misschien je radar aanzetten irl. Het wordt de periode van de Kerstmarkten, schaatsbanen en al. Aansluiten bij gelijkgestemde, mixed groepjes. Een daguitstap en dat soort zaken.
Online is zeker een goede vijver maar lang ook niet voor iedereen. Maar op dit moment is het zeker geen slecht idee om de boel even te laten, genoeg mensen eindigen met een complete ramp net omdat ze toch maar iemand ‘moesten’ vinden.

Dat kan ik wel begrijpen, als je voor jezelf denkt van ‘ik sta er open voor en ik ga er voor’ en dan deksels op de neus… dat moet idd frustrerend zijn.
Toen ik nog op de markt was, heb ik vier van mijn ‘vastere’ (dus meer dan een paar weken en meer dan alleen xxx) partners tegengekomen in een boekwinkel, in de Fnac en twee keer op het werk. Mijn echtgenoot ben ik ook tegengekomen in de leraarskamer. Misschien je radar aanzetten irl. Het wordt de periode van de Kerstmarkten, schaatsbanen en al. Aansluiten bij gelijkgestemde, mixed groepjes. Een daguitstap en dat soort zaken.
Online is zeker een goede vijver maar lang ook niet voor iedereen. Maar op dit moment is het zeker geen slecht idee om de boel even te laten, genoeg mensen eindigen met een complete ramp net omdat ze toch maar iemand ‘moesten’ vinden.

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar mijn sociaal leven staat op een laag pitje en ik krijg het niet aangewakkerd ondanks pogingen: ik kan wel terecht bij m'n zus en een paar vrienden voor een avondje babbelen, bordspellen of een cinéma-bezoekje, maar een uitgaansleven heb ik al jaren niet meer. Op die defecte radar zal niemand meer verschijnen.

Mijn werk? Verdomd eenzaam: thuiswerk of op een eenzaam kantoor, ik zal er niemand nieuws tegenkomen. Ik zou keigraag iets anders gaan doen maar een fout diploma & foute werkervaring maken het op dit moment immens moeilijk, zoniet onmogelijk.
Ik had net volop ingezet op dating omdat ik op een leeftijd zit dat dit nu echt wel in orde moet komen als ik nog wil kunnen dromen van een eigen gezinnetje, een andere job kan later nog, zeker aangezien als ik één ding momenteel wel heb, dan is het werkzekerheid... Corona kon qua (privé)leven voor mij niet slechter gevallen zijn.

Een pauze inlassen om Tinder en consorten een tijdje te resetten, dat is alweer een paar maanden geen enkele kans meer op verbetering op dat vlak. Ik zou op dit moment al blij zijn met een tijdje een "complete ramp", en ik besef dat dat triest/cynisch/wanhopig klinkt. Ik heb altijd geprobeerd de beste versie van mezelf te tonen, zonder te liegen dus op dit moment weegt het feit dat ik dit jaar maar één 2e date heb gehad (zonder vervolg) en een blijkbaar te klein aantal eerste dates zonder succes énorm zwaar op m'n gemoed. Ge voelt u echt een waardeloos wergwerpmens na een tijdje, een gevoel waar ik professioneel al mee bekend was, maar privé nog niet in deze mate.

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar mijn sociaal leven staat op een laag pitje en ik krijg het niet aangewakkerd ondanks pogingen: ik kan wel terecht bij m'n zus en een paar vrienden voor een avondje babbelen, bordspellen of een cinéma-bezoekje, maar een uitgaansleven heb ik al jaren niet meer. Op die defecte radar zal niemand meer verschijnen.

Mijn werk? Verdomd eenzaam: thuiswerk of op een eenzaam kantoor, ik zal er niemand nieuws tegenkomen. Ik zou keigraag iets anders gaan doen maar een fout diploma & foute werkervaring maken het op dit moment immens moeilijk, zoniet onmogelijk.
Ik had net volop ingezet op dating omdat ik op een leeftijd zit dat dit nu echt wel in orde moet komen als ik nog wil kunnen dromen van een eigen gezinnetje, een andere job kan later nog, zeker aangezien als ik één ding momenteel wel heb, dan is het werkzekerheid... Corona kon qua (privé)leven voor mij niet slechter gevallen zijn.

Een pauze inlassen om Tinder en consorten een tijdje te resetten, dat is alweer een paar maanden geen enkele kans meer op verbetering op dat vlak. Ik zou op dit moment al blij zijn met een tijdje een "complete ramp", en ik besef dat dat triest/cynisch/wanhopig klinkt. Ik heb altijd geprobeerd de beste versie van mezelf te tonen, zonder te liegen dus op dit moment weegt het feit dat ik dit jaar maar één 2e date heb gehad (zonder vervolg) en een blijkbaar te klein aantal eerste dates zonder succes énorm zwaar op m'n gemoed. Ge voelt u echt een waardeloos wergwerpmens na een tijdje, een gevoel waar ik professioneel al mee bekend was, maar privé nog niet in deze mate.
@KnightOfCydonia Iemand, meer dan één iemand, zal enorm content zijn om jou tegen te komen. Maar misschien moet je eerst zelf content zijn om jezelf tegen te komen? Waarmee ik niet bedoel dat je nu iets tégen jezelf hebt maar dat je voelt dat jezelf niet genoeg bent. Ik weet dat ik makkelijk praten heb, ligt er hier ene te snurken en twee pagadders in de kamer ernaast en ik vind mijzelf heus niet supersuper máár ik was er wel totaal ok mee in gevallen dat het gewoon me, myself en I was. En had het zo gebleven of val ik ooit alleen… dat zou/zal pijn doen maar ik weet wel hoe mijn dagen in te delen op een manier dat ik een ‘tevreden’ leventje heb. (depressie is genetisch, ik tel dat hier niet mee).
Je gevoel moet op een plaats zijn dat de ander inziet welk een eer het is om er bij te mogen. Die zin botst maar ik hoop dat je ergens snapt wat ik bedoel.

Ik heb zelf in feite een hekel aan die ‘als je nu eens dit of dat’ praatjes zoals ik hierboven geef, je hebt mijn volle toestemming om met je ogen te rollen. Maar, gewoon al voor je eigen, embrace KnightOfCydonia.

Ik had net volop ingezet op dating omdat ik op een leeftijd zit dat dit nu echt wel in orde moet komen als ik nog wil kunnen dromen van een eigen gezinnetje.
Dit vind ik ergens verontrustend om te lezen.
Je legt jezelf enorm veel druk op, op die manier.
Het MOET en het moet NU.
Nee, zo werkt het niet.
En "een eigen gezinnetje" kan op vele manieren tot stand komen.
Maar vooral: als je zo slecht in je vel lijkt te zitten als je laatste berichten hier laten uitschijnen, zal je hoogst waarschijnlijk geen goeie partner of vader zijn. Want nu haal je jezelf neer, maak je conclusies die nergens op slaan, is je zelfbeeld flut,....
Dus werk aan jezelf om gelukkiger te worden ipv je geluk te gaan zoeken bij iemand anders.
Een zelfverzekerd man is VEEL interessanter voor een vrouw dan iemand die er zit met een timing en het gevoel dat het toch wel weer niets zal worden want zo draait het altijd wel uit....

Laatst bewerkt:
Je moet maar denken dat het nog veel slechter kan.

Ik zit op twee datingapps en heb misschien één match per maand...

Wanneer ik dan iets stuur, sturen ze zelden terug en als ze dat doen, stopt het plots uit het niets na een paar dagen.

Zo zie je maar, jij bent ongelukkig omdat een afspraakje niets concreet wordt, maar mensen zoals ik kunnen alleen maar dromen van deze etappe, want ruim daarvoor loopt het al spaak. :headshake:

FB Dating een nieuwe kans gegeven, had het al beter niet gedaan.
Na 3 dagen tijd , op 1 dag ineens 4 matches.
Ik begin direct met een bericht te sturen.
Nu zijn we zaterdagmiddag, slecht één iemand die antwoord, en dat is ook al van gisterenochtend geleden.
De andere 3 zullen mij per ongeluk geliked hebben denk ik.
Schrale troost voor mij, maar ik ben precies niet alleen.

Naast negeren is met de mensen hun voeten rammelen een nationale sport.

Van het ene koppel weet ik dat ze afwisselend bij hem of bij haar thuis zitten voor een tijdje (week tot een paar weken), en een paar dagen in de week elk in hun eigen huis. Soms zitten ze wat langer samen en verhuren ze haar huis voor korte duur.

Ik vind samen een eigen stekje hebben toch het meest wenselijke.
Bij de partner intrekken, dat is dan toch nooit echt que gevoel het uwe?
Het moet natuurlijk financieel haalbaar zijn,
Maar als ik nog iemand zou tegenkomen, hou ik wat ik heb (eigen huis) en steek ik me nog eens in de schulden om samen iets te kopen.
Loopt het mis? Verkopen. Maar wat ik heb van mezelf opgeven ? Neen, nooit.

Van welke regio ben je?
Op dit forum zitten genoeg alcoholiekers die misschien gebaat zijn bij jouw gezelschap en daarmee ook jouw sociaal leven kunnen aanwakkeren.
De waarheid is helaas dat mensen graag het gezelschap van leuke mensen opzoeken die hen goed doen voelen. Iemand die veel klaagt, zwartgallig (zonder er de humor van in te zien), of algemeen neerslachtig is, is meestal geen leuk gezekschap. Ik waardeer @KnightOfCydonia als forumlid, maar ik zou ook liever thuis blijven dan met hem op café gaan tbh. Eigen geluk eerst, dan de rest.

Geldt ook voor de andere klagers hier btw, en excuses als ik het wat grof verwoord.

De waarheid is helaas dat mensen graag het gezelschap van leuke mensen opzoeken die hen goed doen voelen. Iemand die veel klaagt, zwartgallig (zonder er de humor van in te zien), of algemeen neerslachtig is, is meestal geen leuk gezekschap. Ik waardeer @KnightOfCydonia als forumlid, maar ik zou ook liever thuis blijven dan met hem op café gaan tbh. Eigen geluk eerst, dan de rest.

Geldt ook voor de andere klagers hier btw, en excuses als ik het wat grof verwoord.

Beetje gemakkelijk gezegd natuurlijk, ik klaag in het dagelijkse leven zelden of nooit, tenzij even m'n hart luchten bij een familielid of vroeger bij een psycholoog. Op dit forum is het een ander verhaal :-P.

Neerslachtigheid is iets dat je moeilijk onder controle hebt, als je je neerslachtig voelt omdat je vaak eenzaam bent, alleen al op professioneel vlak (nog steeds vnl. asociaal thuiswerk) ondanks pogingen om dit te veranderen, tja, wat moet je dan doen? Het is niet dat ontslag nemen, zonder inkomen dakloos worden, etc. vooruitgang zou zijn. Vrouwen zijn ook niet bepaald onder de indruk van een werkloze (en ik kan het weten, ik heb even geprobeerd te daten in de maanden dat ik werkzoekende was, ... ).

Idem met nieuwe sociale contacten zoeken in het sociale leven, je kan moeilijk op je eentje op café of naar een fuif gaan hé, ik heb eenvoudigweg geen vrienden meer die dat soort dingen nog doen. Pre-corona ging ik ongeveer nog één keer per week op café, die gewoonte is intussen gestopt, maar dat waren altijd dezelfde mensen in een bruine kroeg waar je echt geen vroegen van mijn leeftijd zou tegenkomen helaas.

Beetje een vicieuze cirkel.

Dit was inderdaad grof, daarom niet onwaar, maar merci voor de excuses dan maar.

De waarheid is helaas dat mensen graag het gezelschap van leuke mensen opzoeken die hen goed doen voelen. Iemand die veel klaagt, zwartgallig (zonder er de humor van in te zien), of algemeen neerslachtig is, is meestal geen leuk gezekschap.
Mwoah, ik kan wel wat bedenken waar ge daarmee kunt scoren.
group-of-goth-teenagers-having-picnic-in-one-of-gothenburg-s-parks-AE24WP.jpg

Het is een beetje een herhaling van wat al gezegd is, maar die instelling van "ik ben nu x jaar oud of heb y en z bereikt dús het is tijd om iemand te vinden" lijkt mij gewoon deel van het probleem. Bij vrouwen doet men daar wat lacherig over, de biologische klok (die wel bestaat uiteraard), maar veel mannen redeneren ook zo. Het is wat zoals @Mulan zegt, dat is onnodige druk die alles bemoeilijkt, omdat een soort gelatenheid volgens mij toch wel noodzakelijk is in dit tijdperk waar we niet meer 2 keer met dezelfde dansen op de lokale thé dansant om er mee te trouwen.

Dusja, dan kom je natuurlijk bij clichés zoals "eerst jezelf graag zien" maar die kloppen voor mij toch wel een beetje. Bouw aan dat sociaal leven, doe dingen die je leuk vindt, en date ondertussen wat op het gemak en zonder druk.

Allez, uit veel posts van jou, @KnightOfCydonia, krijg ik de indruk dat je teveel nadruk legt op negatieve zaken. Het foute diploma, maar wel universitair. Financieel niet altijd eenvoudig, maar wel een eigen nieuwbouwappartement. Weinig te doen in Limburg, maar wel in de buurt van vrienden en familie. Om maar te zeggen, ik ben ook niet de grootste optimist, maar tot op een bepaald punt kan je dat wel trainen, en het is beter dan in een spiraal van neerslachtigheid terecht te komen.

Beetje gemakkelijk gezegd natuurlijk, ik klaag in het dagelijkse leven zelden of nooit, tenzij even m'n hart luchten bij een familielid of vroeger bij een psycholoog. Op dit forum is het een ander verhaal :p.

Neerslachtigheid is iets dat je moeilijk onder controle hebt, als je je neerslachtig voelt omdat je vaak eenzaam bent, alleen al op professioneel vlak (nog steeds vnl. asociaal thuiswerk) ondanks pogingen om dit te veranderen, tja, wat moet je dan doen? Het is niet dat ontslag nemen, zonder inkomen dakloos worden, etc. vooruitgang zou zijn. Vrouwen zijn ook niet bepaald onder de indruk van een werkloze (en ik kan het weten, ik heb even geprobeerd te daten in de maanden dat ik werkzoekende was, ... ).

Idem met nieuwe sociale contacten zoeken in het sociale leven, je kan moeilijk op je eentje op café of naar een fuif gaan hé, ik heb eenvoudigweg geen vrienden meer die dat soort dingen nog doen. Pre-corona ging ik ongeveer nog één keer per week op café, die gewoonte is intussen gestopt, maar dat waren altijd dezelfde mensen in een bruine kroeg waar je echt geen vroegen van mijn leeftijd zou tegenkomen helaas.

Beetje een vicieuze cirkel.

Dit was inderdaad grof, daarom niet onwaar, maar merci voor de excuses dan maar.
Als je je neerslachtig voelt, is het heel moeilijk om creatief te denken.
Ik zou terug een psycholoog raadplegen om samen met jou te denken hoe je uit dat isolement te halen.
Simpelweg vrijwilligerswerk zoeken kan je al vooruit helpen bvb. Of een sportvereniging.

NIEMAND hier zegt dat je dan maar ander werk moet zoeken hè. Tenzij wanneer je werk zelf je ongelukkig maakt. Doe je je werk zelf nog graag, draagt dat net bij aan een positief zelfbeeld! En ik lees hier dat thuiswerken je eenzaamheid versterkt, niet dat je een kutjob hebt die alle energie uit je leven zuigt.

Efkes voor de volledigheid: maanden geleden heeft @KnightOfCydonia me foto's en zijn datingprofiel getoond en wat feedback gevraagd.
Aan zijn uiterlijk ligt het, voor alle duidelijkheid, niet!
Het is een man die verzorgd is én aantrekkelijk is naar mijn mening maar geen "megatobyhunk".

Verder inzetten op persoonlijk geluk zal je aantrekkingskracht enkel verhogen.

Terug
Bovenaan