Het grote BeyondGaming Dating topic

Dan zult ge toch een keer moeten oefenen of nog even wachten op die ene vrouw die er ook geen zin in heeft.
Dat is geen kwestie van geen zin. Ik weet gewoon écht niet wat ik moet schrijven of zeggen.
En eerlijk gezegd kan ik er mij ook weinig bij voorstellen. Ik lees wel het voorbeeldje wat hierboven geschreven staat, maar voor mij blijft dat heel erg vaag.

Je kan een beetje eerst jezelf voorstellen, dat is nog redelijk feitelijk dus dat lukt nog wel. Misschien een halfuurtje max, maar daarna is het precies wel over.

Of je stuurt een foto van een glaasje wijn op uw terras, waarbij jouw arm zichtbaar is met daaraan een duur of semi-duur horloge, je wit hemdje net onder de rand van jouw merino wollen trui uitkomt en op de achtergrond uw zwembad te zien is. Dat slipje is al nat.
Eh, geef mij maar derp dan

Chatten kan zeker spelenderwijs gebeuren, dat is toch al wat voorpret. Je moet wel zien dat Mr. Funny Pants op de chat ook een Mr. Funny Pants in het echt is. Vraag niet aan chat GPT hoe je het ijs breekt. Anders val je door de mand. Heb ik als 14-jarige puber al eens meegemaakt. Grote praat achter mijn scherm en knalrode kop en megaverlegen als ik mijn date in het echt ontmoette. Dat was niet bepaald een succes.

Dat is er gelukkig op latere leeftijd uitgegaan.

Grote praat achter mijn scherm en knalrode kop en megaverlegen als ik mijn date in het echt ontmoette. Dat was niet bepaald een succes.

Dat is er gelukkig op latere leeftijd uitgegaan.
De grote praat of de rode kop?😛

Ik heb exact nog hetzelfde meegemaakt. En ik denk vele pubers. Grote mond achter het scherm maar eens in het echt...🫣

Ik vraag mij eigenlijk af wat jullie allemaal zeggen tijdens al die weken chatten.
Over wat gaat dat dan allemaal?

Ik begrijp wel dat je misschien als vrouw wat gerustgesteld wil zijn met wie je afspreekt en dat je ergens een beeld probeert te vormen.
Maar wat is dan concreet? Wat wordt er dan eigenlijk allemaal gezegd dat echt interessant is?
Of is het echt small talk: ik ga nu gaan werken. Ik kom terug van mijn werk en die van het zevende deden terug moeilijk..., dat soort dingen?

Ge zijt niet alleen. Ik kon het ook niet toen ik op de DA zat. Omdat meeste gesprekken altijd hetzelfde zijn.

Ik stuur sowieso al niet graag dus ik als stuur met een nieuwe persoon dan vraag ik gewoon kern vragen zodat ik weet wat voor een persoon zij is.

Daarna stel ik voor om iets te gaan doen en dan heb je tijd genoeg om te praten. Veel te vaak zitten mensen vast in de "texting phase".

Ge stuurt een foto van iets dat ge zijt aan het doen. Wandelen bijvoorbeeld.
Zij reageert daar op met een gevatte kwinkslag. Genre amai me mens van uw leeftijd, let op uwe tikker.
Gij zegt iets van geen zorgen baby alle marchandise is nog in goeie staat.
zij zegt iets van ik ga een streepje trekken telkens als ge een snullige opmerking maakt en als ge drie streepjes hebt ruil ik u in voor een ander exemplaar
Gij antwoordt dan dat ge door de band genomen wel dat ge gewoon gemiddeld snullig zijt, zeker niet extreem, ge stelt voor om haar eens tijdens een date uw gauss curve te laten zien
Zij zegt oh nee geen statistiek ik krijg flashbacks naar mijne studententijd
Gij vraagt wat voor een student waart gij eigenlijk

Zij begint een uur te leuteren over haar studententijd en daaruit volgen wat anekdotes en details die ge achteraf weer kunt verwerken in een grapje of in iets dat ge later op de week ziet.

En zo creeert ge uw eigen universum van dialoog met kleine inside jokes en verwijzingen en leert ge elkaar spelenderwijs kennen.

Op een bepaald moment zegt een van de twee zeg al dat chatten allemaal goed en wel maar mijn vingers worden moe en mijn keel is uitgedroogd gaan we niet gewoon ene gaan drinken

alstublieft.

Ik las de vraag over 'wat zeg je dan in zo'n chat, buiten wat smalltalk' al een paar keer hier, en had dan elke keer een gesprek als dit voorbeeld in gedachten. Maar kreeg het niet meteen uitgeschreven. Op deze manier kan ik echt wel een paar weken chatten en dan met een goeie vibe afspreken (waarschijnlijk zelfs betere vibe dan na twee of drie dagen smalltalk). Maar zo'n conversaties zijn niet iedereen gegeven...

Ik las de vraag over 'wat zeg je dan in zo'n chat, buiten wat smalltalk' al een paar keer hier, en had dan elke keer een gesprek als dit voorbeeld in gedachten. Maar kreeg het niet meteen uitgeschreven. Op deze manier kan ik echt wel een paar weken chatten en dan met een goeie vibe afspreken (waarschijnlijk zelfs betere vibe dan na twee of drie dagen smalltalk). Maar zo'n conversaties zijn niet iedereen gegeven...
Het probleem met weken chatten of toch een lange periode is dat je toch ergens ongewild een verwachting creëert. Bij snel afspreken heb je dat dan weer minder snel voor.

Het probleem met weken chatten of toch een lange periode is dat je toch ergens ongewild een verwachting creëert. Bij snel afspreken heb je dat dan weer minder snel voor.
Daar maakte ik net altijd gebruik van. Ik vond het makkelijker om tijdens de texting stage al een connectie op te bouwen en te flirten. Tenzij je echt ergens over gelogen hebt, maakt dat de date gewoon eenvoudiger om de vis binnen te halen.

Daar maakte ik net altijd gebruik van. Ik vond het makkelijker om tijdens de texting stage al een connectie op te bouwen en te flirten. Tenzij je echt ergens over gelogen hebt, maakt dat de date gewoon eenvoudiger om de vis binnen te halen.
Dit is correct en is bij ons al meerdere malen voorgevallen maar omdat het nog een week wachten is, is de kleine vlam al een beetje bekoeld. Dus beetje chatten en zeker snel afspreken lijkt me de ideale combo

Dit is correct en is bij ons al meerdere malen voorgevallen maar omdat het nog een week wachten is, is de kleine vlam al een beetje bekoeld. Dus beetje chatten en zeker snel afspreken lijkt me de ideale combo
En op basis waarvan spreek je van een connectie of vlam met iemand die je enkel kent van chatten en foto's?
Lijkt mij eerder te maken met de manier hoe spontaan en vindingrijk iemand iets kan schrijven, los van inhoud?

Nuja, het inzicht dat ik intussen voor mijzelf wel heb is dat dat soort gesprekken zeer moeilijk zijn voor mij, wat deels verklaard kan worden door mijn HSP.
Elke zin die je hoort of zelf wil schrijven heeft ergens een betekenis en ga je altijd gaan overanalyseren, waardoor zulke spontane small talk gewoon niet mogelijk lijkt met iemand onbekend.
En je kan misschien wel zeggen: stel je niet aan, schrijf gewoon iets. Maar dat 'iets' komt er dan gewoon niet, ook vaak bij mensen die ik in het echt ken.
En als een chat al eens vlot verloopt, is het vrijwel altijd zo dat ik van de ene op de andere moment echt blokkeer en er gewoon niks meer uitkomt. Alsof op dat moment de limiet bereikt is.

Maar los daarvan: eigenlijk nog altijd echt benieuwd om zo eens een chat van twee mensen te kunnen zien die door beiden als aangenaam ervaren wordt, en dan nog weken lang. Dat vind ik echt wel straf.

En op basis waarvan spreek je van een connectie of vlam met iemand die je enkel kent van chatten en foto's?
Lijkt mij eerder te maken met de manier hoe spontaan en vindingrijk iemand iets kan schrijven, los van inhoud?
Dat is denk ik net de bedoeling. Iemand vinden die vindingrijk en creatief kan zijn met woorden. Als je dat niet zoekt, is het natuurlijk logischer om het niet te doen. Maar als je wel zo iemand zoekt kan een dating app ideaal zijn.
Iemand die meegaat in leuke of grappige gedachtegangen is ook voor mij een grote green flag.

Of HSP er veel mee te maken heeft, weet ik niet. Gevoelige mensen zijn vaak heel creatief, dus dat kan evengoed net wel goed werken op dat vlak.

Ik ben ook hoogsensitief en ik kon destijds echt wel uren liggen zeveren in berichtjes. Ik heb eigenlijk ook zelden een goeie date gehad met iemand waarmee ik dat niet kon. Ik heb nu ook wel wat een zwak voor taalgerichte humor, dus misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft, dat mensen die dat delen ook minder moeite hebben met geschreven communicatie.

Kijk eerste date was alvast zeer geslaagd, we hebben meteen dit weekend date nummer twee ingepland!

Date 2 was opnieuw heel erg fijn, en zij heeft zelf voorgesteld voor een date nummer 3 :)

Gaat dus wel de goede richting uit. Qua karakter en hoe ze in het leven staat lijkt het wel de ideale match.
Ik had mezelf enkel wel voorgenomen om niet opnieuw een stuk jonger te daten, maar op zich ga ik daar nu geen punt van maken :p

Ik heb het zitten.

We hebben ondertussen enkele dates gehad en tijdens/na de laatste date kreeg ik echt wel vlinders in mijn buik. Nu is het zaak van dat wat onder controle te houden en niet één of andere needy weirdo te lijken.

Ik heb het gevoel dat zij mij duidelijk ook wel leuk vindt, maar ik merk wel dat het nog niet zo vergevorderd is als bij mij ... dus ik ga dit wel op de juiste manier moeten aanpakken :p

Het is gewoon ook wel fijn om dat nog eens te voelen na toch 3 heel lastige emotionele jaren!

Vorig weekend 2 dates gehad en weer wat bijgeleerd.

Date 1 via Breeze: goed gelachen, hadden elkaar getroffen in een horecazaak maar het was te mooi weer om binnen te zitten zaterdag. Toerke rondgestruind, maar geen initiatief genomen om haar nummer te vragen omdat ik te veel vertrouw op Breeze hun feedbackformulier. Ook nog dat ik geen kus gaf bij het weggaan terwijl de mimiek wel aangaf van "kerel, serieus..."

Date 2 via nicht: Date met het meisje met de 3 jobs. Na jullie aanraden toch eens serieus liggen drammen voor een date en aangegeven dat ik geen zin heb in pennenvriendjes. Zo gezegd, zo gedaan. Uiterlijk viel ietwat tegen en woog makkelijk 20 kg meer dan op foto. Daarnaast wel iets te veel statusgericht en ijskoud naar honden toe (had m'n hond mee, vroeg of die mee mocht gezien we toch gingen wandelen). Niks meer van gehoord, is ook niet erg.

Vorig weekend 2 dates gehad en weer wat bijgeleerd.

Date 1 via Breeze: goed gelachen, hadden elkaar getroffen in een horecazaak maar het was te mooi weer om binnen te zitten zaterdag. Toerke rondgestruind, maar geen initiatief genomen om haar nummer te vragen omdat ik te veel vertrouw op Breeze hun feedbackformulier. Ook nog dat ik geen kus gaf bij het weggaan terwijl de mimiek wel aangaf van "kerel, serieus..."

Date 2 via nicht: Date met het meisje met de 3 jobs. Na jullie aanraden toch eens serieus liggen drammen voor een date en aangegeven dat ik geen zin heb in pennenvriendjes. Zo gezegd, zo gedaan. Uiterlijk viel ietwat tegen en woog makkelijk 20 kg meer dan op foto. Daarnaast wel iets te veel statusgericht en ijskoud naar honden toe (had m'n hond mee, vroeg of die mee mocht gezien we toch gingen wandelen). Niks meer van gehoord, is ook niet erg.
Wat is 'statusgericht' ? :laugh:

Is dat een ding bij volwassenen ?

Wat is 'statusgericht' ? :laugh:

Is dat een ding bij volwassenen ?
Tgoh, toch genoeg mensen die hun neus ophalen voor een vrouw die kassierster is bij de Aldi of voor een man die achter de vuilkar hangt. Of voor wie een reis / cadeau / auto / whatever pas goed is als er een minimum prijskaartje aan verbonden is.

Gematcht met een waanzinnig aantrekkelijke (maar volgens mij ook wel vrij gekke) Spaanse dame. We gaan binnenkort op eerste date naar de naaktsauna. Ofwel wordt dat de beste date ooit, ofwel raak ik een nier kwijt. Je leeft maar één keer, jongens. x
Hoe is het nu afgelopen in de sauna?

Terug
Bovenaan