Het grote BeyondGaming Dating topic

Exact de strategie die ik destijds toepaste, imo de enige efficiente om snel keuzes te maken op zo'n datingapp 😅
Moest ik nu nog single zijn en mensen irl willen tegenkomen keuze zat:
Schrijf u in een avondcursus koken/fotografie/muziek/tekenen...
Ga eens alleen op reis/hostel of met een groep en verken de buurt, je zal verschieten hoeveel mensen je tegenkomt onderweg.
Schrijf je in voor een weekje surflessen/andere sport....

Allemaal geen garantie om de love of your life tegen te komen maar de kansen zijn iig groter of interessanter dan uweigen te frustreren/scrollen etc.
Wel een plezantere manier om iemand tegen te komen dan via je smartphone, lijkt me. Spontaner. Alleen geen garantie dat je iemand gaat tegenkomen, want met wat pech zit je vooral met 50-plussers in de cursus. Als je zelf 50-plusser bent of op zoek bent naar een oude fiets is dat dan weer geen probleem.

Exact de strategie die ik destijds toepaste, imo de enige efficiente om snel keuzes te maken op zo'n datingapp 😅
Moest ik nu nog single zijn en mensen irl willen tegenkomen keuze zat:
Schrijf u in een avondcursus koken/fotografie/muziek/tekenen...
Ga eens alleen op reis/hostel of met een groep en verken de buurt, je zal verschieten hoeveel mensen je tegenkomt onderweg.
Schrijf je in voor een weekje surflessen/andere sport....

Allemaal geen garantie om de love of your life tegen te komen maar de kansen zijn iig groter of interessanter dan uweigen te frustreren/scrollen etc.
Nee inderdaad, dat was ik al van plan! Maar in de wintermaanden sprak mij dat wat minder aan dus dan waren de datingapps een gemakkelijke oplossing. Het grote voordeel aan zo'n app vind ik wel dat het duidelijk is dat je alle 2 voor iets open staat en je op voorhand al weet dat je toch iets of wat potentieel in elkaar ziet.

Je hebt mensen die nu eenmaal graag "touchy" zijn en hun hand op je arm of schouder leggen of zich dicht naar je durven buigen om iets te zeggen of iets fluisteren in je oren. Dat is allemaal zonder bijbedoelingen maar als je dat niet gewoon bent kan je het als flirterig interpreteren en dan kan je wel eens beginnen fantaseren over amoureuze bijbedoelingen.
Doet me denken aan een artikel dat ik een hele tijd geleden las (kan het niet direct terugvinden) dat mannen vaak vooringesteld zijn om er nogal snel van uit te gaan dat als een vrouw heel vriendelijk overkomt ze bijbedoelingen heeft of u ´ziet zitten´.

Nu, ik snap het ergens wel. Ik werk samen met zo goed als alleen maar vrouwen waarmee ik ook een hele goede band heb en het er soms is wat losser aan toe kan gaan en heb dit ook aan de lijve moeten ondervinden. Een tijdje geleden ben ik gaan feesten met een hoop (vrouwelijke) collega´s en de mannen met wie we die avond toevallig aan de praat geraakt zijn konden ook moeilijk geloven dat we gewoon collega´s waren en er niks flirterigs aan was.

Na lange tijd ook nog eens wat zitten swipen, zonder veel ambitie want bij mij werkt het in RL veel beter.
Wat is dat toch met vrouwen en honden? Zijn er nog single vrouwen zonder hond? Of ik vermoed dat ze die uit eenzaamheid nemen? En dan staat dat beest (of nog erger, meerdere) op meer dan de helft van hun foto's wat voor mij duidt op een ongezond intense mens-hond relatie. Ik zie ook graag dieren en heb zelf een kat maar dat blijft een huisdier, niet de 'love of my life'.

Met als kers op de taart in de tekst 'looking for an enthousiastic dog dad', nog nooit zo snel naar links geswiped.

Mijn dating leven is zoals de voorbije 5 jaren teleurstellend. Ik begin op een punt te komen om naar Thailand of de Filipijnen te gaan.

Dates gehad met Breeze, maar uiteindelijk valt het allemaal stil. Ik blijf mezelf, maar er moet iets zijn wat niet de norm is, al ken ik de norm niet. Bumble is al helemaal om van te zwijgen.

Ben eens naar zo'n singlesclub geweest en dat was het niet met die mensen toen aanwezig (80% was 40+ en ik ben 31) Misschien toch heroverwegen.

Kookcursus: been there done that. 90% was 50-60+ en eiste zowat het kookmateriaal op.

Mijn dating leven is zoals de voorbije 5 jaren teleurstellend. Ik begin op een punt te komen om naar Thailand of de Filipijnen te gaan.

Dates gehad met Breeze, maar uiteindelijk valt het allemaal stil. Ik blijf mezelf, maar er moet iets zijn wat niet de norm is, al ken ik de norm niet. Bumble is al helemaal om van te zwijgen.

Ben eens naar zo'n singlesclub geweest en dat was het niet met die mensen toen aanwezig (80% was 40+ en ik ben 31) Misschien toch heroverwegen.

Kookcursus: been there done that. 90% was 50-60+ en eiste zowat het kookmateriaal op.
Denk je dat je in Thailand of de Filipijnen wel een goede, duurzame relatie kan opbouwen? :unsure:

Hehe, wat een formulering ook.

We kennen allemaal wel 50-60'ers die in Thailand of de Filipijnen een jong blaadje halen. Dat jong blaadje is dan ook helemaal weg van die 50'er - 60'er.

We kennen allemaal wel 50-60'ers die in Thailand of de Filipijnen een jong blaadje halen. Dat jong blaadje is dan ook helemaal weg van die 50'er - 60'er.
Tis nogal een vergelijking om u als jonge dertiger aan vijftigers en zestigers te meten. Als die uitstraling zich ook voordoet op datingapps moet ge het niet al te ver zoeken.

Soit. You do you en als je daar gelukkig van wordt. 🤷‍♂️

Toch voor 5 jaar, zo lang de verblijfsvergunning voorwaardelijk is.

Doet me denken aan die twee West-Vlaamse boeren op Jambers - vader Joël en zoon Marc - die een Filipijnse vrouw in huis halen. Zegt de pa tegen zijn zoon: "En, hebt ge er al aan mogen sneukelen?". Op het eerste zich hilarisch maar voor die vrouwen dieptriest.

Een dikke 10 dagen geleden Tinder nog eens geïnstalleerd. Mijn stijl en looks zijn een pak beter (vind ik zelf) dan de laatste keer dat ik daarop zat, bijgevolg ook veel betere foto’s. 10x meer likes dan in het verleden en ook een paar toffe matches.

Zoals altijd probeer ik wel een gesprek op gang te krijgen, maar bloedt dat bij een groot deel. Wel een paar vrouwen met wie er een vlot gesprek is, maar had niet meteen het idee om snel voor te stellen om af te spreken.

Er was er echt eentje met wie ik echt tot in de late uren bleef sturen. Na een paar dagen heeft ze mij dan ineens haar nummer gegeven met de vraag of ik het zag zitten om eens te videochatten. Dat hebben we dinsdag dan gedaan, maar liefst 3u lang. Tijd vloog voorbij en een absurd vlot gesprek gehad.

Het was toen wel heel duidelijk dat we beiden wilden afspreken. Zij is van Leuven en daarom heb ik voorgesteld om tot daar te komen omdat ik er al lang niet meer ben geweest. Vond ze top.

Om het niet uit te stellen vandaag al afgesproken. Eerst zo’n 2u door Leuven gewandeld, super goed gelachen en tijdens de wandeling vooral onnozel gedaan. Nadien dan iets gaan eten en drinken en daar tegenover elkaar wat serieuzer beginnen praten en daar ergens moet de vonk zijn overgeslagen denk ik. Op een gegeven moment heeft ze mij in de ogen gekeken en zei ze “Ik heb schrik om het te vragen, maar ik weet niet wat je van mij denkt.” Was echt ontzettend schattig en heb dan gevraagd of ze het echt niet zag? 😆

Nadien dan wat verder gewandeld en een paar winkels gedaan tot we terug naar het station zijn gegaan. Daar even apart gaan staan en prachtige eerste kus gehad. Dan terug mee naar haar bus gewandeld die ze uiteindelijk heeft gemist omdat ze terug naar mij liep om mij nog een kus te geven.

Soit, top vrouw, top dagje gehad en vrijdag opnieuw afgesproken.

Wat is dat toch met vrouwen en honden? Zijn er nog single vrouwen zonder hond? Of ik vermoed dat ze die uit eenzaamheid nemen? En dan staat dat beest (of nog erger, meerdere) op meer dan de helft van hun foto's wat voor mij duidt op een ongezond intense mens-hond relatie. Ik zie ook graag dieren en heb zelf een kat maar dat blijft een huisdier, niet de 'love of my life'.
Ik kan enkel voor mezelf spreken (en ja, de hond stond ook op de foto in het profiel): een hondenmens vindt een hond "er gewoon bij horen". Net zoals ouders vinden dat hun kinderen er ook bij horen. Een hond komt ook met behoorlijk wat verplichtingen: uitlaten, kan niet dagenlang alleen zijn,... Wie een hond maar een vervelend mormel vindt, zal dan direct al kunnen naar links swipen. Wie gek is op honden, weet dan ineens ook dat je een keuring door die viervoeter moet doorstaan.
En niet elke vrouw met een hond ziet die als een substituut om alle liefde op los te laten. Mijn hond slaapt ook niet op/in mijn bed, ik kijk mensen ook met een frons aan wanneer ze het over "uw mama" hebben tegen mijn hond (ik frons al wanneer ze hem aanspreken alsof hij een volwaardig gesprekspartner is natuurlijk) en ik voer er ook geen gesprekken mee alsof het een levenspartner is. Maar het is wel een grote verantwoordelijkheid die deel uitmaakt van mijn leven waar een partner mee moet kunnen omgaan.

Ik kan enkel voor mezelf spreken (en ja, de hond stond ook op de foto in het profiel): een hondenmens vindt een hond "er gewoon bij horen". Net zoals ouders vinden dat hun kinderen er ook bij horen. Een hond komt ook met behoorlijk wat verplichtingen: uitlaten, kan niet dagenlang alleen zijn,... Wie een hond maar een vervelend mormel vindt, zal dan direct al kunnen naar links swipen. Wie gek is op honden, weet dan ineens ook dat je een keuring door die viervoeter moet doorstaan.
En niet elke vrouw met een hond ziet die als een substituut om alle liefde op los te laten. Mijn hond slaapt ook niet op/in mijn bed, ik kijk mensen ook met een frons aan wanneer ze het over "uw mama" hebben tegen mijn hond (ik frons al wanneer ze hem aanspreken alsof hij een volwaardig gesprekspartner is natuurlijk) en ik voer er ook geen gesprekken mee alsof het een levenspartner is. Maar het is wel een grote verantwoordelijkheid die deel uitmaakt van mijn leven waar een partner mee moet kunnen omgaan.
Exact dit, gewoon blijven posten. Al is het een mega knappe, bij honden swipe ik altijd links. Ik denk ook echt dat personen die een hond verkiezen qua karakter anders zijn dan personen die een kat verkiezen.

Een dikke 10 dagen geleden Tinder nog eens geïnstalleerd. Mijn stijl en looks zijn een pak beter (vind ik zelf) dan de laatste keer dat ik daarop zat, bijgevolg ook veel betere foto’s. 10x meer likes dan in het verleden en ook een paar toffe matches.

Zoals altijd probeer ik wel een gesprek op gang te krijgen, maar bloedt dat bij een groot deel. Wel een paar vrouwen met wie er een vlot gesprek is, maar had niet meteen het idee om snel voor te stellen om af te spreken.

Er was er echt eentje met wie ik echt tot in de late uren bleef sturen. Na een paar dagen heeft ze mij dan ineens haar nummer gegeven met de vraag of ik het zag zitten om eens te videochatten. Dat hebben we dinsdag dan gedaan, maar liefst 3u lang. Tijd vloog voorbij en een absurd vlot gesprek gehad.

Het was toen wel heel duidelijk dat we beiden wilden afspreken. Zij is van Leuven en daarom heb ik voorgesteld om tot daar te komen omdat ik er al lang niet meer ben geweest. Vond ze top.

Om het niet uit te stellen vandaag al afgesproken. Eerst zo’n 2u door Leuven gewandeld, super goed gelachen en tijdens de wandeling vooral onnozel gedaan. Nadien dan iets gaan eten en drinken en daar tegenover elkaar wat serieuzer beginnen praten en daar ergens moet de vonk zijn overgeslagen denk ik. Op een gegeven moment heeft ze mij in de ogen gekeken en zei ze “Ik heb schrik om het te vragen, maar ik weet niet wat je van mij denkt.” Was echt ontzettend schattig en heb dan gevraagd of ze het echt niet zag? 😆

Nadien dan wat verder gewandeld en een paar winkels gedaan tot we terug naar het station zijn gegaan. Daar even apart gaan staan en prachtige eerste kus gehad. Dan terug mee naar haar bus gewandeld die ze uiteindelijk heeft gemist omdat ze terug naar mij liep om mij nog een kus te geven.

Soit, top vrouw, top dagje gehad en vrijdag opnieuw afgesproken.
Eerste date en die sleurt u al mee naar winkels? Oppassen maat!

Nene, niet te hard van stapel lopen want iets dat snel omhoog gaat kan ook snel naar beneden komen, gewoon als tip. Maar geniet er van, als ze van Leuven is zal er wel iets goed aan zijn!

Eerste date en die sleurt u al mee naar winkels? Oppassen maat!

Nene, niet te hard van stapel lopen want iets dat snel omhoog gaat kan ook snel naar beneden komen, gewoon als tip. Maar geniet er van, als ze van Leuven is zal er wel iets goed aan zijn!

Het was eigenlijk ik die zei dat ik nog een cadeau nodig had en zij heeft mij 2 winkels getoond. Dus lag zeker niet aan haar.

Ik ben redelijk nuchter in zo’n dingen hoor, het is ook nog maar een eerste date, maar deze fijne momenten heb ik tenminste al gehad.

Laatst bewerkt:
Volledig akkoord dat het er zeker bij moet staan, gezien inderdaad de implicaties in het dagelijkse leven. Als er naast die hond ook nog andere zaken in haar leven zijn heb ik er weinig problemen mee. Ik ben ook nog een tijd samengeweest met iemand met een hond en dat ging goed hoor, ze zag die graag en ik na een tijdje ook, zij behandelde die wel nog steeds als een dier en niet als een mens.

Maar bij sommigen, of eerder velen, is het wel tot in het ziekelijke overheersend. Als in ze zouden een potentiële partner laten staan want bij de eerste 'keuring' heeft de hond even gegromd en die beesten 'voelen dat perfect aan vanaf de eerste seconde'. Of je krijgt direct het gevoel van die hond is haar alles en met een beetje geluk mag je er ook nog bijlopen.
Dat zal vast en zeker ook bij mannen voorkomen maar ik heb toch de indruk dat dit veel meer bij vrouwen zo is.

Terug
Bovenaan