Het grote BeyondGaming Dating topic

Neen, maar dat is wat ik dus bedoelde, die zijn doorgaans een stevig stuk kieskeuriger, heb ik zelf in de praktijk al ervaren.
Zullen minder geneigd zijn van hun partner-wishlist af te stappen, toenadering te zoeken, of een stukje vrijheid op te geven tenzij alles perfect zit.
Dat is in elk geval uw perceptie. En die valt volgens mij grotendeels samen met wat we zouden beschrijven als de manosphere.
Voor de rest, allemaal prima hoor. Gewoon voorzichtig zijn met extrapoleren vanuit uw eigen ervaring.

Neen, maar dat is wat ik dus bedoelde, die zijn doorgaans een stevig stuk kieskeuriger, heb ik zelf in de praktijk al ervaren.
Zullen minder geneigd zijn van hun partner-wishlist af te stappen, toenadering te zoeken, of een stukje vrijheid op te geven tenzij alles perfect zit.
Datingapps geven ook de illusie dat die perfecte, betere partner maar één swipe van je verwijderd is.

Voor ik mijn lief leerde kennen heb ik een tijdje op tinder gezeten. Ik vond dat vooral een leuk tijdverdrijf, maar ook als vrouw is dat een hel als je dat gaat gebruiken om een serieuze relatie te vinden. Er zitten daar zoveel rare kwieten op dat een beetje kieskeurigheid vooral een overlevingsstrategie is. Een kleine greep uit mijn ervaringen, terwijl ik toch probeerde om een beetje selectief te swipen. Dit waren dus allemaal mannen met normale foto’s, een leesbaar profiel zonder schrijffouten in elk woord:

- ongevraagde dickpics: belachelijk veel
- mannen die kwaad werden omdat ik voor een eerste date sowieso een openbare locatie wenste: meermaals
- 1van die mannen die persé bij hem thuis wilde afspreken, die mij nadien nog maanden lastig heeft gevallen met mails, met sluitstuk een vermelding van mijn adres dat ik hem nooit verteld had (gestopt toen ik hem gezegd heb dat bij 1 volgende mail ik klacht zou indienen bij de politie)
- na 1 date, die ik vroegtijdig had afgebroken met een slechte smoes (of dat dacht ik toch), uitgenodigd worden om 'mijn toekomstige schoonfamilie’ te ontmoeten
- uitgescholden omwille van niet tijdig op berichten antwoorden: meermaals, met als topper eentje die meer dan 300 berichten bleek gestuurd te hebben nadat ik 2 dagen van huis was geweest waarbij ik mijn gsm thuis vergeten was.

Ik heb daar trouwens ook een paar toffe vriendschappen aan overgehouden. Mannen waarmee er geen relationele klik was, maar waarmee ik nadien nog regelmatig heb afgesproken. Eentje bleek bv ook graag naar comedy en theater te gaan en had net als ik daar vaak geen gezelschap voor. Uiteindelijk is dat verwaterd, vooral doordat ik verhuisd ben, maar het is dus niet zo dat het allemaal kommer en kwel was.

Mannen en vrouwen hebben andere problemen op datingapps, maar makkelijk is dat voor niemand.

Hoeveel ervaring met/kennis van datingapps heb jij? Zelf ooit gebruikt? Of gewoon bij de top 20% knapste mannen, dat kan ook.
Tinder en Bumble, afgelopen 12 maanden ongeveer. Vooral de eerste 6 maanden erg actief geweest. Sinds een maand of twee niet echt meer naar die apps gekeken vermits ik iemand heb leren kennen waar het wel mee klikt. Maar voor dit antwoord heb ik zonet nog 's gekeken:

- Tinder: 239 likes
- Bumble: 250+ likes

En dit zonder zelf te swipen of de app regelmatig te openen/bekijken.

Heb in die 12 maanden zeer fijne mensen leren kennen en uiteraard ook mindere ervaringen gehad. Een stuk of 25 dates gehad met verschillende dames wat heeft geresulteerd in enkele korte ONS-achtige dingen, vriendschappen, slechte ervaringen en enkele vriendschappen met potentieel tot meer.

Ik reken me niet bij de top 20% knapste mannen. Heb wel zorg gestoken in mijn profieltekst en foto's. Voor de rest is empathie het sleutelwoord hoor.

Ik vind het wat vreemd dat je online daten omschrijft als iets dat moeite kost voor een man. Zelf zou ik dat woord nooit gebruiken omwille van de negatieve bijklank. Ik positioneer me daar liever als iemand die de kans krijgt om nieuwe mensen te leren kennen.

Ik volg ook de post van @Guazala. De verhalen van die ik gehoord heb over mannen op Tinder/Bumble zijn op zijn minst gezegd straf. Zoveel negativiteit, testosteron, onzekerheid, lompheid, agressie en bekrompenheid... Maar bon, dat maakt ook dat er meer ruimte is voor mannen die gewoon chill, positief en empatisch zijn.

Dat is je eerste probleem. Ik gaf mijn nummer onmiddellijk na een korte chat in de app zelf. Zo stel je je open.
Ik zeg toch nergens dat ik een probleem heb?

Dat is hier altijd goed gegaan.
Als ze echter mijn nummer vragen en het was al een fijn gesprek geef ik het wel.

Ik vraag ook gewoon snel om af te spreken meestal na een dag of 3

Tinder en Bumble, afgelopen 12 maanden ongeveer. Vooral de eerste 6 maanden erg actief geweest. Sinds een maand of twee niet echt meer naar die apps gekeken vermits ik iemand heb leren kennen waar het wel mee klikt. Maar voor dit antwoord heb ik zonet nog 's gekeken:

- Tinder: 239 likes
- Bumble: 250+ likes

En dit zonder zelf te swipen of de app regelmatig te openen/bekijken.

Amai, dan mag je mij wel eens wat advies geven, of moet je gewoon erkennen dat je bij de knapste X% mannen hoort, zal je zelf toch ook wel weten... lijkt in tegenstrijd met je volgende post.

Heb in die 12 maanden zeer fijne mensen leren kennen en uiteraard ook mindere ervaringen gehad. Een stuk of 25 dates gehad met verschillende dames wat heeft geresulteerd in enkele korte ONS-achtige dingen, vriendschappen, slechte ervaringen en enkele vriendschappen met potentieel tot meer.

Ik heb ook een 25-tal dates gedaan vorig jaar. Daar is één vriendschap uit gekomen zonder meer maar die is gestrand (zij heeft nieuwe vriend, ergo afscheid), één vrouw die m'n hart momenteel verbrijzeld heeft want heb er 3 maanden lang m'n "best" voor gedaan. Ze wilt elkaar nog wel blijven zien eventueel, met optie op meer, maar geen relatie... En dat doet f*cking hard hartzeer.

Ik reken me niet bij de top 20% knapste mannen. Heb wel zorg gestoken in mijn profieltekst en foto's. Voor de rest is empathie het sleutelwoord hoor.

Hoe steek je empathie erin?
Ik vind het als man ook niet evident om goede foto's te vinden hoor. Heb er 2 goede en 4 slechte denk ik.

Ik vind het wat vreemd dat je online daten omschrijft als iets dat moeite kost voor een man. Zelf zou ik dat woord nooit gebruiken omwille van de negatieve bijklank. Ik positioneer me daar liever als iemand die de kans krijgt om nieuwe mensen te leren kennen.

Dat is anders.
Zal het anders verwoorden:
Datingapps: f*cking hell, digitale gesprekken blijven opvolgen, teleurstelling wanneer de leuke stilvallen... Véél moeite, om tot die dates te komen. Breeze was dan nog een "verademing".

Dates? Leuk, nieuwe mensen leren kennen en een "kansje" dat het klikt, maar zelden onaangename ervaringen gehad, de meeste vrouwen zijn leuke mensen. Enige negatieve ervaringen vorig jaar waren één die niet eerlijk was over haar relatiestatus, een andere die herhaaldelijk last minute afgezegd heeft.

Ik volg ook de post van @Guazala. De verhalen van die ik gehoord heb over mannen op Tinder/Bumble zijn op zijn minst gezegd straf. Zoveel negativiteit, testosteron, onzekerheid, lompheid, agressie en bekrompenheid... Maar bon, dat maakt ook dat er meer ruimte is voor mannen die gewoon chill, positief en empatisch zijn.

Dat ontken ik nergens, die negatieve ervaringen, zelf ook gehoord. Moeilijk om dan nog positief te zijn.
Momenteel véél negativiteit hier omdat ik 3 maanden geprobeerd heb een band op te bouwen met iemand waarvan ik eigenlijk al 2 maanden wist dat ze geen relatie wou, mijn fout I guess... maar heb echt geprobeerd op haar golflengte te geraken.

Heb dat artikel op Medium gelezen en het experiment is blijkbaar gebaseerd op 27 vrouwen die een fake-profiel naar rechts hebben geswipet. Voor de rest mist er een zeer belangrijk stukje informatie: wat is de definitie van aantrekkelijkheid in die studie?

Gesprek voortgezet via WhatsApp ofzo wrsch na t initiële gehinder he.
Idd, 't is ondertussen 9 jaar geleden en toen was snapchat de place to be, wat een vrij veilige manier van communicatie was. :) Mss dat dat de stap voor het sturen van dickpics ook wel verkleinde.
Geen idee hoe het nu is, maar notificaties van berichten in tinder werkten, bij mij alleszins, vaak niet goed.

Degene die mij mijn adres gemaild heeft had geen snapchat. Die had mijn spammail gekregen omdat hij nog een paar foto's wilde doorsturen.

Amai, dan mag je mij wel eens wat advies geven, of moet je gewoon erkennen dat je bij de knapste X% mannen hoort, zal je zelf toch ook wel weten... lijkt in tegenstrijd met je volgende post.

Ik heb ook een 25-tal dates gedaan vorig jaar. Daar is één vriendschap uit gekomen zonder meer maar die is gestrand (zij heeft nieuwe vriend, ergo afscheid), één vrouw die m'n hart momenteel verbrijzeld heeft want heb er 3 maanden lang m'n "best" voor gedaan. Ze wilt elkaar nog wel blijven zien eventueel, met optie op meer, maar geen relatie... En dat doet f*cking hard hartzeer.

Ik vind het als man ook niet evident om goede foto's te vinden hoor. Heb er 2 goede en 4 slechte denk ik.

Dat is anders.
Zal het anders verwoorden:
Datingapps: f*cking hell, digitale gesprekken blijven opvolgen, teleurstelling wanneer de leuke stilvallen... Véél moeite, om tot die dates te komen. Breeze was dan nog een "verademing".

Dates? Leuk, nieuwe mensen leren kennen en een "kansje" dat het klikt, maar zelden onaangename ervaringen gehad, de meeste vrouwen zijn leuke mensen. Enige negatieve ervaringen vorig jaar waren één die niet eerlijk was over haar relatiestatus, een andere die herhaaldelijk last minute afgezegd heeft.

Dat ontken ik nergens, die negatieve ervaringen, zelf ook gehoord. Moeilijk om dan nog positief te zijn.
Momenteel véél negativiteit hier omdat ik 3 maanden geprobeerd heb een band op te bouwen met iemand waarvan ik eigenlijk al 2 maanden wist dat ze geen relatie wou, mijn fout I guess... maar heb echt geprobeerd op haar golflengte te geraken.
Ik zal wel wat meevallers hebben op fysiek vlak. Ik heb nog al mijn haar bvb. (al gemerkt dat dat een voordeel is), ook geen overgewicht en een gemiddelde lengte. Dat zal het zowat zijn. Voor de rest beschouw ik me als gemiddeld knap. Je profieltekst is uitermate belangrijk. Ik geef daar in bullet points gewoon info over mezelf en wat ik leuk vind. Bedoeling is dat je op basis daarvan een beeld kan vormen over hoe ik in het leven sta. Niet meer en niet minder. Heb ook die anthem functie op Tinder gebruikt en mijn spotify lijst gekoppeld. Muziek blijkt een heel makkelijke ijsbreker te zijn voor een gesprek. Heb vorig jaar rond Rock Werchter enorm veel berichtjes gekregen of ik naar Foo Fighters ging kijken omdat ik een nummer van hen als anthem had gekozen. Toen ook een korte date gehad op Werchter zelf.

Voor foto's heb ik gewoon een profielfoto en enkele waar ik helemaal op sta. Niks spectaculairs zoals een expeditie naar de Noordpoolcirkel of zo. En ik heb al zeker de clichés vermeden zoals poseren met zonnebril. Ook de cringe foto's vermijden: foto met de mama of met de kinderen, foto's met een vis of in een marcelleke enz... Trouwens, andersom zie je bij de profielen van vrouwen ook cringe foto's en profielteksten die op niets trekken (als ze al aanwezig zijn). Ik heb mijn selectie foto's wel laten evalueren door een aantal vriendinnen.

De valkuil is volgens mij een negatieve spiraal. Uiteraard gaat iedereen in de online dating scene negatieve ervaringen kennen maar als die ervoor gaan zorgen dat je, onbewust, negativiteit uitstraalt dan gaat het van kwaad naar erger. Een catch 22 eigenlijk.

Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jou het geval is.

Heb dat artikel op Medium gelezen en het experiment is blijkbaar gebaseerd op 27 vrouwen die een fake-profiel naar rechts hebben geswipet. Voor de rest mist er een zeer belangrijk stukje informatie: wat is de definitie van aantrekkelijkheid in die studie?

Je hebt daar geen definitie voor nodig hé, dat jij op een tijd van een jaar aan 250+ Bumble likes geraakt bent, is veelzeggend; Ik zou al héél blij zijn met de helft.

Empathie is iets dat je gewoon hebt in meer of mindere mate? Dat is ook een kwestie van uzelf te blijven in een chat/date/... Met een basis aan interesse en begrip tonen in de andere partij kom je al ver.

En zoals @ThomasMore zei moeite steken in een profieltekst: Wie ben je, wat vind je belangrijk/zoek je in een partner. Giet dat in een luchtig tekstje met een kwinkslag en vermijd passief-agressief taalgebruik. Daarmee doorbreek je het vleeskeuring-principe, en het wordt echt wel gewaardeerd door de mensen die op zoek zijn naar iets serieus. Ik heb van quasi elke match te horen gekregen dat mijn tekst de doorslag gaf voor een like.

Ik heb geen idee wat daar te schrijven en momenteel max 2 goede foto's en géén hulp om er betere te maken, dus het verbaast me eigenlijk dat ik af en toe nog toffe matches krijg...

Passief-agressief taalgebruik is voor op internetfora, niet voor in dates.
Ik maak in het echt denk ik net soms te veel grapjes...

Nu heb ik zelf letterlijk ooit één dag tinder gehad en erna er terug afgegooid, andere apps van die vorm nooit gehad.

Maar amper goede foto's, geen idee wat te schrijven op profieltekst.

Zijn dat dan niet twee key features die kunnen gebruikt worden om uit de band te springen? Niet dat ik goed zou zijn in die foto's in dat tekstje misschien nog maar ik heb dan zoals gezegd na één dag beslist dit nooit nog.

+250 likes op één jaar is als man echt wel veel.
Ik zal dan maar zwijgen over de aantallen hier indertijd 🤐

Onderschat een goed uitgewerkt profiel niet, je steekt daarmee echt boven de massa uit. En daarvoor hoef je niet bovengemiddeld knap te zijn.
(voor vrouwen geldt dat trouwens evengoed)

Terug
Bovenaan